Onko kenenkään lapsi oppinut alle 4-vuotiaana lukemaan ja kirjoittamaan?
Kiinnostasi tietää, että onko tuo meidän ipana harvinaisuus. :-)
Kommentit (11)
ilmeisesti tämän veli on myös oppinut.
Aikaisin on oppinut, mutta vielä ihan ' normaalin' rajoissa.
ei 3-6 vuotiaana oppineet mitään ihme lapsia oo, vaikka vanhemmat usein niin luulevat. oli parin lastenkasvatus ihmisen kans vasta puhetta.
Ei minustakaan silti mitään nobelistia ole tullut. Väikkäri tosin on tekeillä, mutta ei eroa massasta. : )
Lapsena olin niin kuin muutkin, sillä erotuksella, että yliopistoon asti koulu oli ihan naurettavan helppoa. Etenkin ala-asteen ekoilla luokilla pitkästyin oikein huolella.
meiän tyttö luki, kirjoitti, laski, ui, sano rn, ajo ilman apupyöriä jne kaikki alle 5v.
osaan tarvittaessa kirjottaa paremminki, mutta täällä kirjotan vähä miten sattuu.
(koneella), kynä ei vielä oikein pysy kädessä...
oli netissä jenkkilapsesta, joka lukee 1,5 -vuotiaana.
4-vuotiaana oppi uimaan ja pyöräilemään ilman apupyöriä. On kova treenaamaan kun haluaa olla kaikessa yhtä taitava kuin isosiskonsa.
pienten puolella vielä (eli alle 3v). Luulin silloin, että päiväkodin tädit olivat opettaneet hänelle sanat, jotka tunnisti sitten " kuvina" . Muutaman kuukauden päästä luki sitten ihan mitä tahansa. On myös motorisesti taitava ja aika vilkas.
Samoin ystäväni osasi lukea 3-vuotiaana.
Onhan näitä.
Mä olen nykyisin kotiäiti, tosin korkeakoulutettu ja palaan pian työelämään. Ystäväni on myös korkeakoulutettu, eri alalla kuin minä. Eikä väikkäriä kummallakaan tulossa tai tehty. ;)
5vuotiaana luetteli tuosta vain parittomia ja parillisia lukuja, nyt sai eskarin koulutestistä huipputulokset=)