***SyySSiSSin loskainen alkuviikko vko 11 ma-ke***
Kommentit (57)
Tänne hyvää ja erittäin touhuisaa. Flunssa haihtui tuhka tuuleen ja sain innostusta taas kodin huoltoon, eli pyykkiä, tiskiä, siivousta ja yleistä järjestämistä. Tänään oltiin myös tytsyjen kanssa 6 tuntia kauppoja kiertelemässä - ihme että tytöt jaksoivat nätisti.
Sain kuin sainkin oman Vauva-lehteni, joten Piiun juttu luettu :) Muuten en kerennytkään vielä lukemaan..
Sanna-P - Muistan sut odotus ajoilta, juttusi jäivät mieleen Lokakuisten keskusteluista.. Ja meillä on melkein päivälleen saman ikäiset muksut.
Haikarapolska - Juupa juu, kivat huoneet ja siistit! Kerro tytöille että ovat saaneet kehuja ;)
Coliskin oli palannut :) (taisin ymmärtää ketkä kuvassa on, vaikken treffeillä ole ollutkaan!)
Rakkausvauva - Ihana kun te otatte tota kahdenkeskistä aikaa toisillenne.. Mä oon tosi huono tuossa :/ Nauttikaa.
Ande - Mun tulee tehtyä puuro Piltin valmiista kaurapuurojauheesta, saa niin kätevästi. Ei tarvii kuin lämmintä vettä ja sopiva annos jauhetta ja suuhun! Kohta pitäis aloitella joku muu puuro, ehkä tuo riisi..
Piiun lanka-sosepurkissa löydöstä tuli mieleen.. Et löysin joku aika sitten tonnikalapurkista ruotoja(?) Jotain sellaista :/
Tripp Trapp, se nyt sit päätettiin ostaa! :D :D Hui mitä rahan menoa koko ajan..kääk. No luotan et on hintansa väärti!
" Sinut on tunnistettu" - Joo, mut oli tunnistettu täältä. Mut eipä haittaa moiset tunnistukset minuakaan, samoja juttuja höpisen niin täällä kuin in real life. Sama pää kesät talvet :)
Pääsiäis suunnitelmia.. Toivottavasti tulee muna rikas pääsiäinen ;P Köh, ei mutta oikeesti suklaatia tekis mieli. Se tuli pääsiäisestä mieleen :D
Mitäs muuta.. Nukkumaan ainakin pitäis käydä, yritän aikaistaa nukkumaan menoani - On tullut tavaksi ottaa tätä omaa-aikaa kun muu porukka nukkuu. Ja aamulla on sit ihan zippi kun 6.00 pitää nousta ylös :/ Tosin tänä aamuna oli poikkeus, kun jopa meinattiin nukkua pommiin. Menni heräs vasta 7.20.
Ihanaa tosiaan kun kevät jo hiipii nurkan takaa!! Nyt jo on tosi valoista, kun aattelee et kuudelta illalla ei ole vielä edes pimeää. Kevät on niiiin ihanaa aikaa, kohta saa laitta lapsille kumpparit jalkaan ja antaa niiden juosta ulkona vesilätäköissä :)
Nyt Öitä ja huomiseen murut, uudet ja vanhat ;D Kewaa, huhuilen! Vaikkei taida nyt kutsut mennä perille..
Dumle ja Menni pieni pesusieni!
het on kauheesti kommentoitavaa kun on yhen päivän kirjoittelematta.
Mä liityn kans Kiinaan matkailijoiden joukkoon. Lähetäänpä kattomaan miten se kewa siellä voi kera poikien.
Meillä ei ole mitään pääsiäissuunnitelmia. Kotosalla varmaan vaan ollaan. Mun vanhemmatkin on silloin reissussa, joten me ei voida lähteä mihkään kun ei ole kissanvahtia. Odotan että vesli kasvaa niin päästään trullaamaan! meillä päin se on iso perinne.
Haikarapolskan lapsilla oli ihanat huoneet. Ite odotan et saisin oman kodin ja voisin sitten sisustaa huoneen veslille. No onneks maalle sentään teemme pojalle huoneen. Sitä nyt ei niin kauheesti sisusteta kun harvoin siellä olemme, mutta uudistetaan kuitenkin täysin.
Onnea kaikille 6kk täyttäneille sisseille. Kyllä aika meneekin nopiaa. Vastahan me kaikki odottelimme innoll synnytystä ja omia kullannnuppujamme!
Mä en ole ees miettinyt sitä, ett jos joku mut tunnistas. Mulla ei tietääkseni paljóa tuttuja täällä käy ja jos käykin niin mut tunnistaa kyllä heti. Mutta eipä se haittaa. En ole mitään suuria salaisuuksia täällä puhunut. Ihan samaa kuin ystävilleni ym.
Ladorada oli menossa mieensä kanssa Roomaan. Kuulostaa ihanalta. nauttikaa tysin rinnoin reissusta! Ite kin toivoisin johonkin pääseväni, mutta jää vain haaveeks. Mies kun ei yhtään halua lähteä ulkomaille.... No se riittäs kun sais yhen yön olla kahestaan, mut sekään ei onnistu ennenkuin Vesli lopettaa imetyksen. Kesällä ois toiveissa päästä täkäläiseen ulkoilma konserttiin.
Piiu oli löytänyt langan ruokapurkista. tulehan kertomaan sitten mitä Nestleltä kommentoitiin.
