***SYYSKUUN SALAISUUDET viikko 11***
Huomenta!
Vietän leppoisaa vapaapäivää kotona pikkumiehen kanssa ja ajattelin aloittaa uuden pinon. Edellinen kasvoikin tosi pitkäksi - kivaa, että keskustelu on näin aktiivista!
Meillä tulossa jännä viikko: uuden asunnon katsomista, esikoisen yksivuotisneuvola ja mun eka neuvolalääkäri. Toivotaan, että kaikki sujuisi hyvin.
Leppoisaa viikkoa kaikille syyskuisille ja tsemppiterkut mamaj:lle!
Adalmiina ja pikku 14+3
Kommentit (57)
Kiva että kaikille kuulee ainakin kohtalaisen hyvää. meille myös : )
Tänään oli np ultra ja siellä oli oikein eläväinen pieni tyyppi vilkuttelemassa. Niskaturvotusta oli 1.4mm, mutta sen lisäksi multa tosiaan otettiin myös se seeruminäyte, joten viikon verran saan odotella vielä tietoa siitä kuulunko riskiryhmään..
Tammisaaressa ultrat tehdään synnytysosastolla, joten siellä mä tippa linssissä kuuntelin vastasyntyneiden itkua ja katselin kun yksi pienen pieni uusi kansalainen tuhisi kopassaan ihan mun lähellä (kun odottelin vuoroani ).
Tosin en voinut estää pientä kateuden pistostakaan hiipimästä ajatuksiin, niillä perheillä oli jo omat Pienokaisensa turvallisesti maailmassa, meillä vielä monta pitkää kuukautta edessä..
Mies ei valitettavasti päässyt ultraan mukaan, kuous on kipeenä eikä voitu viedä päiväkotiin, kaikki tulivat kyllä sairaalaan mukaan, mutta odottelivat kahvilassa..
Miehen kanssa on muuten välit vähän taas lämmenneet, ja oma väsymyskin vähän helpottanut.. Ihana valo..
Kuopuksen flunssa tosin vie voimia koko perheeltä, tyttö on neljä päivää nyt sairastanut ja on tosi känkkä kurjassa olossaan. Hoito järjestelytkin on vähän hankaliia, mies on yön töissä, mutta koska on päivän kotona niin mä en voi lain mukaan jäädä pois työstä..
G Minä työskentelen esimiehenä liikenneasema tyyppisessä paikassa. Enkä viihdy..
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
T: Ellae ja E.T ( näytti yhdessä ultrakuvassa ihan siltä, vaikka toki jo maailman kaunein lapsi onkin ; ) )
Olipa ihanaa, että Mamaj:llä ja 3xäipällä on kaikki hyvin. Onnellista jatkoa toivon koko meidän porukalle!
Meillä esikoisen virallinen 1-vee päivä tänään ja muistelin just miehelle, miten olin vuosi sitten tähän aikaan tosi toimissa synnytyssalissa. Ja ihmettelin sit ääneen, et miten se kaikki kipu sopivasti unohtuukin ja tässä sitä malttamattomana jo odotellaan uutta tulokasta.
Oon nyt muutamana päivänä tuntenut hentoisia liikkeitä. En oikein itsekään meinaa uskaltaa luottaa tuntemuksiin, kun on vielä niin aikaiset viikot. Mutta ihanan tutuiltahan ne pienet hipsutukset tuolla alavatsassa tuntuu.
Arkamamma pohdiskeli, että oisko kroppa lujemmilla ja siis kipuilevampi, kun raskauksien väli lyhyt. Mun logiikan mukaan ainakin just niin. Itse toivon, et sektioarpi kestää tulevan venytysrääkin hyvin, ainakin viimeeksi mulla oli nimittäin mahtikuula tuossa edessä. Oikein sellainen tyypillinen " poikamaha" , jossa kyljet ihan laihana ja kaikki tuossa edessä.
Rinnoistakin oli puhetta. Imetin vielä raskaaksi tulessani ja nyt vasta olen huomannut pientä täyteläisyyttä rinnoissa. Mun normaalikoko on E, joten viitsinkö ees sanoa missä koossa olin imetyksen huippuaikoina? H:ssa! En ees tienny sellasta olevankaan. Vinkkinä muillekin isorintaisille, että kannattaa unohtaa halpisliivit ja satsata kunnollisiin. Itse ostin kaikki imetysliivit erikoisliikkeestä. Olivat toimivat, kauniit ja tukivat erinomaisesti - ei tullut hartiakipuja eivätkä rinnat mielestäni venyneet kovasti. Ainakin itse uskon yhden lapsen kokemuksella, että kunnon liivit rintojen rasitusvaiheessa (koon muutokset, imetys) ehkäisevät venymistä ja muita vaivoja.
TyöG: Olen opettajana korkeakoulussa ja tykkään työstäni kovasti. Eivätkä nuo lomaedut tietysti vähennä työn houkuttelevuutta näin lapsiperheellisenä. =)
Mukavaa viikkoa kaikille!
Adalmiina ja pikku 14+4
Hienoa kuulla hyviä uutisia muilta. Toivottavasti kaikki myös jatkuu kivasti :) Arkamammalle paljon positiivisia ajatuksia ja voimia torstain odotukseen sekä mamajille maanantaihin!
Nyt on sitten päästy väsymyksestä ylivirkeyteen. Tai ei ihan niinkään. Olo on muuten suht normaali, mutta rasituksessa väsyy tosi nopeasti ja joutuu lepäämään hetken ennen kuin taas viitsii jatkaa esim. siivousta. Voi kyllä olla motivaation puutettakin... Eilen tuli taas valvottua pitkälle yli puolen yön, kun vajaa viikko sitten vielä joku löi nuijalla päähän kahdeksalta.
Rinnat on arat. En kyllä ole kasvamista juurikaan huomannut, mutta liivit joutui vaihtamaan, kun painoivat ikävästi. A-kupin kanssa odotan innolla kasvua!
TyöpaikkaG: Lehmien parissa olen nyt touhunnut kohta 10vuotta. Suosittelen lämpimästi :) Mukavan lupsakoita otuksia. Tässä nykyisessä työpaikassa on kaikki niin hyvin koneellistettu, että uskon olevani töissä vielä pitkään.
Iloista päivänjatkoa!
Norah81 ja tuplat13+6
Hei,
Aamulla oli eka ultra ja nähtiin meän pikkunen. Kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Nyt voi alkaa todella uskomaan että meille on vauva tulossa. Jotenki ku tuosta edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa niin ei voi käsittää että meille tämmönen onni suodaan näin pian. Mutta nyt alan onnellisena odottamaan ja seuraamaan mahan kasvua. Tietyt housut jo hiukan puristaa istuessa mutta napin aukaisulla olen selvinny.
Mulla löyty ultrassa kyllä munasarjoista pieni kysta. Tai joku keltarauhashormoni joka on keränny nestettä sisään. Useasti liukenee itsestään mutta jos puhkeaa niin voi olla kivulias. Toivottavasti näin ei käy ja jos käy, niin sitten päivystykseen. Toka ultrassa kuulemma sitten katsotaan että miten on käynyt. Onko kellään muulla ollu samaa?
TyöG: olen vuoropäällikkönä hotellissa, pääasiassa aamua teen ja välillä myös iltaa. Pomo vaihtaa työpaikkaa lähiaikoina mutta eipä tartte hakemusta laittaa kun on taas äitiysloma tulossa. Niin, oonki ny toista viikkoa töissä äippäloman jälkeen. Kiva oli kyllä mennä vaikkakin jalat on ollu ihan rikki seisomisesta.
Hauskaa päivää vaan kaikille ja iloista odotusta !!
hei,
majmaj: toisaalta harmi kun ei ole tarkkaa tietoa mistä vuoto johtuu, mutta toisaalta iso ilo ja helpotus, että pikkuinen siellä vielä on eikä sillä ole mitään hätää. Koeta jaksaa!
Muille tasapuolisesti onnitteluita neuvola- ja ultrakuulumisista. Mukavaa kun hommat etenee.
Mie " paljastuin" tänään töissä kolmelle eri ihmiselle, eli suomeksi voidaan sanoa, että kaikki tietää. Maha siis todella jo näkyy. Ihan hassua yrittää enää edes piilotella. Kaikki tietää, vaikka kukaan ei ota puheeksi. No, reksi on helpottunut, kun saa laittaa mun sijaisuuden auki samalla kuin muutkin paikat kevään ilmoitteluihin... Olen siis lukion opinto-ohjaaja (eli taidan minäkin ainakin paikkakuntalaisille nyt paljastua, pieni kylähän tää on...). Istuin juuri äsken 1,5h valvomassa YO-kirjoituksia. Hieno homma, kun on kiellettyä tehdä mitään. Saapi mietiskellä maha-asujaa ja kaikkea.
Huomenna lääkäri! Toiv.kaikki on hyvin.
Kaikille suht siedettäviä vointeja
T. Arkamamma ja suolakurkku rv 14+5.
Olen ollut tämän ja eilisen päivän töissä (minä olen toimistotyöläinen) ihan liian pinkeissä housuissa. On pakko myöntää (ilolla sen teenkin), että vatsa totisesti kasvaa! Tänään siirryimme toukkelin kanssa jo 15. raskausviikolle. Jihhuu!
t. massumamma + toukkavauvi (14+0)
Täällä sitä töissä yritetään räpistellä, vaikka ei oikein kiinnostaisi.....
Tai no vaihtoehdo nro 2 on 2 kiukkuista flunssaista lasta kotona, eli olen ihan tyytyväinen. Olin aamupäivän kotona muksujen kanssa ja vaihdettiin tossa iltapäivällä vuoroa.
Olen töissä yhdessä melko suuressa firmassa, atk-suunnittelijana.
Onneksi voi aika vapaasti sovitella näitä työaikoja.
Omaan (.) kuuluu ihan hyvää, kai. Välillä epäusko iskee, että onkohan se toukka enää hengissä kun vatsa tuntuu ja näyttää niin litteältä. Mutta toisina päivinä, kun oikein tulee ahmittua ruokaa maha on kuin ilmapallo - omasta mielestä :-). En oo ottanu mammafarkkuja käyttöön, kun ovat niin isot vielä....tosi iltapäivästä istutaan töissä nappi ja vetoketju auki :-). Työkaverit - naispuoliset - katsoivat aika pitkään mahaa eilen kahvitunnilla,mutta kukaan ei ainakaan suoraan kysynyt mitään. Mutta nurkissa suhisee...
2 bodya olen ostanut tulevalle vauvalle, valkeita molemmat ja yhdet potkarit. JOku haalari ehkä pitäisi ostaa, siis ei toppa eikä tuuli vaan esim fleecehaalari. Katsoin eilen KappAhlista ja siellä oli IHANIA beessejä fleecehaalareita, joka käy kummalle tahansa. Mutta en nyt vielä ostanut,ehkä pitäisi koska syksyllä niitä ei sitten enää kyllä ole....
Eipä sen ihmeempiä, olo on ihan ok ja energinen. Tänää leivoin sämpylöitä ja pullaa,tehtiin virpomavitsoja ja laitettii rairuohot itämään...päivästä riippuen energiataso joko 200% tai 0% ...heh....
Mami + masuasukki 14+2
p.s. arkamamma...näinköhän ollaan yhtä aikaa laitoksella ;-)?
Kenelle lääkärille menet ultraan? Ulla Pikariselle?
Jokohan uskaltaisin liityä joukkoonne.
Pieni esittäytyminen ois varmaan ihan paikallaan...
Olen 31v. ja mieheni on 32v. Ja meillä on aivan ihana tytön tylleröinen joka täytti viime viikolla 1v. Länsi-Uusimaalla asustellaan omakotitalossa ja karvakuonoja löytyy 3kpl.
La on 21.9 joka varmistettiin maanantaina np-ultrassa. Ultrassa kaikki näytti olevan hyvin, np oli 0,92mm. Veriseulakin otettiin ja tuloksia nyt ootellaan jännityksellä. Odotus on mennyt hyvin tähän asti, levää kuvotusta on aika ajoin ja iltaisin paleltaa kamalasti. Tämä toinen raskaus on ollut tähän asti täysin erilainen ku edellinen, kaikki on ollut melkeen päin vastoin. Ei oksentelua, ei kuumia aaltoja, ei migreeniä, ei vauva masua jo rv7, ei varmaa oloa raskaudesta, olo on ollut lähes normaali voisin jopa väittää, et en oo raskaana, mut uskottava on. Synnäri on Lohjan as. Työ nimi salamatkustajalla on Itu (edellinen oli Papu).
Huomenna ois eka neuvolalääkärin aika, joten pääsee/joutuu taas roplattavaksi.
Äippä07 ja Itu rv12+3
Nyt on hyvää aikaa kirjuuttaa! Lasten ja nuorten parissa toimin minä ja iltavuorossa parhaillaan. En minä kyllä usko että minun kaverit tai tutut tällä palstalla hengailee arvailemassa kuka on kukin? Onhan noita palstoja... Ja nyt tietysti joku tuttu ilmoittautuu sieltä:)
Mamajille ja 3xäipälle teetä ja sympatiaa. Huolestumisesta huolimatta teillä näyttäisi kaikki olevan nyt hyvin että rennosti vaan ja jalat pöydälle! Tuokin kuulosti niin ihanalta että olet äippä jo kertonut uutisesta, ettei ole enää ihan niin salaisuus. Odotan kyllä maanantain ultraa kuin kuuta nousevaa ja sitten kyllä taputtelen mahaa joka palaverissa ja alan puhumaan muodossa ME tässä:D
M@mix2 Mullakin kihosi vedet silmiin sun sydänäänikertomuksen myötä:) Itse en uskaltanut sen juron lääkärin läsnäollessa juuri tuuletella vaikka silmiä poltteli...
Ceciliahille terveisiä noista vaatteista että meillä jäi kyllä ne muutamat pienet vaatteen käyttämättä. Ei poika mikään jättiläinen ollut jotain 3700 ja olikohan 49cm. Jotenkin ne pienet vaatteet tuntui niin pieniltä ettei me uskallettu sitä niihin taitella. Sellasia sivusta solmittavia/napitettavia bodeja, 60 senttisiä siis laitettiin jo ihan vastasyntyneenä. Nyt kyllä muistin että terkka hymyili kotikäynnillä että on vähän kasvunvaraa:) itse en kyllä muista että ne ois isoja olleet.... ehkä se oli jotenkin kankea vauva:) ja extra kömpelöt vanhemmat:)
Adalmiina meillä taitaa olla tuon huippu vuosikerran 76 lisäksi yhteistä myös tämä rintavarustus. Samoja kokoja täälläkin. Täytyypä vielä palata asiaan kun tulee liivien osto ajankohtaiseksi. Esikoisen sain pienemmällä paikkakunnalla ja tilasin sitten netistä useat joustavat ja tukevatkin imetysliivit. Olen niitä pitänyt koko imetysjan (2v7kk) aluksi kokoajan ja nykyäänkin vielä öisin. Ajattelin tilata lisää, mutta myös ostaa super hyvät kaupasta kun nyt asun taas täällä tampereella. Pitäisi vaan löytää liikkeet. Tästäpä tulemmekin oman navan ongelmiin! Pitäisi saada kevät takki sinne risteilylle ja muutenkin koko kevääksi mahtuva. Muutenkin oon ihan pihalla mistä niitä äitiysvaatteita pitäisi lähteä sitten katselemaan... esikoisen odotukseen riitti kahdet mamma housut ja hame ja ihan normipaidatkin, olin silloin vähän pienempi. En harrasta shoppailua. Ostan vaan kun on pakko. Eli nyt jos joku on täällä tampereen mamma niin voisin kyllä tarvita apua äitiysvaateostoksille mahan kasvettua!!!
Mikä se semmonen sanonta että lyhyestä virsi kaunis.... sata asiaa tuli taasen.
t. maatuska ja sen pienempi maatuska tasan 13 viikkoa
Eilen taas nähtiin kuinka mä osaan raskaana ollessa (etenkin!) huolestua ihan kaikesta! Olin siis huolissani siitä etten pääse ultraan ajoissa ja eilen sitten soitin kättärille ja sain ajan; ensi tiistaina! Hieman ihmettelivät siellä kättärillä, ettei postitse ollut tullut vieläkään kirjettä, mutta viisi minuuttia puhelun jälkeen kirje tuli! Ja mä kun olin ihan varma, että mun lähete on kadonnut tai posti on kirjeen kadottanut tai jotain muuta....
