Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyySSiSSin loskainen alkuviikko vko 11 ma-ke***

10.03.2008 |

Uusi viikko uudet kujeet!!! ;D

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä mun yötä. Neidillä on maja omassa huoneessa. Hänellä on myös peti siellä, että nukkuu yönsä... Viime yönä taas kömpi meidän väliin ja minä nukuin jälleen NIIN huonosti. 4 jälkeen en ole sitten silmällistäkään ottanut. Täytyy ottaa päivällä hommaksi purkaa maja ja laittaa patja takaisin sänkyyn jos vaikka auttaisi. Päikkäritkin ajattelin päivällä ottaa :P

Unikoulu...meillä ei ole tietoakaan. En halua kuitenkaan retostella asialla... Meillä siis eetu nukkuu edelleen oikein hyvin yönsä ja nukahtaa illalla joko tissille tai omaan sänkyyn. Joudun hänet kantamaan alakerrasta yläkertaan, niin yleensä siinä herää. Joskus jää höpöttään päivän asioita tai sitten jatkaa uniaan. Alusta asti on nukkunut omassa pinniksessään ja viekkuun en ole ottanut kuin kerran tämän puolen vuoden aikana. Enkä taida ottaakkaa. Samoin kävi esikoisen kanssa. Viekkuun tuli vasta, kun käveli omin jaloin. Hänkin oli helppo nukkuja. Koskaan ei siis tarvinnut nukutella.

Rakkausvauva!! Katselin tuota Aadan kuvaa...onko Aadan alla lattialla muovitettua froteeta? Siltä pikkusen näytti. Eikös sitä saa metritavarana? Onko tyyristä?

Mutta nyt mulla on niin kauhea nälkä, että taidan mennä aamupalalle. Väsykin olisi aivan mahdoton, mutta ei auta itkut markkinoilla...

Autonvaloissa näytti pihalla olevan oikein märkää ja on kai koko viikolle luvattu todella lämmintä ainakin tänne meille päin. Eli neiti saa mennä tänään laskettelemaan, koska kuitenkaan viikonloppuna ei lunta ole maassa oikeastaan yhtään. Luulen, että mies hakee tänään mummulasta traktorin ja auraa loskat pois. Ties vaikka meillä olisi sula piha loppu viikosta. On tämäkin talvea...

Mutta nyt sinne aamupalalle...

Vierailija
2/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en huomannut tuhon alotukseen laittaa. Nyt eetulle tissiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm78 olet onnellisessa asemassa kun olet saanut vauvoja, jotka nukkuvat tai nukahtavat itsekseen. Minun neljästä lapsestani vain yksi (kakkonen) osasi nukahtaa itsekseen ja jätti yösyönnit pois jo 1½kk ikäisenä. Kun taas meiän molemmat pojat vauvoina valvoskelivat ja söivät öisin ihan lähemmäs vuoden ikää...kun sitten pidin unikoulua heille. On se jännä kun vauvat on niin erilaisia.

Mä nyt pidän raporttia teille Sonjan unikoulusta...

Eli Neljäs yö!

Nukahti 18.45 (liian aikasin) puuron ja maidon jälkeen yöunilleen. (mutta yö meni melko hyvin). Takapakkia ehkä vähän viime yöhön verrattuna. Tutin laittoa suuhun noin 1½-2 tunnin välein, johon onneksi kuitenkin tyytyi ja nukkui samantien. 03.30 heräsi...itkua...kanniskelua. Laitoin omaan sänkyyn ja viihtyi hetken yksin. Taas itkua, kanniskelua ja oma sänky. Oli kuitenkin klo. 04.15 niin levoton, että annoin ne aikaset maito hörpyt, jonka jälkeen neiti nukkui heti vielä 06.00 asti. Mielestäni kuitenkin ihan ok yö.

Ai, että kun mä oon ilonen kun kevät tulee. Tämä ja loska ja kura ei tietenkään ole mukavaa, mutta se on vaan kevään merkki!

Onkos teillä mitään pääsiäissuunnitelmia?

Me ollaan miehen ja Sonjan kanssa kolmisin to-pitkäperjantai ja lauantai. ( kolme vanhinta menevät mummolaan yökyläilemään).

Nyt pitää lopettaa...

Risella

Vierailija
4/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou Syyssissit äiteineen!

