Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kantoliinan käyttäjät!!

13.03.2008 |

Käytän pitkää trikooliinaa päivittäin smokkisidonnalla, ja tähän asti (vauva 2kk) vauva ollut ns. kehtoasennossa...siis poikkipäin. Nyt oon muutaman kerran kokeillut laittaa pystyasentoon, mutta en saa liinaa laitettua niin, että tukisi mielestäni tarpeeksi niskaa. Vauva ei vielä osaa kannatella päätä yhtään ja yleensä nukkuu liinassa, joten tukea tarvisi. Kun vedän viimeiseksi liinan vauvan päälle jää yläreuna sen takia löysäksi, kun pitää venyttää, että saa vauvan yli. Tätä on kyllä hankala näin kirjoittamalla selostaa...toiv. joku tajusi. Ja en tiedä osaako kukaan neuvoa näin, mutta jos, niin hyvä!? Pitää vielä harjoitella... Minkä ikäistä vauvaa olette alkaneet kantaa pystyasennossa? Kantoliinasta olen kyllä tykännyt valtavasti...enkä pärjäisi enää ilman sitä! Vauvakin rauhoittuu aina, vaikka olisi itkuinen laittaessani siihen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää tosiaan jää usein " vapaaksi" , eikä vauva osaa sitä pitää pystyssä. Toisinaan kannattelen päätä erikseen toisella kädellä. Mutta muuten olen siirtänyt vauvan hieman vinoon niin, että vauvan pää menee olkapäältä menevän liinan alle. Aluksi se tuntuu tiukalta, mutta vähän ajan kuluttua sen saa venytettyä niin, että vauvan pää sopii sinne. Noin taidettiin jossain ohjeessakin opastaa.

Vierailija
2/7 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kurkata myös kantolinakanavan nettisivut. Siellä erilaisia vinkkejä kantamiseen ja useita sidontaohjeita. Sivuilla on myös keskustelupalsta, jossa voi kysellä kantoliinakonkareilta neuvoja.=)

http://www.kantoliinakanava.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinähän tosiaan saa pään (tai vain takaraivon) toisen " henkselin" alle. Pystyssä voi ruveta kuljettamaan sitten, kun vauva itse aukaisee jalat sammakkoasentoon. Eli kun vaippaa vaihtaessa jalat repsahtaa sivulle niin voit laittaa pystyyn liinaan.

Vierailija
4/7 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miten vauvan jalat sitten ovat tässä kietaisuristikakkosessa. Luulen että smokki- ja kietaisuristi on sama sidonta, ja tajuan nyt miten saan pään tuettua. Mutta entä jalat, jos eivät saa olla vielä levällään?

Vierailija
5/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko sinusta sitten, että jalat on huonosti, jos laitat pystyyn siihen kietaisuristikakkoseen? Meillä vauva on ollut pystyssä n. 6 viikkosesta asti ja ihan hyvään asentoon jalat on asettunut levälleen. 2kk neuvolakin oli, ja hyvin oli lonkat kiinni, ei oo kantoliina niitä vioittanut.

Vierailija
6/7 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kuljettiin pystyssä viimeistään siinä 5-6 -viikkoisena. Kantoliinakanava sanoo että n. pariviikkoisesta alkaen voi laittaa vauvan pystyyn kietaisux2:een.

Vierailija
7/7 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin voit " pudottaa" vauvan liinaan pystyasentoon niin, että jalat ovat ikäänkuin mahaa vasten. Ja sitten kun on vielä isompi vauva muttei levitä, niin jalat voivat jäädä myttyyn " buddha-asentoon" .

Näin mulle opasti kokenut liinailutukihenkilö, kun mietin oman keskosvauvani kanssa. Tytölläni meni pitkään ennen kuin otin jalat ulos liinasta, siihen asti kannoin melkein aina pystyasennossa (useita kuukausia). Ja pään sain tuettua aina toiselle puolelle jotta pystyi nukkuakkin:)