Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SUURPERHEIDEN vko11**

10.03.2008 |

Heissan kaikille! Ajattelin aktivoitua ja aloittaa uuden pinon uuden viikon kunniaksi.

Alkuun ISOT onnittelut vauvan saaneille! Kitta, Tyttötiimi... ja olikohan vielä muita...

Niiloakselilla onnea lasketun päivän koittamisesta :) Ja myös Omppiksen h-hetkeä odotellaan ;) Tässähän on oikein synnytysbuumi menossa...

Ja hienoa, että Sinuvilla oli kaikki hyvin rakenneultrassa! Vai näkyi siellä pojan merkit. Sittenhän me saadaan ilmeisesti aika samaan aikaan pojanpallerot:)

Olen ollut vähän kypsä koko raskaushommaan (jos näin nyt karkeasti voi sanoa) ja siksi pysytellyt taka-alalla. Työ imee viimeisetkin mehut ja tämä raskaus saa pinnan tiukalle. Aina saa jostakin stressata! Esikoisen tarhassa on ollut parvorokkoepidemia ja paniikissa olen odotellut, koska rantautuu meille. Raskausaikanahan parvorokko voi olla sikiölle vaarallinen. Jos oireita ilmaantuu, niin sitten otetaan vasta-aineet verikokeella :( Jotenkin on siis ollut alavireinen olo! Neuvolantädille valitin uupumustani ja hän otti sen ihanasti. Kertoi, että on ihan tutkittu juttu, että raskaana ollessa mielenkiinto keskittyy lähinnä omaan napaan ja aivokapasiteettikaan ei toimi normaalisti. Siksi on kuulemma ymmärrettävää, että olen väsynyt kiireiseen ja paljon uusia asioita sisältävään työhön. Lupasi kyllä saikkua, jos tuntuu liian rankalta. En kuitenkaan ainkanaan vielä ole valmis jäämään millekään " lepolomalle" .

Jos sitä nyt taas yrittäisi keskittyä tuohon edellä parjattuun työhön... Toivotaan kivaa viikkoa kaikille ja supistuksia Niiloakselille ja Omppikselle :O

Meriutu rv 21+3

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei ihan hetkeen ole enää tarhassa oleillut :) Ja taas saatiin yksi esimerkki tuosta aivokapasiteetin pienenemisestä....

-Meriutu

Vierailija
2/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taas tuli ajettua Kuopioon aamusella. Puolilta päivin alkais sempat ja ne pitäis vielä jaksaa kuunnellakin, kun tenttikyssärit tulee niihin pohjautuen - tosin luennoista en ymmärtäiskään mitään ;))

Ja keskiviikkona olis vielä tentti - pitäis siihen lukea vielä illalla tuolla yöpaikassa. Ens ma olis kaks tenttiä - eli aivot älkää karatko ;)))))

Tällä viikolla vaihdetaan vielä isompien tyttöjen kans huoneita, kun hommattiin heille parvisängyt ja heidän nykyisessä huoneessa ei ole kahta riittävän pitkää seinää - toisaalta senkin vuoksi on hyvä, kun me mennään sinne heidän huoneeseen, koska välissä on vielä yksi " välihuone" ja sen erottaa olkkarista liukuovi - joten saa isukki nukkua yövuoron jälkeen paremmin.... Kuopus on viime aikoina ollut aika ärsyttävä huutaja - ei itke vaan huutaa - kiva yrittää saada hiljaiseksi, et ísäntä sais nukuttua....

Jos vaikka torstaina aloittais tuon siirtelyrumban, perjantaiksi lupasivat sängyt - vasta lauantaina saadaan kasaan, muttta tytöt voivat nukkua lattialla pari yötä - ja tekevät sen varmaan ihan mielellään....

Täällä olikin puhetta niistä talojen kokojutuista suurperheellisillä. Meillä löytyy 146 neliöö, kolme makkaria, se välihuone, joka toimii vierashuoneena ja kiinteä tietokone löytyy myös sieltä. Nuo makkarit riittää ihan hyvin, kun noilla parvisängyillä saadaan sitä tilaa, jolloin kaksi lasta mahtuu yhteen huoneeseen hyvin.

Kortilla on kääntöpuolensa - eli vanhemmillani on paritalo, johon muutettiin silloin kun olin kolme. Isovanhempani asuivat sitä toista puolta. Nyt ei ole enää isovanhemmat siinä, eli vanhemmillani on aivan järjettömän iso talo kahdestaan. Lapset kasvaa niin nopeasti, ettei sitä huomaakaan, kun sitä jo kahdestaan ollaan isännän kanssa - ei sitten tarvi taloa vaihtaa ;)))

Masussa ei mitään kummempia. Vähän taas mylläillään, kun autosta pois tulin, toki ajaessakin saa aika hyviä potkuja kylkiin - välillä se maha taitaa olla liian lähellä rattia.

Mut nyt taidan lähtä syömään (aah, valmiiseen pöytään), et jaksaa istua sempassa - kuinkahan osais syödä silleen, ettei ala väsyttään tai tule ähky?????

--Mirpa ja masukki taas kaukana kotoa ;) --

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne ahkerasti jaksaa opiskella... :) Tsemppiä mirpalle tentteihin!! -millä viikoilla oot menossa...kun en muista enkä jaksa ettiä mistään:)

Meidän vauva oppi eilen kävelemään:):) siis 9kk ikäinen! Hauskan näköistä köpöttelyä, sisaruksiinsa tullut kun muutkin on 8-9kk aikaan opinut sen homman.

Tässä vaan pähkäilin sellasta, kun oon ihmetelly ettei rintoja arista ollenkaan niinku yleensä raskaana! Miehellekki jo puhuin että missä ne mun ihanat rinnat viipyy...kun imetyksen jäljiltä niin kurjat:/ johtuiskohan siitä että imetin vielä pienimmäistä kun aloin tätä uutta odottamaan...? onko muilla ollut saman tapaista?

Huoh..heti kun koneen ääreen istahtaa, niin tapahtuu... yks oli käyny pöntöllä, muttei ollu vetäny sitä ja sit pienimmäinen meni vessaharjalla löträämään sitä...äääh!

jees!!! keskiviikkona mennään autoja testaamaan ja np-ultraan:)

tuuteliluu 12+6

Vierailija
4/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Niiloakselille ihan ansaitusti IHANAA laskettua päivää!! Suppareita, suppareita ja suppareita! Voi kumpa ne nyt alkais eivätkä loppuis vasta kuin vauvan tuloon!! Tsemppiä!!

Meriutulle myös voimia väsymykseen ja työrumbaan! Itsekin olin töissä välissä aika seis kuopusta odottaessani. Ymmärrän kyllä.. Jaksele ja tosiaan jos näyttää ettet, niin ota ihmeessä pieni sairasloma vastaan!!

Sinuvi kyseli viikonloppukuulumisia. Oikein muistit, että uimahallissa käytiin polskimassa koko perheellä :) Sen lisäksi oltiin mäenlaskussa, retkeilemässä ja eilinen kyläiltiin. Meillähän olikin viime viikko lomaviikko isukilla ja lapsukaisilla. Tänään oli paluu arkeen ja täytyy sanoa, että ihmeen rauhallista onkin just nyt kun muut ovat pois kotoa ja kuopus nukkuu. Omaa aikaa :) Aah! :)

Viikkoja on nyt 38+5 ja olo ihan mukava, rauhallinen ja malttavainen. Huomenna taas neuvola. Ens viikon maanantaina on mun oma syntymäpäivä ja olisipa aika suloista saada vauva samalle päivälle.. :) Joka päivä olen saanut asioita tehtyä ja kaikki on hyvällä mallilla. Jaksan kyllä vielä odottaa. Ainakin näin aamupäivästä on vielä helppo sanoa noin.. Illasta olen jo niin kankea ja huonoliikkeinen, että silloin aina väsähdän. Mutta eläköön aamupäivät! ;)

Synnytyspelko on pienenä peikkona taustalla, mutta voitan sen kyllä. Mikä ei tapa, se vahvistaa.. ;)

Mitä kuuluu nordenskjold? Entä soffala? Soffalallakin viimemetrit menossa. Jos mun laskettu viivästyy ja sun aikaistuu, voit saada vauvan vielä ennen muakin! :)

Vointeja! Pian kuullaan vauvauutisia! :)

Omppis (pallomasu)

Vierailija
5/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai Niiloakseli et sitten malttanut lähteä:) Ei vaiskaan, onnea LA' n johdosta! Onhan se vauvan etu, että on saanut täysaikaiseksi kasvaa masussa! Tsemppiä sulle vaan rutkasti, että menis ' reippaasti' tämä loppuaika, milloin se h-hetki sitten koittaakaan..

meriutu - Hauskaa, että samoihin aikoihin saadaan jännätä omia pojanpalleroita! Harmi, että työ imee mehut - voimia sinulle. toivottavasti se parvorokko ymmärtää pysyä kaukana teistä! Kurjaa pelätä ja jännätä tuollaista epämieluista juttua, ja sitten joutuu pelätä vauvankin puolesta.

Kiva että neuvolassa osataan suhtautua hyvin! Ota vaan saikkua, jos ennen kuin tuntuu että kaikki voimat on pois.

" Kertoi, että on ihan tutkittu juttu, että raskaana ollessa mielenkiinto keskittyy lähinnä omaan napaan ja aivokapasiteettikaan ei toimi normaalisti."

---> tämä pitäis jonkun kirjoittaa päivän lehteen, ja isolla, että mun mies lukis sen aamulla..ja ymmärtäisi minua. Tuntuu että ollaan ihan eri planeetalla. Vali vali!

mirpa1 - Tsemppiä mirpa sulle opiskeluun, nostan hattua, että viimeisilläsi jaksat ja pinnistelet jotta saat homman tehtyä! Ihailtavaa.Onnea tentteihin! Ei ne aivot mihinkään sulla karkaa, kun sä koko ajan aktiivisesti treenaat niitä.. toista se on tällä kotiäidillä..

Mukavia huone- ja sänkyjärjestelyjä teille loppuviikoksi! Tytöt on varmaan otettuja parvisängyistään. Minäkin haluaisin meille moisia, mutta nuo vinot katot..eipä onnistu!

tuuteliluu - Onnea pikkuisen kävelytaidoista.. Varhain on lähtenyt kävelemään teidän pienet! Se on hellyttävän näköistä, kun pikkuiset etenee epävarmasti eteenpäin. Toivottavasti ei tule kipeitä muksahduksia!!

Jos se sinun rintojen aristus /aristamattomuus johtuisi siitä, että nyt tulis eri sukupuolta, kuin aiemmin.. Vai miten teillä sukupuolijakauma on perheessä tai siis lapsilla? Mun rinnat oli pojalle kipeät, ja tytöille taas ei..Paitsi että nyt ultrassa sanottiin olevan pojan tulossa, ei tälle ole rinnat aristanut kuitenkaan.. Eli menipä pohja tuostakin jutusta saman tien:) Ite huomasin että nyt alkaa olla iloista muutosta rinnoissa, eli olen nyt puolivälissä raskautta.. (normaalisti kovinkin lattarintainen olen:))

Omppuäippä - hienosti olet saanut juttuja tehtyä, kun joka aamupäivä olet ahkeroinut:) Pitäisi ittekin ottaa projekti asiaksi.. Vaikka lajitella noita lasten/vauvojen vaatteita, väreittäin/koottain.. Eipä noita tyttöjen vaatteita viitti hollilla pitää, jos niitä ei tarvii.

Pidän peukkuja että jos saisit vauvan synttäripäivänäsi!

Kai se pieni synnytyspelko kuuluu asiaan. Mitä enemmän asiasta on tietoa/kokemusta-- sitä enemmän mahdollisesti jännittää. Mutta ei auta kuin uskoa että kaikki menee paremmin kuin hyvin!! Luottavaisena siis vaan! Positiivisella ajattelulla eteenpäin - ja se huokuu sun viestistäsikin, olet seesteinen tässä olotilassasi, ja tilanteessasi! Hienoa! Jatka samaan tahtiin!

Mulla on neuvola huomenna - enkä odota sieltä mitään erityistä.. Kemiat ei toimi sen th' n kanssa. Eli ns pakollinen käynti. No, multa otettiin ne vasta-ainetestit taas kuukausi sitten, eli nyt pitäis saada vastaukset. Viimeksihän mulla oli sitä vasta-ainetta muistaakseni anti-d' lle. Mutta se varmaan johtui siitä km' n jälkeisestä anti-d pistoksesta..Toivottavasti se johtui siitä, sillä muuten loppuraskautta seurattais oulussa-- ja sinne taas on meiltä n2,5 h ajomatka.. siis ei kiitos!

No well, mun pikkukaveri nukahti autoon päiksyille, ku palattiin asiointireissulta ja nyt siellä koisitaan vielä..Taidan itekin siirtyä kaffin keittoon ja nautiskelemaan vaikka lehden parissa hiljaisuudesta. Keskimmäinen meni kaverilleen kyläilemään ja esikoinen palaa koulusta tunnin päästä.

Huomenna sitten taas kerron vaikka neuvolakuulumisia.. Olen täällä palstariippuvainen.. kääk!

sinuvi 20+2

Vierailija
6/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuvi:ootko sinäkin rh negatiivinen? minä olen ja mulla on onneksi kaikki mennyt ihan hyvin aina. Vain yksi lapsistani on ollut keltainen syntymän jälkeen ja sekin johtui siitä että vauva tuli rv 37+1 ja sairastui keuhkotulehdukseen heti synnyttyään. Sitähän ne sanoo että negatiivisten vauvat kellastuu muita useammin ja joutuu valoon. Juuri tästä syystä meitä ei päästetä kotia ennen kuin vauva on 3vrk joka passaa mulle. Minä taidan olla niitä harvoja jotka oikein odottaa että saa olla sairaalassa tutustumassa vauvaan ilman muun perheen hölinää :o)

Tänään olisi tosiaan meidän jannun eräpäivä mutta eipä sitä nyt paljoa näytä syntymä kiinnostavan.... mulla vaan stressaa kun pelkään että vauva kuolee mahaan :o( olen koko raskauden pelännyt ja tämä yli ajan odottelu lisää pelkoa aikalailla :o(

Toisaalta synnytys voi käynnistyä ihan milloin vain.

Mulla ei kyllä ole oikein mennyt jakeluun että ihan kohta meillä on vauva. Jotenkin se ajatus siitä vauvasta on niin utopinen vaikka kyllähän sen pitäisi jo olla aika selvää tässä vaiheessa mutta se vaan on jotenkin ollut " vaan" ajatus ja se ei ole konkretisoitunut oikein kunnolla. Ehkä se viimeistään sitten mulle valkenee kun synnytän ja pääsen imettämään :o) minä NIIN odotan imetystä!!

Niiloakseli ja jannu eräpäivänä :o)

Vierailija
7/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin vaan jaksoi Niiloakselin pikkuinen sinnitellä mahassa laskettuun aikaan asti! Sinulla on niitä supisteluja niin ollut että varmaan kaikki täällä on olleet ihan varmoja siitä että tulisi ennen laskettua aikaa. Toivotaan nyt ettei kuitenkaan viikkoja menisi enää! Tosiaan se pelottaa että vauva kuolee mahaan. Toisaalta kun se syntyy niin sitten alkaa pelko siitä että kuolee kätkytkuolemaan. Minua ainakin aina välillä pelottaa mennä vauvaa katsomaan jos on pitkään nukkunut... Ulkona en mielelläni vauvaa nukuta ollenkaan koska esikoisen kanssa sain traumoja eräästä tapahtumasta.

Esikoinen oli nukkunut todella kauan ulkona. Menin sitten katsomaan ja tyttö näytti jotenkin siniseltä. Kokeilin ihoa ja tuntui ihan viileältä. Pukkasin vähän mutta tyttö ei liikkunut. Siinähän sitten jo paniikki iski ja otin koko lapsen ja ravistelin oikein kunnolla. No eihän se mitään kuollut ollut. Oli vain valaistus ilmeisesti sellainen että näytti siniseltä... Siinähän sitä sitten aloin parkua helpotuksesta ja tämän jälkeen on ollut aina vaikeaa nukuttaa lapsia ulkona... Siellä kun ne tuntuu vaipuvan niin syvään uneen!

Olen nyt ollut pari päivää tosi väsynyt. Välillä supistelee ja vauvan potkiminen sattuu. Vielä pitäisi muutama viikko kuitenkin jaksaa... Omppuäippä on suunnilleen samoilla viikoilla mutta virtaa vain tuntuu riittävän :) Millä viikoilla sinulla muuten olikaan ne edelliset lapset syntyneet? Minullahan kaikki meneet yli parilla viikolla vähintään...

Sitä muuten piti kysyä että tiedättekö ketään joka olisi saanut synnytyksen oikeasti alkamaan seksillä?? Sitä kun neuvolassa on aina minulle suositeltu mutta koskaan se ei ole auttanut! Voiko oikeasti toimiakaan? Spermassahan on samaa ainetta kuin millä sairaalassakin kohdunsuuta kypsyttävät...

Soffala rv37

Vierailija
8/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äsken sain aikaan pitkät tarinat ja sitten *naks*-sähköt katkesi!! Joten nyt on luvassa sitten pikakelaus aiemmasta!

Niiloakselille kovasti tsemppiä ja suppareita (ota multa nää turhat kiristelyt pois)! Ei enää kovin kauaa voi mennä kun pääset vauvaa nuuskuttelemaan!

Mirpalle hatunnosto että opiskella vielä jaksat, ei onnistuis tältäkään lahopäältä.. Kotiäidin kun ei tartte liikoja aivojaan rasittaa, niin laiskistuuhan ne.

Rakenneultrassa käyty eilen, yksiössä kaikki kunnossa! Varpaa ja sormet saatiin lasketuksi, kaikki paikoillaan! Ja muutenkin. Sukupuolta ei kysytty, itse koetin kurkkia kyllä. Mutta kun katsoin takakenosta ruutua, niin en uskalla sano näinkö omasta mielestäni sampylän nakilla vaiko ilman!! :D Se nähdään heinäkuussa! Painoarvioksi sai 460g, meidän pikkuinen voipaketti! <3 Jospa sitänyt osaisi jo ottaa loppuajan rennommin.

Vasta-aineista oli kyselyä.. Esikoinen oli mulla sinivalohoidossa keltaisuuden vuoksi, ja kantapäästä lypsettiin monta verikoetta laitoksella oloaikana. Syntyi kyllä 37+4 tai 5, että johtuisko ihan siitä? Neukkatäti, jonka kans en tuu toimeen myöskään, höpisi jotain viimeksi, että sulla on sit tuo vasta-aine verikoekin tuolla sitten uudestaan.. Mä en tajunnut kysyä että mikä, meinaako se juuri tuota rh:ta?? Neuvolakortissa se näkyy olevan +. Pitääkin kysästä ensiviikolla, toivottavasti on se oikea oma neukkatätikin sit jo palannut töihin..

Mutta nyt sämpylätaikina odottaa tekijäänsä, ja siivoilu ja...

Ädä+kolmikko+papu rv21+6

Vierailija
9/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vain ilmoittamaan synnytystapa arvion tuloksen. Edellisessä ultrassahan mahassa näkyi poika. Mutta nyt se muuttui. Siellä onkin tyttö! Selvästi tällä kertaa näkyi ja kaksi kätilöä siinä vielä kävi asian toteamassa. Että nyt mietitään nimi sitten uusiksi :D muuten kaikki ok. Paino arvio 3kg 80g ja normaalisti voi synnyttää. Ei tosiaan siis kannata täysin luottaa sukupuoli veikkaukseen yhden ultran perusteella

Vierailija
10/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas se yllätys, totta, ei kannattaisi olla nyt varma että poikahan sieltä sitten tulee, kun kätilö on niin kattonut.. Joko olit paljon tehnyt valmisteluja pojan varalle?

Niiloakseli, kyllä minä olen rh neg ja sen vuoksi aina tarkkaillaan noita vasta-aineita verestä. Onko ollut suppareita?

Minä katsoin vanhoja neuvolakortteja tai äitiys, niin, esikoiselta olin sairaalassa 4 vrk, keskimmäiseltä 6 vrk ja kuopukselta 5 vrktta. Kaikki ovat olleet keltaisia hetken päästä, ja sinivalossa useita päiviä. Se on surkeeta kun niitä verikokeita pitää ottaa niin kauheasti pienen kantapäästä, useita kertoja päivässä, hyvä kun löytyy kohtaa johon ei olis pistetty:/ ja äiti pitää lastaan tiukassa otteessa sydän syrjällään toisen huutaessa kuin syötäis pientä.. Ja siellä sinivalon alla sitten kun toinen ei halua pitää niitä laseja päässään, yrittää saada pois, ja pakkohan ne olis olla, että silmät ei kärsis siitä valosta. Surkeeta, vaikkakin pienen hyväksi kaikki tehdään.

Kyllä minä aina hyvillä mielin kuitenkin olen siellä sairaalassa ollut, kurjempi olis kotona pelätä jos ne bilirubiiniarvot rupeis kohoamaan - eikä ois siinä hoitohenkilökuntaa paikalla. Saahan siellä kaffit ja ruuat.. palvelu pelaa, vaikka jotain häiriötekijöitä sielläkin voi kyllä olla... Minä en ole koskaan ollut perhehuoneessa, eli eihän sitä tiedä kuinka kuorsaava huonekaveri saattuu tulemaan:)

Niin, tämän päivän neuvolakäynnistä: olen saanut uuden neuvolatädin:) ja se on mun ystäväni!! Eli eipä paremmin olisi voinut käydä. Hän sanoi, että vaikka tämä vakkari palaisikin sairaslomalta, hän tulee hoitamaan meidän kesään saakka, oman kesälomansa uhallakin.. Kiva minulle!!

