Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SUURPERHEIDEN vko11**

10.03.2008 |

Heissan kaikille! Ajattelin aktivoitua ja aloittaa uuden pinon uuden viikon kunniaksi.

Alkuun ISOT onnittelut vauvan saaneille! Kitta, Tyttötiimi... ja olikohan vielä muita...

Niiloakselilla onnea lasketun päivän koittamisesta :) Ja myös Omppiksen h-hetkeä odotellaan ;) Tässähän on oikein synnytysbuumi menossa...

Ja hienoa, että Sinuvilla oli kaikki hyvin rakenneultrassa! Vai näkyi siellä pojan merkit. Sittenhän me saadaan ilmeisesti aika samaan aikaan pojanpallerot:)

Olen ollut vähän kypsä koko raskaushommaan (jos näin nyt karkeasti voi sanoa) ja siksi pysytellyt taka-alalla. Työ imee viimeisetkin mehut ja tämä raskaus saa pinnan tiukalle. Aina saa jostakin stressata! Esikoisen tarhassa on ollut parvorokkoepidemia ja paniikissa olen odotellut, koska rantautuu meille. Raskausaikanahan parvorokko voi olla sikiölle vaarallinen. Jos oireita ilmaantuu, niin sitten otetaan vasta-aineet verikokeella :( Jotenkin on siis ollut alavireinen olo! Neuvolantädille valitin uupumustani ja hän otti sen ihanasti. Kertoi, että on ihan tutkittu juttu, että raskaana ollessa mielenkiinto keskittyy lähinnä omaan napaan ja aivokapasiteettikaan ei toimi normaalisti. Siksi on kuulemma ymmärrettävää, että olen väsynyt kiireiseen ja paljon uusia asioita sisältävään työhön. Lupasi kyllä saikkua, jos tuntuu liian rankalta. En kuitenkaan ainkanaan vielä ole valmis jäämään millekään " lepolomalle" .

Jos sitä nyt taas yrittäisi keskittyä tuohon edellä parjattuun työhön... Toivotaan kivaa viikkoa kaikille ja supistuksia Niiloakselille ja Omppikselle :O

Meriutu rv 21+3

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaviikoilla ollaan eli h-hetkeen (laskettuun) TASAN viikko. Tänään onkin positiivisuus ollut vähän hakusalla.. Ihana lukea kuinka te kaikki toivotatte tsemppiä ja jaksamisia viimeisiin päiviin, kiitos siitä!! Oma vointi on kai ihan hyvä, mutta väsyttää jo henkisesti ja fyysisesti. Keho ei enää jaksa ja mielikin on herkkä ja itkuinen. Alan tosissani olla valmis. Moni jo uutisia kaipaileekin ja oma äitinikin jo jännittää ihan kympillä mukana. Olen jarrutellut, että hyvinkin voi mennä ens viikolle ennen kuin uutisia saadaan. Eihän vielä ole edes aika.. ;) Mitään isompia suunnitelmia ei kyllä uskalla enää tehdä. Olen luvannut mennä kutsuttuihin paikkoihinkin paikalle JOS minusta on menijäksi.

Sinuvi taisi kysellä millä viikoilla aikaisemmat lapseni ovat syntyneet.. unohdin siihen eilen vastata. Pojat syntyivät tasan rv 37 (kaksoset siis), vanhempi tyttö 39+2 ja nuorempi tyttö 40+1. Voisi siis sanoa, että lasketut ajat ovat pitäneet hyvin kutinsa meillä. Samaa toivon nyt. Olisi ihana saada vauva syliin ja kotiin pääsiäiseksi koko perheen nuuskuteltavaksi!! Pitäkää peukkuja :)

Välillä olo on ihan uskomaton, tunnetasolla. En millään voi uskoa, että pian tämä odotus päättyy ja saan VAUVAN! Miltä pieni näyttää, minkä kokoinen hän on, kumpikos tulee...Synnytyksestä puhumattakaan.. Siis ajatuksia on miljoonia mielessä! Ja välillä ihan mahanpohjasta ottaa kun tajuan, että puhutaan päivistä!!!

