Ikävöin lapsuuteni paperinukkueja apu-lehdistä, Rauni Palosen piirtämiä. Nähdä niitä vielä joskus....
Kommentit (35)
jotenkin muistan, hymyssä olisi ollut ALASTON Silvia-paperinukke!? Muistaako muut? Viktoria-vauva oli siinä kylkiäisenä.
Muistan saaneeni alastoman Silvian, hymy-lehdestäkö? Apua.
Silvia oli isokokoinen ja sitten oli kalpea pienikokoinen Kaarle kustaa, joka ylettyi Silviaa pimppikarvoihin.
Minua inhotti nämä nuket, olivat niin rahvaanomaisia. Kiitos tästäkin muistosta.
ap
oli Muna-Karita. Sitten oli Jussi Raittinen, Ossi Karttunen, Anna Babitzin ja vaikka keitä. Sain niitä naapurista, itse olen syntynyt -74, mutta siellä oli säästetty.
Toisella ihana vaaleanpunainen balettipuku, pörhöinen tutu. Keitähän nämä sisaret olivat? Olen myös vm-67.
Mulla oli Barbi Benton myös. En saa mieleeni tosin kuvaa, mutta hienon nimen muistan.
sininen uimapuku, jossa keltaisia kruunuja. Äitini liimasi Silvialle uikkarit kiinni, ettei karvat ja tissit olleet näkösällä.
mulla oli ritari-ässä, matti-nykänen, neumann,jari puikkonen, tuula polvi, tiina lillak, anna-liisa tilus.....
Mukana valkokeltainen trikoomekko, jossa kaulalla aurinkolasit, vihreät. Armilla oli ruskeat bikinit. Vuosi oli 1977.
Muistan asian dramaattisena; minä ja pikkusiskoni kiljuttiin ei, ei, ei!
ja joku värikäs salsahame.
Joo, Silvialla oli sinertävä hääpuku ja keltainen kukkakimppu. Puku oli tyllihörhelö, eikä mitään verrattuna Silvian oikeaan hääpukuun, joka oli luunväristä silkkiä Diorilta. Muistan nämä detaljit, vaikka olin tuolloin 9 vuotias.
Hymy-lehden shokeeraava alaston Silvia oli rahvaanomainen kuten jo aiemmin ketjussa kerroinkin.
Kiva, kun ketjusta tullut suosittu.
ap
Suosikkini oli Matti Nykänen Tiina-vaimonsa ja Sami-vauvansa kanssa. Muistan ne vieläkin, olivat samassa lehdessä. Ne pysyivät pidempään yhdessä kuin alkuperäinen pariskunta. ;)
Myös Charles ja Diana -pari hääpuvuissaan oli ihana, mutta tuo perhe oli paras, koska siinä oli mukana vauvakin.
Kaikenlaisiahan niitä nukkeja kerkisi kertyä, mutta voiton vei ylivoimaisesti Lassie! :D (Se elokuvan/tv-sarjan koira siis. ) Se oli vain puoliarkillinen ja siinä oli joitakin hoitotarvikkeita ja ruokakuppeja vaatteiden sijaan. Voi että olin eläinrakkaana tyttönä ihan ihastuksissani siitä koira-paperinukesta.
Ainakin Matti Nykänen minulla oli :-)
Muistan myös Freemanin ja Neumannin!
Mieluummin näitä kun Monetin tauluja.
Nadia Komaneci, Shirley Temple; kaikki hävinneet :(