Jotkut teistä tuntuvat " tutuilta" jo tuolta vauvakuume-puolelta yli vuoden takaa, silloin itsekin syyssissiä kuumeilin, mutta vasta sitten lokalutunen meille tärppäsi. Kuitenkin, lapsemme kun hätäsiä tuntuvat olevan, esikoisen tapaan myös tämä pikkukakkosemme tuli joitakin viikkoja ennen laskettua aikaa maailmaan, 24.9. siis. Syyskuun vauva löytyy täältäkin, vaikka lokakuun pinoissa yleensä kirjoittelen. Teidän juttuja käyn kuitenkin myös vakoilemassa, kun niin samojen ongelmien kanssa painitte kuin itsekin (mm. rikkonaiset yöt ja uniongelmat..).

Mukavaa viikon alkua kaikille!

S ja lapset 5,5kk ja 3v

Vierailija
5/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa. Nyt on vain ryhdyttävä odottamaan kevättä! Niin on meidän esikoinen tehnyt. Hän on jo aivan intona siitä että kohta lumet sulaa ja tulee kevät. Kysyi aamulla saako jo laittaa keväthaalarin päälle. Vielä pari viikko sitten hän odotti talvea, luistelua ja hiihtoa ihan intona.

Mukava että teitä taustailijoita ilmottautui noin monta. Olemme aikas suosittua porukkaa. ;) Tänäkin aamuna on jo 60 käynyt lukemassa meitä. Minun piti laskea kuinka monta taustailijaa ilmoittautui viikonloppuna, mutta en sitten muistanut ja osannut. Pää on niin pipi. Flussa näet jatkuu.

Piiu, teillä on reippaan näköinen perhe. Ja sinä itse olet niin keijumaisen kaunis. Varmasti herätät ihmetystä kun noin ison pesueen äiti näyttää noin tyttömäisen nuorelta. Oli hauska lukea teistä.

Sonjan unikoulu on sujunut hyvin. Vai oliko nyt tullut takapakkia? Niitäkin huonompia öitä tietty tulee aina vastaan. Minäkin olen ryhtynyt miehelle puhumaan tuosta. Tosin me emme voi vielä ryhtyä toimeen koska poika syö edelleen vain rintaa. Sitten joskus kun iltapuurot on ohjelmassa, mies saa hoitaa yörinnasta vieroituksen ja samalla varmasti poikanen siirtyy omaan sänkyyn nukkumaan.

Vieläkös Veslin korvatulehdus vaivaa? Olikos muita sairaita. Dumle?

Meidän sairastupa uhkaa tyhjetä. Nyt ei ole muita potilaita kuin minä. Poikanenkin voi jo hyvin. Nukkuu ulkouniaan ja yökin meni jo mallikkaasti. Toivottavasti sairastuvat tällä viikolla jos lisää potilaita on tulossa. Ensi viikolla meille on varattu huone Rauhalahden kylpylästä Kuopiosta ja sitten ryykäämme äitini pääsiäisherkuille. Mummolle ja papalle vähän äksöniä. Mukava päästä oman kieleni pariin, viäntämään kunnolla.

Jos Kewa ei ilmesty tällä viikolla, niin mitäs tehdään? Lähdetäänkö Kiinaan etsimään? Minua ainakin jo huolettaa. Toivottavasti ovat terveitä siellä.

Nyt menen huilimaan, teetä ja sympatiaa.

peikkoäet ja APJ 1.10.

Oli muuten hauska että Dumle on tunnistettu. Olisipas jännä tietää onko kukaan tunnistanut minua ja perhettäni?

Vierailija
6/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri ulkoilemasta jonne mun oli itseni pakotettava melkeinpä väkisin sillä täälläkin huono yö takana.

Aluksi en vain taas millään saanut unenpäästä kiinni vaikka väsy olinkin ja sitten alkoi taas kitinät ja pakko oli antaa maitoakin 2krt ettei isommat herää.Ensi yönä mies hoitaa ja minä menen muualle nukkumaan.Aloitetaan nyt oikeesti se unikoulu jos sitten vaikka helpottais.

Sonjalle oli tullu takapakkia nukkumisen suhteen,näinhän se usein menee että yöt vaihtelee mutta kuullostaa silti ihan lupaavalta,eiköhän neito pian ala nukkumaan,peukkuja pitelen täällä!!

vm78 kyseli siitä muovitetusta froteesta,juu sehän se aina alle laitetaan ilmakylpyjen ajaksi.Toi on vanha frotee ja ostettu joskus 8 vuotta sitten metritavarana jostain kangaskaupasta.Ei oo mitään kallista ja on kyllä hyödyllinen kun voi laittaa sitten tarvittaessa myös lakanan alle suojaksi sänkyyn jos on vaikka vatsatautia tai muutasellaista.Meidän neiti pissaa ihan tasan tarkkaan heti kun vaipan ottaa pois näin voisi kuvitella että myös potalle opettelusta tulisi sitten helppoa.

Pääsiäisestä oli kyselyä.Mun isommat tytöt lähtee pääsiäisen viettoon mun siskolle kouvolaan ja minä,mies," aatuskainen" ja miehen tyttö lähdetään savoon miehen kotikonnuille.Mies olisi halunnut lähteä Bomballe niinkuin viimevuonna mutta minä en halua lähteä vauvan kanssa niin pitkää matkaa ajamaan sillä itsenäisyyspäivänä kun oltiin punkaharjulla niin oli aika kauheaa matkanteko kun ei viihtynytkään autossa.Nyt tietty isompi tyttö mutta silti en halua lähteä nyt koittamaan,reissataan sitten kesällä ja katsotaan miten käy..

Sanna,tervetuloa sinullekkin mukaan tänne turinoimaan:)

Täältä sulaa nuo lumet kovaa vauhtia pois;(voi kun tulisi kevät aikaisin!Meillä on talon vieressä jo nouseet krookuksen varret,mutta taitavat raukat paleltua vielä.Ehtiihän sitä tässä tulemaan vielä kaikenlaisia ilmoja.

Mä taidan mennä nyt laittaa kahvin tippumaan ja lukea hesarin,jos sen ehtis ennekuin neiti herää.Mies on taas vaihteeksi lääkärissä..

Vierailija
7/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi tänään dieetti!! Ostin kaupasta allevo kick start paketin ja aion juoda noita keittoja kaksi viikkoa. Saa nähdä kuinka käy, ei mitään kovinkaan herkullista.. Ostin thai-keittoa sekä suklaajuomaa. Pitää varmaan viikon päästä ostaa uudet maut, varmasti tulee silloin jo korvista nuo! Minulla on vielä jokunen kilo painoa enemmän kuin enne raskautta ja silloinkin sitä jo oli liikaa. Nyt kun imetyskin on loppunut (ja silti söisin yhtä paljon kuin imettäessä;)) on pakko alkaa tehdä asialle jotain!

Pääsisisenä lähdemme miehen kanssa viikoksi roomaan (pitää yrittää sielläkin syödä terveellisesti!) ja äitini tulee meille asumaan ja vahtimaan Adoraa. Vähän jännittää viikon ero lapsesta, varmaan ikävä on ihan järkyttävä jo muutaman päivän päästä.. Öitä Adora on ollut usein äitini kanssa ja heillä menee kyllä hyvin, sitä en epäile yhtään, varmaan vaikeinta se on meille vanhemmille. Kovasti kyllä odotan matkaa ja oikeaa lomaa! Meilläkin nukutaan yöt niin huonosti (herää 5-10 kertaa yössä), että pääasiassa odotan sitä että saisi nukkua kunnolla! Ja tietenkin miehen kanssa yhteistä aikaa:)

Aurinkoa kaikille maananati päivään:)

ladorada ja Adora 260907

Vierailija
8/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenta!

Miten naa yot onki menny tallasiks; en kylla muista edellisista; mutta mulla onkin lyhyt muisti hih!

Aurinko paistaa, ja sisalla on hitsin kylmaa... pitais kaikki rappanat kayda aukasemas eta sais talo aurinkoa!

Allikin sitten liitty tana aamusta 9.20 siihen 6 kuukautisten sarjaan! Tuossa just heras niin katotaan saadaanko hiukan poseerattua kuvien verran?!

Paasiaisena meilla on mummi kylassa! Se on niin harvinaista herkkua kun pystyy tuleen vaan 2x vuodessa, etta otetaan kaikki irti! Varsinkin mina kun saan sitten nukkua edes joskus...ja tuskimpa Alli mummia vierastaa paivaa enemman, ollaan niin samannakoisia.

Eilisen pidin vapaata: mies vei muksut x4 elaintarhaan jo aamusta ja paikalliseen hampurilaispaikkaan lounaalle. Nukuttiin paikkareita sillavalin; mina 2h ja likka 3.5h!!

En tehnyt yhtikas mitaan koko paivana, paitsi hoidin nuorimmaisen, loput oli isansa vastuulla. tekikin teraa valilla. Nyt aamusta kylla oli odottamassa kaikki koneet tayttamista jne jne... ei niista pakoon paase, kotihommista!

Lueskelempa viela vanhat jutut, oliko uusia jo linjoilla? Kirjotuksia sitten kanssa!

Voikaa hyvin

-levinia ja Alli 10.9.07! -

Vierailija
9/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loskaista tosiaan, taitaa taas saada lumet kyytiä. Kevättä kohti mennään kovaa vauhtia.

Pääsiäisenä meillä ei ole mitään ihmeitä suunnitelmia. Eikähän täällä kotona löydy aina tekemistä ja josko sitä kävisi ystäviä ja sukulaisia treffaamassa, ettei liikaa mökkiydy. Piti tänään mennä serkkua ja hänen pikku poikaansa katsomaan, mutta ovatkin siellä vatsataudissa, joten ei lähdetty sitä meille hakemaan. Kelassa käytiin asioimassa, tuntuu, etteivät sielläkään kaikki tiedä vielä tuosta isäkuukausi käytännöstä, mutta saimme asian hoidettua.

Kewaa myös kaipailen. Joko me hankitaan liput Kiinaan katsomaan, onko kaikki ok?? =)

Maitohamsteri, missä sinä olet??

Ai niin. Tein muuten eilen " löydön" vauvojen liharuoka purkista. Sieltä löytyi punainen langan pätkä.. Laitoin sähköpostia nestlelle, muttei ole vielä tullut vastausta.

Ensi kesän loma suunnitelmia ollaan jo yritetty tehdä, yhteistä lomaa tänä vuonna sen verran vähän, että halutaan jotain maiseman vaihtoa siihen..

Mukavaa alkanutta viikkoa! =)

Piiu ja Miko (23.8.)

Vierailija
10/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kewaa, kirahviinaa, jellonamamia, maitohamsteria ja niin monia muitakin minäkin täällä huutelen. Mitä kuuluu?

Onnittelut kaikille puolivuotis synttäreitä viettäneille Sissilapsille, Oona, Eetu, Alli. Aadaa jo taisin onnitellakin. Ketäs muita jo tuon maagisen iän ohitti? Myös Fiialle onnittelut synttäreiden johdosta näin myöhästyneenä :). Joko 30v rajapyykki häämöttää?

Meillä oli viime yö hieman edellisiä parempi. Olivia nukkuu meidän sängyssä aamuyön. Näin on helpompaa kaikille osapuolille, nukahtaa rinnalle ja nukkuu sitten aamuun asti hyvin.Viikonloppuna anoppi vierailleessaan huomautti tytön päivettyneestä ihosta, porkkanahan sen aikaan saa :). Päivärytmi syömisineen ja nukkumisineen sujuu lähes minuutin tarkkuudella, mutta yöllä sitten on vaihtelevampaa.

Tässä lupaamani kuvat Dumlelle (muutkin saa katsoa ;) jos kiinnostaa)

Esikoisen huone. Huom. sohvasänky on tätä nykyä levitettynä myös päiväsaikaan, koska löhöää siinä kavereiden kanssa, onneksi kuitenkin petattuna.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1733200.jpg

Näkymä ovelta keskimmäisen tytön huoneeseen. Torkkupeite on levitettynä tällä kertaa päiväpeitteeksi näköjään, yleensä kyllä käytössä ihan oikea päiväpeite :). Huom. kuvat on otettu huoneista just siinä kunnossa, kun tyttäret ne jättäneet aamulla kouluun lähtiessään.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1733288.jpg

Adoran äiti (kaunis nimi muuten) on lähdössä Roomaan miehen kanssa. Varmasti hyvä reissu, siellä päin jo kevät pitkällä. Eiköhän tyttö hyvin pärjää mummin kanssa. Nauttikaa te miehen kanssa yhteisestä ajasta, sekin on tärkeää. Meillä valitettavasti ei ole sellaista oikeastaan ollut ollenkaan tämän puolen vuoden aikana. Tosin en ihan hirveästi ole sitä vielä kaivannutkaan, sillekin tietenkin täytyy jossakin vaiheessa aikaa ottaa.

Nyt tää mamma menee ja palailee taas kun ennättää.

Voikaa hyvin kaikki SyysSissit ja taustailijat :D

Vierailija
11/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulusta ensiksi, meillä viisi yötä takana ja poju nukkui viime yön parilla tutinlaitolla 21-06.00, luksusta meillä. Välillä meinasi jo usko loppua koko unikouluun kun poju huusi aikas äänekkäästi joku yö sitten, mutta viime yön jälkeen olen vakaasti sitä mieltä,e ttä kyllä kannatti. Toivottavasti menisi jatkossakin näin.

