Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vatsa sekaisin-enteileekö synnytystä?

06.03.2008 |

Viime yönä alkoi kamalasti vääntää vatsaa ja vatsa meni ihan sekaisin ja vielä tänäänkin vatsa on kummallinen.Nyt olen ihan ihmeissäni että olenko syönyt jotain sopimatonta tai saanut ripulin vai onko tämä lähestyvän synnytyksen oire?! Tuntuu jotenkin tosi oudolta mutta en yölläkään kyennyt erottamaan vatsan vääntämistä supistuksista vaikka normaalisti kyllä kykenen analysoimaan tosi tarkasti supistusten laatua.Tiedän kyllä että ripuli voi käynnistää synnytyksen mutta jos se on ollut synnytystä enteilevä oire, niin millaista kipu on ollut?

Nyt rv38

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmatta päivää ravaan vessassa, mutta mitään muita merkkejä ei ole. Esikoisesta ei tyhjentynyt ollenkaan, kakkosesta vesien menon jälkeen ja oikein kunnon supistusten alettua tyhjeni vauhdilla, ihan toisella tavalla kuitenkin kuin nyt. Saattaahan tuo jotain merkitä, mutta luulen että lähinnä sitä, että parin viikon päästä saattaa tapahtua jotain.

Et muuten tuolla maaliskuisissa ole kirjoitellut?

Maaria tasan 38, samoissa ollaan!

Vierailija
2/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoitellut maaliskuisissa sillä olen ollut hieman laiska:/ Lukenut olen kuitenkin aina välillä.

Meillekin tämä on kolmas lapsi ja tänään siis tasan rv 38:) Aikaisemmissa synnytyksissä olen joutunut ottamaan peräruiskeen eikä tällaista ole ollut koskaan.Pari päivää sitten jo ajattelin, että nyt on supistellut lupaavasti viikon verran mutta kissan villat!Lääkärin mukaan kanavaakin oli vielä jäljellä reilut 2cm ja vasta säälittävästi juuri ja juuri kahdelle sormelle auki.Eli ei luulisi vielä olevan synnytyksen lähellä.Ironista on se, että olen joutunut olemaan tämän raskauden aikana vuodelevossa ennenaikaisuuden riskin vuoksi!

Blääh, nyt vain väsyttää nämä vaivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä meni muillakin perheenjäsenillä tällä viikolla vatsa sekaisin, joten omalla kohdalla se ei toiveista huolimatta tainnut olla synnytystä enteilevä oire.

Terveisin eräs, joka on myös joutunut lepäilemään supistusten takia, mutta nyt on rv 39 jo onnellisesti kasassa. Viikko sitten oli jo kohdunkaulakin hävinnyt, vatsaa jomottaa ja limavuotoa on, mutta ei vaan vauva ole vielä syntynyt.

Vierailija
4/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 37+-38+ viikoilla maha ihan kuralla melkein koko ajan mutta eipä ole vauva vielä mailmaan tullut :o)

Niiloakseli rv 39+3

Vierailija
5/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kesti noin kaksi viikkoa. Eli pari vkoa ennen synnytystä, supparit löi mahan kuralle joka pvä, jos yritti kävellä (heh, kiva aihe taas) lisäksi hikoilin sen pari vkoa kuin porsas. Eka synnytys sentään helmikuussa, mutta jouduin useasti pvässä suihkuun tuon parin vkon ajan. Ja vessa oli oltava lähietäisyydellä koko ajan.

Vierailija
6/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voi ihan hyvin enteillä synnytystä, mutta voi ihan hyvin mennä vielä parikin viikkoa aikaa.

Vierailija
7/7 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista odottaessa podin kans jotain pari viikkoa ennen laskettua aikaa löysää vatsaa...tuttu vanhankansan kätilö siihen sanoikin että synnytystähän se enteilee..ei niitä ennen mitään peräruiskeita annettu..kroppa tyhjäs itse itsensä.. =)