¤¤¤ 3-kuumeilijat viikko 11 ¤¤¤
Hiihtolomat on vietetty ja pääsiäistä odotellaan!
Ihanaa kevättä kaikille!
Pahoittelut Äiti 1983, paluustasi jälleen. Monta kertaa olen miettinyt kumpi on helpompaa, se, että raskautuu ja taas menee kesken vai se ettei tunnu raskautuvan lainkaan... Olen päätynyt siihen, että molemmissa puolensa (itse siis raskauduin viimeeksi reilun kahden vuoden yrityksen päätteeksi ja km tuli rv 18+) enkä osaa päättää kumpi on pahempaa! Tuota nyt ei pitäisi edes miettiä!
Jätetään Sanyana rauhaan, hänellä on ollut aivan varmasti rankka päätös tehtävänään ja on varmasti harkinnut asian loppuun saakka.
Palailen myöhemin nyt on mentävä!
Rilla-ma-rilla *Syö taas vaihteeksi Teroluteja*
Kommentit (39)
Kivasti alko tämä viikko :(. Lähdettiin lasten kanssa päiväkotiin ja meninki möläyttämään että pojalla on ollut aamulla ihan pientä lämpöä ja kova yskä, että jos olo pahenee niin soittakaa ja haen sitten pois. Sanoivat heti etteivät ota kuumeista lasta. Vaikka sanoin että lääke on otettu eikä hän ole niin sairas niin silti piti palata hakemaan hänet kun olin eka järkännyt työasiat kuntoon. Piti itse soitella kaikki asiakkaat läpi ja siirtää niitten aikoja... No lapsi on kuitenkin tärkein. Mieskin tietysti matkoilla samaan aikaan. Mutta tämmöstä tää on. Jos jossain vaiheessa jään taas kotiin hoitaan vauvaa, niin isommilla sisaruksilla on myös helpompaa kun äiti on jo valmiiksi kotona eikä mullekaan tule stressiä miten hoidan työt.
Lähdetään lasten kanssa kohta hakemaan miestä lentokentältä. Vähän meinaa jännittää kun ajan autoa kuitenkin suhteellisen vähän. Ihana mun ukkokulta kun se soitti reissunpäältä varta vasten ja kyseli onko yhtään raskauden oireita ilmassa? Sanoin ettei varsinaisesti, niin hän totes että no seuraavalla kierroksella tärppää!
Ostin kyllä testejä kaappiin polttelemaan! Huomenna vapaa päivä ja lääkäri reissu, pyydän lähetteen kättärille noiden kystien takia ja vähän käyn selvittämässä raskautumiseen liittyviä asioita kun on ollu jos minkälaista ongelmaa. Pitkä lista kerrottavaa ja kysyttävää.
Tämmöstä meillä.
Huomenta kaikille!
Taas se uusi viikko taas alkoi... Ovisviikolla mennään täällä. Onkos muita ovisviikkolaisia? Tsemppiä kaikille! =)
Kurkku on vähän kipeä ja päätä jomotti tänä aamuna herätessä. Kipeäksi tulossa? No voihan... Ei tarvitsisi juuri nyt tulla flunssaa. Yhden kerran kp 10 on vasta puuhailtu. Kun ei vaan ole jaksanut ja ei huvita. Ja ajattelin, että tähtään sitten siihen kun ovisplussa tulee. Jos saan miehen petiin... Riskinsä siinä on. Ovis on luultavasti to tai pe:na. Viime kierto venähti pitkäksi, joten nyt olen taas oviksen bongailussa ihan pihalla. Mutta nyt on sellainen olo ettei hvita yhtään ja voisi jättää vaikka puuhailut väliin tällä viikolla. Ekan kerran kun ei minkäälaista " tsemppistä" . Taidan pitää tauon ensi kierrossa jos nyt ei tärppää. Ei vaan jaksa ja tympii.
Varsinkin kun mies on viikinlopusta asti ollut ärsyttävä. Olen tehnyt vaikka kuinka paljon kotitöitä ja aina pitäisi jaksaa vielä lisää. Mitä enemmän tekee, sitä enemmän vaatii?? Sanoin jo miehelle, että mulla on kipeä olo etten nyt jaksa. Tehköön itse.
No, sellaista täällä. Hyvää viikon alkua!! =) Ja plussatuulia!! bd bd bd!
Vielä: mietin myös sitäkin, että kesällä olisi ehkä (?) helpompaa tämä " puuhailu" kun mies on kesälomalla. Mutta ei taida olla niin inhaa olla raskaana kesällä. Siis alkuraskaudessa kun on pahat olot ym. No, katsotaan nyt.
2poj@näiti *pää jumissa* (väsyttää)
p.s. Koko viime viikon muuten huippasi. Verenpaine? Tai sitten tämä alkava flunssa.
Lomalta palailtu ja arki edessä. Ovulaatio sattuikin sopivasti lomalle ja peittoja heiluteltiin ahkeraan =)....sinänsä täysin uusi tunne minulle, että teki kovasti mieli, monena päivänä peräkkäin =)...joskus tais haluttaa useammankin kerran päivässä =)...Nyt olisi menossa kp 18 ja ovulaatio oli mielestäni tuossa kp 16 tienoilla. Minulla on vahvat ovulaatio" oireet" , mutta silti en ole 100-varma, siitä h-hetkestä, koska kroppa viestii ovisoireita noin neljänä päivänä peräkkäin. Nytkin kp13 alkoi todella massiivisilla limoilla jatkuen kp1., Sitten kp 15 ja 16 oli sellaista venyvän liman, muttei niin " limaisen" liman aikaa...=0. Hoh-hoijaa, ketä kinnostaa toisten limat, =) =)? Miten teidän muiden ovulaatio tuntemukset, ovatko millaisia? En ole koskaan testannut ovulaatiota. Testeinhän se selviäisi, mutta toistaiseksi en ole nähnyt syytä testailuun. kierukan jälkeen PMS-oireet ovat tulleet osaksi elämää ja niitä tässä taasen odotellaan. Ovat muuten aika samanmoisia kuin raskausoireet, melkein(!) olen mennyt " halpaan" aiemmissa parissa kierrossa =). Nytkin repii tosi mojovasti kohdun sivuille, vaikka ei ole mikään ns. tilanne päällä, ei ovista enää (kait) eikä menkkoja odotettavissa(vielä?). Kierto on hieman lyhentynyt kierukan jälkeeen. viimeksi oli 29 päivää ja päiville l odotan nytkin päädyttävän. Testausajankohta lienee tiuolla jossain 23-24.3 tienoilla.
kuulumisiin!
Mappele, kp 18/29->, yk 3
(varsinaisesti toka yk, koska eka kierto kierukan jälkeen oli täysi arvoitus)
....Kesken oli menny.... eli 6+3 muuttui nyt sit kp 8....... yk:t sen kun lisääntyy... Laskin viimeksi väärin eli nyt on yk 17
Viikko sitten tiistaina kävin gynellä kun alkoi vuotamaan hieman verta ja silloin näkyi 4mm möhkäle ja Hcg oli 195, siis aika alhainen jo tuolloin. Ja tänään oli kontrollikäynti gynellä ja aamulla verikokeissa. Hcg oli enää vaan 7. Gyne oli pahoillaan ja sanoi vaan että uudet pullat uuniin vaan ja kovaa yritystä! Yleensä ei kuulemma mene kahta kertaa peräkkäin kesken.
Onneksi ei tarvittu mitään tyhjennyksiä toimittaa kun oli tyhjentynyt itsestään kokonaan.
Juu, ei kait auta kun odotella ovista taas...
mp73, yk17, kp 8/n.30
Ei aavistustakaan missä mennään ja oireet on todella omituisia (tai sitten olen sekoamassa :-)
Eli kp 17/36 jos lasketaan viime kierron mukaan (edellisellä kerralla kierto 24pv)
Vauvansiemeniä olen saanut parin päivän välein :-) nyt on 2 päivää palellut aivan törkeästi, valkovuoto oli ihmeellistä (yleensä sitä ei ole) ja vatsaa vääntää monta kertaa päivässä. Rinnat ovat todella kipeät ja kasvaneet. Luultavimmin kuvittelen koko homman mutta joko mulla on nyt todella vasta tulossa ovis tai sitten ovis oli jo ja tämä on jotain muuta... Kp 9 ovistesti näytti viivaa mutta en ottanut selvää oliko se sitten oikea ovis vai ei. Kp 10 sitä viivaa ei enää tullut ollenkaan.
Jopas tuli monimutkaisesti selitettyä tässä töiden lomassa monta kertaa keskeytettynä!!
Onnea plussaajille ja tsemppiä meille muille!