Huh, tänään tämä palsta ja vertaistuki on todella tarpeen! Mies ja kuopus lähtivät viemään isompia lapsia kerhoon, saan samalla huokaista. Ja nyt supistaa... makeasti. Tiedätte tämän tunteen, syvä ja voimakas kipu ja heti iskee pieni pelkopeikko.. :/ Kuinka OIKEASTA kivusta selviääkään! Te joille tulee Kaks Plus lehti, olette ehkä jo lukeneet jutun kivunlievityksestä. Kätilö vastasi erilaisiin kysymyksiin ja kertoi sanovansa supistusten kanssa kamppailevalle (avautumisvaiheessa) että synnytys on kuin valtameri ja jokainen supistus kuin hyökyaalto, josta pitää vain selvitä hengissä. Siinä on perää. Ja taas jään miettimään..

Tämä on muuten siinäkin mielessä rankkaa aikaa kun ei yhtään tiedä mikä päivä pitää lähteä. Tulee joka päivä laitettua paikat kotona tip top. Ihan siltä varalta jos sattuu, että anoppi pitää yön pimeinä tunteina kutsua lasten luokse. Eihän silloin halua, että on nuhruista tai likaiset lakanat.. Plääh.. Muistaakseni Neronja valitteli samaa ongelmaa. Siivouspakkoa.. ;) Hölmö kai sitä on!!

Miten Niiloakseli jakselee? Ollaan kai molemmat jo ihan tööt.. Toivotan sulle jälleen kerran paljon supistuksia ja onnea matkaan! :))

Omppis rv 39 ja jo aika väsy...

Vierailija
22/41 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistelee koko ajan. Eilenkin ihan koko päivän tuli supistuksia ja nyt koko aamun tullut tuntuvia mutta en minä näihin enää jaksa uskoa. Odottelen koko ajan vesien menoa :o)

Tänään on onneksi vähän parempi aamu kun sain yön nukkua ilman yhtäkään herätystä! ei edes pissalla tarttenut käydä!! hurjaa.

toivossa elän että ottavat ensi perjantaina oysiin kontrolliin JOS tämä jannu ei ole syntynyt siihen mennessä mutta virallinen päivä taitaa olla 24.3 jolloin ottavat varmasti.

Omppikselle tsemppiä! kyllä se tästä hitaasti mutta varmasti :o)

kohta meillä on vauvat sylissä ja masuja ikävä :o)

Nyt lähden naapuriin aamu kahville!

Niiloakseli rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Niiloakseli.. Niinhän se on, että masujakin tulee vielä kova ikävä! Ja kummallakin ehkä nyt viimeinen masu.. :( Mutta nyt vain odotus on jo niin hurjaa ettei enää pysty muuta ajattelemaan. Mullakin yöt menee hyvin. Nukun ihanasti eikä vessareissuja ole tarvinnut tehdä moneen yöhön. Eikä supistele, ei ainakaan yöllä.

Ajattelin kirjoittaa tänne vaikka ja mitä, mutta nyt pää lyökin ihan tyhjää. Väsymystä, odotusta...

Huokaa Omppis 39+1

Vierailija
24/41 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tässä viidettä odottaessa miettii milloin olisi se hyvä hetki mennä sairaalaan....

Mulla tosiaan nyt supistellut eilisestä asti ja koko ajan tulee tasaiseen supistuksia mutta niistä puuttuu se jokin potku (tiedätte kai...)

Mutta siis ongelma mulla on se että kolmosen synnytys oli tällaista junnaamista samanlaisilla supistuksilla ja kun sairaalassa usean tunnin päästä kalvot puhkaistiin niin tyttö oli mailmassa puolessa tunnissa. Nyt sitten mietin kun näin supistelee että entä jos ja kun vedet sitten menee onko jo myöhäistä lähteä? pitäisikö käydä näytillä jo nyt? jotenkin vaan tuntuu että siellä olisi vain tiellä ja turhasta reissusta tulisi vaan jotenkin tomppeli olo kun kyseessä on jo viides (ai supistaa.....)

Samoja tunteita mulla kuin omppiksellakin. Kuinka ihmeessä sen kivun kestää?? ja minkälaista se on tällä kertaa kun se aina on niin erillaista. Ehtiikö saada mitä kivunlievitystä,onko vauva iso,ponnistus vaiheen kipu pelottaa kovasti yms. Mutta olen yrittänyt ajatella niin että ei se voi kovin kauaa kestää ja sen muutaman tunnin kiljuu vaikka päällään :o) suurperheen äidit on muutenkin aika sissejä :o)

Kumpi ehtii ensin omppis? ;o)

Niiloakseli edelleen rv 40+3

Vierailija
25/41 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teksti karkasi - uusi yritys!

Omppis ja Niiloakseli voi olla jo parasta aikaa tosi toimissa, onnea matkaan jos näin on!

Niiloakseli, eikö se olekin hassua, että vaikka on useampi synnytys takana, silti joutuu vaan miettii milloin olis oikea aika lähteä. Mutta sanoisin sulle, että mene käymään tarkistuttamassa tilanne, monestihan se sisätutkimus sitten vauhdittaa koko tapahtumaketjua niin, ettei kotiin enää tarvii lähteäkään. Ainakin minulla kävi niin kuopuksen kanssa, kävin kääntymässä kotona ja sitten takasin.. Onneksi ennätettiin just sairaalaan, olisi ollut ikävää tien päällä synnyttää, vain mies apuna..

Tein juuri anna-lehden ohjeen mukaan amerikkalaisen juustokakun, en tajunnut laittaa peltiä uunin pohjalle, sehän valutti nestettä, ja kauheet savut tuprutti kun otin sen pois. Olin tehnyt pannaritaikinan valmiiksi myös, ja sehän piti paistaa sitten suuremmässa lämpötilassa, ja savu senkun paheni kun laitoin sen uuniin. Kää, palohälytin on jo huutanut, ja kun otan sen panskun uunista, taas huutaa.. vaikka ovet ja ikkunat on tietty auki. No sellasta se välillä on.

nyt uunin päivystykseen,

sinuvi 20+6

Ps. nordenskiöld - totta se vain on nämä minunkin rv' t, niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, minustakin:)

-kaikkea hyvää viikonloppuihinne, ystävät!

Vierailija
26/41 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä voisi ihan käväistä ammattilaisen arvioitavana. Uudelleensynnyttäjällähän voi synnytys ola pitkälläkin ihan lievillä supistuksilla. Tosiaan saattavat olla siellä sitä mieltä että antavat jotain lisäpotkua synnytykseen. Tai sitten laittavat kotiin odottelemaan :) Kai sinne synnärille voi soittaa ja kysyä mitä mieltä ne on? Ekassa raskaudessa minulla oli supistuksia monta päivää mutta niistä puuttui nimenomaan se tietty " potku" . Sitten alkoi tihkua hiljalleen lapsivettä ja menimme sairaalaan. Mutta kohdunsuu oli noilla pikku suppareillakin kyllä jo avautunut moneen senttiin!

Itse olen nyt kyllästynyt tähän raskaana olemiseen. Vauva alkaa jyllätä mahassa aina kun menen nukkumaan. Sitten supistelee ja yöt on aika rikkonaisia. Minusta olisi kohtuullista että tämä syntyisi hieman ennen laskettua aikaa koska muut raskaudet ovat menneet niin paljon yli :) Selkäkin on kipeä ja kävelminen aiheuttaa jotain ihme jomotusta ja pistämistä tuonne sisälle, kohdunsuun alueelle. Onko muuten teillä muilla tällaista? Ei siis ole mitään liitoskipua vaan ihan selvästi tuolla kohdunsuulla se kipu. Katsoin neuvolakorttia ja koskaan ennen ei ole kohdunsuu ollut sormelle auki vielä tässä vaiheessa. Nyt siis on ja kaulakin oli kai jotenkin lyhentynyt, joten olisiko merkki siitä että tällä kertaa ei mene kahta viikkoa yli lasketun ajan?? Sori, olen hieman kärsimättömällä päällä tänään huonosti nukutun yön jälkeen :) Kaiken lisäksi alkoi synnytyskin pelottamaan. Mitä jos en kestä sitä kipua, en jaksa ponnistaa tai jotain?? Yyh...

soffala rv 37+2 (ajattelin viimeinkin alkaa ihan päiviä laskemaan)

Vierailija
27/41 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kait sitä tänään voisi jo soittaa ja kysäistä josko näytille pääsisi.

Joku valitti kohdunsuulla olevaa kipua. mulla ollut samanlaisia kipuja ja nyt kun on enempi supistellut niin kipu vain pahenee. Aina supistuksen aikana tuntuu kuin olisi neuloja kohdunsuulla :o/ ei kiva.

Mutta nyt päikkäreille!

Niiloakseli rv 40+4

Vierailija
28/41 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Omppiksesta tietoa? Soffala, toivotaan ettei tällä kertaa tarvii odottaa yli lasketun ajan vaan pääset nyytistä nauttimaan ihan ajallaan. Sinuvi, minäkin olen muutaman kerran paistanut jotain niin että nesteet on valuneet ...esim. irtopohjavuuat aina fuskaa sen verran että jos on esim. hyvin rasvaista ainesta, on aina uunin pohjalla ja sit käry on melkoinen...

Jos siis ei muista sitä peltiä laittaa joka on kyllä huomattavasti mukavampi putsia kuin koko uuni.

Nyt en oo kyllä kamalasti kyökin puolella pahoinvoinnin takia häärinyt. Oksettaa edelleen ja rankasti ja on ihan kamala olo 24/7. Neuvolassa kävin ekan kerran eilen-kuten taisin jo mainitakin on minun terkka ihan mukava. Ei paasannut painostani eikä muustakaan vaan sanoi että syö nyt alkuvaiheessa kaikkea mikä vaan maistuu ja mieti sit myöhemmin kun olo kohenee, terveellisempää ruokavaliota. Minullahan oli nuorimmaistani oottaessa sokerit koholla ja ylipainoa on runsaasti jo alkajaiseksi joten ei tuon painon tarviisi kauheesti nousta.

Sain jo varattua ajan np-ultraankin joka on 3 viikon päästä. Silloin viim. on pomolle kerrottava kun en saanut aikaa niin myöhälle iltapäivälle vaan joudun kesken päivän lähtemään ultrattavaksi. Eikä noita oppilaita taida voida jättää keskenään... Työpaikaltani kun on sairaalaan matkaa 30km joten matkaankin on varattava aikaa.

Esikoiselle kerrottiin illalla tulevasta vauvasta-oli ihan pollean oloinen- sanottiin kuitenkin että se olisi vielä salaisuus. Jos nuoremmille kertoo eivät malta olla hiljaa. Haluisin oottaa sinne ultraan asti.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja suppareita synnyttämään lähtijöille!

Vierailija
29/41 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffala: Mulla on edellisisssä raskauksissa ollut juuri tuollaista kuvaamaasi kipua siinä loppupäivien aikoina ja ne on kyllä tosi inhottavia, mutta ovat ne varmaan aina jotain saaneet aikaankin, ainakin pehmittäneet paikkoja jos ei muuta. Ja sit kun synnytys on käynnistynyt todenteolla niin on päässyt nopeasti hommasta :) Toivottavasti sulla enteilis myös että synnytys alkaa olla lähellä!!

Niiloakselille jaksuja!! Kuulostaa hyvin tutuilta nuo pohdinnat et milloin pitäisi oikeen lähteä näytille. Kun monisynnyttäjällä synnytykset etenee kuitenkin aika nopsaan. Ja mulla ainakin jos lapsivesi menee, niin vauva syntyy sit melkein heti samantein. Onneks on aina mennyt vasta sairaalassa, mutta sinne on lähdettykin heti kun on kaksi tosi tujua supparia tullut. Kauempaa en ole uskaltanut ootella. Sulla on kuitenkin jo niin viimiset päivät jo menossa, että voisivat vaikka jo pikkuisen " karskimmalla" sisätutkimuksella käynnistää synnytyksen.

Lähtiköhän se omppuäippä jo??

Meillä jaetaan jo kovasti sylivuoroja, vaikka vauvan syntymään on vielä monta viikkoa :) Vaikka eihän sitä etukäteen tiedä vaikka syntyisikin aikaisemmin. Loppupäivien pitkät tunnit muistaen toivoisinkin, että ajoissa syntyisi ettei tarvitsisi käynnistellä kaksi viikkoa yli lasketun ajan...

