Oletko testannut ekologisen jalanjälkesi koon?
http: //www. tampereenkaupunki. net/ekotallaaja/peli/index. html
Mun jalanjäli on 6,2 hehtaaria. Auts.
Kommentit (13)
Mielenkiintoinen testi! Antoi ajattelemisen aihetta, mitä voisi tehdä paremmin jne.
en vaan oikein saanut selvää onko se hyvä vai huono?
Vierailija:
en vaan oikein saanut selvää onko se hyvä vai huono?
Jos kaikilla maailman ihmisillä olisi samankokoinen, maapallo ei kestäisi sitä.
3.2 globaalihehtaarin ekologinen jalanjälkesi on suomalaisen jalanjälkeä pienempi.
testissä ei huomioida mitenkään autottomia, vaan koko ajan käsketään laittamaan joku vaihtoehto, joka myös vaikuttaa testin tulokseen, vaikka henkilö ei autoa oikeasta käytä!
Olisiko niin, että jo valmiiksi ekohenkiset tekevät tuon testin...
Meinaan, että pitäisi tulla myös niitä, joilla reilusti yli suomalaisten keskiarvon, jos kaikki tekeisivät sen. Täällä ei yleensä kovin ekohenkistä porukkaa ole, kun verrataan shopppailukokemuksia ja etelänmatkoja.
ole mikään viherpiipertäjä enkä ekomamma. (mulla siis oli tuo 1,6)
Me rakennettiin energiansäästö talo, jossa ilmalämpöpumppu ja kaikki jätteet (ei asuta Suomessa) TÄYTYY kierrättää huolellisesti kotitalouksissa, sillä jätteiden huolto maksaa täällä tosi paljon! Näistä jo saa tosi hyvät pisteet..
Ettekö koskaan matkusta? Minulle tuli juuri matkustelusta paljon sapiskaa.
en omista autoa, kierrätän ja ostan lähes kaiken kirpparilta. lamput on vaihdettu ajat sitten energiansäästölamppuihin ja sähkölaitteina meillä on kotona tietsikka, tv, astian- ja pyykinpesukone, sauna (joka sekin lämpiää kerran kk:ssa) ja jääkaappi-pakastin.
unbelievable!
mutta ne lentomatkat vuodessa on todellakin yli 50.
muutoin ulkomaan matkat on sinne Suomeen=) ja niistä ei kerry kovin montaa lentotuntia vuodessa.
Yritin olla rehellinen. Juokstutan lämmintä vettä, kun olen pitkään suihkussa jne.