Täytyy tunnustaa, että juuri tuon tunnistetuksi tulemisen vuoksi en viitsi meidän perheestä hirveän tarkalla tasolla täällä kirjoitella. Tiedän, että tuttuja ja puolituttuja näitä sivuja lukee enkä oikein pidä ajatuksesta, että he ' salaa' seurailisivat meidän perheen kuulumisia täältä. Ennemmin kirjoittelisin jonnekin suljettuun yhteisöön?!

Pääsiäissuunnitelmia ei ole ja se on vaihteeksi aivan ihanaa. Kaikki viimeajan lomat ollaan oltu mökillä tms. reissussa. Nyt ollaan vaan kotona ja tehdään mitä mieleen tulee. Aika tarkkaan pidän minäkin rutiineista kiinni, arkipäivinä varsinkin, tuntuu vaan, että niin kaikki sujuu helpoiten. Meidän pieni on alusta saakka nukkunut kahdet päikkärit päivässä, kestoltaan 2-4 tuntia ja aina ulkona. Aika lailla niiden rytmiin meidän ohjelma suunnitellaan.

Nyt alkaa kiemurtelu sylissä olla sitä luokkaa, että heipat!

Vierailija
12/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taidan kerrankin olla minä joka on häirikkö :D

Peikkoäet meinasi, että Kewaa lähdettäs etsimään...Piiukin oli jo melkein liput hommannut...voisi olla ryhmä rämä, kun kiinaan yhtäkkiä ilmestyttäs porukalla... Lippuja hommaamaan...;D Toivottavasti se Kewa sieltä pian ilmestyy...

Haikarapolskalla oli kivan näköisiä huoneita. Meillä on neidin huoneet vielä ruskeilla seinillä. Ei olla siis vielä laitettua maalia niihin huoneisiin. Alhaalla siis leikkihuone ja yläkerrassa makkari. Myöhemmin sitten neiti toisessa huoneessa ja Eetu toisessa.

Tänään olin liikenteessä vaunuilla kylällä, vaikka satoi. Oli silti ihan kiva ilma. Kävin viemässä molempien päivähoitohakemukset. Kyllä harmitti, kun piti viedä...

Mutta nyt Eetu huutelee tissiä ja unta. Makaronilaatikkokin pitäisi ottaa uunista. Neiti jo nälkäänsä valittaa...

Päivän jatkoja.

Vierailija
13/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun olikin tekstiä tullut sitten perjantai aamun jälkeen!! Oli kiva tulla anoppilasta kotiin ja lukea kuulumisia kun oli noin paljon tekstiä!! Kiva kun taustailijoitakin ilmoittautuu mukaan =). Samaa mäkin olen miettinyt joskus että kuinkahan paljon tuttuja tätä palstaa mahtaa tosiaan lukeakaan. Huh! Mullakin on melko suorasukainen tapa ilmaista asioita! Heh, toivottavasti ainakaan anoppi ei ole eksynyt näille sivuille =). Olikin sitten muuten taas eilen sitä tasoa marttyyri että mulla meinasi kaikki pään verisuonet katketa päästä kun purin huultani että sain suuni pidettyä kiinni. Hänen miesystävänsä kun on pitkänäperjantaina menossa American Car show´hun ja sehän se sitten oli maankaatoasia (siis ainoa reissu vuodessa millä tämä mies käy) kun hän vaan haluaisi kirkkoon mutta ei tahdo olla kenellekään vaivaksi ymymym. GRR! Mun on pakko sanoa ääneen että mulla ei ole paljon mitään hyviä ajatuksia siitä ihmisestä enää. Ja kun tämä miesystävä luultavasti pian lähtee (hän kertoi mulle ettei kauaa enää jaksa) niin arvatkaas keiden riesana hän taas on ja keiden pitäisi siellä sitten joka viikonloppu juosta kun eihän heikko nainen (hänen ikioma nimityksensä) yksin pärjää. Nyt mä lopetan tän tarinan ennenkuin tulee kilometrin pitkät tekstit ja kiroilut!! Muuten olikin ihan kiva viikonloppu. Oltiin miehen kanssa kahdestaan laskettelemassakin. Ihanaa, vaikka mä pelkäsin niin hirveästi että meinasin kuolla! 12 vuoden tauko on aika pitkä ja kesti monta laskua ennenkuin vanhat taidot edes vähän palautuivat! Melko huono olin kyllä silti, mutta mies yllätti mut kun oli niin ihanan kannustava, eikä ollenkaan ärsyttävän kannustava. =). Mahdollisimman pian uudelleen niin eiköhän se siitä taas ala suksi kulkemaan niinkuin pitäisi!

