Lasten 10 ja puolen tunnin päivähoitoaika!!! Kokemuksia!
Voipi olla, että meitin lapsille (3v. ja 4v.) tulee olemaan todellisuutta 10 ja puoli tunnia päivähoitopäivä pituudeksi... Kauhistuttaa jo nyt....
Herätys aamulla puoli kuusi, kuudeksi hoitoon ja pois haetaan puoli viisi iltapäivällä. Kumpikin ollaan töissä pääkaupunkiseudulla ja työn saanti mahdollisuus omalta kotipaikkakunnalta melkoisen huonot.
Kertokaahan kokemuksia miten tälläisestä päivähoitopäivästä lapsi selviää hengissä? Ja vanhemmat?
Kommentit (2)
Olin tuolloin yh ja työpäivän pituus 8,5h ja matkat tunnin suuntaansa. Lapset aamulla klo 10 maissa hoitoon ja hakemassa olin klo 20.30.
5kk oli tätä, sitten sain vaihdettua paikkaa ja työaikaa firman sisällä. Lapset jaksoivat ihmeen hyvin, mutta minä ainakin kärsin kovasti kun ei jäänyt aikaa olla lasten kanssa tarpeeksi.
Tässä vaiheessa kannattaisi miettiä jotain muuta ratkaisua. Onko molempien ihan pakko käydä töissä noin kaukana? Eikö toinen voisi olla vaikka " Siwan kassalla" töissä muutaman vuoden? Pitäisikö muuttaa työn perässä pois kotikaupungista? Mitä järkeä on asua noin kaukana, jos molemmat vanhemmat käyvät pk-seudulla töissä??
TAI olisiko mahdollista, että toinen tekisi lyhennettyä työviikkoa/työaikaa? Onko teillä mummia tms. joka voisi hoitaa lapsia esim. yhtenä/kahtena päivänä viikossa?