Ok, kaikki hyvin taas. Ja mulla on nyt alkanut hirvittävä väsymys, viime lauantain energiapuuskan jälkeen! Jo aamulla kun herää, väsyttää ja koko päivän väsyttää, mutta illalla se vasta väsyttääkin!
No, siinä taas omaa napaa täältä syyskuun hänniltä, rv 11+4.
Aika pitkään mielestäni moni on saanut pidettyä raskausmahan salassa, viidennelletoista viikolle saakka! Mulla ei kyllä varmaan tule onnistumaan, sellainen kumpu tossa edessä on, ja kaikki vaatteetkin on aika slimmejä, joten paljastavat mahan armotta!
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
t. Sanelma
Ja kiitos kaikille tohon hematoomajuttuun vastanneille. Tää on kauheaa ku mieli vaihtuu koko ajan. Lapset innoissaan tulevasta vauvasta ja nyt pelottaa vielä enemmän, et jos tapahtuu jotain. Ei olisi ehkä kannattanut kertoa. Mutta kun maha niin iso et päivittäin ihmiset kyselee enkä halua valehdella...
Nyt tulee taas vuotoa, sellaista ruskeaa...ja sen takia varmaan mieli niin maassa. Vaikea hymyillä lapsille kun kyselevät vauvasta; mitä se syö, mihin se pissii ym.
Välillä tuntuu et pää hajoo...ei pysty ajattelee mitään tai keskittyy mihkään.
Kädet ristissä odotan et päivät menee eteenpäin...
3_x_äippä 12+0
Omaa (.) täältäkin...
Eilen mulla oli siis np-ultra,ja kaikki kunnossa! ihanaa, on se niin hellyttävää nähdä oma pieni! Sieltä se meille vilkutteli ja pyörähteli. Saa taas huokasta että tallessa on;) La:kin pitää paikkaansa! Ei ollutkaan pienempi mitä siis neuvolassa arveltiin!!
Tuli hirveä kiire sinne ultraan, kun oltiin autoja kattelemassa...(ja sain muutes miehellekki tartutettua sen autokuumeen jessss!!!) onneks kerettiin!
Vietiin lapset mun siskon luo hoitoon, joka ei tienny eikä arvannut mitään vauvantulosta:) mentiin vaan ostaan mulle uusia silmälaseja ja autoja katteleen...ja käytiin samalla ultrassa:) ...me siis koitetaan pitää salassa tämä pieni niin pitkään kunnes toiset itse huomaa! -kivaa, aika jännittävää;)
3_x_äippä, sehän on parempi kun on ruskeaa vuotoa, eikä tuoretta ja kirkkaan punaista! Toivotaan että menee hyvin!!
Tervetuloa äippä ja itu. tännehän mahtuu!
Päivän jatkot kaikille!
Tuuteliluu 13+2
Ihanaa!
Kaikki hyvin lääkärissä! Jännitti taas niin mielettömästi.
Siellä se pikkuinen kölli, nojasi päällään istukkaan niin kuin se olisi tyyny. :) Mukavuudenhaluinen kaveri siis. Ihana, rakas lapsi.
Nyt pitää malttaa jatkaa töitä!
Tervetuloa vielä uusille ja voimia meille kaikille!
T. Arkamamma rv 14+6
Eilen myös meillä oli np-ultra ja kaikki oli vallan hyvin! Kaveri pyöri ja heilui menemään niin kovin, että lääkäri ei meinannut saada mittausta tehtyä. On se vaan niin pieni ja kovin rakas jo nyt.