Juhon mamma kyseli lyhyistä päikkäreistä. Meillä Vesli nukkuu yhet noin 1,5 h unet ja muuta kolme on tunnin ja alle. keskimäärin 45 min. Eilen oli hämmästys kumma kun nukkui kolemt unet ja kaikki kestoltaan noin 1,5 h.
Ande kyseli puuroista. meillä Vesli syö valmiita puurojauheita. Ja suosikki on hedelmäkaurapuuro jossa on banaania ja päärynää. lautasellinen menee heittämällä!
Matkarattaistakin kyselit. Meillä ei ne ole vielä käytössä. Otanheti käyttöön, kunhan tuo loska lähtee ja tulee muutenkin helpompi keli niillä kulkea.
Me käytiin sunnuntaina kattomassa sitä toista taloa ja voi luoja se oli ihana. Juuri sellainen kuin haluaisimme. Mitään remonttia ei olisi tarvinnut tehä. Toivotaan et samanlaisia löytyy sitten kun ostaminen on ajankohtaista.
Eilen oltiin taas kaupungilla kiertelemässä ja käytiin kattelemassa nahkatakkeja. Taitaa tuo mies ostaa mulle kunnon takin! En olekkaan aikoihin saanu/ostanut mitään kunnolista vaatetta itelle. Enkä kyllä haluais muutenkaan ostaa, kun tätä painoa ja etenkin mahaa ja persausta on niin valtavasti!
Sunnuntaina menen me and i-vaatekutsuille. onko kenellekkään tuttuja nämä? Kävin nettisivuilla kattelemassa niitä ja olihan ne ihania, mutta kalliita. Kai sieltä kuitenkin jotain joutuu ostamaan. Veslille ehkä t-paidan ja itelle mekon. Mä ajattelin pitää kutsut niistä tintun vaatteista. odottelen soittoa sieltäpäin, jotta voitais keskustella niistä.
Meillä viimeyönä kokeiltiin taas omaan sänkyyn huonolla menestyksellä. Pitää varmaan kunnolla aloittaa vasta sitten kun lääkekuuri on loppu. No kuitenkin. Nukuttaminen oli hankalaa. Lopulta kokeilin tuttia ja nukahti siihen!!! Meillähän sitä ei ole huolittu. No heräs kaheltatoista syömään. laitoin takas sänkyyn tutin kanssa ja heräs tunnin päästä eikä mikäänn auttanu. Ei huolittu tuttia, rauhoittelu ei auttanu eikä mikään. Vaan huudettiin. Otin sit lopulta vierelle nukkumaan ja sit yö menikin hyvin. kai se vaan pitäs olla kova eikä antaa periks.
me ollaan taas ihan koukussa pako-sarjaan. Eilen taas katottiin monta jaksoa. Jälellä on enää muutama ja sit taas ootellaan. Nimittäin meillä on kaikki jaksot siihen saakka mitä amerikoissakin on ilmestynyt. Kuinka sitä malttaa odottaa ens syksyyn, et siellä taas sarja jatkuu? on se vaan niin paras sarja!
Mutta nyt on mentävä taas puuhasteleen.
Lämmintä piisaa. Olkkarin ikkunasta katottuna nurmikko paistaa ja linnut laulaa:D Mies aurasi eilen sohjoa pois pihasta ja johan sieltä se hiekkakin näkyy, eli kohta saa alkaa imuroimaan hiekkaa sisältä. Vaikka kuinka kengät jätetään tuulikaappiin, niin on meillä neitillä joskus niin kovasti asiaa, että saattaa talsia vaikka olkkariin peränurkkaan jos satun olemaan siellä. On ne saappaat sitten kurassa tai ei. :D
Kivasti taustailijoita tullut kehiin, mutta kuitenkin niin moni käy kuitenkin lukemassa, että kyllä teitä siellä vielä on.
Jos mut joku tunnistaa niin antaa mennä. Kaippa se mies käy lueskelemassa... :D No, tuskinpa vaan. Sitä ei voisi vähempää kiinnostaa.
Eetulle menee nyt ihan tetrapuuroa, kun olen sitä siihen nyt muutamana päivänä totuttanut, kun sinne reissuun lähdetään ja otan sinne niitä mukaan. Muutenhan meillä syödään ihan veteen keitettyä kaurapuuroa. Joukkoon sitten ihan mitä hedelmäsosetta sitten millonkin. Meillä ei ole Eetulla oikein koskaan mennyt naama väärään, kun ollaan jotain syöty. Voisi melkein sanoa, että syö mitä vaan, kunhan sen joku suuhun pukkaa... :D
Pääsiäisenä me lähdetään sinne reissuun, eli siinä sitten niitä suunnitelmia...ja rahan menoa. Meillä olisi virpomiset sunnuntaina, mutta en tiedä käydäänkö missään. Meidän perheessä ei ole mitenkään ollut tapana. Pitää ny kattoa. Olisi pitänyt pajuja hakea sisälle jo aikasemmin, että saisi kissan kääreistään...
Mutta nyt pitää mennä kattomaan aamupalaa ja sitten kattoo katrasta kasaan. Menemme tänään leikkimään neidin kerhokaverin luokse. Menee sitten se päivä siinäkin...
Päivän jatkoja!!
vm78 ja Eetu 0809
Reipas aamulenkki (3km) tuli tehtyä kun vein kolmosen tarhaan).
Olikin niin piristävän raikas ja keväinen aamu. Linnutkin lauloi. Ihanaa.
Ja vielä yks raportti meiän unikoulusta.
