Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervehtivätkö ja sanovatko lapsenne " hei hei" ?

Vierailija
28.02.2008 |

Vai ovatko he sellaisia, että jurottavat vain nurkassa ja luimivat seiniä myöten nähdessään perheenjäsenten ja kyläilijöiden tulevan ja menevän?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toin sen nyt näin tässä muodossa esille, ettei kukaan vain kuvittelisi minun tarkoittavan hyvästelyllä mitään juhlallista kädestä pitäen hyvästelyä kumarruksen/niiauksen kera.

Vierailija
2/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanotaan aamulla kaikille perheenjäsenille huomenta ja toivotetaan puolin ja toisin hyvää työpäivää (minä olen pph joten omat lapset on minulla kotona, mies kodin ulkopuolella).

Lapset ottavat hoitolaiset vastaan niin että isompi (4v) sanoo hyvää huomenta ja pienempi (1½v) sanoo moi. Vieraille sanovat moi tai hei, joskus tervetuloa.

Kun hoitolapset tai vieraat lähtee niin sanovat heippa, nähdään aamulla tai heippa ja hyvää viikonloppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että leikki-ikäiset poikani viimein ovat ujoutensa voittaneet ja tulevat reippaasti tervehtimään vieraita heidän saapuessaan ja lähtiessään. Eli ihan oma-aloitteisesti eikä käskemällä.

Vierailija
4/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi ihminen kuin mä tervehditään kädestä pitäen,halaaminen on meillä tervehtimistapa tai riippuu millainen ystävä tulee jos on eri kulttuurista niin sen mukaan mun viisi vuotias osaa tavat.

Lähtiessä pois vilkutetaan tai hei heitä huudetaan tai muuta...asiaan kuuluvaa.

Vierailija
5/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus he kyllä uppoutuvat jo omiin leikkeihinsä, eivätkä reagoi, kun vieraat lähteävät. Mutta etenkin, jos heidät sieltä " herättää" , niin kyllä 5 v ja 7 v innokkaasti hyvästelevät.

Vierailija
6/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat enempi niitä, jotka luimistelevat seinän vieressä katsellen tossujen kärkiin kuin että olisivat silmiin katsoen kättelemässä vieraita.

Vaikka kuinka omalla esimerkillä näytämme ja tilanteissa kehotamme, ei näytä toimivan kamalan hyvin. Ehkäpä vierailemme (ja otamme vieraita vastaan) liian harvoin?

Vierailija
7/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano hei tai moi kun tulemme ja hei hei tai moi moi kun lähdemme

jos saa jotain sanoo kiitos samoin kun nousee pöydästä sanoo aina kiitos. jos tarjoaa jotain esim. karkkia kaverille sanoo olehyvä.

muuten paskana äitinä olen tyyyväinen että olen kohteliaisuudet saanut lapselle opetettua.

Vierailija
8/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siis ylipäätään noteerata mitenkään. Vaan kohdellaan kuin ilmaa. Tämä ei mielestäni ole ujoutta.

ap

Vierailija
9/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuoden tienoilla ollut vaihe, että he ovat käyttäytyneet kuin ilmaa. He ovat ihmetelleet, miksi pitäisi sanoa hei hei.

Vastaavasti heillä on ollut kausia, kun heille on puhunut, he eivät ole ilmaisseet kuuntelevansa tai vastanneet kysymyksiin.

Tietyssä vaiheessa on pitänyt vain perusteella, että asioita tehdään sen vuoksi, että se on kohteliasta. Ja se on se ainut perustelu.

Vierailija
10/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tervehdi!! Ärsyttää ihan suunnattomasti kun tulee vieraita niin ei tervehdi heitä vaikka vieraat tervehtisivät ensin. Neiti saattaa kävellä omaan huoneeseen niinkuin ei huomaisi tulokkaita ollenkaan. Tosi noloa!!

eikä tervehdi muakaan tai isäänsä kun tulee meille, eikä sano huomenta aamuisin... en tiedä missä mennyt vikaan, kotikasvatuksessa vikaa? olen hänelle sanonutkin että kun tulee vieraita niin heitä tervehditään. tyttö on toisinaan ujo, ymmärtäisin jos kyseessä ois 3 vuotias mutta kun 6 vuotias ei osaa tervehtiä niin se on jo mielestäni törkeetä.

Vierailija
11/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on periaate että AINA mennään vieraita eteiseen vastaan ja saatetaan myös ovella saakka. Jos kaupassa tai puistossa törmätään tuttuihin, tervehtivät lapset jo aina ihan automaattisesti. Kotona joskus tuntemattomampia vähän ujostelevat mutta eivät kertakaikkiaan vaan saa jättää tervehtimättä.

Inhoan lapsia joilla ei ole mitään käytöstapoja. En myöskään pidä ujoista lapsista, vaikka ymmärränkin että jotkut ovat perusujoja. Ujous ei kuitenkaan ole mikään validi syy huonoon käytökseen.

Vierailija
12/16 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitajat on ovella sanomassa käsipäivää ja leikkimään ei pääse ennenkuin on kätelty huomenet. Hyvä tapa minusta, tekee tervehtimisestä rutiinin. Sama juttu on haettaessa.

Vierailija
13/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,hei ja tervetuloa uudelleen(tai jotain tuohon suuntaan, esikoinen sanoo yleensä, että nährään huomenna;)). Joskus sanovat, että kiitos käynnistä:)

Vierailija
14/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olla tehty tuosta numeroa. Näytetään itse esimerkkiä ja kyllä ne lapsetkin osaa tervehtiä halutessaan, ja jos voittavat ujoutensa.

Vierailija
15/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei näytä sanovan moni muukaan saman ikäinen lapsi. Ovat kiukkuisia usein aamuisin.

Vierailija
16/16 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ei kaikki ole kasvatuksesta kiinni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme