kaksosten odottajat ja jo synnyttäneet äidit
millä rv:llä vauvat syntyivät? miten he voivat?
milloin jouduit jäämään sairauslomalle, entä vuodelepoon, tai sairaalalepoon?
mitenköhän aiemmin tehty sektio vaikuttaa raskauteen loppumerteillä..
meille on tuplat tulossa, ja huolestuttaa..
Kommentit (17)
syntyivät rv 37+3 alakautta. Toinen meni vuorokaudeksi teholle ja sen jälkeen 3vrk valvontaosatolle. Hengitysvaikeuksien takia. Sai myös sinivalohoitoa. Toinen pääsi heti vierihoitoon. Molemmat kotiutettiin viikon ikäisinä.
Sairauslomalle noin rv 24, kohdunkaulan lyhenemisen vuoksi. Sairaalalevossa rv 30 ja sen jälkeen kotona vuodelevossa rv 31-34.
Onnittelut tuplaraskaudesta. Ota rauhallisesti. Kyllä kaikki menee hyvin!
Epäidenttiset, syntyivät käynnistyksellä rv 38+3 kun lapsivesi oli tihkunut pari päivää. Ei vuodelepoja tai mitään muutakaan erikoista. Lapset syntyivät alakautta, A pää edellä ja B perätilassa.
Tytöt voivat viikkoihin nähden hyvin, olivat molemmat hieman yli kilon painoisia. Kotiin pääsivät kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Selvisivät onneksi ilman tyypillisiä keskosen ongelmia.
Jäin sairaalaan täyslepoon yllättäen rv 24+ kun monikkokontrollissa huomattiin että kohdunsuu oli auki jo 2 cm. Suuri osa ajasta meni pää alaspäin maatessa (elämäni pisin kuukausi!).
Tsemppiä matkaan - hyvin se menee.
t. tuplien äiti ja neidit 3v3kk
Raskaus meni hyvin, vaikka supistelut pakottivat jäämään sairaslomalle puolessa välissä raskautta. vuodelevossa en kuitenkaan ollut vaan otin rauhallisesti. 37+6 olin kovassa jalkasäryssä ja pyysin käynnistystä, alakautta syntyi 2,6kg epäidenttiset tytöt, jotka olivat oikein virkeitä. Itse sain komplikaationa trombin, jonka vuoksi sairaala-aika venyi kahteen viikkoon liotushoidon takia. Molemmat tytöt kuitenkin saivat heti 9 pistettä ja muutaman minuutin kuluttua 10. Synnytys kesti vain 3 tuntia. Oikein helppo synnytys. Tytöt nyt 4,5v.
Syntyivät viikolla 31 (sellasina 1800 grammaisina) ja keskolassa 6 viikkoa. Sinivalohoitoa annettiin molemmille pariin otteeseen ja pojalle tehtiin leikkaus kuukauden ikäisenä (avoin valtimotiehyt). Ihan hyvin meni kaikki kuitenkin loppujen lopuksi ja lapset ovat terveitä.
Olin silloin opiskelija, joten pystyin odotusaikana helposti lepäämään skippaamalla tunteja. N. kuukautta ennen synnytystä jouduin supistusten takia sairaalaan, jossa viikko vuodelepoa. Sen jälkeen sairaslomalla loppuaika. Synnytys käynnistyi lapsivedenmenolla ja lapset syntyivät alateitse. Kaverini kaksosraskaus taasen meni todella hyvin ihan laskettuun aikaan asti.
Tsemppiä ja malttia! Hyvin se menee!
Vierailija:
Sairaslomalle jäin 28 viikolla, ei ollut mitään syytä, kuhan lääkäri vain sanoi että on nyt hyvä aika jäädä.
Sairaala tai vuodelevossa en ole hetkeäkään joutunut olemaan ja kaikki on mennyt niinkuin pitääkin, nyt vain tuskastuttaa että eikö lapset millään ole ulos vapaaehtoisesti tulemassa:)
Onnea sinulle kovasti uutisesta:)
Se miten raskaus menee ei voi paljoa vaikuttaa.
Minullakin oli yksi sektio ennenkuin sain kaksoset. Raskaus meni yliaikaiseksi, 40+1 ja silloinkin tehtiin sektio.
Lääkäri kysyi mielipidettäni koska raskaus oli yliaikainen ja aikaisemmin olin ollut viikon sairaalassa, synnytystä yritettiin käynnistää, turhaan. Joten sanoin etten halua kokea viikon käynnistystä uudestaan, ja lääkäri päätyi sektioon.