Hönttä rv 31+ sekä kuusikko :o)

Vierailija
30/41 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan! Eilen kone temppuili enkä päässyt ilmoittelemaan itsestäni. Arvasin, että synnytysmietteitä on jo liikkeillä, mutta ei, täällä ollaan! :) Ja voi kuinka samaistunkaan viimemetreillä oleviin. Ymmärrän niin teidän mietteet! Minuakin pelottaa kovasti varsinkin ponnistusvaihe ja se KAUHEA kipu! Toisessa synnytyksessä se oli jotain ihan hirveää.. :/ Mutta nyt viimeisimmässä ei tuntunut lainkaan, kiitos spinaalin! Kumpa saisin se myös nyt! Ja kotona aion kokeilla panadolia. 2 tabua tai poretta saa ottaa (2 x 500mg). Tuskin niistä isompaa apua on, mutta kokeilen suihkun ja kaurapussin ohella. Kokeilen kaikkea mikä vain voi yhtään auttaa ja mistä ei ole vaaraa vauvalle!

Eilen juttelin hyvän kaverini kans (myös neljän lapsen äiti). On se niin hassua, että etukäteen synnytystä pelkää ja jännittää ja heti synnytyksen jälkeen sitä jo kaipaa raskautta, vauvamasua ja haikailee synnytystä.. voih. Tuttua?

Miehen serkku sai eilen pojan, ensimmäisen lapsensa. Meillä oli LA:t peräkkäisinä päivinä. Hänellä 18.3 ja minulla 19.3. Ehti ensin. Mutta jos minun vuoro on tänään? ;)

Onko Niiloakseli jaksanut kokeilla ässiä? Minä oon siivonnut ja saunonut, mutta jostain syystä potkua seksiin ei enää riitä.. Jospa tänään. Ihannetilanne olisi lähteä synnärille huomenna ja saada vauva maailmaan maanantaina, omana synttäripäivänäni! :)) Myös anoppi viettää syntymäpäiviään ensi viikolla, lopummasta viikkoa. Ehkä vauva tulee mummulle lahjaksi. Hyvä niinkin.

Kävitkö Niiloakseli näytillä? En kyllä uskalla lähteä veikkaamaan kumpi meistä ehtii ensin.. Sinulla on kyllä mennyt ennenkin yli, mutta kertahan se ois ensimmäinen mullakin! ;)

Jaksamisia kaikille; alkumetriläisille, puolivälisille ja loppulaisille! Ilmoitellaan itsestämme! :)

Omppis 39+3

Vierailija
31/41 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinaa jo masentaa koko odotus :o( koko ajan vaan olo menee hankalammaksi ja hankalammaksi. Tänään heräsin mielettömään migreeniin ja kun se oli jo herätessä päässyt päälle niin siihen ei nyt sitten mikään auta ja pää on kuin pommituksen alla koko ajan :o(

Mies lähti lasten kanssa ulkoilemaan pariksi tunniksi niin saan huilata hetken ja lepuuttaa hermojani. EIlen en jaksanut edes puhua mitään kun olin niin ärsyyntynyt että todennäköisesti olisin vaan räkyttänyt miehellekin ihan turhaa ja pahoittanut kaikkien mielen :o( Olo on todella kaamea ja huoli vauvasta kasvaa koko ajan. Seuraava neuvola on vasta ensi torstaina ja MAHDOLLISESTI perjantaina pääsen oysiin.

Niiloakseli ja itsepäinen jannu rv 40+5

Vierailija
32/41 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pelkkää omaa napaa tiedossa:

Meillä meni viikonloppu ihan pipariksi! Meil piti käydä kyläreissu puolentoista tunnin ajon päässä serkkujen luona tänään, ja huomenna viettää kivaa aikaa kuopuksen kummiperheen kanssa. Olin suunnitellut ihania herkkuja, mitä tekisin tarjottavaksi, ja niitähän aloittelinkin leipomaan perjantaina. MUTTA - rupesin sitten viimeyönä taas oksentamaan. Siis kaksi viikkoa edellisestä omasta yökkökerrasta, ja nyt taas. Yön hyppäsin vessassa, nyt enää en ole oksentanut mutta vatsa on löysällä.. Tosi kivaa.

Mies päätti ottaa ja lähteä kaupunkiin kuitenkin kahden vanhemman kanssa, että olisi jotain kuitenkin, kun heitä niin harmitti pieleen mennyt kyläily serkkujen luona. Nyt sitten saa jännätä, onko tämä vain minun tauti, vai pitääkö muunkin perheen käydä läpi.

Että tällästä tänään.. Kohta laitan lastenohjelmaa pyörimään ja menen kultsin viereen köllöttämään..

Nyt puhaltelen suppareita niiloakselille ja omppikselle.

Niiloakseli - mars näytille!!!!

sinuvi tänään rv21

Vierailija
33/41 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuvi, tervehtymistä sinne teille! Mikään ei ole niin inhottavaa kuin oksennustauti... Ja jos se vielä iskee koko perheeseen. Toivotaan ettei muille tule!

Niiloakselille myös jaksamista. Minulla migreenit hävisivät kokonaan kun tulin raskaaksi. Joten jotain positiivista sentään kaikkien vaivojen keskellä!

Käykää muuten tuolla synnytysasiaa osiossa. Laitoin sinne kyselyä ponnistusvaiheesta. Se niin kovasti nyt tällä hetkellä jännittää :/ Varmaan jotain traumoja jäi edellisestä kun vauva juuttui kiinni eikä tullutkaan ulos vaikka kuinka yritti...

Jaa, vauva taas meuhkaa mahassa niin ettei tässä voi enää istua. Pistää niin pirusti tuonne kohdunsuulle kun jotain ihmettä sillä päällään taas tökkii! Auts ja moi kaikille :)

Vierailija
34/41 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia vointeja Sinuville! Harmi ettei kaikki kiva toteutunutkaan.. :( Ehkä joku toinen viikonloppu sitten!

Ihan nauratti lukea Niiloakselin kirjoitusta. Me loppulaiset taidetaan olla aika ärtyisiä ja kärtyisiä pakkauksia.. ;) Minäkin olen välillä kuin ampiainen- koko ajan piikki pystyssä. Ei kannata nyt ärsyttää, ei ainakaan kotiväen. Saavat reppanat kuulla kunniansa.. ;) Tämä on tosiaan työlästä tämä loppu..puuh.. mutta uskotaan siihen, että lopussa kiitos seisoo! :0)

Meillä oli tänään koululaisilla hiihtopäivä ja oli tosi mukavaa. Mekin oltiin koko perheellä. Ja siinähän se päivä meni kuin huomaamatta. Enää neljä yötä laskettuun.. :)

Kivaa lauanatai-iltaa! Mene jo Niiloakseli niin tulee minunkin vuoro!!! :)

O

Vierailija
35/41 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla vielä kertomaan, että on jotenkin outo olo..! Ei supistele, mutta toooosi outo olo.. en osaa selittää.. mutta saa nähdä mitä tuleva yö tuo tullessaan..! Palailen huomenissa ellen ole lähtenyt..! Unia!

Omppis ja jotenkin kumma fiilis..

Vierailija
36/41 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan,

tulin kurkkaa mitä tähän päivään kuuluu, mutta sainkin lukea omppiksen jännän viestin eilisillalta!

Ja mitään kommenttia siihen ei ole tullut lisää - eli lienee asia niin että siellä ollaan lähdetty SYNNYTTÄMÄÄN!! Hyvä Omppis!!

Täällä odotellaan mielenkiinnolla uutisia!

Tulin vaan kertomaan omasta olosta että elämä voittaa, kaffikin maistui niiiiin hyvältä, ja ruisleipä! Kiukkuesikoinen ja mies lähti hiihtokisoihin - ihan hyvä, nämä kaksi rauhallisempaa jäi minulle seuraksi.

Laitoin kasvonaamion kasvoilleni, ja kuopus on vähän ihmeissään kattonu että mikä äiteellä on kasvoilla.. Nyt karjuu luokseen - palataan.

Vierailija
37/41 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täällä kärsin vuosisadan migreeni kohtauksesta eikä mikään tunnu auttavan... Olen kohta syönyt maksimi annoksen panadolia ja kait se täytyy kohta synnärille soittaa josko neuvovat jotain tai ainakin tuon pään turruttavat jollakin. Synnytyksenkin voisi minun puolesta jo käynnistää...

