Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v luovuttaa kaikessa mitä ei heti opi... Kokemuksia?

Vierailija
12.03.2008 |

Eli meillä poika esim. viime kesällä sai uuden ja ensimmäisen pyörän. Hän kaatusi sillä kerran hiljaa niin ettei itkettänyt, sattunut tms. Ilmoitti vaan kotona seuraavalla kerralla ettei aja koska ei osaa. Sen jälkeen saatiin houkuteltua lapsi pariin otteeseen pyörällä ajoon mutta se sujui todella nihkeästi ja poika oli jopa pelokas. Jätettiin pyöräily sovinnolla tulevalle kesälle jolloin poika täyttää 5.

Nyt talvella ollaan kokeiltu luistelua ja siinä tietysti kaaduskeltu hiukan ja poika ilmoitti ettei aio enää luistella kun ei osaa. Sama tapahtui mm. hiihdossa ja pelkään että mahdollinen uimaan opettelu on sama juttu.

Emme tietenkään pakota. Yritämme kannustaa ja kertoa että kukaan ei heti osaa vaan ne taidot täytyy harjoittelemalla oppia. Poika vaan haluaisi olla heti hyvä.

Kaipaisin vähän kokemuksia, meneekö ohi? Onko asiat vaan jääneet sitten oppimatta? voiko jotenkin itse vaikuttaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään poppaskonsteja keksinyt, mutta olen huomannut, että kaikenlainen jankuttaminen nostaa kynnystä yrittää uudelleen. Jos ei tehdä asiasta numeroa, vaan vähän aina silloin tällöin vaivihkaa esim. mennään luistinradan kahvilaan, kun iskä luistelee, tai kunnsostetaan polkupyörää tms. niin saattaa itse haluta vähän taas kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän