Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Miten saada 1-v yöhulinat loppumaan??

Vierailija
11.03.2008 |

Lapsukaisemme on viimeisen kahden kuukauden ajan nukkunut todella huonosti, hyvinä öinä herää 2-3 kertaa, huonoina jopa 30 kertaa. Tyttö on nyt hieman päälle 1-v., ja näihin öihin olisi pakko tulla joku tolkku ennen kuin meiltä vanhemmilta lähtee järki.

Tyttö on nukkunut omassa huoneessaan puolivuotiaasta asti, ja silloin nukkuikin pari kuukautta kokonaisia öitä tai max. 1-2 herätystä. Yleensä rauhoittuu heti kun menee huoneeseen ja laittaa tutin/vähän paijaa. Joskus tarvitsee pidempiä " nukutuksia" ; kävelyä, keinutusta, sylittelyä. Vaikka päivisin saa tutin itse suuhun, öisin sekään ei onnistu millään.

Viime yönä valvoi aika lailla putkeen klo 01-05, jonka jälkeen nukkui kolmisen tuntia. Mistään hammassäryistä tai muusta kivustakaan ei ole kyse, itku on ihan erilaista ja loppuu heti. Mitään muutoksia tytön päivärytmissä tai elämässä ei ole ollut. Alkaa olla todella neuvoton ja turhautunut olo.

Mikä avuksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlainen tilanne. Otimme lapsen viereen nukkumaan ja alkoi nukkua täysiä öitä. Sitten siirsimme lapsen sängyn oman sänkymme viereen ja siinä nukkuu edelleen, heräämättä koko yön!

Toinen vaihtoehto on tietysti pitää lapsi omassa huoneessa ja itse kärsiä. Mä mielummin nukun :)

2v pojan äiti

Vierailija
2/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereen ottamista on kokeiltu hyvin huonoin tuloksin. Alkaa rymyämään sängyssämme, eikä todellakaan suostu rauhoittumaan, vaikka kello vetelee aamuyötä, emmekä puhu mitään ja on pimeää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin perhepedissä ja imetin. Olin kanssa neuvoton. Yllätys oli melkoinen, kun yöheräily loppui imetyksen lopettamiseen. Siis ei riittänyt yövieroitus, vaan myös päiväimetys piti lopettaa, että yöt rauhoittuivat.

Ei auta sinun tilanteessasi yhtään. Mutta tuli vaan tuosta mieleen, että jokaisella lapsella taitaa olla omat syynsä heräilyyn, ja se voi olla mikä vain maan ja taivaan välillä. Ja joskus se ratkaisun löytyminen voi olla työlästä.

Toivottavasti jokin vinkki toimii teilläkin.