Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauva voi pärjätä kohdussa jos lapsivettä vain " pieni lätäkkö" ?

Vierailija
09.03.2008 |

Eli ystävälläni on tällainen tilanne. Lapsivettä oli alusta asti niukasti, mutta kuitenkin juuri normaali määrä. Lapsivesi on vähentynyt jo rv32 alkaen eikä sitä perjantain ultrassa ollut enää kuin 2cm kokoinen lätäkkö havaittavissa. Ystäväni on rv38 nyt ja sektio sovittu ensi perjantaille.

Mutta miten vauva voi selvitä kohdussa jos vesi on niin vähissä ja luultavasti siis tuo 2cm lätäkkökin on jo hävinnyt? Tietääkö kukaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänäsi kävisin joka päivä päivystyksessä tarkastamassa tilanteen, kunnes ottaisivat osastolle!

Vierailija
2/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälleni annettiin ohjeeksi vaan kuulostaella vauvan liikkeitä ja ottaa yhteyttä heti jos liikkeet vähenee tai muuttuu erilaisiksi kuin ennen... Aika huolestuneen oloinen ystäväni on. Hänelle annettiin ultra-aika vielä tiistaille, eli ylihuomenna katsotaan tilanne ja sit pe olis se sektio...

Mutta eikö kukaan tiedä miten vauva pärjää? Kun mulla on ollut sellainen käsitys, että jos lapsivesi loppuu niin se on vauvan kannalta ihan paniikki???!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut terve vauva synty vasta vajaan viikon päästä. Mäkin ihmettelin sitä silloin.

Vierailija
4/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva siellä kuivillaan ole. Napanuora hoitaa vauvan hapetuksen ja ravinnon saannin. Kyllä se siellä pärjää, ja ammattilaiset osaa asiansa (yleensä).

Vierailija
5/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:n ystävän vauvakin on täysiaikainen, niin ei sen puolesta kai tarvitsisi kauheasti kasvatella masussa..

Vierailija
6/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiveden väheneminen johtuu istukan toiminnan heikkenemisestä. Silloin vauva saa huonosti ravintoa istukan kautta ja pissaa vähemmän veteen. Vesi vaihtuu kohdun seinämien kautta, ja uutta vettä muodostuu vähemmän pissaamisen vähenemisen takia.

Kuulostaa kyllä oudolta, että perjantaihin asti odotellaan.

Vierailija
7/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuun samalla tavalla, kuin jos kalveot olisivat oikeasti puhjenneet.

Mun äitini muuten kertoi, että kun mä synnyin, niin häneltä ei tullut yhtään lapsivettä. Sairaalassa eivät uskoneet, että vesi ei olisi mennyt aiemmin, vaikka äiti oli ihan varma, ettei se ollut tullut lorhatelemalla ajan mittaan, saati kerralla.

Mtuta ihan terve olen minäkin.

Vierailija
8/8 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että vettä ei muodostu tarpeeksi. Vesi vaihtuu kohdussa koko ajan kohdun seinämien kautta. Lapsivesien meno synnytyksen yhteydessä on ihan eri asia.