-Painoa oli tullut +233g/vko eli hyvin maltillista (yöllä jouduin käydä syö pari voileipää, eli päivisin voisi tankata enemmän, ettei yöllä tarttiss)

-verenpaine 94/55 nou hätä

-hemppa 129 sekin hyvä

-kohdunpohjan kork 17

-vauvan syke 156

Kutinan vuoksi käyn maksakokeissa, sain paprun kelaa varten, tosin vasta loppukuusta voin viedä sen sinne. Kaikki vaikutti hyvälle.. Kiva reissu siis!

Ja poika oli mukana, sillä on ollut silmätulehdus johon voide ollut, ja nyt samalla reissulla näytin pojan silmää tälle th' lle, sain samantien huomiselle lääkäriajan. Eli tehokas käynti.

Tässä tuli tehokkaasti omaa napaa - niin, kun tuo paino on ollut niin maltillista, kävin kaupassa ja ostin suklaalevyn turkinpippureita, sitten famipussin, ja tulisia lakuja 6kpl.. eiköhän tuo paino tuosta vielä petraannu:)

sinuvi 20+3

Vierailija
11/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakselille suppareita puhaltelen-toivottavasti pian jotain tapahtuu. Meriutu,kiva oli kuulla kuulumisiasi vaikka harmi että väsy vaivaa. Soffala; olitkos ehtinyt jo paljonkin valmistella poikaa varten asioita kun nyt muuttuikin tytöksi? Sinuvi, mukavaa kun oot saanut kivan terkan. Minulla on ylihuomenna eka neuvola ja tiedän oman terkan olevan mukava, on sama jonka kanssa oon käynyt lastenneuvolassa. Ihan kiva kun tietää ettei tuu suuria yhteentörmäyksiä ainakaan kemioiden takia.

Piti minun muutakin kommentoida mutta raskaus on pehmittänyt aivot enkä enää muista mitä....

Olen ollut tosi väsynyt ja huonovointinen. Tosin lauantaina oli hyvä pvä enkä oksentanut kertaakaan ja olinkin sit varma ettei kaikki oo hyvin ja keskenmeno tulee, varsinkin kun vessakäynnillä kerran tuli verta paperiin. MUtta on ajankohta jolloin menkkojen pitäis olla , ehkä johtui siitä. Ja sunnuntaina tuttuun tyyliin oksensin joten kaikki lienee " hyvin" . Vaikka oma olo siis 24h krapulainen...

Tällaisia siis tänne. Maha on turvonnut kamalaksi palloksi-piti laittaa löysä paita tänään töihin kun en nyt vielä haluisi julistaa koko maailmalle raskauttani...

Tanni rv 8+4

Vierailija
12/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän noita supisteluja on ollut. Viime yönä heräsin 15 min välein tai havahduin puoliksi hereille kun supisti ja nipisti mutta klo 4 ne loppui ja aamulla heräsin TOSI väsyneenä klo 7 ja koko päivän on supistellut ja olo on tukala ja hankala mutta eipähän tartte olla ihan oireeton eli voisin kuvitella lähi aikoina synnyttäväni. Maha tuntuu olevan kurkusta takapuoleen asti täynnä vauvaa :o/ ties kuinka suuren jättiläisen lopulta punkaan pihalle :o)

Mieskin alkaa jo olla huolissaan kun mun olo menee aina vaan tukalammaksi ja tukalammaksi eikä missään asennossa ole enää hyvä olla. Taidamme molemmat huokaista helpotuksesta kun jannu syntyy.

Mies lupasi että saan nauttia yksin saunan lämmöstä tänään ja hän käy lasten kanssa. Jos laittais vaikka jalkakylvyn ja nautiskelisi oikein kunnolla :o)

Niiloakseli rv 40+1

huomenna olis neuvola toivottavasti se viimeinen neuvola :o)

Vierailija
13/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi moi!

Sinuville onnea uudesta neuvolantädistä! Hieno juttu!! Nyt on varmasti kiva mennä näytille! :)

Soffala saakin tytön! Elämä on yllätyksiä täynnä! Oispa hämmästys ollut suuri jos asia ois selvinnyt vasta synnärillä! ;) Nyt vain vaaleanpunaista ostamaan :)

Ja Äda oli tainnut käydä ultrassa.. Ole nyt huoletta! :))

Niiloakselille lähtötuulia ens yölle! Muuten kiilaan ohi! ;) Nauti saunasta ja rentoudu.

Mulla oli tänään taas neuvola. Täti sanoi heti kun näki minut, että ompa vauva alhaalla! Ja onhan se, kohta syliin putoaa! ;) Kaikki oli hyvin. Pissa puhdas, paineet hyvät, samoi hb. Sf-mitta 32 (viimeksi 31 ja sitä ennen 33). Sydänäänet 145. Uusi aika ens tiistaina, mutta täti aikoi peukuttaa ettei enää tarvi mennä. Ja yleensä siinä on käynyt niin, että viimeisen viikon ajan olen synnäriltä perunut. Vauva sylissäni.. :)

Eilen olikin supistelupäivä! Ihan jo tuntuvia ja napakoita. Tänään ei mitään. Vissiin 1 suppari tullut koko päivänä. No huomenna taas ;) Kuopus onkin nyt elämänsä ensimmäisessä kuumeessa, joten mielelläni en vielä lähtiskään. Jos sitten viikonloppuna... :)

Tänään piti neuvolan jälkeen hemmotella itseä ja poiketa ihanassa sisustusliikkeessä. Kivaa kotiin. Olen sellainen sisustushullu. Aina jotain söpöstyksiä mielessä! :)

Nyt sauna lämpiämään ja sitten loppuilta levähtelyä. Jospa omakin nuha haihtuis lopullisesti!

Omppis 38+6

Vierailija
14/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle muuten painoa tullut viime viikosta lähes kilo lisää... jee jee... Nyt ollaan 16 kieppeillä joka on tullut kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa. Mutta kyllä se tästä! :)

Vierailija
15/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiloakseli pikapikaa ennen saunaa :o)

Vierailija
16/41 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyjille vastaus että joo, kyllä jo vähän poika juttuja oli hankittu :) Ihan vaan muutama sininen potkupuku kuitenkin. Kyllä ne tytöllä kuitenkin menee joten ei tuo sukupuolen vaihdos mitään haittaa. Poika tosin pettyi vähän koska kovasti on pikkuveljeä toivonut :)

Vierailija
17/41 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olo olikin illalla sen oloinen, et tuli taas istuttua useampi tunti. Vieläkin on sellainen aika ahdistava tunne - mitään ei jaksaisi ja sydän tykyttää.... mut ei enää kauan ;) toivoo ainakin ;)

Niin ja joku kyseli viikkoja - niitä huomenna 36 tasan.

Vauvalle alkaa olla kaikki jo valmiina - itse asiassa lakana puuttuu sängystä, kun en vielä viitsi laittaa pölyyntymään ja jos vaikka kisut sattuu menemään tutustumaan uuteen huonekaluun.... Edellisen vauvan kanssa olin aika neuroottinen kisujen suhteen, mut eipä nuo koskaan sinne sänkyyn menneet kun vauva siellä oli, lähinnä juoksivat karkuun ;)

Vois tänään jo aamusta vähän aloitella sitä huoneen vaihtoa - tytöt olivat innoissaan, vaikka joutuisivat nukkumaan pari yötä lattiallakin. Saisi vain pikkuhiljaa tehtyä, eikä tarviis urakoida kerrallaan...

Mut nyt on mentävä aamuhommeleihin...

--Mirpa ja kirppu--

Vierailija
18/41 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakselille toivottelen suppareita aivan urakalla! Voin vain kuvitella kuinka kypsältä alkaa tuossa vaiheessa tuntumaan. Odotan vauvauutisia innolla!

sinuvi: Ihme, että sulla jo 20 vko rikki. Tuntuu että aivan justiin plussasit! Toisaalta niin kaikista muista tuntuu, että tämä meikäläisenkin raskaus etenee nopeasti... Itsestä ei kyllä siltä tunnu, vaikka kuinka yrittää.

Tanni: Voimia tuohon pahoinvointiin. sympatiat ovat puolellasi. Mie olen oksentanut sinne 14-16 viikolle joka raskaudessa. toivottavasti sulla helpottaa pian.

Soffalalla olikin melkoinen yllätys ultrassa! Onnea tyttötiedon johdosta!

Omppikselle voimia viimeisiin päiviin! KOhta saat jo nuuskutella vauvelia, ihanaa! Kiitos kuulumisten kyselemisestä. Muuten tuskin jaksaisin nöpytelläkään...