Kävin äsken lääkärissä ja mulle tehtiin sisätutkimus. Sanoin ennen tutkimusta että odotan menkkojen alkavan parin päivän päästä. Lääkäri sanoi minulle että ei merkkejä kuukautisista. Ja kertoi vielä miten sen voi havaita jos kuukautiset on alkamassa. Hän sanoi vielä että voit oikeastaan jo testata että saattaa näkyä jo.
No testasin mutta nega tuli :(
Odotan perjantaihin ja jos menkkoja ei näy niin testaan uudestaan. Mulla on sellanen early test(3e) apteekista. Onko se huono? Nega oli kyllä todella selkeä. Tuli kyllä jännä tunne kun katsoin sen lääkärin ilmettä. Ihan kun hän jo tietäis jotain mitä minä en vielä tiedä...
Heipähei kaikille!
Päätin nyt sitten minäkin tänne jotain raapustaa. Taustaillut olen reilun kuukauden, mutta on vaan jäänyt tämä keskusteluun osallistuminen.
Elikäs minulla on entuudestaan kaksi poikaa ( 10/04 ja 07/06 ) ja pikkuhiljaa on tultu siihen tulokseen että olisihan se kolmaskin ihan kiva tähän joukon jatkoksi=). Ikää minulla on 33 vuotta ja ajateltiin että jos tämä kolmas meille vielä suodaan, niin sitten olisi lapsiluku täynnä.
Varsinainen yritys piti aloittaa vasta myöhemmin keväällä, mutta jo tämä kierto on menty ilman ehkäisyä, kun tuo nuvaring ei tainnut minulle ihan sopia ja halusin heittää hetkeksi mäkeen kaikki hormoonit. Itseasiassa jopa olimme pupuilematta oletetun oviksen aikaan, muttamutta...nyt on kp31/28 eikä mitään merkkejä tädistä ole! Illalla testasin malttamattomana apteekin omalla puhtoisen negan, joten taitaa olla nyt kierto hieman sekaisin näin luomuna. Aiemmat raskaudet on lähteneet käyntiin 4:stä tai 5:stä kierrosta ja mahdottomalla yrityksellä joten siksikään en oikein usko että tämä nyt ekasta tärppäisi. Tosin eipä taida näissä asioissa mutu-tuntumat oikein olla luotettavia..
Viimeviikolla olin jo lähes varma että heti tärppäsi (oviksen välttelystä huolimatta) koska oireitakin oli olevinaan.. alavatsakipuja, etovaa oloa, väsymystä iltaisin, mutta nyt siis nekin " oireet" kadonneet kuin tuhka tuuleen. Pitänee viikonloppuna testailla uudestaan jos ei tätiä näy. Harmillisen pitkä kierto kyllä sitten tulee jos en raskaanakaan ole.
*miuwau mietteliäänä* kp31/28
olettekos puolitelleet noita liuskaraskaustestejä? kun mielestäni olen joskus täältä sivuilta lukenut että jotkut niin tekee. Kaapissa olisi odottamassa 2 testiä mutta jos ne puolittaisin, saisinkin 4 testiä. Loistavaa päättelykykyä ja matematiikkaa, eikö? ;)
Sitä vaan, että eihän ne sitten mene pilalle jos niitä saksilla alan puolittelemaan. Mutta viisaammat, valaiskaa minua.
Tuli vielä mieleen että saattoihan nuo viimeviikon " oireet" olla myöhäistä ovistakin. Valkovuotoakin oli runsaasti, mutta vetistä. Ärsyttävää.. alkaisi nyt ne kuukautiset jos kerran meinaavat.
Ajattelin palata ruotuun monen kuukauden kirjoittelutauon jälkeen.. Jos joku vielä muistaa minun olleen täällä..
Ei vain ole oikein jaksanut, kun ensin en pystynyt istumaan moneen viikkoon kipeän selän takia, sitten sain potkut töistä, sen jälkeen muutettiin ja sit ei vain ole jaksanut mitään ylimääräistä.. No jospa tämä tästä..
Ensinnäkin onnittelut kaikille plussanneille!!! Ja pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet pettymään tavalla tai toisella! Voimia teille!
