Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten teidät puettiin lapsena?

07.03.2008 |

Muistatteko? Katsokaa kuvia.

Mulla ei ole muuta muistikuvaa kuin että mekko oli aina päällä juhlissa ja kylässä ja meillä oli pitkät takit ja damaskit eli villahousut mekon kanssa, ei mikään toppatakki. Ja kuvista päätellen sitten arkivaatteet on ihanan kamalia 70-lukulaisia! =) Keltainen mekko ja ruskeat sukkahousut. Tai vauvana oranssikeltainen Marimekon froteehaalari, miehellä samanlainen punasinisenä.

Äitini nauroi noille ja sanoi, että Marimekot oli siihen aikaan halpoja ja ne oli sen ajan muotia. Noihin mekkoihin hän oli kyllä tykästynyt ja sanoi, että niitä tosiaan ostettiin (ja ostetut oli epäkäytännöllisiä kankaita esim. samettia, ym.) ja ei sitten raaskinut arkena pitää, joten juhlaan ostettiin uudet. Ihan hullua!!! Kylään ei myöskään lähdetty farkuissa, niinkuin nykyaikana. Tosin kaikki mekot ei kuulemma olleet niin hienoja ja uutta, jotain hellemekkoja hän oli kuulemma ommellut vanhoista pöytäliinoista! Merkkivaatteita olin saanut vasta koululaisena, kun olin niitä pyytänyt. Tai yleensä niin, että isosiskoni oli pyytänyt ja minä olin matkinut häntä.

Äitini on itse hyvin maanläheinen ja aikalailla ekoihminen ja häneltä olen varmaan perinyt sen, että vähän, mutta hyvää. Hän ostaa niitä Marimekon 150¿ (?) maksavia pellavamekkoja itselleen ja en voisi kuvitella, hankkisi jotain h&m:lla, joka kuulemma käyttää värjäykseen ties mitä myrkkyjä. Vanhemmiten alan kai muistuttaa äitiäni yhä enemmän. Tykkään nyt jo kasvisruuasta, vaikka lihasta en ole kokonaan luopunut. :-)

Mites teillä???

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neonkeltaiset ja pinkit voiteet muistan, niillä tehtiin naamaan viivat. Ja Huskyn pipot!

Tosin mun lapsellakin on Huskyn pipo. =) Nuo omat kasarijutut ei kuitenkaan tunnu enää kamalilta omilla lapsilla ja esim. lacosten tossuthan on suorastaan ihanaa nostalgiaa, heh!

Vierailija
42/43 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse sain myös farkut joskus 10-11v ekaa kertaa ja olin ihan onnellinen niistä,ettei tarvinnut hiihtareissa enää kulkea :) Mun ekat farkut saattoivat olla Dallas-merkkiä mutta en ole täysin varma :) Sitä ennen olin koulussa käyttänyt hiihtareita (joissa oli kumilenksut sukkien alle) tai sammareita.

Paitoina minullakin oli jonkun tutun neulekoneella vääntämiä neulepaitoja ja sitten ihan marketin hiukset lentämään saavia " neuleita" kunnes minäkin sain (vähän ennen farkkuja) collegepaidan,meillä myös piti olla yksivärinen,kunnen sain joltain ssukulaiselta lahjaksi hevoskuvioidun vaaleanlilan paidan,ooh sitä onnea :):)

Kesällä käytettiin kiiltonahkaisia,edestä nyöritettäviä,matalapohjaisia kävelykenkiä tai purkkareita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkuissa PITÄÄ olla takataskut, suorat lahkeet, eikä vetoketjuja tai rusetteja lahkeen suissa! Äiti olisi siis ostanut kapenevalahkeiset, lahkeessa vetoketjulliset ja taskuttomat housut... No, silloin sain Warrick merkkiset farkut ja vuonna 1993 sain sitten synttärilahjaksi oikeat Levikset.