Me ei olla vielä kovinkaan monelle kerrottu vauvasta, saavat sitten itse huomata. Maha on myös mulla jo melkoinen, mutta aika hyvin saa tunikoilla peitettyä, ei ainakaan kukaan ole vielä mitään kysynyt. Tai kukaan ei kehtaa, kun ajattelevat, että jos emäntä on vaan vedellyt herkkuja antaumuksella:)
Työpaikasta sen verran, että olen maatalonemäntänä, meillä on parikymmentä lypsylehmää ja nuorkarja päälle. Koulutukseltani olen laivakokki ja tein useamman vuoden töitä laivalla kylmäkkönä, mutta niin se elämä heittää ja pitää tehdä valintoja ja täällä maalla sitä siis nyt ollaan ja päivääkään en pois vaihtaisi!
Kuka se nyt olikaan, kun kertoi piakkoin lähtevänsä Thaimaahan? Voi kyllä käy kateeksi, olimme miehen kanssa vuosi sitten kahdestaan koh Samuilla ja kyllä oli hieno reissu!
Kuullaan taas ja hyviä vointeja meille kaikille,
kimaro 12+5
Tulin kurkkimaan tänne hiukan kuulumisia. Meille odotetaan myös syysvauvaa ja nt-ultran mukaan LA olisi 6.9. Neuvolassa mennään vielä päivämäärällä 11.9., kun ultran jälkeen ei ole vielä ollut neuvolaa.
Sitten tietoja meistä. Minä täytän toukokuussa 28 vuotta, mies kesäkuussa 36, esikoinen tulossa ja sitä odotetaan jo innolla! Koiria meidän perheestä löytyy kaksin kappalein ja toinen niistä synnyttää tällä viikolla, joten pääsen toteuttamaan hoivaviettiäni niiden kanssa.
Myös minulla on ollut selittämättömiä vuotoja, viimeksi 11+3 käytiin TYKSissä päivystyksessä, mutta pikkuinen vain polskii.
Kevättä kaikille odottajille!
-Teaz ja plussapallo 14+5 tai 14+0 laskutavasta riippuen :)
Taidanpa itsekkin kirjottaa muutaman sanasen ku on aikaa....tyttö päikkäreillä.
Voimia kaikille vuotojen kanssa painiskeleville toivon todella että kaikki menee hyvin loppuun asti meillä kaikilla!
Omaan napaan ei mitään erikoista.Seuraava neuvolakin vasta 2.4 pitkä aika odottaa että kuulee ne sydänäänet....Eilen aamulla sain jonkun ihme itku kohtauksen kun rupesin ajattelemaan että mitä jos pikkuinen ei ole enää hengissä....itkin lohduttomasti ja menin vessan piiloon ettei tyttö ihmettele että mikähän sille äidille tuli.Meidän koira tuli ihan hulluksi kun huomasi että itken yritti kai lohduttaa jotenkin...Meinasin jo soittaa neuvolaan että voinko tulla kuuntelemaan sydän äänet mutta sitten ryhditäydyin ja pistin kaiken hormonien piikkiin ja ajattelin että minähän saan tämän vauvan ja kukaan ei sitä vie minulta!Kerroin miehelle ku ntuli töistä ja hän totesi että taidan lopullisesti olla seonnut:)Ei noi miehet ymmärrä tätä huolta pikkuisesta....odotan niin kovasti että tuntisin liikkeet jo mutta taitaa mennä vielä muutama viikko.Esikoisesta tun sin vasta rv 19-20 ensimmäiset.
No olikohan siinä tarpeeksi vuodatusta...Hyvää loppu viikkoa kaikkille ja palataan asiaan!
Terv:Sweety rv 15+4(aika paljon:) )
3xäippä: Minäkin olen ymmärtänyt, että tuo ruskea vuoto on sen merkki että tyrehtymään päin on. Kirkkaan punainen olisi pahempi. Eli varmasti kaikki kääntyy paremmaksi.
Kiva kuulla hyviä uutisia ultrasta ja lääkäristä. Onnea vaan :) Itse odottelen ensi viikon neuvolaa, jospa lopultakin kuulisi ne omien toukkien sydänäänet! Sitä iloa kun ei vielä ole suotu.