ON: Testailin ensimmäistä kertaa ovista tikuilla ja hämmästys oli suuri, kun sain niihin oviksen vasta kp 22-23!! Varmisteltiin osumaa etukäteen saman päivän aamuna, mut sen jälkeen hiljaiseloa sillä saralla. No nyt on ollut kolmatta päivää (alkoi 2 päivää oviksen jälkeen) jonkinasteisia kipuja kohdun seudulla. Tuntuisi kuin siellä olisi suuri ilmakupla, joka ei vain häviä.. Jos joku nyt ymmärtää mistä puhun? :) Olisiko kiinnittymistä?? ;)
Tämmöistä tänne suunnalle!
am79
kp 26/~27-34, yk 5
Ovisplussa tuli tänään kp 14/28-30. Viimeksi täti tuli 3 päivää myöhässä (luultavasti aikainen km)ja nyt ehkä sitten kierto taas tasaantuu. Eipä ole pitkään aikaan ollut ovis jo kp 14. Eli varmaan lyhyempi kierto tulossa. Eilen yöllä oltiin puuhissa ja sain todella (!) houkutella miestä hommiin. Ja aamulla valitti väsymystä ja muutenkin oli kiukkuinen, joten tänään ei varmaan ole enää mahiksia. :( No, täytyy yrittää vielä huomenna jos onnistuu tai sitten jää näihin kertoihin. Puuhailua vain kp 10 ja 13. Jos nyt ei tärppää, niin pidän ensi kierron taukoa. En jaksa enää! :/ Tästä on tullut suorittamista. Ja aina saa olla epävarma saako miehen petiin ovisken aikana vai ei.
Ai niin, nyt muuten sattuu alavatsaan niin paljon ettei puuhailuun edes pysty. :(
mp73: Pahoittelut km:sta! Minulla oli kaksi km:a ennen kun esikoinen sai alkunsa. Toivon sinulle todella nyt tärppinonnea ja sitä että pikkuinen pysyisi matkassa!! =)
tenavia2 : kerroit lääkärin kertoneen mistä tietää ovatko menkat tulossa vai ei, oliko se kertomus ultran monitorista vai miten se sen selitti ja mitä kertoi???:) nimim.utelias
Kirjoittelin jo tuonne marraskuisiin hetki sitten..
..tääl pikku prinssi sairastaa kuumetta ja nuhaa joten kotosalla huilaillaan näin keskellä viikkoa. Ja todella liikaa aikaa miettiä vauvajuttuja ja tulee ihan liikaa seurailtuja kaikkia oireita..hih!!
Useamman päivän on ollut kova turvotus niin tisseissä ku koko kropassakin, mahaa ei viiltele eikä nippaile ollenkaan joka on tosi outoa koska niin tapaa joka kierrossa ja raskaudessakin olla. Sit on viel sellanen erikoisuus et oviksen aikaan mua aina pupuiluttaa ihan pirusti, niin on ollut kautta vuosien, ja niin oli tässäkin kierrossa mutta nyt ei mitään haluja,loppuneet kuin seinään...Todella ei normaalia mulle..et tällasta täällä!!!
Plussia kaikille!!
tinsku kp23/24-28
Lääkäri sanoi että kun tekee sisätutkimuksen ja menkat on alkamassa siellä erittyy sellaista ruskeaa eritettä, joka pitäisi näkyä jo, jos kerran odotan tälle viikolle menkkoja. Hän vain sanoi sitten että ei merkkejä kuukautisista. Eli kait se on se mikä tulee monesti ennen menkkoja phs:ssään, se ruskea " valkovuoto" . Ehkä lääkäri osaa muutenkin arvioida tilanteen kun näkee sinne minne aurinko ei paista ;))
Täti ei ole vielä saapunut... perjantaina testi jos täti ei tule.
..ja puhdas negahan se oli. Ei merkkiäkään siitä että menkat alkaisi. Eikä kyllä mitään olojakaan..olis kannattanut näköjään kumin kanssa touhuilla näin alkuun että olisi tullut jotain selvyyttä normikiertoon eikä tarvitsisi nyt sitten pähkäillä että onko raskaana vai ei. Testin mukaan kyllä siis hyvin puhtaasti en ole.
Nyt kyllä otan itseäni niskasta kiinni enkä testaa viikkoon. Luulisi siihen mennessä menkkojen tulevan, kun nyt on kuitenkin jo kp34/28.
Hyvin omanapaista tekstiä jälleen, pahoittelut siitä.
miuwau
Miuwau: ootko ajatellu soittavas neuvolaan ja testata sielä? Itte tein negatiivisiä testejä toisesta lapsesta ja soitin neuvolaan, menin testiin sielä ja positiivinen pläjähti! Suosittelen.
