Miettikääpäs ite! Lihavuus ajatuksia. LUKEKAA!
Kuka määrittää sen mistä on normaalia pitää? Kuka on määrittänyt se että on normaalia pitää normaalipainoisesta?
Miksi on hyväksyttävämpää pitää hoikasta kun lihavasta? Kuka sen määrittää? Niin, yhteiskunta!!
Lapsille taotaan jo 4v. lähtien päähän että pitää olla normaali, pitää tykätä normaalista. Jos on liian hoikka ei ole hyvä jos on liian lihava ei ole hyvä, saati sitten jos sattuu tykkäämään lihavasta niin se vasta epänormaalia onkin. Onko se yhtään sen epänormaalimpaa kun tykkääminen hoikasta?
Miksi yhteiskunta tai te hyväksytte sen että mm. miehet pitävät todella hoikista naisista tai vaikka normaalipainoisista, mikä siinä on sitten epänormaalia ja ei hyväksyttävää jos joku pitää lihavasta naisesta? Kyllähän jotkut miehet määrittelee esim. deitti hakemuksiinsa hiustenvärin! Joku pitää punapäistä, joku vaaleista ja joku on hulluna mustatukkaisiin, tämän kaikki ymmärtää ja hyväksyy mutta jos joku pitää läskistä se on ihan järkyttävää ja ei hyväksyttävää!?
Moni pistää deitti ilmoitukseen hakukriteeriksi esim. 40-60kg, selvästi pitää hoikista naisista, tämän kaikki hyväksyy. Onhan sekin tietynlainen fetissi! Pitää hoikista naisista ja vain hoikista. Jos joku pistää kriteeriksi 80-140kg on se jotenkin epänormaalia ja se on sairas fetissi. Miten se on sairaampi kun edeltävä kun kyse on ulkoisista seikoista? Kukaan tuskin etsii sairasta ihmistä vaikka tietääkin että lihavuus tuo sairauksia kuin myös liika laihuus!!
Uskonkin että jos olisi hyväksyttävää pitää myös lihavista naisista/miehistä niin niitä alkaisi ryömiä tuolta esiin aina vaan enemmän ja enemmän. Koska yhtä monta on makua ulkonäön suhteen kun on meitä ihmisiäkin. En usko että on yhtään sen enempää niitä hoikkien ihailijoita kun lihavien ihailijoita. Miksi olisi? Se nyt vaan on pakko pitää hoikasta kun yhteiskunta ei hyväksy lihavia, siitä tehdään epänormaalia jos pitää lihavasta naisesta/miehestä.
Tehkäämme siis asialle jotain. Annetaan kaikkien pitää siitä mistä pitää ilman että siitä tehdään sairasta tai aina puhutaan fetissistä. Oikeasti on yhtälailla fetissi pitää hoikasta naisesta tai vaaleista naisista tai pitkistä naisista kun lihavista naisista.
Kukaan mies ei kehtaa myöntää että pitää lihavasta, koska sitä ei kukaan hyväksyisi! Silti minunkin läskiin korvaan tulee joka ikinen baari ilta monelta komealta mieheltä kehuja ja perään kommentti ettei voi olla kanssani koska kaverit ei hyväksyisi. Surullista.
Kommentit (32)
Dokkarissakin kaikki miehet toivoivat että nainen voisi olla terve ja jopa sitä painon pudotusta. Ei minunkaan mies minun halua olevan lihava, todellakaan. Haluaa että laihdutan terveyden takia. Hänen ihanne on kumminkin pyöreä nainen ja miel. vaalea ja tietenkin terve ja liikkuvainen. Ei pidä hoikkia naisia seksuaallisesti kiihottavina, muttei myöskään siitä läskistä kiihota. Kiihottuu lämmöstä, isosta sylistä ja pehmeydestä.
Jos ihmiset hyväksyisivät sen että on ok rakastaa isoja kurveja niin moni mies uskaltaisi olla julkisesti sen ihanteensa kanssa. Yhteiskunta on mätä monella tapaa. Miehillä on valitettavasti huono itseluottamus ja heidän on pakko näyttää hyvältä muiden silmissä. Siksi moni mies onkin hoikan naisen kanssa vaikka haluaisi olla ihan jonkun muun kanssa.. Ja tämä on totta. Ulkomailla paljon chatteja ja suomessakin, siellä kuulee paljonkin näitä juttuja.