Mekin käytiin tammikuussa Thaimaassa miehen kanssa. Oli se paras reissu koskaan. Eikä huonontunut sen myötä kun tein positiivisen testin siellä :)
Norah81 ja tuplat 14
uutena ihmisenä täällä ja eka raskaus,joten semmosta olisin kysyny onko teillä muilla ollut sellasta pistelyä ja vähän niinkuin menkkakipuja,mutta laimeempia munasarjoissa? ja ylös jos nousen nopeesti tai käännän kylkeä sängyssä vihlasee ilkeästi. onko normaalia? neuvolatäti kyllä sanoi että kohdun kasvaminen tuntuu,mutta välillä jomottaa ihan koko päivän ilkeesti. ensiviikolla on niskaturvotus ultra,otan asian kyllä sielläkin puheeksi,mutta se on vasta ensiviikolla...
ja kuin aikasin aloitte tuntea liikkeet? minulla rv 12+1 ja neuvolatäti kysyi tunnenko jo...ei kai nyt vielä?!
kiitos ja hyvää kevään jatkoa!
pottinen: kyllä ne pistelyt, nippailut ja jomottelut kuuluu asiaan. ekasta olin todella kipeä rv6-10 ja jomotti jatkuen. vähänkin jos teki äkkiliikettä sun muuta tuntui.. oli niitä kasvukipuja. nyt ei ole tässä odotuksessa ollut kummempia. alkuunsa jomotteli vain :)
kai niitä liikkeitä uskoisi aikaisintaan tuntevan rv14 eteenpäin? aika paljonhan massussa on liikettä ja tunnetta ilman, että se vauva niitä vielä saisi aikaan. (synnytettyä minulla oli pitkään tunnetta, kuin joka möyrisi masussa). esikoisen tunsin rv16-17. neuvolatäti sanoi minulle taasen tuolloin, että " oikeastiko?"
jokainen taaplaa tyylillään kyllä noissa vauvojen vaatteissakin :) minä en laittaisi kun yhden koon isompaa ja pidän ä-pakkauksen vaatteita niin ällötyksinä ettei tosikaan.
miten ihmeessä KIMARO mahdut ratsihousuihin? voi rissus kun oli ikävä tunkeutua niihin housuihin.. jäi kyllä nappiauki :) toiv. kukaan ei huomannut kun kentällä pyörähdeltiin!
(.) tuossahan se :) aina välillä olen kuunnellut ääniä ja siellähän se jumpsuttaa. 4D uä pitäisi varata ensi kuuksi.. eikös se mene samalla rakenneultrana? tytöstä käytiin rakenneuä rv20 ja 4D rv25.
nyt syömään italianpataa! :9
cec rv14+5
Kiitokset tosta hematoomainfosta.
Mulle ei tosiaankaan ole kertaakaan mainittu sanaa hematooma. Kukaan ei tiedä, mistä vuodot johtuvat. Ehkä istukan reunasta, ehkä kiinnittymisvuotoja tms. Se epävarmuus tässä pahinta on. Ja minä tosiaan vuodan ihan kirkasta verta. Välillä ihan kunnolla ja välillä vähän vähemmän. Nyt kuitenkin jo viisi päivää kestänyt. Aikamoinen stressi on, vaikka tiedän, tiedän, mitään en voi tehdä pikkuisen hyväksi.
Meillä ens ma np-ultra, joten sinne asti pärjättävä. Lääkärit ovat olleet sitä mieltä, et jos ei ole kipuja, niin kaikki varmaan ok ja turha mennä näytille.
No nyt on tullut taas monena päivänä keskityttyä pelkästään omaan napaan. Anteksi.. yritän ryhdistäytyä.
Sanelma: soita kättärille, jos kutsu ei huomenna tule. Minulla oli edellisessä raskaudessa lähete kadonnut jonnekin.
Ihanaa 3xäippä, että sulla oli kaikki kunnossa.
Kuulin juuri yhdeltä ystävältäni hyvin päättyneestä raskaudesta, jossa oli vuotoja lähes koko raskauden ajan. Aika pelottavalta kuulostaa.
TyöpaikkaG: teen tässä vähitellen uran vaihtoa. Olen nyt pari vuotta opiskellut ja pari vuotta olisi jäljellä. Tyytyväinen olen ollut ratkaisuun vaikka rankkaa onkin ollut.
mamaj 11+1 (11+4)