Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten maustatte jauhelihakeiton?

Vierailija
10.03.2008 |

Mulla on vähän arkiruokien teko hakusessa :) Useimmiten tulee laitettua vaikka jotkut broilerinfileet tai kalaa uunissa, mutta perus keittoja tai laatikoita vähemmän. Joskus kun teen ihan jauhelihakeiton, niin se tuntuu vähän valjun makuiselta. Kysynkin siis, että miten maustatte jauhelihakeiton niin että se on maukasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilla mausteseospussi jauhelihan joukkoon.

Vierailija
2/5 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenn ihan persuskeiton näin (maistuvaa tulee). jauhelihaa, perunoita ja keittojuureksia ja 2 kpl lihaliemikuutioita. Muita mausteita ei tarvita. Ihan jauhelihamausteella maustan jauhelihan sitä paistettaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa paistaessa (800g) kaksi lihaliemikuutiota sekaan + vähän paprikajauhetta. Keitto liemeen kaksi kasvisliemikuutiota. 10 maustepippuria ja kuivattua persiliaa. Niin ja tämä on mun miehen ohjeen mukaa ja on sairaan hyvää.

Vierailija
4/5 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhelihaa, perunaa, sipulia, porkkanaa ja mahdollisesti jotain muita juureksia mitä sattuu olemaan. Selleri on hyvää jos tykkää (meillä minä tykkään mutta lapset ei) mutta aika vahvaa joten varovaisesti.

Mausteita 5-7 mustapippuria ja 5-7 maustepippuria, suolaa, reippaasti tilliä, persiljaa ja vähän vähemmän lipstikkaa.

Ei liemikuutioita eikä ketsuppia eikä mitään muuta vastaavaa tekomössöä!

Vierailija
5/5 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan jauhelihaa paistettaessa siihen paprikajauhetta tai joskus ihan grillimaustetta ja pienen pirauksen suolaa ja pippuria rouheena.

Liemeen sitten laitan keiton määrästä riippuen 1-2 kasvisliemikuutiota.

Eli

Pippuria, suolaa, paprikaa, liemikuutio ja tietysti keittojuurespussi x2.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi