Te jotka elätte puolisonne siivellä...
Eikö asia paina teitä itseänne, tai eikö tilanne koskaan lennä naamallenne esim. riidellessä??? Eikö tunnu nololta vinguttaa korttia tililtä jolle ette ole itse tienanneet euroakaan? Itse en koskaan voisi kuvitella suovani toiselle sitä iloa että pääsisi sanomaan että minähän se rahan tuon tähän taloon niin että.....
Kommentit (53)
Ja mitä tuohon miesten kotiinjäämiseen tulee, niin eiköhän se ole yhteiskunnan toimesta tehty ihan selväksi, että useimmiten paremmin tienaavan miehen ei yksinkertaisesti kannata antaa täyttä panostaan lasten hyväksi, vaikka varmasti moni haluaisi!
Edelleen muuten odotan ap:n vastausta tuohon Melban esittämään ERITTÄIN hyvään kysymykseen???
niinpäin että mieheni (se, joka tienaa) on armoton tuhlaaja ja minä (" siipeilijä" ) yritän pitää perheen talouden tasapainosta huolta. Minä hoidan perheemme raha-asiat, maksan laskut jne ja yritän hillitä miestä tuhlaamasta.
tuhlailee. Tai jokaisellehan tuhlailu on henkilökohtainen asia, riippuen kuinka paljon sitä rahaa on. Tuhlailuhan on sitä että käyttää rahaa johonkin turhaan, vaikka olisi sille rahalle tärkeämpää käyttöä. Sitten on vielä sekin kuka määrittelee ostosten tärkeyden...Joka tapauksessa minulla on yksi tuttava jolla kaikki täytyy olla jotain merkkiä tai teetettyä. Mielestäni esimerkiksi se oli tuhlailua kun oli saanut mieheltään rahaa verhoihin ja lasten kuravaatteisiin. Teetti koko rahalla (ja maksoi omistaan vielä lisää) verhot, jotka mielestäni oli tosi kalliit ja kuravaatteisiin piti pyytää lisää rahaa. Sekin on outo ilmiö, että mies maksaa laskut ja antaa sitten rahaa yhteisiin ja lasten ostoksiin, mutta omalle tilille tipahtava kotihoidontuki on henkilön omaa rahaa...niin en voisi minä elää.
Kysymykseen miksi se on yleensä nainen joka siellä kotona " siipeilee" (tyhmä ilmaus, mutta tällä aloitettiin)? Mulla ainakin meni mieli elättäjänä oloon kun työpäivän jälkeen tein kaikki kotityötkin kun mies ei saanut aikaiseksi mitään muuta kun hoiti lasta. Ei jäänyt paljoa aikaa lapselle kun miehen piti päästä joka ilta harrastuksiin kun oli kerran päivät kotona. Voi joillain toimia, meillä ei toiminut, riitaa vaan päivästä toiseen tekemättömistä kotitöistä. Rahasta ei toisaalta riidelty vaikka sitä ei liikoja ollut.
Aika moni mies joutuu tarttumaan imuriin ja tiskiharjaan heti kotiuduttuaan. Eikös täälläkin perustella, että kotona ollaan hoitamassa lasta eikä tekemässä kotitöitä, ja koska netiss... siis kotona on niin rankkaa, täytyy kotiäidille antaa lepohetkiä. Työssäkäyntihän on niiiiin helppoa verrattuna kotona oloon, että helposti siihen päälle tehdään vielä kotityöt.
Vierailija:
minun ja mieheni ajatusmaailma eroaa sinun ajatusmaailmastasi. Meillä kaikki talouteen tuleva raha on yhteistä rahaa. Mieheni arvstaa sitä että jaksan hoitaa lasta kotona tämän ollessa pieni ja jakaa palkkansa mielellään. Joskus nuorempana oli aika jolloin minä elätin miestäni. Meillä ei riidellä KOSKAAN rahasta, eikä mieheni ole saanut minua tuntemaan itseäni siivellä eläjäksi...nämä keskustelupalstat ovat hoitaneet sen homman :D
Kuten kukanenkin tykkää :-)) Meillä ja monella muulla on tasa-arvoinen parisuhde, harvoin olen " tömännyt" siivelläeläjiin, tai opportunisteihin. Ole ap ihan rauhassa ja hoitele oma osuutesi omassa suhteessasi, älä häiriinny muiden elämänvalinnoista ystäväiseni.
Vierailija:
eikö kellään riidellä rahasta. Eli se toinen nyt siivellä tai ei, mutta jos toinen tienaa huomattavasti enemmän, eikö kukaan koskaan saa riitojen yhteydessä ns. silmilleen, että joo oleppa hiljaa minähän sen leivän pöytään tuon.
Ei koskaa ole ollut tarvis, ei silloin kun opiskeltiin molemmat, eikä nyt kun rahaa on ja omaisuuttakin vähän kertynyt. Mä en ole koskaa ymmärtänyt edes sitä, miten jotkut parit saa riidan aikaan aiheesta raha?
Missäköhän ne rahasta riitelevät pariskunnat on kun se todellakin on tutkimusten mukaan yleisin riidanaihe?
Mä elän tällä hetkellä ilman miestä ja olen oppinut itsenäiseksi ja tulemaan toimeen omillani että mua hävettäisi siipeillä ja elää toisen rahoilla ja varmasti joka kerta kun ostaisin jotain isompaa, vaikkapa yhteistäkin niin miettisin että tähän mulla ei oikeesti olisi rahaa.
ei vain tiedä, että minä maksoin melkein puolet talomme hinnasta käteisellä ja mieheni otti loput lainaa.
Tähänkö on tasa-arvoisuus mennyt? Lapsia ei saisi enää äidit hoitaa kotona jos siihen olisi mahdollisuus, sitten kuitenkin toisaalla siihen kehoitetaan. Valitetaan tarhapaikkojen vähyydestä jne. Sitten jos joku on kotona, niin sekään ei ole hyvä. Päättäkää nyt jumalauta mikä on se oikea tapa olla ja elää, niin ruvetaan noudattamaa kaikki sitä samaa, ei tartte sitten kenenkään olla toiselle kateellinen tai kenenkään tuntea syyllisyyttä siitä että on kotona siipeilemässä tai töissä uraa tekemässä.
toisen on lapset hoidettava - ja osa perheistä arvostaa lasten kotihoitoa.
laskuihin jne. Harvoinpas tulee ostettua mitään itselle, muuta kuin ihan välttämätöntä.
Mieheni elättää minut, ja se on ihan oikein koska olen yhteisten lastemme vuoksi poissa työelämästä ja " uhraan" myös urakehitykseni.