Mites av-mammat meinaa osallistua ilmastotalkoisiin?
olisiko aiheellista jotakin tehdä tulevien sukupolvien hyväksi?
Esim. kestovaipat, kestositeet, kuukuppi, kompostointi,kierrätys... pienetkin asiat auttavat
Kommentit (13)
on talossa maalämpölämmitys, kierrätetään kaikki mitä suinkin voidaan, kompostoidaan.
Itse käytän kestositeitä. Sähköä ja vettä koitetaan säästää. Jääkaapissa on vettä kannussa ettei tarvi turhaa vettä valuttaa, lamput on energiansäästölamppuja.
Mikä talkoissa on parasta, että siinä säästää selvää rahaa ja koko ajan on mielessä mitä vielä voisi asian eteen tehdä.
Tänäänkin televisiossa näytettiin poliitikkojen aiheen käsittelyä.
Jotenkin ne tavoitteet on saavutettava ja hallitus tulee näyttämään keppiä että oikeaan suuntaan mennään eli veroja vain lisää.
Jos me kansalaiset itse otettaisiin asia todesta ja tehtäisiin muutokset oma-aloitteisesti säästyttäisiin verojen korotukselta.
Haastan av-mammat ilmastotalkoisiin! Keksikää edes yksi asia mihin teette parannuksen.
Mulla oli tosi köyhä nuoruus, en ostanut uusia vaatteita, en matkustanut, asuin ahtaasti, käytin vain julkisia tai pyörää liikkumiseen jne. Se riittää mun osalta.
Kasvatan itse ison osan ruuastani, ei tarvii kuljetella kauempaa. Vaihdetaan lämmitystapaa maalämpöön tai hakelämmitykseen, on vielä suunnitteluasteella.
Kestoilu on kyllä jäänyt vähemmälle, mutta koitetaan tsempata. Kuukuppi on käytössä, kierrätetään niin paljon kuin on mahdollista, myös lasten vaatteet, kompostoidaan, lämmitetään puilla, säästetään sähköä, entisöin. Autoista on valitettavasti mahdoton tinkiä täällä maalla. Elektroniikasta voisi mun mielestä tinkiä, miehen ei. Kulutuksessa suositaan ympäristöystävällisiä ja kotimaisia tuotteita niin elintarvikkeissa kuin muissakin.
http ://www. ilmastotalkoot. fi/index. php
Meidän tulisi ajatella tulevia sukupolvia.
Ei av-palstallakaan tarvitse roikkua ihan koko päivää. Sähköä säästyy ja elämänlaatu paranee.
Muutamia juttuja
-jätteiden lajittelu (paperi, lasi, metalli, pahvi, bio, ongelma, patterit)
-ei autoa
-lentokoneella n. kerran 5 vuodessa
-kuukuppi
-säästämme sähköä ja lämmintä vettä
-kierrätämme (laitamme kiertoon ja ostamme käyettyä, meillä kotona esim. 4 uutena ostettua huonekalua)
-ostamme niin paljon luomua kuin kukkaro antaa myöten
-mieluummin laatua kuin määrää
-kartamme turhaa kulutusta kaikessa (ei siis 16 paria mustia housuja tai yksittäispakattuja keksejä)
Muutakin on, mutta en nyt jaksa kirjoittaa kaikkea.
ja sähköntuotanto loppuisi tai sitä alettaisiin kovasti säännöstelemään. Menisi meidän elämäntapa...
käytä lentokonetta... siinä aluksi.