Ikävöin lapsuuteni paperinukkueja apu-lehdistä, Rauni Palosen piirtämiä. Nähdä niitä vielä joskus....
Kommentit (35)
Ne ballerinakaksoset olivat Riitta ja Soile Heinonen. Mulla on iso läjä noita Avun paperinukkeja vielä ja mun kuopustyttö leikkii niillä vielä joskus. Itse olen vm. 65
silvialla ei voinut leikkia kun silla oli vaan haapuku, tylsa. pajon muitakin oli, mutten nyt muista. joinain viikoina ei tullut avussa uutta nukkea vaan lisaa vaatteita jollekin aiemmalle nukelle. minulla nama liittyy myos isovanhemmilla oloon, vanhassa isossa pahvisessa konvehtirasiassa sailytin nukkejani ja mihinhan ne sitten mahtoivat paatya. saunan lammitykseen varmaan.
Monia missejäkin oli, mutta meikkasin niitä tussilla eikä lopputulos aina ollut kovin huoliteltu :P
Vierailija:
Mummolla oli tapana säästää kaikki lehdet aina. Mitään ei heitetty pois.
Niitä olikin sitten aika isot kasat vintillä ja sieltä niitä kärrättiin vanhalle navetalle ja sielläkin oli iso vanha maitohuone ääriään täyteen lehtiä pahimmillaan.. :) Oli " kiva" siivota kun tuli perunjako. Ei keräilyinto kohdistunut vain vanhoihin lehtiin nimittäin. ;)
Mummun ja papan luona oli aina kokonainen huone lavastettu näihin paperinukkeleikkeihimme, monta lastenlasta kun meitä usein oli siellä puuhastelemassa. Myös kaverin mummon kesämökin vintillä leikkelimme näitä lehdistä, ikimuistoisen jännää ja ihanaa!
Hauska, että aihe on juuri nyt esillä, kun vanhassa rintamamiestalossamme juuri muutama päivä sitten imuroin hiukan tehokkaammin monikerroksisen patterin takaa, ja kas, imuriin tarttui selvä Avun tai Seuran paperinuken punainen mekko puoliksi leikattuna! Ihme, että oli siellä lymynnyt tuhansien imurointien ja jopa lattian remontin jälkeen!
esim. Saiturinpörssi ja muut vastaavat halpispaikat myyvät.
Meille tuli Apu vuosia varmaan ihan vain siksi, kun tykkäsin niistä paperinukeista. Voi kurjuus, kun ei yhtään säilynyt.
Eikös noita paperinukkeja ollus Avussa joskus 60-70-luvulla?
Se riemu kun löysi prinsessa Carolinen!
ap
Mummolla oli tapana säästää kaikki lehdet aina. Mitään ei heitetty pois.
Niitä olikin sitten aika isot kasat vintillä ja sieltä niitä kärrättiin vanhalle navetalle ja sielläkin oli iso vanha maitohuone ääriään täyteen lehtiä pahimmillaan.. :) Oli " kiva" siivota kun tuli perunjako. Ei keräilyinto kohdistunut vain vanhoihin lehtiin nimittäin. ;)
Muistan Olivia Newton Johnin ainakin. t. -74
Prinsessa Anne ja Elizabeth nuorina naisina
Oliviassa harmitti se, että oli oudon pieni nukke, ei siis samaa kaliberia kuin yleensä.
ap
Minä olen syntynyt vuonna -76 ja muistan, kun aina isovanhempien luona plarattiin niiden Apu-lehdet läpi paperinukkeja etsien. Muutenkin olen rakastanut paperinukkeja. Joskus olen harmitellut, ettei tullut säästetyksi vanhoja paperinukkeja ja kiiltokuvia. Jotkut barbit eivät herätä yhtä nostalgisia tunteita.
Niitä muuten taisi olla seurassakin ja minun suosikkini oli Viktor Kallborek! Olen vuosimallia -71, mitä ihme teinixejä täällä oikein pyörii? Niitähän oli lehdissä varmaan 80-luvun lopulle asti...
sillä oli ne ihanat ulospäintaivutetut hiukset, ja muistaakseni valkoinen juhlamekko ja sellainen sport pusakka, oisko ollu sininen punaisilla raidoilla hihoissa..
Mun esimmäiset paperinuket oli Abban laulajat. Ja sitten sain Baccaran tytöt myös. Voi sitä onnea. Serkun kanssa rakennettiin vilteistä majoja ja tuntikausia leikittiin majassa paperinukeilla.