Ajatelkaa olen sairaanhoitaja ja sain huomiseksi komennon
mennä töihin eräälle terveysasemalle , en ole koskaan käynyt siellä, olen kuulemma ainoa hoitohenkilö lääkärin lisäksi, tuntuu aika omituiselta mennä ilman perhedyttämistä sinne. Lupauduin kun tarjosivat 22 euroa /h. Olen tehnyt keikkaa kyllä vuodeosastolla aiemmin valmistumisen jälkeen (joulu 2007) no toivokaa ettei ole ko. teidän terveysasema.
Kommentit (28)
Vierailija:
En koe sitä siis mitenkään hankalana. Ja ainakin itse osaan pienellä opastuksella tehdä lähes mitä vain koulutukseeni kuuluvia asioita, joten kuvittelin sairaanhoitajankin osaavan. Ilmeisesti näin ei siis ole.Olen siis tutkijana luonnontieteellisellä alalla eli lähinnä erilaisia labrahommia teen. Vielä ei ole tullut tilannetta, että olisin ollut ihan sormi suussa, etten osaisi uudessa työpaikassa tehdä mitään. Ja ainahan uudessa paikassa on jotain opastusta, en voi uskoa, ettei ap:kaan saisi yhtään mitään opastusta tuolla.
Tosin voihan se olla, että me akateemiset tajutaan asioita helpommin ja vähemmällä opastuksella (sori, mutta oli pakko sanoa ;))
2
Kyllä sairaanhoitaja varmasti osaa sillä samalla pienellä opastuksella tehdä työnsä kuin sinäkin siellä tutkijankammarissa. Ap:lla nyt oli se tilanne, ettei sitä pientäkään opastusta ole tarjolla. JA pikkasen eriasia on ryhtyä tekemään töitä joidenkin näytteiden tms. kanssa kuin hoitaa ihmisiä jotkaodottavat saavansa apua mahdollisimman nopeasti. Siinä on sitten kiva ruveta availemaan kaappeja ja tutkimaan paikkoja ja perehtyä atk- ohjelmiin jne. kun homman pitäisi sujua.
Sä et kyllä voi olla ihan tosissasi noissa jutuissasi tai sit sä olet just sellainen nysväri kuin olen kaikkien tutkijoiden aina ajatellut olevankin...
Onhan se aika rohkeaa mennä noin vaan ilman perehdytystä uuteen paikkaan, jossa joudut työskentelemään yksin. Mutta ota sellainen asenne, että teet parhaasi. JOS olisivat saaneet sinne pätevämmän, niin varmaan olisivat ottaneet. Mutta kun eivät saaneet, niin silloin sinä olet paras vaihtoehto.
Minuakin kiinnostaisi minkä keikkafirman kautta menet töihin?
Minulle olisi luvattu keikkafirman kautta töitä mm. päivystyksestä, missä en ole ikinä ollut edes opiskeluaikana.
meillä kaikilla ole aika samanlainen kuva tutkijoista :) :)
Vierailija:
Vierailija:
En koe sitä siis mitenkään hankalana. Ja ainakin itse osaan pienellä opastuksella tehdä lähes mitä vain koulutukseeni kuuluvia asioita, joten kuvittelin sairaanhoitajankin osaavan. Ilmeisesti näin ei siis ole.Olen siis tutkijana luonnontieteellisellä alalla eli lähinnä erilaisia labrahommia teen. Vielä ei ole tullut tilannetta, että olisin ollut ihan sormi suussa, etten osaisi uudessa työpaikassa tehdä mitään. Ja ainahan uudessa paikassa on jotain opastusta, en voi uskoa, ettei ap:kaan saisi yhtään mitään opastusta tuolla.
Tosin voihan se olla, että me akateemiset tajutaan asioita helpommin ja vähemmällä opastuksella (sori, mutta oli pakko sanoa ;))
2
Kyllä sairaanhoitaja varmasti osaa sillä samalla pienellä opastuksella tehdä työnsä kuin sinäkin siellä tutkijankammarissa. Ap:lla nyt oli se tilanne, ettei sitä pientäkään opastusta ole tarjolla. JA pikkasen eriasia on ryhtyä tekemään töitä joidenkin näytteiden tms. kanssa kuin hoitaa ihmisiä jotkaodottavat saavansa apua mahdollisimman nopeasti. Siinä on sitten kiva ruveta availemaan kaappeja ja tutkimaan paikkoja ja perehtyä atk- ohjelmiin jne. kun homman pitäisi sujua.
Sä et kyllä voi olla ihan tosissasi noissa jutuissasi tai sit sä olet just sellainen nysväri kuin olen kaikkien tutkijoiden aina ajatellut olevankin...
Vierailija:
meillä kaikilla ole aika samanlainen kuva tutkijoista :) :)Vierailija:
Vierailija:
2
Varsinkaan tässä tapauksessa? Kuka ap:n perehdyttää, jos hän on ainoa hoitaja paikalla? Ota ne iltalääkkeet ja huos nukkumaan, aamulla ymmärrät, että ihan aiheellista kritiikkiä sait tällä kertaa.
Vierailija:
Ja koulutukseltani en siis ole tutkija (se on vaan ammattinimike), joten ei ihan voi verrata kielten tutkijaa ja minua kahteen sairaanhoitajaan tai lääkäriin.Mutta täällähän ei saa sanoa mitään negatiiviselta kuulostavaakaan sairaanhoitajista.
2
Vierailija:
Varsinkaan tässä tapauksessa? Kuka ap:n perehdyttää, jos hän on ainoa hoitaja paikalla? Ota ne iltalääkkeet ja huos nukkumaan, aamulla ymmärrät, että ihan aiheellista kritiikkiä sait tällä kertaa.Vierailija:
Ja koulutukseltani en siis ole tutkija (se on vaan ammattinimike), joten ei ihan voi verrata kielten tutkijaa ja minua kahteen sairaanhoitajaan tai lääkäriin.Mutta täällähän ei saa sanoa mitään negatiiviselta kuulostavaakaan sairaanhoitajista.
2
taas täällä tapellaan