Kaikki meni hyvin.
Varmasti menee hyvin myös sinulla!
- pojat syntyivät rv37+6, eli rv38. Kumpainenkin voi oikein hyvin!
- Olin sairauslomalla pariin otteeseen rv20 ja rv30 tienoilla ja rv33 jäin pois töistä sairaslomalle äitiyloman alkuun saakka. Vuodelevossa en joutunut olemaan kuin ihan samalla raskausviikolla kun pojat syntyi.
Minulla ei ole kokemusta aiemmasta sektiosta, mutta eiköhän susta nyt kuitenkin sairaalassa ja neuvolassa huolta pidetä. Tsemppiä!
Vauvat syntyivät joskus viikolla 38 ja silloinkin vain siksi, että käynnistettiin. Sattui kuulemma olemaan sairaalassa sopivasti tilaa... :) VAuvat olivat noin 2,5-kiloisia, ja kaikki on mennyt todella hyvin. Pääsivät kotiin muutaman päivän ikäisinä, samaan aikaan äitinsä kanssa.
Mihinkään lepoon siskoni ei tarvinnut jäädä, vaan sai elää ihan normaalia elämää synntykseen saakka.
- rv. 38 syntyivät, käynnistettiin, norm. alatiesynnytys
hyvin voivat, synnytys kesti n. 3 tuntia
- en joutunut jäämään sairaslomalle, ei mitään vaikeuksia, tosin tuli kesä sopivasti ja jäin ennen aitiyslomaa kesälomalle..
- ei kokemusta vaikkakin 1 alatiesynnytys pohjilla
Sairauslomalle jäin rv 21 supistelujen takia. En kuitenkaan joutunut vuodelepoon vaan sain elää ihan normaalia elämää, mutta olin siis sairauslomalla. Rv 31 jouduin sairaalaan raskausmyrkytyksen takia ja lapset syntyivät rv 33+4. Lapset olivat muutaman viikon keskolassa kasvamassa ja opettelemassa syömistä. Kaikki on menny tosi hyvin. Monet arvelee, etten muista kaksosten vauva-ajasta mitään koska se oli niin rankkaa. Ei todellakaan! Lasten vauva-aika oli ihanaa. Molemmat olivat tosi helppoja vauvoja, jotka nukkuivat ja söivät hyvin ja olivat aina hyväntuulisia. :) Vauva-aika ei ole mitään verrattuna kaksinkertaiseen uhmaikään, mutta silti ovat ihania!
Tsemppiä ja onnea kaksosista!
Eivät joutuneet keskoskaappiin eivätkä tarvinneet lisähappea.
Jäin sairaslomalle rv 22 supistelujen vuoksi, en joutunut täydelliseen vuodelepoon, mutta liikkuminen oli tosia vaikeaa ihan loppuviikoilla. Tsemppiä ja onnea matkaan! t. Maxi-Tupla
Meidän tuplat syntyivät rv 35, synnytys sujui hyvin. Molemmat olivat keskolassa kaksi viikkoa. Toisen piti harjoitella syömistä, molemmilla oli keltaisuutta johon annettiin kirkasvalohoitoa.
Töistä jäin pois muistaakseni rv 27. Vuodelevossa olin sairaalassa viikon ennen synnytystä raskausmyrkytyksen vuoksi. Siihen asti olin voinut ihan hyvin.
Vierailija:
millä rv:llä vauvat syntyivät? miten he voivat?milloin jouduit jäämään sairauslomalle, entä vuodelepoon, tai sairaalalepoon?
Vierailija:
Vauvat syntyivät suunnitellulla sektiolla rv 38+0, molemmat noin 2,5 kiloisia. Kaksoset olivat 6 vuorokautta keskolassa matalien verensokerien ja infektion vuoksi (saivat antibioottia).milloin jouduit jäämään sairauslomalle, entä vuodelepoon, tai sairaalalepoon?
Sairauslomalle jäin rv 28, mitään oireita ei ollut, mutta se oli sairaanhoitopiirin käytäntö kaksosraskauksissa.mitenköhän aiemmin tehty sektio vaikuttaa raskauteen loppumerteillä..
Mulle oli aiemmin tehty sektio eikä sillä ollut mitään vaikutusta tähän kaksosraskauteen.
Viikon olin ennen sektiota sairaalassa lapsiveden vähäisyyden vuoksi. Vuodelevossa ei kuitenkaan tarvinnut olla.
Ei jäänyt nää termit niin tarkkaan mieleen hormonihuuruissa. T: 9