Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 2½ viikkoa, ähisee unissaan - onko muita?

13.03.2008 |

Meillä siis 2½ viikkoa ikäinen tyttövauva. On kovasti tyytyväinen oloonsa, syö ja nukkuu hyvin.

Mutta... vauva nukkuessaan ähisee ja ähkyy, pitää siis vähän väliä jonkinlaista ääntä. Nukkuu silti, ei herää, ika vaikuta siltä, että ähinä olisi mistään vaivasta johtuvaa. Välillä saattaa kyllä ilmaa rupsuttaa.

Tämä ähinä häiritsee omaa untani, varsinkin aamuyöstä.

Onko muita, joilla olisi samanlaisia äihiseviä vauvoja? Miten te äidit saatte nukuttua?

Vinkkejä otetaan vastaan. Kiitos jo etukäteen.

T: Auris

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa muuten auttaa kuin että taitaa olla aika tavallista tuo aamuyön ähinä ja mörinä. Meidän likka ainakin ähisi lähes 3-4kk ikäiseksi. Muisti on kyllä vähän hatara noilta ajoilta ;)

nummuli ja typy 1v

Vierailija
2/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia on. Meillä vauva nukkuu hyvin, mutta ähinöiden ja öhinöiden takia siirsimme vauvan viereiseen huoneeseen, josta kuuluu kyllä, kun vauva herää. Mutta pienimpiin öhinöihin ei minun tarvitse herätä. Jaksan paremmin päivällä, kun herään öisin vaan ne tarpeelliset syöttökerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän korvatulppia. Olen niin herkkäuninen, että silti herään usein sellaisiinkin vauvan ääniin, joihin ei tarvitsisi herätä (vauvalla ei hätää, ääntelee unissaan). Voin siis luottaa siihen, että herään varmasti tarvittaessa. En kuitenkaan herää kaikkein vaimeimpiin ääniin :) Ja saan nukkua vauvan lähellä (pinnasänky kiinni parisängyssä), koska en osaisi nukkua kauempana vauvasta...ja on helppo nostaa tutti aina tarvittaessa suuhun pinnasängyn pinnojen välistä.

Vierailija
4/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähisee ja puhisee nukkuessaan, monta kertaa oon käynyt tarkistamassa et nukkuuko tytsy edes. Vaikuttaa kans mun omiin uniin, oon niin herkkäuninen että! Tähän päälle vielä se, että tyttö ei suostu nukkumaan sekuntiakaan omassa sängyssä, eli mun on kuunneltava tuota ähinää vieressäni :o)

Ninnutar ja tyttö 19pvää

Vierailija
5/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lohdullista kuulla, että on muitakin pienten ähisijöiden äitejä. Mä taidan kanssa kokeilla noita korvatulppia (toiseen huoneeseen siirto ei ole mahdollinen). Tyttö nimittäin nukkuu mun vieressä ja siinä siis ähisee ja murisee ;) Toisaalta aika hauskaa...

En nimittäin esikoisen ajalta (tyttö nyt 6v) muista ollenkaan, että olis moinen tuhisija ollut. Ehkä ei ollutkaan, kun en muista. Vauvathan ovat yksilöitä.

Mutta, lisää kommentteja otetaan ilolla vastaan.

T: Auris

Vierailija
6/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on nyt 5 kk. Alusta lähtien hänellä on ollut kova meno päällä öisin. Hän nukkuu omassa pinniksessä meidän sänkymme vieressä, koska hänen oma huoneensa on vielä remontin alla. Itse olen nukkunut alusta lähtien korvatulpat korvissa. Järjestelmä toimii meillä, sillä herään ainoastaan tarvittaessa.

Vierailija
7/8 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Auris, joka kyllä jo saanut apua korvatulpista

Vierailija
8/8 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tyypillistä pikkuvauvalle pitää ääntä nukkuessa. Mullakin on tulpat kun poika nukkuu samassa huoneessa. Tuolloin alussa se oli mahdoton murisemaan, örisemään, ähisemään jne unissaan. Nyt kun se on lähes 5kk ja lopettanut noi

äänet niin oikeastaan on ikävä sitä örisevää nyyttiä

;)