Piiun tunnistin minäkin heti kun lehden aukaisin! Kiva lukea tutuista! Satuitteko tunnistamaan ko lehden viimeiseltä sivulta (siis takakannen sisäsivulta) ketkä siinä pällistelivät.. Siis teistä keitä on kasvokkain treffattu. Siitä hankalasta imetyksestä on ensi kuun lehdessä juttua..

Ihania kuvia olitte taas laittaneet! Munkin pitäs taas panostaa siihen kuvauspuoleen! Ja aivan ihanat huoneet Haikarapolskan tyttösillä!

Kommentoitavaa olis niin paljon että taidan jättää tällä kertaa kokonaan väliin. Mutta kiinan matkalle mäkin tulen, huhuu Kewa!? Ja muutkin! Ja Haikarapolskalle onnittelut hienosta pudotuksesta!! Loistavaa! Täällä myös noin 9 kiloa pudotettu joululta. Saman verran viel pois ennen kesää. Ensi raskaudessa en sitten kyllä paisu tuollaiseksi ettei ole näin kovaa duunia! Tosin lähes 7 kiloahan mulla oli jo ennen raskautta ns ylimääräistä joten raskauskilot alkavat olla kohta poissa kokonaan.

Nopsaan ehdin kai vastata gallupiin ennenkuin Zorro alkaa. Naurakaa vaan, mä olen jäänyt koukkuun! =) Oi, se Zorron isä on syötävä! Heh, onkohan musta tullut jo näin vanha?? Ennen sentään kiinnostivat ne pojat, mutta siis nykyään isät vai?? =)

1.Millainen äiti olet? Mitä pidät äitinä tärkeänä?

Koska Luka on esikoinen olen vielä aika hakusessa tuon millainen äiti olen. Meillä halataan ja suukotellaan paljon, Luka nuolee lähinnä kun on koiralta sen oppinut. Rakkautta ja rajoja aion kasvatuksessa jakaa. Lasten tulee osata käyttäytyä, mutta heidän tarvii saada olla lapsia. Uskon olevani reilu, mutta aika tiukka. Sehän selviää sitten paremmin kun poitsu kasvaa. Se mikä on varmaa on se, että mä rakastan tuota lapsukaista ylitse kaiken.

2.Mikä vauvanhoitotarvike on mielestäsi aivan välttämätön?

Voi, niitä on monia. Mutta vaunut nyt ehkä ykkösenä, on niin ihana käydä pitkillä lenkeillä. Ja tutti. Tulppa on pelastanut monelta huudolta.

3.Miten kotityöt jakautuvat teillä? Entäs vauvan hoito?

Miehen kanssa siivotaan yhdessä, mä järkkäilen ja pyyhin pölyt. Mies imuroi ja luuttuaa lattiat. Vessan ym pesun tekee se kumpi ehtii, samoin kuin nuo yleiset jokapäiväiset jutut. Minä hoidan tietysti Lukaa päivät, mutta mies touhuaa paljon pojan kanssa kun tulee kotiin. Iltapesu on pelkästään miehen ja Luksun välinen juttu. Aika lailla muuten hoidetaan yhdessä.

4. Mikä vauvatarvike on täysin turha?

Tämä onkin vaikea.. Luulisin että systeri ohjeisti niin hyvin ettei turhia tullut hankittua..

Nyt mä menen sohvalle!

Colis ja Luka

Vierailija
14/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sähköpostiini viestiä ja taas siis koneella.. =)

Colis, juu, tutulta näyttää!!! =)

Hienot huoneet haikarapolska teidän tytöillä.

Niin, ei kai täällä sentään ole tarkoitus mitään " valtion salaisuuksia" kertoilla. En ole huolissani tutuista, jotka näitä lukevat.. Ehkä he saavat sitten tätä kautta tietää mitä meille kuuluu.. =)

Juuh, nyt siskoni seuraan, kun tuli käymään..

Vierailija
15/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä :) Luen tuon vauva-lehden kannesta kanteen, mutta kun se vasta perjantaina postilaatikkoon kolahti, niin ihan tuonne takasivuille en ollut vielä ehtinyt. Ok, tää jengi on kyllä aikas ainutlaatuista porukkaa. Kukahan seuraavaksi :D ?

Ihan mahtava painonpudotus Colis!!!!

Palaan myöhemmin, tytsy komentaa...