Omaa napaa: Harmittaa. Kp 28, olen laskenu väärin kiertoa ja vähän ruskeeta vuotoa. Äskön tosin kun kävin pissillä niin ei taas tullu, tulis nyt kunnolla niin sais nollattuaajatukset tästä kierrosta! :(
Tärppi onnea muille!
Kovin on rauhallista ollut kirjoittelu tällä viikolla. Missähän kaikki luuraavat?
Meillä vaan sairastelu jatkuu. Nyt minä ja mies ollaan armottomassa flunssassa, plaah! Sama oli myös kuukausi sitten. Lapset siis oli koko viimeviikon kovassa kuumeessa ja korvatulehduksessa, nyt näytti taas heilläkin nenät vuotavan. Milloin tää flunssa-aalto loppuu????
Nyt olis menossa joku 26/29-30 mut en kyllä oikeeti stressaa. Olen varma, että mitään ei ole tapahtunut. Olen kyllä hyvä kuvittelemaan kaikenlaista eli alkuviikosta tein tosi valkosipulista pastaa, enkä sitten pystynytkään syömään koko annosta, kun rupes niin etoon valkosipuli. Yhtenä aamuna oli sellainen kuvottava olo muuten vaan. Ajattelen kuitenkin, että johtunee tästä tautisesta flunssasta, hyvä että saa välillä hengitetyksi! Katsotaan ensiviikkoon josko täti ei vaikka tuliskaan. Sitten oon myös ollut huomaavinani, että maidon määrä olisi vähentynyt. Ennen maidonkerääjään tuli maitoa imetyksen aikana, nyt muutamaan päivään ei ole herunut yhtään...
Siispä odotellaan. Olishan se mahtavaa jos raskautuminen tapahtuis jo ekasta yrityskerrasta, mut jos ei niin sitten ei.
t.äiti04ja07
Hiljaiseloa todellakin ollut tällä vkolla tällä palstalla, noh jospa loppuviikkoa kohden innostuis kaikki kirjoittelemaan kuulumisaan!
ON: mulla turvotukset ja tissikivut ja kaikki muukin on kadonnut jopa lämmöt laskeneet eli huomiseksi odottelen tätiä tupaa...:( ainut mitä nyt voi bongailla on se että nännit ovat arat, mut tokkopa tuo mitään kertoo koska kaikki muut oireet mahd.raskautumiseen on poissa.
Sellanen juttu kovasti ihmetyttää et miks ihmeessä ovistestit näyttää haaleaa plussa yhä edelleenkin kun tänään on kp 24/24-28 ja raskaustesti tietty negaa..mut miten, onko muut testanneet noita edullisia rfsu:n ovistestejä??
palailemisiin ja hyviä öitä kaikille!!!:)
tinsku
Elikkäs kierto alkoi alusta kp1/25. Mies oli ihan hyvillään kun haluaa suunnitella kaiken eikä näin spontaanisti yhtäkkiä ryhtyä vauvan tekoon. Eli nyt on vauvalla sitten suunniteltu ja virallinen lupa tulla. Mies sanoi ettei haittaa vaikka ihan lasketaan päivät millon kannattaa touhuta, ja jännitystä elämään taas kuukauden päähän... Nyt vaan uutta pökkyä pesään!
" Tuuli se tuivertaa tuulisia juttuja"
Pahoittelut tädin yllättämille ja tsemppiä niille joille täti ei ole vielä tullut! =)
Omaa napaa vaan sen verran, että puuhailut jäin nyt vaan sen kp 13 varaan. Eilen en jaksanut enää vaikka ovistesti vielä näytti kahta yhtä vahvaa viivaa ja kohdun nipukka oli auki. Tulin harrrastuksestani myöhään ja olin ihan rätti, joten en taaskaan herännyt kun mies tuli nukkumaan. No, eipä sille mitään voi jos ei jaksa.
Täytyy mennä katsomaan mitä junnut tekee.
Hyvää viikonloppua! =) Ja plussatuulia! +++++
kp 16/28-30, yk 7
Karmea keli! Ihme, jos kohta ei ole luita poikki, kun tuonne pihalle menee... Taas kohta ruvetaan urakalla tuomaan kuraa sisään, kun nämä lumet sulaa.
).( Terot alkaa taas keskiviikkona... Ei toiveita raskautumisesta tässäkään kierrossa, koska en ehdi ovuloida! Joten kuumeillaan vielä jonkin aikaa... Ensi kiertoon saan clomit.