Supistelujakin tuntuu koko ajan mutta eihän ne satu kun olen niin täynnä panadolia... :o/

En kyllä ymmärrä mistä tuo migreeni tuli kun olen kuitenkin 2 yötä saanut nukkua kuin tukki melkein 9h kumpanakin yönä ilman herätystä... ainoa mikä sen nyt aiheuttaa on varmaan se kun ei tuo ruoka mahdu mahaan enää ollenkaan.....

niiloakseli kera itsepäisen jannun rv 40+6

Vierailija
38/41 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että Omppiksen " outo olo" olisi enteillyt synnytystä! Parhaassa tapauksessa sitä voi Omppiksella olla jo vauva kainalossa! Jännää...

Voi Niiloakseli sun kanssa :( Varmaan kurjaa kärsiä tuossa vaiheessa migreenistä. Voimia! Pitäiskö sun kysyä synnäriltä, josko menisit näytille. Ettei vaan olis verenpaineet koholla, tai raskausmyrkytys puhkeamassa....

Epämiellyttävää sinänsä sekin, että ei kai juuri panadolia vahvempaa voi ottaa. Minulla oli ihan tämän raskauden alussa tosi raju migreenikohtaus. Jouduin käymään sairaalassakin, koska olo oli niin kamala. Sanoivat vaan, että ei auta kun odotella. Mitään " myrkkyjä" ei raskaana ollessa anneta.

Vai muuttui Soffalan poika tytöksi :) Mielenkiintoista.... Noin päin erehtyminen kai on harvinaisempaa. Paljon olen kuullut juttuja, että ultrassa tytöksi veikattu vauva onkin ollut poika. Mutta eikös sitä aina sanota, että jos pojan vehkeet näkyy, niin se on aika varmaa sitten niin.

Uteliaisuuttani olisin kyselly, että kuinka varmasti sinulle edellisellä kerralla poikaa povattiin? Siis esiteltiinkö ruudulta pojan " merkit" jne...?

Täytyy mennä kuulustelemaan pojalta koulujuttuja. Huomenna on enkun kokeet. Saa samalla itse hyvää kertausta. Luin juuri pojan neljännen luokan ympäristötiedon kirjaa ja mun mielestä siellä oli tosi mielenkiinoisia juttuja. Itse ei muista enää juuri mitään omasta ala-aste ajasta. Tuntuu vaan, että ei meillä ollut noin vaikeita asioita vielä ala-asteella ;)

Meriutu rv 22+2

Vierailija
39/41 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirmuisella kiireellä ilmoitan, että täällä ollaan vielä..! Eli väärä hälytys tai ennakointia.. Nyt on mentävä, palaan aiheeseen illalla!

O 39+4

Vierailija
40/41 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs eilen oli se lasten ulkoilu/hiihtopäivä, jossa minäkin olin mukana koko päivän ja seisoin tietty aamusta pitkälle iltapäivään. Illalla tuli sitten niin painava olo alapäähän ja jotenkin semmoinen kumma tunne, että ois voinut vaikka vedet hulahtaa.. Mutta lepo ja uni sai tilanteen rauhoittumaan. Yön nukuin hyvin, vain kerran heräsin veskiin ja pari kertaa tunsin supistuksen. Mutta kyllä tuo outo olo kertoo silti, että viimeisiä päiviä mennään! Ei tätä voi kauan kestää.

Tänäänkin päivällä kun ulkoilin tuntui NIIN raskaalta ja painavalta olo ja jep, suppareitakin tuli. Nyt on sauna lämpiämässä ja sitten kokeillaan kolmatta ässää!! Ensimmäistä kertaa koskaan ja mua OIKEASTI pelottaa ja jännittää! Ainakin kaks ihmistä on nyt kertonut, että heillä synnytys alkoi sekstailusta!! Tiedä vaikka yöllä tulis lähtö.. Toiveikkaana ja pelokkaana.. Tuo pelko nyt näyttelee taas jonkinlaista sivuroolia kuin väkisin, mutta täytyyhän se jossain vaiheessa kuitenkin kokea ja selättää.. Huokaus.. Mutta kyllä minä selviän! ja te kaikki muutkin! :))

Katsotaan miten asiat huomenna ovat! Niiloakselille synnytystuulia ja voimia! :)

Unia!

Omppis