***SyySSiSSin loskainen alkuviikko vko 11 ma-ke***
Kommentit (57)
Joo tänään heijannut lattialla taasen kovasti ja välillä sitten kaaressa jumppaamassa
http://www.aijaa.com/v.php?i=1739988.jpg
ja välillä loikki kuin sammakko eteenpäin ja sitten lähtikin jalkaa viemään eteenpäin ja välillä naamallaan lattialla kun kädet ei mee yhtä nopeesti ja sitten pari vetoa eteenpäin ryömien ja taas konttaamaan...
http://www.aijaa.com/v.php?i=1740012.jpg
kaikenlaisia asentoja sitä kokeiltiin ennenkuin onnistu pääsemään eteen.
nyt pitää lopettaa,palaanmyöhemmin!
Aloittelijan mokia... Vähän oli siis pidempiä tarinoita tarkoitus kirjoittaa.
Ihanan keväistä oli tosiaan tänään. Kaikki loska poissa, mudassa sai tosin tallustaa.
Onnea Aadalle uudesta taidosta! Eerokin on viikonlopusta lähtien kovasti harjoitellut konttausasentoa. Lattialle laskiessa jää melkein aina konttausasentoon ja usein lattialla ollessaankin nostaa vatsan ylös. Tänään valokuvailinkin konttaustreenejä, mutta en vielä osaa laittaa teidän nähtävillenne kuvia.
Meillä on lastenhuoneprojekti vielä hyvin aluillaan. Asutaan kolmiossa ja nyt tästä kolmannesta huoneesta eli työhuoneesta olisi tarkoitus tulla Eeron huone. Uusi kirjahylly ostettiin jo olohuoneeseen, jotta saadaan työhuonetta tyhjennettyä. Vielä kuitenkin urakkaa riittää.
Mies pitää isäkuukauden kesäkuussa. Silloin olen minä epäsäännöllisesti töissä ja parin hoitovapaakuukauden jälkeen aloitan sitten oikeasti työt syyskuussa, jolloin mies vuorostaan jää vapaalle. Hoitopaikkaa yritetään saada järjestettyä ensi vuoden alkuun.
Mukavaa Rooman-matkaa! Minusta Roomassa oli huikeinta miettiä, kuinka vanhoja ne kaikki rauniot oikein olivatkaan.
Nyt on koti siisti, edes htken aikaa. Tytöt siivosivat minun " tiukassa" valvonnassa omat huoneensa. Haaveilen jo matto pesulle pääsystä, olen tosin tuolla saunalla osan talven aikaan pessytkin tarvittaessa.
Hip hei! Aada se sitten otti ja lähti konttaamaan, hienoa! =) Kohta varmaan tulee muutama muu pikkusissi perässä. Niin lupaavia kuvia ja kertomuksia tullut.
Mies iltavuorossa, siksi täällä vielä kurkin. Sauna lämpeämässä ja kasvisgratiini uunissa..
Hyvää yötä ja huomiseen!
Mies kuorsaa sohvalla joten karkasin koneelle.
Ihana kuva Pepistä:)
Ja Allista myös=) Minäkin haluaisin Aadalle korvikset mutta pelkään että se sattuu kovasti tai sitten korva tulehtuu.Mies ei ole vielä ottanut kantaa asiaan mutta katellaan.Minä sain reiät kun menin kouluun ja tätä samaa " maagista" ikää olen myös noudattanut omien tyttöjen kohdalla.
Matkarattaista oli juttua.Me itse asiassa tänään sovittiin että huomenna haetaan netti-myyjältä Emma-rattaat.Ovat 3v vanhat ja hyväkuntoiset ja hintaa niillä oli vaivaiset 30e jos eivät sitten miellytä niin pidetään ne kakkosrattaina vaikka mökillä jossa kuitenkin kesällä ollaan paljon.
siitä tulikin mieleen että piiun poppoo oli varannut kesäksi mökin,sitä mekin suunnittelemme,miehellä on liitolla paljon mukavan oloisia mökkejä ja paljon edullisempi kuin " mun" superissa.Mutta pitäis nyt sitten vaan tosiaan laittaa se anomus kun on varmaan liuta muitakin halukkaita.Tai sitten varata jostain yksityiseltä.Toissa kesänä ajeltiin tuolla kuopiossa päin ja matkailu infosta bongattiin kiva mökki siilinjärveltä ja se maksoi vain 30e/yö ja oli ihan passelin kokoinen meille (aika lähellä oli toinen mikä sopii perheille) ja se mökki oli aivan rannassa ja kaikinpuolin viihtyisä joten jäätiin sinne viikoksi.Edellinen yö oltiin kuopiossa gamppingissä ja siellä oli tosi ruppana leirintä alue mökki(lue koppi) 50e/yö.
nyt soi puhelin..
Sopiiko keskiviikko?
Mies heräsi kun puhelin soi joten taidan lopetella.
Mitenköhän ensi yö menee Aadalla kun on oppinut uusia juttuja.
Hauskalta näyttää kyllä neidin meno kun konttaa,ryömii ja jumppailee välillä mutta noinkin sitä edetään kyllä ihan sinne minne on halukin:)
Mutta nyt miehen viekkuun:)
Joo, keskiviikko ja Jumbo kuulostaisivat hyvältä, mites muut?
Luksu kaipaakin heti kun mamma tuli koneelle joten palaan myöhemmin vielä!
Hyvä yö taas takanapäin. 2 tutin laittoa ja ½ tunnin jokeltelu viime yön saldot. Tähän alkaa pikku hiljaa tottumaan, ettei enää ole ihan puolikuollut kun aamulla herää.
Sonjakin täyttää 6kk ens viikonlopulla. Yhyy. Ei meillä vielä nousta konttausasentoon eikä edes ryömitä. Ei vaan...meillä on muksut kaikki olleet lähemmäs 7kk ennen kun ovat ryömineet. Käveleen on jokanen oppinut noin 1v.2kk ikäsenä.
Vähän kateellisena aina luen noita pääkaupunki seudun tapaamisia. Tahtois kans mukaan. Mutta turhan pitkä matka. Täällä ei taida olla pirkanmaalta mammoja...voitas järjestää kans syyssissi tapaaminen johonkin!
Risella ja Sonja pian 6kk
Hejsan!
Paljon on tullut tekstiä, kiva juttu!
Ensin vähän kommentteja..
Risella- kiva että unikoulu tuottaa tulosta. Kuinka viime yö meni? Onko teillä unikoulun pidon jälkeen koskaan tarvinnut uusia sitä?
Peikkoäet- onko flunssa helpottanut? Toivottavasti.
Ladorada- Miltä dietti maistuu? Ja hyvää Rooman matkaa teille. Kaunis nimi tyttärellänne!
Haikarapolska- Kiitos onnitteluista! 30 ei ole kaukana enää.. Kauniit huoneet tytöillänne. Voisit sitten Apinaemon huoneiden stailauksen jälkeen tulla meille.. 8)
Colis- vai Zorroon olet koukussa.. 8) En ole yhtään jaksoa katsonut joten en osaa muuta sanoa. 8) Ja onnea painon pudotuksesta. Olet sitkeä sissi ollut! Ja saammeko sitten ensi vauvasta lukea teistä?
Juhon Mamma- meillä poika nukkuu sisällä lyhyitä unia max puoli tuntia. Mutta ulkona posottaa menemään sitten pidempään!
Naderi- Tervetuloa tällekin puolelle kirjoittaan. Saanko kysyä koska sulla oli laskettu aika? Mulla oli 29.9 mutta poika syntyi lokakuun puolella. Ja olen kanssa todennut hyväksi rahansäästö keinoksi sen että kun täällä perähikiällä ei ole kauppoja niin ei kovin paljoa voi tuhlatakkaan! 8)
Apinaemo- onko Oonan unet/nukuttamiset yhtään helpottunut?
Ihania kuvia Pepistä, Aadasta ja Allista!!
Ja onnea Aada uudesta taidosta! Uskomatonta että meidän vauvat alkavat liikkua!
Meillä oli eilen 5kk neuvola. Ja ihan todella, poika on valtavan iso. Pituus oli 70cm ja paino 10,3kg. Isoin meidän lapsista ja reilusti! Ei ihme että kantaminen on alkanut tuntumaan " raskaalta" .
Ankea ilma ulkona, tulisi jo AURINKOA tännekin!!
Typykälle tsemppiä muuttopuuhiin!
Mitä kuuluu Outs@? Onko hautajaiset jo takana? Kuinka jakselette?
Ja minäkin huhuilen jälleen Kewaa??
Ja KIRAHVIINAA? Kuinka jakselette?
Ja vielä Jellonamamia?
Fiia ja poika 0810
Havahduin tänään siihen tosi asiaan, että Espoossa täytyy hakea päivähoitopaikkaa vähintään 4 kk ennen hoidon aloittamista. Meillä neiti menisi mahdollisesti hoitoon lokakuun alusta, joten kai sitä hakemusta täytyy tässä ruveta jo miettimään. Perhepäivähoito vai päiväkoti? En ole näihin juuri perehtynyt. Minkälaisia kokemuksia ja mielipiteitä teillä muilla on erilaisista hoitopaikoista?
Tää mamma näyttää ihan panda karhulta :/ Pitäis saada univelkaa kurottua kiinni, mut minkäs teet kun Mennillä alkaa aamut siinä 6 jälkeen!
Hp pohti päivähoito järjestelyitä. Tosi mutkikas juttu, mun mielestä. Eikä ollenkaan helppo neuvoa toisia :) Toinen sopii toiselle ja toinen toiselle! Mutta periaatteessa pph on musta ihanteellisin paikka ihan pienille lapsille; kodinomainen, yksi hoitaja, yksilöllisiä rytmejä helpompi pitää yllä, vain vähän lapsia. Toisaalta kauaskantoisempi ajattelu houkuttelee myös ajattelemaan päiväkotia; isommalle lapselle paremmat virikkeet.
Siitä huolimatta, päiväkoti tätskynä ja oman lapsen pph kokemuksen perusteella kallistuisin pph tai pieneen ryhmikseen, jos sellaisia alueella on. Minja tosiaan aloitti pph 2v2kk ja lopetti juuri ennen 6v synttäreitä! Sen eron huomas et pphoitaja tosiaan pystyy antamaan niin paljon enemmän huomiota lapsille ja jokainen lapsi saa olla juuri sellainen kuin on. Päiväkodissa väkisinkin pyritään asettamaan lapset tiettyyn muottiin, ei millään pahalla :) Mutta jotta kaikki aamutuokiot, ruokailut, ulkoilut jne. saadaan toimimaan tietyllä aikataululla on lasten vain mukauduttava siihen päiväkodinrytmiin.
Mut niin kuin sanoin, tosi vaikea tietää toisen puolesta, jokainen lapsikin on yksilönsä! Toivottavasti jokainen lapsi saa parhaan mahdollisen hoitopaikan, on se vaan tosi tärkeä asia!
(Ja täytyy vielä sanoa että Minja on joutunut erinäisten syiden takia pomppimaan eri hoitopaikkojen välillä ja on siis ollut päiväkodissakin 3kk ja ryhmiksessä, joka oli aivan ihana, kun siellä oli vielä erityislapsiakin kuten downinsyndroomaisia, Minja tykkäs ihan älyttömästi niistä pikkuisista)
Joo, mutta tästä aiheesta voisin varmaan kirjoittaa monen monta riviä.
Palataan, Menni kaipaa unille..
terveisiä 6 kk neuvolasta. Oli jo mennessä sellainen fiilis, että tämän käynnin olis voinut jättää väliin, kun kaikki sujuu ja neiti kehittyy, mutta käytiinpä kuitenkin. Mitat olivat pituus 67 cm ja paino 7425. Muutenkin kaikki ok.
Olisiko joku innokas pitämään yllä meidän tietolistaamme? Sinne voisi lisätä vaikka puolivuotistietoja ja uusien kirjoittajien tietoja. (Tosi kivaa että niin moni taustailija on kirjuutellut.) Minä voisin laittaa sen vanhan listan tänne. Mulla ei riitä aika eikä energia.
hp07 kyseli hoitopaikoista. Yhdyn dumlen mielipiteeseen. Espoon politiikkana on ollut siirtyä isompiin yksiköihin, ts. ajaa ryhmiksiä alas ja keskittyä päiväkoteihin, joissa isot ryhmät. Meilläpäin perhepäivähoitajia ei enää juur ole. Mutta kokemuksestani sanon, että pph on loistava pienelle! Ja kannattaa selvittää yksityisten tilanne myös alueeltasi. Selviää samalta henkilöltä, joka vastaa päivähoidosta alueellanne. Myös yksityisistä päiväkodeista meillä tosi hyvät kokemukset.
Dumle dumle, oletko jäämässä huuto.net koukkuun... =) Sieltä löytyy vaikka mitä. Noi oranssit välikausiasut oli kyllä ihania, mutta oikeasti mielestäni tän ikäinen ei tartte uutta. (Siis hymyssä suin sanon tän... ne on ihania.) Eli toivotaan että saat jonkin kivan käytetyn järkevään hintaan. Ja voihan sulla olla paljon ylim rahaa. (Älä loukkaannu...)
Fiia, nukutukset ja nukkumiset meillä vaihtelevat. Kiitos kysymästä. Aina kun tuntuu että nyt pinnani ei enää veny, silloin neit yllättää ja nukkuu ilman hyssytyksiä. Tänään ollut taas surkea päivä, kun olen joutunut rikkomaan rytmiä...
Nyt mua kutsutaan...
apinaemo ja oona 0709
Päivähoidosta! Dumlen kans samaa mieltä siitä, että toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Minäkin lähihoitajana päiväkodeissa työskentelen. Omat muksut on aloittaneet päiväkoti " uransa" jo 10kk ikäisinä. Mun täytyy sanoa, että mulla ei pahaa sanottavaa pv.kodeista ole. Siellä on enempi seuraa ja leikkikavereita. Tekevät retkiä ja on kaikkea kivaa ohjelmaa. Perhepäivähoitajasta ei voi koskaan tietää minkälainen hän on keskenään lasten kanssa. Päiväkodissa on muitakin hoitajia, joten kukaan hoitaja ei voi olla " ilkeä" lapsille. En halua pelotella mutta tiedän tapauksen, jossa pph oli jo aamu kahdeksan jälkeen ulkona lasten kanssa ja makuutti heitä " lepohetkellä" hirmuisen ajan 10.30-14.00. (sisäpiiri tietoa, joten en voi kertoa enempää.) Mutta kuten kaikissa asioissa myös tässä on niin, että jos yks pph on huono niin se ei tarkoita sitä, että kaikki olisivat. Asia kuiteskin kannattaa pitää mielessä.
Ei se Kewa kuule meiän huhuilua!
Risella
siirrytäänkö kahden päivän pinoihin?
Oona osaa sanoa ätä ja olen ajatellut että se vaan jokeltelee, mutta nyt on muutaman kerran sanonut ihan niinkuin minulle, että osaiskohan??? Muutenkin kovasti höpöttää tätä tätä ja tättättää jne...
Onnittelut Aadalle ja rakkausvauvalle konttaustaidoista! Kyllä teillä kohta kamat liikkuu! Miten nyt sujuu? Onko uusia vaaranpaikkoja löytynyt?
nyt taas kutsutaan...
apinaemo taas
Apinaemo:Varmaan joo yrittää sanoa jo äiti ja maistelee muutenkin jo äänteitä.Tuosta piti kysyäkkin aiemmin että " puhuuko" täällä jo vauvelit mam mammaa,tättää ym..Meilläkun tuo aatuskainen on alusta saakka ollut sellainen jässikä ja ympäristöstä kiinnostunut että arveltiinkin että lähtee ensin liikkeelle ja sitten harjoittelee " puhumista" .Kyllähän meillä kiljutaan,kirkutaan,päristellään ja pöristellään,hihkutaan ym..mutta ei tule vielä tättää sun muuta.Vahingossa sanoi joskus äiti (kuullosti siltä)ja kerran kun kysyin että mitä mun kulta tietää niin aada sanoi vahingossa ,mitä, mutta eipä ole mitään muuta kuulunut.
Meillä vedetään kirjahyllystä pelejä alas ja lattialla sähköjohtoja,videot on tosi mielenkiintoiset ja sormet menee luukusta sisälle.Olkkarin puolella on onneksi vielä pysynyt.Mutta nyt täytyy todella kiinnittää huomiota mitä lattioilta löytyy ettei vaan mene räpläämään mitään vaarallista tai pistä mitään asiatonta suuhun....
..hetki
Kohta kannattais mennä nukkuu koska viime yönä valvoin kuuteen aamulla.Aada söi 01.30 ja sitten kuudelta jolloin tyttö meni isälle ja minä toiseen huoneeseen nukkumaan,jossa sitten puolille päivin nukuin.
Perhepäivähoito vai päiväkoti.Minä päiväkoti tätinä kallistun kyllä perhepäivähoitoon jos tuttu hoitaja tai edes kuullut joltakin että on hyvä paikka,niitä kun on kaikenlaisia.
meillä on ainakin täällä isot ryhmäkoot ja jos joku hoitaja on sairas niin sijaista ei kyllä saa hevillä saa (saa jos on 2 viikkoa pois).Ryhmässämme useita erityislapsia (avustajia 1)mutta vaikka kuinka jaamme toiminta tuokiot pienryhmiin niin usein (tai lähes aina)menee plörinäksi satuhetket,aamupiirit ym kun on niitä pikkuisia jotka terminoivat koko hetken,joten on tullut monesti surku puseroon...hetki taas
Niiden lasten puolesta jotka todella kuuntelevat ja keskittyvät mutta meidän aika menee siihen että saadaan rauha ja hiljaisuus.Näitä ongelmia on siis isojen puolella.Meillä pienten puolella on aivan ihanat hoitajat mutta ei kyllä mitenkään kädet riitä että pikkuisia tarpeeksi sylkytellään ja vahditaan että esim:pihalla eivät mene kivet ym.suuhun.Hyvin kyllä hoidetaan ja valvotaan mutta ei tietenkään voi taata että joka hetki ehtisi.
On päivähoidossa toki paljon hyvääkin mutta eipä ole työni enään laisinkaan samaa kuin mitä oli esim:8 vuotta sitten ja hurjemmaksi meno vain menee;(((((((Mutta pienillä paikkakunnilla on asia ehkä toisin.Jos ajatellaan että ennen hoidin lapsia niin nyt on jatkuvasti KELTOT (eri kiertävät erityislastentarhan opettajat)palavereissä,neuvoloihin soitellaan,psykologeille,kouluihin,lastensuojeluun....eli työni on siis niin erinlaista kuin miksi kouluttauduin.
Nyt itkee Aada.menen laittamaan tutin ja sitten erihhuoneeseen kera unilääkeen ZZZZZZZZZZZ
Ikävää levinia, että perhettäsi noin koetellaan ja uhkaillaan...eikö asialle pysty tekemään mitään???? Harmillista!
Jahas...nyt alkaa oikeen ihmetyttään missä se Kewa on? Jospa olisikin jo lentokoneessa ja Suomeen tulossa. Ei vaan...Hm????
Nyt pitää taas mennä...mä häiriköin täällä