Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istukan ennenaikasisesta irtoamisesta

07.03.2008 |

oisko täällä muita joilla ollut istukan irtoamista tai osittaista sellaista?

Mulla kolmannessa rakaudessa irtosi osittain istukka rv35 ja näin jälkeenpäin oireet ovat jääneet vaivaamaan mua kauheasti. Ensin oli huimausta, hengenahdistusta, olin aivan kalpea ja tuskahiki otsalla, sydän hakkasi kauheasti, ja ylävatsa yht´äkkiä aivan pinkeä ja jonnekkin päin vatsaa vähän sattuikin. Näitä oireita oli jo pari päivää ennekö ottivat mut lääkärissä tosissaan ja sitten pääsin sairaalaan sisälle kun supisteli kokoajan ja verta tuli (ei vielä mitenkään lorottamalla).. pari päivää vielä meni sittenkin ennenkö synnytin ja sitten vasta kai lääkärikin tajusi mistä on kyse kun lapsivesi oli aivan veristä ja muutenkin verta vain tuli ja paljon..

Se tässä siis on jäänyt mietityttämään että onko noi ihan normaaleja oireita istukan irtoamiseen liittyen? Vai onko mulla ollut jotain muutakin..

Olis kiva kuulla muidenkin kokemuksia kyseisestä asiasta :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäiltiin istukan osittaista irtoamista, koska vuosin ennen vauvan syntymää jnkv verta ja vauvalla oli syntyessään hyytymää kaulalla. Lisäksi esikoisemme oli syntyessään pienikokoinen ja aneeminen. Mitään ihmeempiä oireita mulla ei kuitenkaan ollut ennen vesien menoa (rv 35+3), mutta kivutonta supistelua oli ollut pitkään.

Vannemainen puristus ylävatsalla ja tuskainen olo ovat myös raskausmyrkytyksen oireita. Oisko voinut olla siitäkin kyse? Tietysti istukan irtoaminen ja verenvuotokin voi oireet aiheuttaa.

Vierailija
2/3 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on rv 32+1 syntynyt lapsonen ja syynä juuri istukan irtoaminen. Aikaa tästä on jo kulunut useampi vuosi ja niinhän sitä sanotaan, että aika kultaa muistot mutta jotain on jäänyt siitä kuitenkin mieleen.

Ennakko-oireita ei hirveämmin ollut, jälkikäteen kun asiaa olen miettinyt niin jonkinlainen huono, kuvottava olo illalla kyllä oli ja hullua kuvata sitä näin, mutta olo oli vähän sellainen kun olisi syönyt itsensä tajuttoman ähkyksi eikä olo ollenkaan sitä helpottanut.

Heräsin sitten yöllä " lorahdukseen" ja kun siitä köpöttelin veskiin niin huomasin vuotavani ihan reilusti. Soitin sairaalaan ja siitä kiireen vilkkaan synnytysvastaanottoon, jossa tilaa " vaan" aluks seurattiin ja kätilö tuumas että vauvan vointi on ainakin ok. No jonkun aikaa siinä käyrillä pötköttelin mutta tunsin koko ajan kuinka vuosin ja tuli sellaisia hyytymiä. Mies aika kovasti siinä painosti kätilöä hakemaan lääkärin (yöaika, juhlapyhä) ja kun lääkäri sitten tuli niin katsoi ensin ultralla ja totes ettei ainakaan huomaa istukan irroneen mutta tuumas mun vuotavan niin paljon ettei tohdi alakautta mitään tutkia. Siirsivät seurantaan synnytyssaliin ja tuumasivat että jos vuoto lakkaa niin pääsen osaston kautta kotiin. Mutta toisin kävi, ehdin olla salissa vain noin puoli tuntia kun olo meni tajuttoman huonoks ja samalla vauvan sydänäänet hävisivät... tekivät päätöksen hätäsektiosta ja kolmen minuutin kuluttua vauva olikin jo syntynyt.

Istukka oli kuin olikin siis irronnut, syy irtoamiseen ei koskaan selvinnyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapahtui tosi nopsaan, siitä kun yöllä heräsin niin kahden tunnin päästä vauva jo leikattiin...