Vierailija
16/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana sää ja linnut laulaa minkä kurkusta lähtee! Kotiuduttiin juuri lenkiltä ja Jenni jatkaa parvekkeella uniaan Typykältä hankitun aurinkovarjon suojissa. Iltapäivä aurinko paistaa suoraan meidän parvekkeelle, joten varjo tuli tarpeeseen. Myöhemmin keväällä parvekkeesta saattaa tulla liian kuuma nukkumapaikka, harmittaa jo valmiiksi...

Aika lyhyesti taisin viime kerralla esittäytyä. Kerrottakoon siis ainakin, että Jenni on meidän esikoisemme. Vauvaperheen arki on meille uutta ja täältä foorumista onkin mukava lukea muiden kokemuksia ja vinkkejä. Erityisesti keskustelu kiinteistä on kiinnostanut viime aikoina. Jenni on nyt pari viikkoa maistellut muutakin kuin rintamaitoa. Vatsantoiminta onkin aiheuttanut ihan uusia ihmetyksen aiheita sen jälkeen. Ennen tuli useita kakkavaippoja päivässä, nyt sitä tuotosta saa sitten odotella turhankin kauan... Luumu on ruokalistalla, jos vaikka auttaisi.

Kesää ja miehen lomaa odotellaan kovasti. Matkalle tekisi mieli, kuten niin monen muunkin. Tytön ottaisin kyllä mukaan. " Napanuora" välillämme on vielä niin lyhyt, että neljää tuntia kauemmin emme ole toisistamme erossa olleet. Kerran viikossa vietän harrastukseni parissa 3 tuntia miehen hoitaessa lasta. Toistaiseksi tämä oma aika on riittänyt minulle vallan mainiosti. =)

Nyt syömään, kun parvekkeella on vielä hiljaista!

t. hp07 & Jenni 120907

Vierailija
17/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis näitä taustailijoita, esittelin itseni lyhyesti viikonloppuna. Meidän syyssissi siis syntyi 25.9. Aapo on perheemme toinen poika, isoveli on Juho kuten nimimerkistä arvata voi :). Lisäksi perheeseen kuuluu aviomies. Asutaan Pohjois-Savossa, pienellä paikkakunnalla, täällä oikein kunnolla viännetään savoa, terveisiä vaan Peikkoäetille!!!

Monella kuullosti olevan vauhdikkaita öitä, näin myös meillä, huoh... Aapo syö kahdesti yössä (pullosta) ja muuten vaan heräilee useita kertoja, onneksi yleensä tutti ja kapalointi auttaa uudelleen uneen.

Onko muuten muita sissejä, jotka nukkuvat päivällä lyhyitä unia? Meillä päikkärit on lähes kellontarkasti 30min sisällä, joskus ulkona saattaa menna 1,5 tuntia.

Nyt ruokaa pöytään. Tänään saadaan mies kotiin, jee! Oli kaksi viikkoa työmatkalla usassa, saas nähdä mitä Aapo tuumaa kun isänsä näkee pitkästä aikaa...

Juhon mamma ja Aapo 25.9.

Piti vielä laittaa että Colatoffeen jutut saa aina hymyn huulille, olet varmasti aikas " räväkkä" tapaus :).

Vierailija
18/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaraposlka:Siistejä ovat tyttösesi jos noin siisitisti petaavat petinsä aamuisin!Meillä esikoinen tekee sen vasta kun mainitaan asiasta muutaman kerran mutta 8v kyllä toisinaan,se on nyt jäänyt mutta muutama vuosi sitten ihan automaattisesti joka aamu ennen päiväkotiin menoa,piti muutenkin tosi siistinä huoneen.Isosisko on sitten huomattavasti suurpiirteisempi yksilö.Kaivelin juuri viikonloppuna hänen koululaukustaan mm:bratzin kengän.eväsrasian(ollut siellä viikon),hammasharjan päänsuojuksen,lankaa,lusikan,isonkasan räkärättejä,,ymm " tarpeellista koulunkäynti kamaa" ;/

Mun pitäis ottaa taas tiukempi kuri tuon siisteyden suhteen mutta nyt en oikein jaksa välittää niinkuin aiemmin.Muutaman kuukauden päästä kun taas päästään asumaan kokotaloon niin tulee automaattisesti tehtyä suursiivoustakin ja sitten taas täytyy olla jämäkämpi.nyt enempi käy kyrsimään jos vaatteita jätetään lojumaan ympäri taloa tai kuppeja ja kippoja pitkin pöytiä.

