Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies hirveän väsynyt, tekee tosi paljon töitä, ja minä väsynyt äippälomalainen. (lapset 9, 7, 4 ja 7kk)

Vierailija
12.03.2008 |

Hermot kireellä sekä mulla että miehellä.

Kumman puolella sympatiat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon hankkimaan sulle lastenhoitoapua välillä ja miehelle mahdollisuuden nukkua kunnolla viikonloppuna.

Enkä pirule, been there.

Vierailija
2/8 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....en tainnut, lasten iät ei täsmää ihan, vuoden heitto jokaisen iässä.

Noh, muuten tismalleen sama tilanne. Tänään jo itkua tuhersin.

Yritän pitää viimeisillä voimillani sympatioita molempien puolella, vaikka meinaa lipsahtaa siihen etten jaksa ajatella kuin itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatiasta.

Joku juttu miehen ja minun välillä klikkaa, ennen oli itsestäänselvää, että minä hoidan kodin ja lapset, ja mies hoitaa työnsä. Nykyään mies tekee paljon töitä ja tulee kotiin väsyneenä ja jo valmiiksi äkäisenä, minä yritän sitten rauhoittaa lapsia hiljaiseksi vain sen takia, kun isiä väsyttää.

Myös minulla on täysi päivä takana siinä vaiheessa, kun mies tulee töistä, tarvitsisin apua minäkin, mutta kun ei voi mieheltäkään sitä pyytää, kun on aina niin väsynyt ja pitkän työpäivän tehnyt.

Vierailija
4/8 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/8 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo ap:n selvennys (viesti6) oli sitten jo toista maata. Taidat olla aika turhan kiltti? Vähän särähtää tuollainen rauhoitin lapset hiljaisiksi kun isi väsynyt töistä ja " auttaa" ... mies auttaa omassa kodissaan? Ei ihme että olet väsynyt. Minä olisin raivostunut. Asenne muutos ja täyskäännös tekisi sinulle hyvää. Ei se neljän lapsen kanssa kotona oleminen mitään lomaa ole, joten laita nyt hyvä ihminen se mies tekemään oma osansa.

Vierailija
6/8 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

urakasta, ei tavallista töissäkäyntiä voi edes verrata tuollaisen talouden pyörittämiseen. Miehes pääsee vaan levähtään töihin.

4.

Vierailija
7/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin miehillä työ voittaa kotiolot - eli esimerkiksi just tuollaisessa tilanteessa voi olla " helpompaa" jäädä töihin kuin lähteä kodin hullunmyllyyn. Jos miehesi pakko tehdä pitkää päivää, ehdotan että hoidat arjen suosiolla ja viikonloppuna hoidatte asioita yhdessä.

Mua suivaannutti aikanaan eniten se, että mies tuli kotiin mutta ruuan jälkeen sanoi että täytyy tehdä töitä vielä ja lukkiutui sitten koneen ääreen.

Räjähdysherkkä tilanne. Yritä puhua viikonloppuna rauhallisesti miehesi kanssa.

t. 2

Vierailija
8/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että moni suuttuu tästä mutta jos olette tehneet ihan tietoisesti noin monta lasta ja nykypäivän ehdoilla eläminen ei ole helppoa niin miksi. Jos olivat vahinkoja niin ok mutta tietoisesti hankittuna tyhmää. Mutta ette varmasti silloin osanneet ajatella. Miehesi hankkii rahaa että voisitte elää kaikki kuusi henkilöä ja plus muut menot ei helppoa mutta ei ole sinullakaan. Miehesi ei varmasti jaksa osallistua töitten jälkeen sitten sinun elämään mitä pyörität joka päivä. Naisen osa ei ole helppo.

Voi olla että myös tekee töitä paljon ettei tarvitse olla kotona pyörittämässä aikamoista ruljanssia.

Mutta oli sitä tai tätä niin olette yhdessä tuohon ryhtyneet ja yhdessä teidän on se kannettava vastuu. Miehesi on töissä ja varmasti haluaa vapaa ajallaan olla omassa rauhassa. Saakoon sitä jokin verran mutta myös sinulla on oikeus omaan vapaa aikaan ja omiin menoihin. Jolloin mies antaa sinulle vapaata kun hänellä on vapaata. Miehestäsi varmasti ihan epäreilua, varmasti sanoo mun ainoa vapaa aika haluan tehdä mitä haluan, tai jotain sinne päin. Mutta älä anna periksi.

Ole itsekäs ja ota vapaata ja tee mitä haluat. Mene ostoksille, kahville, elokuviin, bailaamaan mitä ikinä haluat. Niin varmasti myös miehesi vapaa aikansa haluaa viettää olemalla jossain muualla. Anna myös sama vapaus miehelle minkä otat itselle ja samoin toisinpäin, jos miehesi on se menevämpi puoli otat samat vapaudet kuin hänkin. Jos miehesi ei voi sitä ymmärtää niin.. hän on ÄÄ... joka ei tajua mitään.

Totta kai perheitten täytyy myös tehdä yhdessä asioita ja lomailla ja viettää vapaa-aikaa yhdessä.

Mutta sinun kertomuksesta jotenkin paistoi minusta se että miehesi ei ole kotona ja et saa omaa rauhaa.

Myöskin varmasti kaipaat miestä itseään ja hänen kanssaan sitä kaksista aikaa mutta se hukkuu jonnekin. Yrittäkää löytää se jostain. Jos vaikka sasit lapset illalla aikaisin nukkumaan ja olisit väsynyttä työmiestä vastassa illallisen kera. Tai vaikka järjestäisit makuuhuoneeseen viikonloppu iltana kynttilän valossa jotain spesiaalia.

Toivottavasti saatte asiat järjestymän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän