LOKAkuiset uuteen viikkoon
Edelliset turinat löytyvät täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12587605&p=2&tmo…
Kommentit (27)
Heips vaan, meidän vauveli söi kerran viime yönä. Nukkui hyvin yön. Nyt päivällä söi ihmeen pitkään kylläkin. Nukkuu nyt päikkäreitään. Pissavaippoja tulee kyllä ihan normaalisti. Kakkaa tulee noin kerran päivässä ja ehkä sitä tulee vähemmän nykyisin. Ajattelin jo yks päivä tuosta maidon erittymisestä, että taitaa tyttö tyhjää tissiä lupsuttaa. Otin tissin suusta ja katsoin tuleeko maitoa, vauva sai maitosuihkun otsaansa. Huh, tulee siis maitoa kuitenkin. Ehkä se on vaan ajan puutetta, ettei oo aikaa imettää joka käänteessä, pitäisi varmaan tarjota useammin maitoa. Ottaa kuitenkin nyt kun tarjoaa, välillä ei huolinut tissiä. Söi vasta kun oli oikein nälkä? mene ja tiedä...Meillä on ilmennyt nyt sellaista, että ei viihdy sitterissä hyvin. Sylissä on kivaa ja katselee kaikkea ihmeissään.
Hyvää päivän jatkoa,
Miranneli
ja vielä hengissä. Hemmetti mitä puuhaa. Mies sitten häipyi reissuun (okei, reissu sovittu monta kktta aikaisemmin) ja meikä kahden pienen kanssa muuttopuuhissa.
Muuttotarkastus meni onneksi läpi (huh, kun olimme ehtineet sanoa irti väliaikaisen luukkumme). Kamat on roudattu ja pojat nukkuvat omissa huoneissa mutta oma sänkymme on aivan kamojen seassa. Vaatehuone ja vierashuone kun eivät ole vielä käytössä. Samoin kodinhoitohuone muistuttaa varastoa... ja se varastokin vielä puuttuu =).
Onneksi isovanhemmat ovat jelppimässä ja nytkin näpyttelen papan koneelta kun oman netin siirtoa ei ole vielä tehty. Toivottavasti saan koneeni pelaamaan jo ensi viikolla.
Tänään kävin siivoamassa vanhan kämpän, viisi tuntia puunasin. Välissä hurautin kotiin imettämään kun meidän mussukka ei vieläkään huoli pulloa eikä syö kiinteitä.
Joo ja yötkin menevät taas tunnin-parin pätkissä. Viime iltoina itse olen ehtinyt sänkyyn reippaasti yli puolen yön ja aamulla seiskalta ylös (välissä viisikin syöttöä). Neuvolalääkäri joka meillä oli 4.5kuisena epäili että vauva syö useasti kun ei saa rinnasta tarpeeksi maitoa. Tehtiin sitten ruokapunnistus. Vauva tosin oli syönyt kolme varttia aiemmin mutta sanoin että ainahan hälle tissi maistuu. Viidessä minuutissa imaisi toisen tissin ja maitoa sai 130ml. Aikamoinen ahmatti =).
Nyt suihkuun, tää oli tämän päivän eka breikki jollei noita imettämisiä lasketa. Ihanaa kun sentään kylppäri ja sauna ovat valmiita ja miehen valinnasta meillä on hetivalmiskiuas. Sopii tähän kiireeseen.
Juu ja kun kerkeen niin menen shoppaan vauvalle haalarin, kosteussuoja sellaisen. Oma piha kun on varmaan vielä syksylläkin vaiheessa.
Palaan kun ehdin ja jaksan..
-J
kiitos siis tervetulo toivotuksista! =) Katotaan nyt kuin hyvin sisäistän tän kirjoittelun, mutta kiva ois välillä kirjoitella ja vaihtaa/purkaa ajatuksia :)
Olen alta kolmenkymmenen, kolmen lapsen kotiäiti ja juniori,poika, siis syntyi viime lokakuussa <3
Millaistas porukkaa täällä on ja mistäpäin suomea ootte =)
Taas on viikko takana ja poika on siis viikon vanhempi...!
Joachimilla on kiirettä pitänyt - mulla ei pää varmaan kestäisi vauhtia.. kaikki kunnia vaan sinulle! Meillä oli rakennusprojekti + hääjärjestelyt parisen vuotta sitten samaan aikaan päällä, ei (onneksi) silloin vielä ollut meillä yhteisiä lapsia. Aikamoista suhaamista se silti oli paikasta toiseen, ja kun vielä halusin tehdä vihkiryijyn ja jos jonkinmoista sälää itse häihin, ei paljoa sohvallamakuuaikaa jäänyt. Jäi silloin lempparisarjatkin tv:stä katselutauolle kun nukkumaan piti päästä aikaisin. Vielä on pihahommia tekemättä, terassi on haaveissa, ja pitää varmaan ainakin hiekkalaatikko lähiaikoina myös pojalle kyhätä. Ai niin, ja tikapuut puuttuu edelleen (jonka vuoksi nuohooja ei ole käynyt kertaakaan..), lumiesteet samoin makaa vielä varaston takana.. hiljaa hyvä tulee :)
Me-momille tervehdys! Minäkin olen tosiaan aika tuore tapaus täällä, enkä edes muista olenko sen kummemmin esittäytynyt eli hei vaan kaikille muillekin :) Lueskelen/kirjoittelen välillä myös vähän tuonne syyssisseihin. Odotusaikana en lueskellut näitä palstoja lainkaan, keskityin silloin kirjojen lukemiseen ja kutomiseen (intohimoinen kausiluonteinen harrastukseni, nyt ollut suvantovaiheessa). Lyhyesti: meillä oli la syyskuun lopussa, mutta sit se ultrassa siirtyi lokakuun ekoille päiville. Lopulta esikoiseni syntyi 11.10. Perheeseen kuuluu mies, miehen tyttö (8v) ja koiruus. Asumme Keski-Suomessa, Jkl:n eteläpuolella. Olen työstäni pois nyt ainakin tämän vuoden loppuun saakka - juuri vein hakemuksen heinä- - joulukuun hoitovapaasta.
Meillä on nyt hankaloiden tammi- ja helmikuun jälkeen kaksi edellistä yötä mennyt superhyvin!! Poika on herännyt yön aikana vain 2-3 kertaa syömään!! Viime yönä minunkin pisin nukkumisjakso oli jo 4,5 tuntia - antaa toivoa hyvästä tulevasta välillä saada nukkua enemmäin kuin 1,5 tuntia putkeen :)
Nyt pitää mennä että ehditään perhekerhoon lähteen heti kun poika herää ekoilta uniltaan. Hyvät viikonloput kaikille!
Mä en oo ehtiny paljoakaan lukaista viestejäkään. Täällä jatkuu vielä tämä 2-2,5 tunnin välein heräily öisin. Luin, että jollakin oli auttanut kiinteät, kirjoitelkaa vinkkejä. Meillä määrättiin lisää kiinteitä ja tyttö syö nyt 1,5 purkkia kasviksia ja puoli purkkia luumua päälle. Vellit ei mee, kun ei sitä pulloa vieläkään huolita, enkä viitti alkaa lusikalla lippaamaan.
Odotan innolla 5kk:n ikää jos sitten iltapuuro sais tytön nukkumaan, kun tuo univaje on suuri.
Mites teillä muilla, Sanna-P ja joku muukin joilla ongelmia öiden kans?
Kiva kun tulee kevät, jotenkin jaksaa päivisin paremmin.
Viikonloppuja ja tervetuloa uudet mukaan vaan.
T:Keno ja tyttö 4,5kk
Voi tätä autuutta! Hissi käynnistyi tänään klo. 15 aikaan, liikkuu toooodeeellaaa hiiitaaastiii, mutta liikkuu kuitenkin! Käytiin silkasta käymisen riemusta kaupassa ostamassa kaappi täyteen kaikkea painavaa. ;)
Kaiken tämän rääkin jälkeen läksin vielä kaupoille kaverini kanssa ja sainkin kaksi uutta paitaa. Onpa kyllä kiva että kesän muoti on niin väljää - ei haittaa vaikka maha on vielä ihan retuperällä. Vaikka olis sillekin tarkotus vielä jotain tehdä, jahka näiltä ylimääräisiltä " arkiliikunnoilta" jaksaisi...
Joo, Joachimilla on sitten tosiaan melkoinen meininkin päällä! Olenpa kyllä niiiin tyytyväinen ettei tarvitse nyt muuttaa mihinkään. Muutettiin esikon ollessa 2kk, ja siitähän ei meinannut tulla mitään. Nyt kun noita häiritsijöitä on kaksi (joista toinen varsin ehtiväinen) siitä ei ihan oikeasti tulisi mitään. Hattua nostan minäkin Joachimin hankkeelle!
Vauvan LIIKKUMISESTA: meidän neiti peruutti sitten yksi ilta sängystään (kun olin epähuomiossa jättänyt pinniksen laskettavan laidan alas), kops vaan kuului ja sitten tietty hirveä huuto. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Kova on neiti kääntyilemään, ja tosiaan peruuttaa mahallaan. Välillä punkee jo vähän kuin konttausasentoon, mutta ei sentäs vielä ihan pääse.
Jotain piti vielä turisemani, mutta nyt väsyttää kyllä liikaa. Ja ei kun nukkumaan! Meillä yön pisin pätkä on edelleen 4h, mutta sehän on ihan luksusta aikaisempaan verrattuna...
...