Colis,huomasimpa joo kun asiasta mainitsit:)

Meistä ei ole tulossa mitään juttuja lehteen(ainakaan tietääkseni)mutta kerron sitten kun Aada on jossakin mainoksessa kun on mallitoimiston sivuilla samoin kuin sisarensa.

Tunnistamisen pelkoa mulla ei ole.Muo ei haittaa jos tutut tai puolitutut käyvät kurkkimassa kuulumisiani.Mä muutenkin ihan avoimesti kertoilen kuulumisia niitä kysyville,niin hyvät kuin huonotkin.Enkä ole koskaan ollut sellainen että pitäisi esittää jotakin muuta kuin mitä on,eli ihan oikeestikkin oon tällainen " höhelö" ;)

Tosi kiva kun niin moni taustailija on liittynyt joukkoomme:)

Kukas se olikaan lähdössä viikonmatkalle miehensä kanssa..Tulee varmasti tosi mukava loma vaikka ikävä tietty kaivaakin mutta koittakaahan nauttia kuitenkin toisistanne,hyvästä ruuasta,UNESTA,ja kaikesta muusta:)

Me taidetaa nyt viikonloppuna mennä kahdestaan syömään ja jotakin ehkä keilaamaan.Ollaan otettu omaa aikaa kerrankuussa ja se on ollut kyllä molimminpuolin tosi antoisaa ja voimia antavaa.

mutta nyt taas muihin hommiin.....

Ainiin minä tulen kiinan matkalle mukaan!!

Vierailija
19/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kewa, me ollaan tulossa, jos et heti ilmoittaudu. No, toivotaan, että siellä on vaan netti katkos ja kaikki hyvin! Sua täällä ajatellaan!

Kiva kun moni taustailija on intoutunut kirjoittamaan! Jatkakaa samaa rataa! Minäkin voisin kyllä sinne Roomaan lähteä!

haikarapolska, tulepa tännekin sisustamaan ja laittamaan lasten huoneet. Minäkin tykkään siitä hommasta, mutta jotenkin siellä on liikaa roinaa! Ihanat värit teillä ja niiiiiiiin siistit huoneet!

dumle, kyllä luulen, että mulla tuo listan päivitys nyt jää. Laitan sen vanhan listan joku päivä, niin joku voi täydentää. Siitä vois tietty laittaa oman aloituksen, että sinne olis puuttuvien helppo lisätä... Hmmm...

Tänne ei kummempia. kevät tuli lumi suli...

Nyt lapsia komentamaan. Siivooja tulee huomenna ja lelut yms. pitää siistiä paikoilleen sitä ennen. Ei viitsi maksaa siitä, että siivooja arvailee minne ne kuuluvat. Tuleepa samalla järkkäiltyä. Huomenna siis ihana rela päivä, kun siivooja tulee ja kaksi keskimmäistä mummolassa. Jee...

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
20/57 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikot on ollut aika lailla ohjelmaa ja olen ollut vähän saamaton kirjoittelija. Oli kyllä tosi mukava lukea, kun oli tullut niin paljon juttuja ja mukava kun moni taustailija oli liittynyt tänne kirjoittelijoiden joukkoon!

Haikarapolskalle ja Colikselle hatunnosto, ootte kyllä jaksanu tsempata mielettömän hyvin painonpudotuksen kanssa! Täällä yksi, joka vasta aloittelee. Juuri varasimme huhti-toukokuun vaihteeseen matkan etelään, joten olisi tietysti mukava, että kehtaisi laittaa uimapuvun silloin päälle;)

Piiun juttua lehdessä ehdin yhdellä tutulla vilkaista, mutta täytyy varmaan käydä vielä tuo lehti itsellekin hommaamassa. Mikosta oli aivan ihana kuva!

Meillä mennään vieläkin täysimetyksellä, tosin nyt on maisteltu teelusikallisen verran päivässä joko perunaa tai porkkanaa. Vielä neiti kyllä irvistää aika lailla tuolle lusikalliselle, mutta ehkäpä pikkuhiljaa tottuu makuihin. Meillä tyttö nukkui jo reilun kuukauden verran yhdeksän tunnin öitä, mutta nyt on välillä herätty kerran yössä syömään. Saattaapi olla, että kohta on siis tarvetta hieman tuhdimmalle ruoalle.

Oli paljon muutakin kommentoitavaa, mutta kaikki on nyt sekamelskana päässä, joten taidan lähteä nukkumaan ja palata pirteänä uudestaan

;) Unikko