Eli Sonjan viides unikoulu yö.
Nukahti taas 19.30 iltapuuron, kylvyn ja maidon jälkeen omaan sänkyyn. Noin 3-4 kertaa tuttia suuhun...joka kelpas taas hyvin. 04.00 heräsi itkeskellen. Nostin syliin. Rauhottui heti ja laitoin omaan sänkyynsä. Oli unessa noin 15 min sisään. Ja heräsi n. 06.00. Nyt taitaa olla aikas hyvin oppinut tuon, että yöllä nukutaan.
Täällä oli paljon asiaa...ensin puuroista. Me käytetään niitä ihan tavallisia Nalle-hiutaleita. Riisiä ja neljää viljaa ollaan kokeiltu ja hyvin menee.
Joku oli lähdössä Roomaan. Mahtavaa. Se on ihana kaupunki. Joskus teininä siellä käynyt ja varmasti on muuttunut siitä, mutta haluan kans vielä sinne uudestaan.
Neiti huutelee siihen malliin, että pitää lopetella.
Risella ja Sonja 2309
Meillä neiti on nukkunut ekoja päiväuniaan jo yli tunnin. On varsin aamuvirkku ja heräilee yleensä kuuden aikoihin. Ekat päikkärit onkin sitten tarpeen jo viimeistään yhdeksältä. Olispa ihanaa joskus nukkua pitkään!
Uma81 kyseli Me&I -kutsuista. Mä olin muutama viikko sitten kutsuilla. Onhan ne tosi söpöjä vaatteita ja laadukkaan tuntuisia, mutta valitettavan hintavia... Silti tuli kyllä ostettua kummitytölle ja itselleni paidat ja Jennille tilasin sellaisen yllätyspaketin, kun en osannut vauvojen tuotteista päättää. Aika vähän oli muuten valikoimaa näille alle 1-vuotiaille. Varaudu myös odottamaan tilaamiasi tuotteita. Kutsut oli 19.2. ja vielä ei ole vaatteista kuulunut mitään...
Sitten oli keskustelua matkarattaista. Me investoitiin Peg Peregon Plikoihin, jotka on kyllä todella hyvät! Jenni köllötteli niissä tyytyväisenä jo 3:kuisena, kun niihin saa laitettua vauvan myös kasvot työntäjään päin makuuasentoon. Kaupoista saattaa vielä löytyä Plikoja edullisempaan hintaan viime vuoden kankailla, suosittelen!
Meillä vasta suunitellaan viljatuotteiden aloittamista. Ehkäpä loppuviikosta voisi keittää kaurapuuroa iltapalaksi. Rupesin vähän varovaiseksi kiinteiden suhteen, kun tuntuu, että maha ei toimi kunnolla. Puurosta saisi kyllä paljon kuitua, joten ei se kai tilannetta huononna.
Poika nukkuu kuistilla, aamukahvi on juotu ja naama (siis omakin) saatu pestyä. Viime yö oli meillä melkein onnistunut: nukkui klo 20-07.40, söi siinä välissä kolmesti ja heräili muuten vaan itkemään muistaakseni kolme kertaa. Se on meille hyvin sujunut yö! No, tosin niiden välissä piti koiraki päästää ulos tekemään jotain tarpeitaan, ja sen vuoksi heräsin niin että itse en kunnolla nukkunut, mutta poika nukkui ja sen on pääasia! Kirjoittelen tänne vasta toista kertaa, joten mainittakoon että tammi- ja helmikuu meni meillä öiden osalta aivan överiksi. Nyt on mulla imetysdieetti meneillään ja se tuntuu tehoavan. Verikokeessa ei mitään vasta-aineita löytynyt mutta vauvoilla varmaan harvoin näkyykään.
Me lähdetään poppoon kanssa pääsiäisenä pohjoiseen hiihtelemään ja ehkä laskettelemaankin. Olen elämäni aikana ollut vain yhden pääsiäisen pois pohojosesta - kaksi vuotta sitten kun rakennusurakka oli loppusuoralla, naputeltiin pääsiäisen pyhät miehen kanssa lattialistoja paikalleen :) Oliko jollain rakennusurakka meneillään, muistelen niin? Se oli mukavaa aikaa (?!)... meillä oli samaan aikaan hääjärjestelyt, joihin tein meille vihkiryijyn ja askartelin jos jonkinmoista itse - en muista muuta koko sinä talvena teheenikään kuin olleeni rakennuksella tai väkertäneeni jotain häävalmisteluja. Pienten lasten kanssa rakentaminen on varmaan vielä haastavampaa, meillä ei niitä silloin vielä ollut.
Joku uusista kirjoittelijoista oli lähdössä Roomaan! Aaahh.. on se vaan ihanaa kun on jotain mitä odottaa, eikö :) Ja mikä sen ihanampaa kuin keväinen Rooma! Varmasti aivan mahtava reissu tulee teille. Ulkomaanmatka huhuilee minullakin koko ajan jossain takaraivossa ja kutsuu varaamaan. Kerran sen jo melkein teinkin, mutta sitten menin ja ostin t-o-d-e-l-l-a kalliin talvitakin ja housut itselleni - siihen meni sitten viikon etelänmatkarahat omalta osaltani.. priorities, priorities :) Minun on ainakin ollut aina hankala tottua siihen, että näin äitiyslomalla ollessa rahnaa ei riitäkään ihan joka impulssiostokseen.. onkohan täällä muita kohtalotovereita? Muistelen että teillä vakkarikirjoittelijoilla on jo useampia lapsia, joten " järkevää rahankäyttökokemusta" on varmasti jo takana. Nyt tuntuu että me ollaan tällaisia " käyttövaraköyhiä" tämän suuren asuntolainamme kanssa.. Itselläni tämä vauva on siis esikoinen joten tähän saakka olen hummannut tulojeni kanssa suhteellisen itsekkäästi. Onneksi asumme automatkan päässä kaupungista ja auto on pääsääntöisesti päivät miehellä töissä. Se on pelkkää säästöä olla kotona vaan päivät pitkät.
Mun napanuora on vielä aika lyhyt tuohon natiaiseen - olen korkeintaan kolme tuntia ollut erossa. Parin viikon kuluttua olis tarkoitus lähteä syömään kavereiden kanssa, ja miehen tulisi silloin hoitaa nukuttaminen... tähän saakka mies on hoitanut sen silloin tällöin erittäin huonolla menestyksellä. Poika ei vaan millään rauhoitu miehen rauhoittelusta, ei edes sen sylissä :( ja heti kun mami tulee ja ottaa syliin, loppuu itku kuin seinään. Saa siis nähdä miten käy. Kesäkuussa olen lähdössä Kylie Minoquen konserttiin, silloin tulee varmaan eka yö poissa vauvan luota :( Aika pitkäntähtäimen suunnitelmia, siis.
Tulipas turistua. Olen kyllä melkoinen loikkari kun loikkasin tuolta lokakuisten puolelta tänne.. toivottavasti ei pahastuta moisesta tempusta. La oli siis syyskuussa joten olen lueskellut kumpaakin pinoa.
mami ja poika 111007
Ainakin Haikarapolska ja Colis olette tosi hienosti painoa pudottaneet (olikohan muitakin?). Mitä keinoa olette käyttäneet? Minä sain kaveriltani juuri painonvartijoiden ohjeet lainaan ja tavoitteena on noin seitsämän kilon pudotus... Tällä hetkellä painan samanverran kuin ennen raskautta, mutta tässäkin on liikaa :(. Kesällä olisi ihanaa olla hieman hoikempi ja ostella kivoja kesävaatteita!
Kevät on todellakin tulossa, meillä tosin lunta on vielä toosi paljon. Lumitöitä on saanut tehdä oikein urakalla, kun omakotitalossa asutaan ja mies on paljon poissa kotoa.
Matkarattaista oli puhetta. Meillä on gracon ihan perusrattaat esikoiselle hommatut ja ovat kyllä kätevät. Meillä niitä on käytetty lähinnä kesäisin kaupungilla ja ulkomaan reissuilla.
Meillä Aapo syö ihan tavallista kaurapuuroa hedelmäsoseella ja sitten kaupat valmiita vauvojen tetroissa olevia puuroja. Puurot ovat selvästi auttaneet vatsan toimintaa, taitaa nytkin olla äidille hommia hajusta päätellen... Miten olette valmistaneet lihat vauvalle? Keittämällä vai uunissa?
Juhon mamma ja Aapo 25.9.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1737817.jpg
Kuva meidän pimun konttausharjoituksista.
Kovasti keinuttaa itseään tuossa mutta eteenpäin ei yritä, ennemminkin peruuttelee.
Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää,
minttupipsa ja peppi 130907
Wautsi wau, täällä ollaan aktivoiduttu oikein urakalla :D ! Mahtavaa!
Juhon mamma kyseli tuosta laihdutusmetodista mitä käytän. Pisteitä laskeskelen minäkin (kuten coliskin, sori vastasin sun puolesta :))painonvartijoiden ohjeiden mukaan. Koska vielä imetän syön aikas paljon enemmän kuin muut (itseasiassa alkuun 10 pistettä enemmän, nyt 5 pistettä). huomaan nyt vaan liikkuvani vaarallisilla vesillä, koska ruokapäiväkirjaa en ole täytellyt pariin viikkoon ja se on aina se ensimmäinen merkki lipsumisesta ja omasta sabotaasista itseään kohtaan. Olen itse itseni pahin vihollinen näissä painonpudotus asioissa, mutta tänään taas ryhdistäydyn :D.
Kiitos kaikille kommenteista tyttöjen huoneista. Kerroinkin jo terkut flikoille, että pidätte huoneita siisteinä ja nätteinä. Esikoinen tuumas siihen, että " Siitäs sait!" , on tullut kai ajoittain moitittua huoneen kuntoa, mutta puolustukseskseni voin sanoa, että silloin on ollut aihetta. Rakkausvauva, meillä on sellainen käytäntö, että kuukausirahaan kuuluu tiettyjä hommia, jotka pitää tehdä ansaitakseen sen ja tuo sängyn petaus on yksi juttu. Petaamaton sänky tietää miinusta kuukausitiliin, ainakin jos se on toistuvaa (lue kaksi kertaa peräkkäin), mutta nykyisin tytöt aika lailla automaattisesti jo noustessaan ylös petaavat vuoteensa. Mä olen joissakin asioissa aika tiukka mamma, epäsiisteyttäkin kestän vain tiettyyn rajaan asti ja sen tietää kaikki tässä huushollissa, että ei kannata mun hermoja koetella siinä asiassa :). Toki elää täytyy vapaasti ja toteuttaa itseään, mutta aika pienillä asioilla vaikuttaa kaikkien viihtyvyyteen, missään nimessä mikään siivousintoilija ja natsi en noissa asioissa ole, mutta viihdyn (me kaikki viihdymme) suht siistissä kodissa. Muuten tytöt itse valitsivat huoneidensa värityksen ja minä sitten ehdotelin eri jutskia, tapetteja, kankaita, mattoja jne. Mulle tuo sisustaminen on aina ollut tärkeä harrastus raskaan työn vastapainoksi ja olenpa ystäviäkin auttanut näissä hommissa. Myös yksi kokonainen työpaikka on aika lailla mun käsialaa. Joten joo, kyllä autan sinuakin Apinaemo :).
Hp ehtikin jo ylistää noita Peg Peregon Plikoja. Yhdyn tähän täysin. Meillähän myös vanhemmilla tytöillä oli aikanaan saman sarjan matkikset ja nyt sitten Olivialla ollut myös käytössä 4 viikkosesta alkaen ja jos nyt galluuppiin vastaisin, niin nuo matkikset ovat meille olleet tärkeimmät vauvanhoitoväline. Menevät pienen autoni takakonttiin ja niillä on paljon liikuttu niin ostoskeskuksissa kuin kaupungissakin asioita hoidellen.
Piiu, todellakin mielenkiinnolla odotan mitä Nestle vastaa tuohon sun löydökseen. Aikas uskomatonta. Arvaa, että olenko tarkistellut purkin sisältöä viestisi luettuani. Onneksi kai tilastollisesti aika harvinaista törmätä moiseen, but you never know.
Juu, muakaan ei haittaa, vaikka joku puolituttu tms. mun juttuja täällä mielenkiinnolla ja uteliaisuuttaan seuraa. Seuratkoon sitten, jos siitä tyydytystä saa ja jos oma elämä on minunkin elämääni tylsempää. Paljon toki jaan täällä arjestani asioita, mutta ihan kaikki ei sentään minullakaan ole julkista ja se on kai ihan itsesuojeluvaistoa.
Mä olen kuitenkin tällanen kun olen ja varmasti helposti tunnistettava. Vai mitä Unikko ;)?
Nyt menen lounaalle ja täytän kiltisti päiväkirjaa.
Heipat!
Meillä ei noin pitkällä olla vielä...harjotellaan vasta navan ympäri pyörimistä. :)
Huusholli on täynnä banskulaatikoita, kannoin varastosta aamulla tyttöjen vaatteita ja lajittelin niitä nyt sitten tyyliin- Hiljan isot, Hertan isot, Hertan tulevan kesän vaatteet jne.
Mahtaakohan riittää kun isommalle on ensi kesäksi kaksi laatikollista t-paitoja, mekkoja, shortseja ja muuta kesäkamaa :)
Isot ensi talven vaatteet pakkasin myös jo pois, mies saa viedä kun perjantaina lähtee maalle.
Aika sekamelska mutta kai tämä tästä.
Kiinteistövälittjät on tilattu pääsiäisviikonlopun jälkeen eli pari viikkoa enää " peli-aikaa" siivouksen ja järkkäämisen suhteen- kääk!
Ensi viikolla pukkaa isomman 4-vee synttärit joten pitää keskittyä välillä prinsessa juttuihin ja leipomiseen.
Ei tänne muuta sen kummempaa, vauveli kasvaa tuossa sivussa. Päivät on aika risaisia, ei oikein nuku kuin max. tunnin pätkää. Yöt sentään vielä jonkilaisia- tahtoo tosin uuvahtaa sitten yöpuulle turhan aikaisin, eilenkin jo kuuden jälkeen.
Sängyssään pyörii kuin väkkärä ja useimmiten yöllä tissille kaivaessa löytyy pääpuolesta pelkät viuhtovat jalat.
Kolmena päivänä olen nyt antanut sellaista sosetta jossa on mukana broileria tai kinkkua ja hyvin näyttää uppoavan. En jaksanut säännöstellä kun maistui niin hyvin vaan annoin heti koko purkin kerralla ja vatsa näyttää kestävän moisen satsin hyvin. Yhden kerran päivässä siis vetää tuon purkillisen ja sitten muut ajat tissiä, joskus menee iltapuuroa jonkun verran mutta eilenkään ei uponnut varmaan lusikallistakaan kun likka oli ihan finaalissa.
Syöttötuoli korkattiin muuten tänään, varastoa kun kaivelin niin käsiin osui Tripp Trapin istuinkaari ja mäjäytin paikoilleen. Hiukan piti laittaa fyllinkiä taakse kun pehmuste on vasta tulossa miehen siskolta lainaan- hyvin maistui sose ja ilmeestä päätellen oli tosi cool kun sai ajaa autoa samalla kun syötiin (isomman pikkuauto oli unohtunut pöydälle ja hyvin tuokin käsitti että lelu on kyseessä).
Ihana aurinkoinen ilma, kevättä on selvästi ilmassa. Eilen mittarissa oli +9 ja tänään on jo +14 mutta nyt kyllä aurinko paistelee aina välillä.
Nyt tuo taitaa taas tuolla sängyssä huudella, tähän tämä päivä näköjään taas on mennytkin. Nyt pitää muuttua päiväruoaksi perheelle ja sitten lähteä jo hakemaan isompaa hoidosta.
Aurinkoiset kevättuuliterveiset Espoon takametsistä!
Toivottelee Typykkä ja Hilja 2909
Oletpas sinä melkoinen vauhtinainen, hyvä hyvä!
