Oon raskaana ja KOKO ajan nälkä! Varmaan kohta oon 100kg...
Nyt siis olen vielä hoikka, mutta kohta varmaan en. Koko ajan on kuitenkin " pakko" syödä, kun maha tuntuu tyhjältä ja heikottaa. Yritän syödä suht terveellisesti, mutta määrät ovat valtavia päivän mittaan. Nälässäkään en viitsisi olla, kun sitten huimaa ja oksettaa. Mitä ihmettä voin tehdä? =0
Kommentit (6)
Ja imetys on totta vie paras tapa laihtua!
Lihosinkin sitten yli 10 kg jo muistaakseni rv 20 mennessä- sitten painonnousu vähän hidastui ja lopulta painoa tuli 17-18 kg. Kuitenkin imetyksen myötä olin jo jälkitarkastukseen mennessä lähtöpainossa ja nyt kun vauva 5,5 kk ja imetän vieläkin, olen pari kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Painoindeksini on 21.
Eli ehkä olet samanlainen kuin minä ja elimistö tarvitsee rasvavarastoja imetystä varten. Eli syö jos on nälkä, kyllä ruokahaluun on joku hyvä syy.
Hedelmöityshoidot tekivät itsessään jo 10 kilon painonnousun.
Raskauden lisätarve on vain 200 kcal, joten normaaliruokailu riittää.
Just tommoset 20-25 kg painonnousut ovat sikiöllekin vaarallisia.
Toki syö silloin kun on nälkä, mutta epäilisin kuitenkin tuon olevan enemmän henkistä.
Todellakin tarvitsin jokaisen kilon imetystä varten, paino meni 5 kg alle lähtöpainon imettäessä vaikka tuolloinkin söin ihan hyvällä ruokahalulla.
20-25 kg:n painonnousut ovat sikiölle vaarallisia. Ei todellakaan, taitaa se 15-20 kg olla enemmänkin tavallinen tarina. Ja suurimmalla osalla putoaa hyvin vinhaa vauhtia raskauden jälkeen.
Syö, syö ja syö!! Paha olo pahenee verensokerin heittelystä ja silloin tällöin parasta lääkettä kuvotukseen on joku tosi epäterveellinen ja suolainen, esim. hampurilaiset. Kokemusta on.
Hoikalle ihmiselle saa painoa tulla, pitääkin, mutta et sinä muodottomaksi tosiaankaan paisu. Itse olin lähtöpainoltani 50kg. Olen syönyt kuin hevonen ja varsinkin alkuraskaudessa oli pakko sortua useinkin ns. mättöön kun olo oli niin kaamea, eikä puurot, salaatti tai muu terveellinen pysynyt sisällä.
Nyt rv 32 ja paino on noussut vain 6 kg. Eli johonkin tarpeeseen se syöminen on tullut!! Kannattaa kuunnella kroppaansa ja tässä tilanteessa toimia sen viestien mukaan.
Ja jos sinun painosi nousee reippaammin, muista, että vauvan mukana ne kilot putoavat. Ihmiset ovat yksilöitä kaiken suhteen. Don' t worry. Joskus se pahoinvointikin muuten loppuu...