En nyt kumminkaan väitä että kaikki miehet haluaa läskiä vaan väitän että on kumminkin paljon miehiä jotka haluavat jotain muuta mutta eivät vaan kehtaa, eivät pysty.
Ehkä tulevaisuudessa onkin normaalia olla lihava ja katsotaan kieroon jos joku on hoikan kanssa.. ;)
Kummasti ne miehet juoksee tämänkin eukon perässä ja oma mies ei koskaan olisi laihan kanssa. T 125 kg
onko toinen lihava vai laiha. Dokkarissahan lihavat puhui että he ovat luovempia seksissä. Eikös kaikki luovuus lähde pääkopasta??
Puolisoa valittaessa aliutajuisesti haetaan hyviä geenejä.
liika lihavuus ja laihuus ei ole terveyttä!
Minua aina haukutaan laihaksi, mutta olen normaali. Painoindeksini on 21
Koska jokaiselle löytyy ihailija ja väitän että lihaville lähes yhtäpaljon kun hoikillekkin. Toinen on vaan määritelty normaaliksi ja toinen epänormaaliksi, tälle asialle pitäis tehdä jotain.
Ei ole normaalia olla lihava, se ei ole hyvä asia millään tavalla. Ei myöskään ole hyvä olla liian hoikka! Mutta sen pitäis olla normaali että jokainen pitää eri muotoisista, eri näköisistä, eri kokoisista ihmisistä, mutta vain lihavien rakastajista on tehty sairaita! MIKSI?
Eihän se ole mikään fetissinmäärittelykysymys, tykkääkö siitä ihon alla hyllyvästä ihrasta vai ei. Jos ei tykkää siitä ihrasta, niin tuskin on kiinnostusta tutustua lihaviin ihmisiin, ainakaan suoralla kontaktilla. Onko se sitten joku luufetissi muka?
Tuossa dokumentissa se eräs vanhempi nainen ei ollut poistunut kotoaan kuin kaksi kertaa kymmenen vuoden aikana. Hoitsu auttoi peseytymään kun itse ei pystynyt. Toinenkaan rouva ei jaksanut kavuta portaita yläkertaan.
Onko tälläisiä ihmisiä oikeasti olemassa? :O
Minä en tuon kanssa juttele kun sillä on rasvakerrosta liian paljon, enkä tuon kanssa kun sitä on liian vähän!? Jihaa.
Kukaan tuon dokkarin ihmisistä ei kiihottunut siitä sairaudesta mitä läski tuo, toivoivat terveyttä ja sen takia laihtumista. Kyse oli ulkoisista asioista. Sanoivat etteivät jättäisi tai lakkaisi rakastamasta vaikka hoikistuisivat.
Ihan sama millaisia ihmisiä on olemassa.
Se, että joku ei tykkää suurista rasvasoluista ei tarkoita sitä, että hänellä olisi anoreksiafetissi. Ymmärrätkö jo?
Nimenomaan se on säälittävää, että ollaan kimpassa miesten kanssa, jotka ovat ihastuneita siihen hyllyvään rasvaan, eivät ensisijaisesti sen rasvan sisällä majailevaan ihmiseen.
Eipä itselleni tulisi kuuloonkaan rakastua mieheen, joka tykkäisi kehostani, koska teen sille jotain sairaanloista. Yäh.
Harva lihava tuntuu olevan sinut kilojensa kanssa. Keksitään " tekosyitä" miksi on hyvä olla ylipainoinen jne.
Jos on sinut oman kroppansa kanssa, ja seuraakin riittäää, ei tälläisiä aloituksia täällä edes olisi. Eikä niitä missä " laihoja" haukutaan.
Liikalihavuus on harvan mielestä kaunista, se on tosiasia, mutta lihavien on vaikea sitä myöntää. Ai mistä mä tiedän? siitä kun olen itse ollut lihava. Miehiä riitti, silti olin onneton. Nyt olen hoikka, terve ja miehiä pyörii edelleen ympärillä jos jonnekin menen, itseasiassa enemmän kuin koskaan ennen.