Eli olo on tukala. Kävin viime perjantaina synnärillä tarkistamassa tilannetta kun alamasuun repii tosi kovaa ja ristiselkää jomottaa. Kaikki kohdunkaulankanavasta jäljellä, mutta vauva niin alhaalla että jotakin hermoja painelee. Hävetti vähän mennä " turhaan" , mutta en uskaltanut ottaa riskejä. Vauvelista tehtiin painoarvio, mikä on tosi kiva juttu. Arvio oli nyt 1750 g oli hiukan keskikäyrän yläpuolella ja syntyessään olisi 3700 g. On kyllä isompi kun aiemmat, mutta Herttakin hidasti lopussa kasvuaan. Saapa nähdä mikä jättiläinen masussa pyörii. Painoa on tullut enempi kuin aiemmissa raskauksissa. Maha onkin tosi täynnä ja mulla on tuo sama jaksamis ja tykyttelyongelma kun jollakin muullakin mammalla. Unohdin jo kellä... Ruuan jälkeen varsinkin tuntuu, että repeän ja syke kohoaa yli sadan.

Meilläkihän on aika pienet nämä ikäerot, jos ajattelee, että reilussa viidessä vuodessa tulee neljä lasta. Lapsetomuuden takia, ei olla uskallettu jäädä odottamaan. Toivoisin kuitenkin vauvelin synnyttyäkin muistavani tämän hetkisen olotilan, enkä heti alkaisi kuumeilemaan seuraavaa vauvelia. Ne hormoonit vaan on niin ihanat kun sen vauvelin näkee. ei voi olla haluamatta lisää! Siinä on järki kaukana...

Joku kyseli vielä sitä huushollin kokoa. Meillä on 130 neliötä + 16 semmoista matalaa kattoa. Yläkerrassa on kaksi isoa lastenhuonetta ja alakerrassa meidän makkari ja vauvan huone samassa isolla ovella. saa nähdä täytyykö jossain vaiheessa laajentaa omenapuille päin. Meillä on trakoitus rakentaa vielä semmoinen piharakennus vieraille, jossa olisi myös ulkosauna ja kesäkeittiö. Mutta kyllä me tähän toistaiseksi mahdutaan. sitten kun kaikki huudattaa musaa murkkuiässä, niin tunnelma voi olla tiivis!

Kaikkea hyvää teille jokaiselle ja voimia arkeenne,

Noora ja Taimi 31+1

Vierailija
19/41 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kurkkimassa...

Paljon jaksamista ja kärsivällisyyttä viime metreillä oleville,teitä on aika monta!!!Pian on palkinto sylissä,ihanaa!!

Lyhyellä ajalla lapset.Meillä 4 ekaa tuli aika tiheään eli esikoinen oli 4v10kk kun neljäs syntyi.Sitten välit hieman kasvoivat.esikoinen oli 6v9kk kun viides ja 10v3kk kun kuudes syntyi!Toisaalta on ihanaa kun on noi isot tytöt.Tykkäävät auttaa ja hoidella pienintä ja paijailla=)

Kyllä olen aina tykännyt noista pienistä ikäeroista!

Hyviä vointeja kaikille masukkaille!

L+6

Ps soffalalle tyttö onnittelut,aika uskomatonta!!!

Vierailija
20/41 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aika rientää eikä tahdo ehtiä koskaan kirjoittelemaan. Nyt olen ollut jo neljättä viikkoa sairaslomalla supistusten vuoksi ja saikku jatkuu maaliskuun loppuun asti. Sit voinkin jäädä jo äitiyslomalle. Tälleen kotosalla ollessa ei niin hirveästi eikä ainakaan kipeästi supistele, mutta töissä meni ihan toivottomaksi se homma. Kotona pystyy myös lepäämään heti, kun supistelut alkavat mikä ei taas töissä onnistunut. Kuitenkin on kokoajan semmoinen olo niinkuin olis varkaissa kun ei ole töissä ;) Vaikka enhän olisi töissä pystynyt ees oleen, kun en voi edes kävelylenkeillä käydä ilman että alkais supistella.

Onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille ja tsemppiä loppumetriläisille!! Niiloakseli ja Omppuäippäkös nyt olivat vuorossa :)

Niin ja kiitoksia onnitteluista, jotka sain joskus silloin kun viimeeks kirjottelin. Unohdin jo kokonaan salasanani (se kuuluisa dementia) ja piti rekisteröityä uudelleen, siks nikistä puuttuu sit noi ääkköset, vaikka sama Hönttä täällä edelleen raapustelee :)

Nyt pakko mennä syöttään pesue, mutta jospa tässä ehtis ees silloin tällöin mukaan juttuihin, myös kirjotteleen eikä vaan lukeen.

Kovasti oottelen keväisiä auringonpaisteisia päiviä, niin saisi pestä vauvan vaatteet valmiiksi ja saisi ne ulkoilmassa ihanan raikkaiksi.

Hönttä 30+5 sekä kuusi vilperiä :)