Lue keskustelun säännöt.
3v poika aloittaa pph:lla päiväkodin jälkeen, mikä muuttuu?
12.03.2008 |
Mitä minun äitini pitäisi osata kysyä hoitajalta? Saanko itse toivoa jotain? Tilanne on täysin vieras koska poika on ollut ennen päiväkodissa. Neuvokaa kokeneemmat mua.
Kalamami
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä saa hoitopaikkaa hakiessa esittää toiveitaan ja toivoin hoitajaa, joka sylittelisi ja leikittäisi lapsia paljon, koska sitä minun lapseni kaipasi. Joku toinen taas voi toivoa hoitajaa, joka ulkoilee paljon tai tekee luomuruokaa... Mutta tuuristahan se on kiinni, saako juuri sellaista hoitajaa kuin toivoo.
Jos kunnassanne on tapana pitää aloituskeskustelu, niin siinä voit kysellä hoitajalta ihan mitä vaan. Jos ei ole tapana, niin kysy, voitko jonain päivänä/iltana tavata hoitajan rauhassa. Varmaan myös käytte lapsen kanssa tutustumassa paikkaan, ehkä silloin ehtii jutella?
Uskon, että perhepäivähoitajalla lapsesi saa henkilökohtaisempaa huomiota kuin päiväkodissa, eli hänen tarpeensa tulevat paremmin huomioitua. Tietenkin jokaisella hoitajalla (ja päiväkodillakin) on omat toimintatapansa, joten ihan kaikki ei ehkä onnistu.
Varmaan mukavinta olisi pyytää hoitajaa kertomaan omista toimintatavoistaan ja kuunnella, mitä hän pitää tärkeänä. Jos niiden ajatusten kanssa itse on sinut, niin lapsen voi huoleti jättää hoitajalle.
Vaikea sanoa tämän tarkempaa, kun en tiedä, mitä ajattelisit hoitajalta toivoa :)