Vasta nyt ymmärrän miten onneton ja säälittävä olin lihavana.
Tämän päivän naisen kahle- millä nainen pidetään siis ruodussaan on kauneusihanne. Ennen riitti että pyrki elämään elämänsä hyvin. Nyt täytyisi muokata ulkokuortaan; jos et muokkaa ja laihduta et ole yhteiskuntakelponen- ja kuinka monet tähän haksahtaa. Ja kuinka paljon muita arvoja ja asioita elämästä menee sivu suun sen pinnan kyttämisen takia.
Suuri lihavuus kyllä varmaan rajoittaa ihmisen hyvinvointia ja on terveysriski, mutta niin tekee moni muukin asia. Kyllä tässä asiassa hölmöjä ovat nämä jotka ovat itse ryhtyneet orjuuttamaan itseään ja muita naisia tuolla kyttäämisellään. Koska elämän todelliset arvot on jossain ihan muualla kuin takapuolen muodossa tai laihuudessa. Kun kuluttaa kaiken energiansa noihin kysymyskiin jää monella elämänalueella aika alkutekijöihin. Kuten tämäkin palsta osoittaa:D
ehkä lastenteon aiheuttamaa painonvaihtelua, en tiedä. Mutta pääasia mulle on se, että mä olen onnellinen. Mun mies rakastaa mua juuri tämmöisenä kun mä olen. Mua. Mun sisintä. Niinkun mäkin hänen. En välitä lihooko hän vai ei tai miltä hän näyttää (musta tosi hyvältä näyttää).
Toki haluaisin olla hoikka, mahtua upeisiin vaatteisiin ja jaksaakin enemmän. Yritän jatkuvasti saada kiloja alas, mutta vaikeaa se on.
Mutta teen mitä vaan, mieheni on tukenani ja se on pääasia. Minulle.
Minulla on lukuisia hoikkia ystäviä, kukaan heistä ei ole tyytyväinen itseensä. Osalla on todella huono itseluottamus vaikka ovat hyvin kauniita ja hyvin hoikkia. Joten eipä ne hoikkienkaan itsetunnot poikkea yhtään lihavien itsetunnoista.
Heti jos lihava ihminen kertoo että hyväksyy itsensä niin kukaan ei sitä usko, mutta jos todella laiha jopa anorektinen nainen sanoo pitävänsä vartalostaan niin se on ihan ok, sitä ihaillaan jopa. Omituista minusta.
Minä olen sinut kilojeni kanssa ja niitä on ylimääräisi n. 70kg. Mieheni rakastaa minua, rakasti sillon -70kg sittenkin ja rakastaisi vaikka tulisi +70kg. Pysyisikö teidän miehenne rinnallanne näissä painonmuutoksissa vai onko teidän miehillänne hoikkuus fetissi?
On muuten puhuttu että ihminen olisi terveimmillään lievästi ylipainoisena! Joten jos miehet muka haluaa kumppaniksi terveen naisen ottavat he silloin vaimokseen lievästi ylipainoisen. Sillonhan normaalipainoisen naisen kanssa olevat miehet kärsivät myös fetissistä, he eivät hyväksy kumppaneikseen liian hoikkia eikä liian lihavia. =)
LOL SE EI OLE tervettä olla lihava! on riski sairastua vaikka mihin.
Saahan sitä kohtuullisen pyöreistä tykätä ihan vapaasti ja sairaalloisen ylipainoisen _ihmisen_ rakastaminen on hienoa, mutta _sairaalloisen ylipainon_ rakastaminen ei ole. Sillä kuka nyt täysissä järjissään ja oikeasti rakastavana rohkaisee ja kannustaa rakkaintaan tekemään itselleen jotain niin hengenvaarallista ja itsetuhoista kuin lihottamaan itsensä liikuntakyvyttömäksi.
Voisitte sitten keskittää voimanne vaikka vanhusten auttamiseen...
Terveysnäkökulma huomioon otettuna taitaa kuitenkin olla ihan hyvä, että ihanne ei mene liikaa ylipainon suuntaan, varsinkin kun se näyttää olevan suomalaisille aika tyypillistä.