Toimivin AIO tai tasku hoikalle 1,5 v pojalle?
Ollaan kokeiltu osakestoilua noin pari kuukautta, mutta ei oikein tahdo pissat pysyä vaipoissa. Meillä on Muksujen taskuvaippoja erilaisilla imuilla ja Kanto aio. Ne toimivat pari tuntia, mutta herkästi sen jälkeen fuskaavat reisien aukosta.
Mikä siis neuvoksi? Mitä tasku- tai aio-vaippoja kannattaisi kokeilla hoikalle, pitkälle ja ohutreitiselle pojalle? Onko aio pitävämpi kuin tasku?
Kommentit (6)
lisäys vielä eli ei meillä kyllä imut riitä missään taskussa tai AIO:ssa kahta tuntia pidemmäksi aikaa, sen verran paljon pissaa tulee jo tämän ikäisellä.
taskuista Fuzzi petite toimii meilläkin. Likka ei tosin ole megapissijä, parin kolmen tunnin vaihtovälille riittää Ruskovillan harso hampputerästyksen kanssa. Haaroista ei ole vielä falskannut, lahkeensuut myötäilevät napakasti reisiä.
Jos lapsella on body ja se sattuu olemaan tiukahko, niin se voi " painautua" vaipan saumoihin ja kosteus siirtyy vaipasta bodyyn. Tämän olen huomannut. Ainakin meillä esim. fuzzit toimii paljon paremmin paidan ja löysien housujen kanssa kuin bodyjen.
Sellaisen ohjeen olen lukenut, että esim. fuzzeissa kannattaa reisikumpparit asetella mahdollisimman syvälle nivustaipeisiin, eikä sisäreisille. Tämäkin on auttanut meillä.
Meillä on käytössä L-koon fuzzeja ja Niikin AIO:ta. Molemmat ihan ok, mutta en kumpaakaan laittaisi yli kahden tunnin ajaksi kuitenkaan. Tai sitten laittaisin varmistukseksi ohuet villikset päälle. Yleensäkin meillä on juuri tuo pari tuntia sopiva vaihtoväli, jos sen pidemmän aikaa on pakko pitää esim. reissussa, niin laitan kyllä tuhdin sisävaipan ja takuupitävät villikset lapselle päälle. LillaTasku on myös hyvä, hoikalle lapselle sopiva.
Toivottavasti oli jotain apua...
T:Kestovaippatukihenkilö
Kiitoksia vastauksista!
Täytyy kokeilla tuota Fuzzin petiteä, jos poika alkaa enemmän räplätä tarroja ja joudumme vaihtamaan nepparilliseen vaippaan. Nyt olen muutaman päivän testaillut BumGeniuksen taskuvaippaa (mitä oli jossain viestiketjussa kovasti kehuttu) ja se on toiminut tosi hyvin!!! Sain testattavaksi siitä sen uuden 3.0 mallin ja sen omat imut tuntuvat riittävän jopa kolmeksi tunniksi, kun olen laittanut sekä isomman että pikkuimun yhtäaikaa. Yksistään isomman imun pitävyyttä en ole vielä ehtinyt testata.
Saman merkin aio:ssa taas ei riittänyt enää imu.
Emme käytä enää bodeja, kun ne ovat niin hankalia pottaillessa. Käytän pojan monta kertaa päivässä potalla, joten normaalit paidat ja housut on paljon kätevämpiä kuin bodyt. Kun fuskauksia on tullut, niin väljät housut ovat kastuneet takaa ilman, että mikään muu kuin pylly painaa vaipan reunaa...
Poikani on nyt 1,5 v, ja Petite Fuzzi sisällään 10 kerrosta imua (enimmäkseen bambua, jokunen hamppukerros alimmaisena) on melkeinpä varmin paketti tällä hetkellä. Olen ommellut lisäksi kasan taskuja Cherry Berryn kaavalla (suht kapea ja edestä korkea malli), niistä tuli ihan ok vaippoja. Cherry Berryn saatavuus on käsittääkseni huono, mutta jostain voisi saada käytettynä kokeiluun.
Meidän 2-vuotias on varsinainen rimppakinttu, pitkä poika. Fuzzin petite on tosi hyvä, lähes takuuvarma, kunhan vaan imuja riittävästi (mielellään tiimalasin mallisia). Muksut-taskua en saanut koskaan toimimaan. AIO:t mun kokemuksen mukaan usein varmempia kävelevällä (imut ei ruttaannu) kuin taskut, niissä ongelmana usein imujen riittämättömyys. Meillä paras AIO on Wilmiksen, siihenkin joudun lisäämään imua (lisätäyttöaukko). Mun suosikki tällä hetkellä kuitekin toi petite Fuzzi.