Meillä vasta pari viikkoa on käännytty, tosin eilen jo yritti punkea pois pinniksestä kun toinen laita on hiukan alempana eli kun viikonvaihteessa sängyt siirtyy makuuhuoneeseen niin laita pitää nostaa ylös tai joku yö jysähtää pikkarainen lattialle. Hieno homma kuitenkin että monella on jo tuo liikehdintä paremmin hallussa. JES!
T: Typykkä taasssssssssss
Ja vähemmän ihanaa kun se tuo kaikki pölyt esiin ja huomasinpa ikkunoidenkin olevan hieman likaiset.. Hieman siivoillessa mennyt aamupäivä, mutta todellinen inspis puuttuu. Lisäksi taistelin vanhimman tyttären digiboxin kanssa, lopulta vika löytyi antennijohdosta. " Ihanaa" tuo tekniikka.. Siis näiden sähkölaitteiden määrä vaan lisääntyy koko ajan meidän taloudessa.. Vaikkei meillä mielestäni ole kuin kaikki tarpeellinen. Ei siis sähkö käyttöistä munankeitintä tai pizzagrilliä.. =)
Mitenhän mäkin saisin nuo lapsoset petaamaan sänkynsä aamuisin?? Siis välillä tuntuu, että koen pieniä järkytyksen hetkiä, kun menen neitien huoneisiin. =) Tänään heillä mm. siivouspäivä, jokaisella. Yhdellä muutaman päivän takaiset maalaus vehkeet pitkin lattioita, toisella vaatteet ja kolmannella roskat. Olen siis yrittänyt hyvällä ja pahalla.. =)
Vuokrasimme koti Suomesta mökin viikoksi jussin paikkeille. Sellainen ihan hyvä tasoinen, sisävessoineen kaikkineen. Vanhemmillani on mökki, jossa tulee kesäisin käytyä, mutta nyt halusimme välillä jotain muuta. Joten täältä tullaan Dumle!! =) Sinne päin edes suurin piirtein..
Meillä syötiin ensin maistelu annoksina niitä valmis puuroja. Nyt tehdään itse, pikakaura hiutaleista. Riisi hiutaleita myös yritin, muttei kelvannut. Laitan hedelmämössöä sekaan ja hyvin kelpaa..
Meillä myös matkarattaat, jotka ovat aivan ehdottoman hyvät ja usein käytössä. Anttilasta taisin tilata. Tuollaiset edulliset, mutta hyväksi todetut.
Minttupipsan Peppi jo nousee konttausasentoon. Ei meillä. Masu pysyy tiukasti lattiassa.
Risella aamusta jo oli ollut reippaana lenkillä. Itse en ole juuri nenääni pihalla pariin päivään näyttänyt, pitäisi ryhdistäytyä.
Typykkä siellä raataa urakkansa kanssa. Onneksi kohta loppusuora häämöttää???
vm78 kirjoitteli pajunkissoista.. Meillä täällä kyllä on jo kovasti ne auki, varmasti pian sielläkin, kun näin lämmintä pitää..
Mutta kai se pitäisi mennä " aamupalalle" , masu huutaa ruokaa.. Ei ole oikein terveet ja säännölliset ruokailutottumukset mulla.. Itseasiassa, sitähän pitää alkaa tekemään ruokaa pian lapsille..
Nyt poistun.. Heeeiii!!!
Voihan ihanuus mikä ilma!!!! Aamupäivästä oltin taas lenkillä ja mulla oli kevättakki, jee! Sekä siitä että on kevättakki että siitä että ko takki mahtui jo päälle =)
Luksu repuusi on taas nuhassa. Ja yöllä yski ja itki niin että kuuli kuinka keuhkoputket särkevät. Itsella kun vastaava kipeä yskä oli juuri. Nyt vaikuttaa jo onneksi paljon paremmalta.
Juu, pisteillä tosiaan olen minäkin niinkuin Haikarapolska kertoikin. Ainakin mulle helpoin ja tehokkain tapa laihtua.
Matkarattaina meillä on Gracon city cocoonit. Ihan hyvät ovat olleet, Luka on niissä ollut jo 2 kk ikäisestä ja olisi mennyt jo aiemminkin, mutta vasta Piiun ja Haikarapolskan matkarattaat nähtyäni tajusin sellaisia edes olevan =). Menevät pieneen tilaan ja ovat loistavat shoppaillessa. Ulkorattaiksi taitavat olla aika heppoiset.. Ehkä kesällä kuivalla asfaltilla. Ja hintakaan ei ollut kovin paha, muistaakseni 150e ja ovat maksaneet itsensä mielestäni moninkertaisesti takaisin!
Pepistä oli ihana kuva! Meillä myös opittiin tuo asento viikonloppuna ja siinä sitten huojutaan. Veikkailen että Luka ei sitten ehkä ryömi kunnolla ollenkaan vaan lähtee konttaamaan ennen sitä. Katsellaan nyt, ei ole kiire. Nytkin jo jätkä ehtii joka päivä reipimään cd levyt ja dvd´t ja vanhat videokasetit paikoiltaan. Lehdet menevät heti suuhun ja mun kirjaparkani ovat vaarassa päätyä samaan paikkaan. Koskaan se ei ole sillä puolella huonetta mihin jäi viime katsomalta ja aina on jotain kiellettyä tapahtumassa =). Koira paraltakin irtoaa kohta varmaan korva. Onneksi meidän Rasmus on niin kärsivällinen ja kiltti. Tänään se tosin juoksi jo karkuun kun tuholainen oikein sitä möyhensi.
Voi ihanuus, joku uusista (sori, huono nimimuisti) on lähdössä Roomaan! Kaupunkiloma olis nyt keväällä niiin ihana! Me oltiin Prahassa viime keväänä ja oli kuin taivas kun oli lämmintä, kaunista ja lehdet jo puissa. Oltiin siis vasta toukokuun alussa. Mitähän se meidän isäntä tuumaisi pienestä lomareissusta tähän väliin.. Ei taitaisi just nyt ihastua kun kesällä sitten mennään..
No nyt herra huutelee, tarvii mennä katsomaan. IIk. toivottavasti Zorro ei jää näkemättä, heh!
Ihanan keväistä tiistaipäivää kaikille!
Colis ja Luka
Tänään tuntuu oikein keväiseltä, kun aurinko hieman pilkistää pilvien takaa ja kuraa ja loskaa on pihat ja tiet täynnä. Tunne itseni melkein kanssa taustailijaksi vaikka jo odotus puolella kirjoittelin silloin tällöin. Pinot kyllä luen päivittäin , mutta se kirjoittaminen jää. Nyt voisi olla hetki aikaa, kun Veera nukkuu ja isoveli on mummulla hoidossa. Luin tuossa äsken lähes koko pinon läpi ja olihan urakka :)
Päällimmäisenä mieleen jäi konttausasennossa nököttävä Peppi tyttönen ja Lukakin se taitaa jo harjoitella samaa asentoa ja oliko myös Aadakin sen taidon oppinut?
Me oltiin tänään 6kk neuvolassa ja meidän pirpana painaa 6300g ja pituutta on 67.5 cm. Hoikka tyttö on. Soseita on maisteltu jo toista kuukautta, kerralla menee noin puoli purkkia kaksi kertaa päivässä.Määrää on vaikea arvioida kun laitan useampaa sosetta kerralla. Puuroakin on syöty aamuisin, mutta nyt se ei enää maistu (piltti kaurapuuroa). Luumua yritän tarjota myös joka aterialla kun kakka tulee harvoin ja nyt on ollut kovallakin. Maitona äidinmaito. Yöllä syö n. 4krt päivällä n. 2 tunnin välein kun on hereillä. Päikkäreitä nukkuu yleensä kahdet ulkona, yhteensä 4-5h.
Meillä ei vielä ryömitä eikä konttausasennossa heiluta, pari päivää sitten oppi kääntymään selältä mahalleen oikean kyljenkin kautta kun vasemman kautta on menty jo 3,5 kk:n ikäisestä, mahalta selälleen ei mennä kuin vahingossa kun kurkotetaan jotain ylhäältä.
Pääsiäisenä menemme käymään mummulassa sadan kilometrin päässä. Miehen talvilomalla olimme Rukalla viikon appivanhempien ja miehen veljen kanssa, muuten mukava viikko mutta esikoinen ja minä kuumeessa melkein koko viikon. Mies piti sitten vielä talviloman päälle viikon isyyslomaa, nyt on nekin kaikki käytetty. Pitää vielä isäkuukauden syksyllä, kunhan saamme pähkäiltyä parhaimman ajankohdan. Sunnuntainakin pohdittiin asiaa hyvä tovi eikä saatu päätettyä milloin se kannattaisi pitää. Kuinka monen mies aikoo pitää isäkuukauden?
Nyt tekee jo kahvia mieli, komensin miehen sitä keittämään. Ei juo enää itse kahvia, yksin saan mukilliseni nauttia.
Terkuin Unelma ja Veera 4.9.2007
Ihana ilma tosissaan ja täällä sitä vaan nökötetään koneella :) Mulla ihan sama tilanne tänään kuin Unelmallakin eli isoveli on mummilla hoidossa ja pieni nukkuu ulkona, joten hetki taas aikaa kirjoitella.
Jotenkin ihana rauha talossa kun tuo 2v9kk villi pojanviikari ei ole kotosalla, tosissaan nautin näistä hetkistä, vaikka onhan sitä vilperttiäkin ihana seurailla. Tänään olenkin saanut paljon aikaiseksi kun pojun aamupäiväunien aikaan maalailin vielä viimeisiä vetoja hänen tulevassa huoneessaan, nyt alkaa olla valmista, lattialistat vain puuttuu ja sitten pääsen sisustamaan. Iltapäivällä käytiin kaupungilla, poju ylpeänä rintarepussa, josta voisin tosin sanoa, että on ollut meidän vauvojen turhin kapistus, onneksi tosin käytettynä hankittu. Esikoista siinä kannettiin kerran lentokentällä ja nyt kuopus oli siinä tokaa kertaa, ja kyllä on niskat jumissa kun painoa pojalla on kuitenkin jo 9.3 kg.
Äsken sain esikoisen huoneen ja meidän makkarin siivottua oikein kunnolla lattioiden luuttuamista myöten (aika harvinaista puuhaa siis meillä). Pikkumiehen huoneremontin jälkeen tuntui, että pölyä oli ihan kaikkialla.
Ihan pakko hehkuttaa taas meidän unikoulun tuloksia, poju nukkui 21.00-7.30 taas parilla tutinlaitolla. Ihanaa, tämä mamma alkaa olla taas voimissaan tällaisten öiden jälkeen. Yllättävän nopeasti meidän poju ainakin tajusi, että maitopalvelu ei pelaa enää öisin.
Lauantaina ollaan menossa yhden kaverin synttäreille illalla ja poikaset menevät molemmat yöksi hoitoon mummille, pienempi ekaa kertaa. Hyvillä mielin uskallan jättää kun nämä yöt tuntuvat nyt sujuvan, se olikin edellytys sille, että päästään lauantaina menemään.
Aurinkoista viikonjatkoa!
Jondeliini ja poju 2808
Nyt se on sit tehty, Tripp Trapp ostettu..! Loppu viikosta saadaan kotiinkin asti.. Kyllä kohta syödään pelkkää kaurapuuroo ja makaroonia meillä. Mies vähän mutristeli suupieliään, kun kysyi mitä tytöt on tänään touhunnu :I
Peppi niin hianosti harjoitteli könttäystä (niin kuin mennin papalla on tapana sanoa). Ja huomasimpa taustalta samallaisen möhköfantin kuin meillä (tärkeä huomio!) :)
Huutonetistä on tainnut tulla mun parasystävä ;) Yritän etsiä Mennille käytettynä Reimatecin haalaria, muutamaa pidän silmällä, saa nähä kuin kovaks hinnat nousee.. mut hyvältä näyttää. Jos hinnat on pilvissä, ostan uuden - oranssiseen miellyin kovasti, hieman persoonallisempi ja sopi Mennille jotenkin erityisen hyvin kokeiltaessa.. (voi kun saisin sen, haluun)
Voisin todeta että RAHAN MENOA EI VOI ESTÄÄ.. Kyl on enemmän kun laki sallii menoja nyt (Ikeaa, TrippTrappia, lasten vaatetusta, sisustamista..) Just ostin muuten sieltä Tinttu.comista hatutkin lapsille. Ihan hauskat oli :)
Pitäis kait käyttää Mennin päikkärit hyväkseen ja laittaa edes pyykit naruille kuivumaan ja kai ruokaakin täytys laittaa. Mutta kun laiskottaa.
Tavataan kun palataan.. Runosuoni oikein kukkuu tänään ;D
Ihanaa, paljon luettavaa...
Lataan tassa samalla Allin eilisen 1/2-vuotis otoksen, ihan ite napsitty. Hassusti korvat ' horottavat' kun auringon paisteessa kuvailin, hih, noh horottaa ne kylla vahan muutenkin heh...
Vai Kiinaan lahtijoita? Toivottavasti kaikki siella hyvin, hiljaisuudesta huolimatta.
Ja Roomaankin; kavin siella kerran, alkaa kysyko missa: siella on meinaan kaikenmaailman keskustoja useampiakin... jollain korkeilla rapuilla sitten istuskeltiin ihmettelemassa liikenteen hurjautta (ja huom ite siis asutaan valimerella, mutta huh huh kun naytti meitakin hurjemmalta meno).
Tunnistamisesta: mullekaan ei oo valia jos suku ja ystavat tunnistaa (ja varmaan nain onkin); mutta kun mulla on sellanen vahemman kiva seura, eli ahdistelijakin olemassa! Eli tuntee miehen ja muksutkin nimilta, mutta ei kylla mikaan ihan oma tuttu ole. Ja siis viime reissulla sain jopa tappouhkauksen, joten siksi en suuremmin asiasta puhu.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1739819.jpg
Tuossa Allin uusin.
Ja ihanasti jo konttausasennossakin monia; nyyh, ei meilla kylla viela. Alli on hiukan kuin Aada siina yhdessa kuvassa missa takamus pystyssa ja naama viela lattiassa; nain menee ainakin sangylla jo vauhdilla.
Laitoinko Allin 6kk mittoja, noh uudelleen sitten eli 7500g (+/- 0) ja 68cm, nuppi 43 - pitka ja laiha tamakin.
Voikaa hyvin
kevatterkuin +19° -levinia ja Alli 10.9.-
Meillä pääsiäissuunnitelmat ovat vielä auki. Tekisi mieli lähteä mökille, jossa ollaan oltu pari edellistä pääsiäistä, mutta kun matkaa on autolla noin 3 tuntia ja juoksevaa vettä ei ole, on vauvan kanssa ehkä turhan haastava paikka... Huhtikuun alussa ollaan lähdössä vielä talvea viettämään Lappiin viikoksi. Juhannuksen jälkeen tekisi minunkin mieleni lähteä matkailemaan, mutta saa nähdä onnistuuko. Ennen joulua Eero pääsikin jo ensimmäiselle lomamatkalleen Keski-Eurooppaan.
Päiväunista kyseltiin. Eero nukkuu yleensä aamupäivällä sisällä noin 30-45 min, keskipäivällä vaunuillessa sen aikaa kun jaksaa kävellä eli 1-2 tuntia, illansuussa parvekkeella noin tunnin. Pääsääntöisesti näin, mutta poikkeuksiakin on paljon!
Minkälaista puuroa annatte vauvoillenne? Meillä on syöty muutama viikko äidinmaitoon tehtyä riisihiutalepuuroa. Nyt ylimääräistä maitoa ei enää niin paljon ole, joten pähkäilin kaupassa pitkään puurovalintaa. Kokeilin tänään jauhetuista pikakaurahiutaleista veteen tehtyä puuroa. Omenasoseeseen sekoitettuna maistui melko hyvin.
Olen miettinyt matkarattaiden hankkimista, sillä meillä vaunut ovat melko isot ja hankalat esim. kaupoissa. Onko teillä matkarattaita käytössä? Kokemuksia ja suosituksia kuulisin mielelläni.
Yöllä on meilläkin valvottu, joten nyt nukkumaan.