Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

osaisiko joku kertoa??

11.03.2008 |

mulla oli raskausdibetes ja nyt on 6kk synnytyksestä. Olen menossa siihen kontrolli verikokeeseen. Lääkäri oli laittanut lähetteeseen, että otetaan 2tunnin sokerirasitus, eli se samanlainen ku odotusaikana. Terveydenhoitajan mielestä riittäis ihan vaan yks verikoe. Osaako joku sanoa kumpi on oikeessa, lääkäri vai terveydenhoitaja?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne tuossa viime marraskuussa. Eli silloin oli puoli vuotta kulunut synnytyksestä ja oli aika käydä rasituskokeessa uudestaan. Minulta otettiin paastosokeri ja 2h arvo, eli se 1h arvo jäi välistä ( joka siis otetaan raskausaikana). Ja molemmat oli ok. Raskausaikana mulla oli häikkää ton paastosokerin kanssa. Olen ymmärtänyt, että " normaali" oloissa tehdään tuo 2h testi ilman sitä 1h mittausta, korjatkaa jos olen väärässä. =)

Vierailija
2/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minkä se terkka haluaa sulta mitata? pelkän paaston vai 2h päästä mitattavan? Vai ihan muuten vaan verensokerin, ettei rasituskoetta ollenkaan?

No jospa mun tapauksesta sait jotain selkoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..nyt tehdä niin kuin lääkäri suosittelee..!?

Jatkossa riittää varmaankin se pelkkä paastoarvo.. luulisin..

Jos se lääkäri haluaa nyt varmistaa sillä rasitustestillä ettei tosiaan oo enää sitä diabetes vaaraa (tai no..ainahan se " vaara" on olemassa..). Oliko sulla miten pahasti ne arvot koholla..? vai jouduitko peräti ihan piikille?

Hitsi kun en nyt yhtään muista miten itellä meni.. että otettiinko se rasitustesti raskauden jälkeenkin..!? Mutta mulla oli tosin vaan hiukan koholla silloin raskausaikana se paastoarvo, ei mitään muuta (ja sekin lukema olis ollu hyvä/normaali, mikäli EN olis ollu raskaana!)

Onhan se testi ikävä, ja aikaavievä.. ja ennenkaikkea (ainakin mun mielestä:) tylsä!!! siis kaksi tuntia roikkua siellä labrassa..huoh.. Mutta omaksi parhaaksihan se on :)

Tsempit sulle! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme