Kertokaa jotain positiivista Lähi-Idässä asumisesta
Kirjoitin tänne muutama päivä sitten siitä että mies haluaa meidän muuttavan 2-3 vuodeks Lähi-Itään, jotta saatais lainat maksettuu nopeammin. en nyt löydä sitä ketjua, mutta kyselen vielä, että onko kellään mitään positiivista sanottavaa asumisesta Lähi-Idässä pienten lasten kanssa? Lapset siis nyt melkein 2-vuotta ja toinen vasta 3 kk. Muutto olisi joskus vuoden sisään eli lapset olisi silloin noin 3-vuotias ja reilun vuodenikäinen. Ja joutuisin siis olemaan kotiäitinä vieraassa maassa ja miehellä olisi ilmeisen pitkät työpäivät tiedossa. Keksiikö kukaan mitään positiivista (muuta kun rahan)? Mies on taas jankannu koko ajan asiaa plääh.. ja tänäänkin kauhulla ajattelin jos muutamme sinne kauas kun esikoinen nautti niin kovasti mummon seurasta pulkkamäessä.
Kommentit (16)
ja selvennykseksi, että mies on innoissaan tästä ajatuksesta minä taas en.
Mies on ehdotellut monia maita (tai siis miehellä mahdollisuus työn puolesta päästä useampaan maahan) ja mikään niistä maista ei mua kiinnosta. Qataria, Kuwaitia ja Arabiemiiriä on mies puhunut, että noihin ainaki vois päästä.
t. ap
Mä en ikinä menis sinne itse, niin saati ottais vielä lastani mukaan.. :( Kauheeta ajatella!!! Älkää menkö!!!
ap sai ryöpyn tyyliin " typerä sukulaisissa roikkuja kun et mene, älä tuhoa miehesi unelmaa" , " äkkiä se pari vuotta menee" , " oletko rasisti, kun et mene" , " sama se kotiäidille on, missä sen ajan kykkii" .
Minä olen ap:n kanssa samaa mieltä, että parempi kun ette lähtisi, kun pystytte maksamaan lainat muutenkin ja raha on ainoa motiivi. Ovat sinunkin tunteesi tärkeät, ei vain miehen!
Vierailija:
Mä en ikinä menis sinne itse, niin saati ottais vielä lastani mukaan.. :( Kauheeta ajatella!!! Älkää menkö!!!
Aurinko, meri, upeat rannat, kiehtova kulttuuri esim.
ja tuosta lämmöstäkin oon sitä miettinyt että on mulle kyllä ihan liian kuuma, ei se aurinko varmaan kauheesti kiehdo jos porottaa liikaa. Kattelin netistäkin, että kesällä 50 astetta. Millä lailla kiehtova kulttuuri? Voimmeko kulkea lasten kanssa vapaasti ulkona ja voiko muutenkin elää " länsimaisena naisena" ?
t. ap
Vierailija:
Aurinko, meri, upeat rannat, kiehtova kulttuuri esim.
siellähän eletään kuin länsimaalaiset siirtomaaherrat 1800-luvulla. Maksetaan pientä orjanpalkkaa kotiapulaiselle jotka asuvat hökkeleissä, moni raataa siellä itsensä hengiltä, rakennustyöläisen palkka voi olla 100 ¿/kk ja työtä teet 12-16 tuntia päivässä pahimmillaan 40-50 asteen helteessä ilman taukoja, asuinsija 20 ihmisen jakamassa parakissa ilman WC:tä ja vesijohtoa. Tällaisia palkkoja maissa jotka ovat erittäin rikkaita. Samoin maihin huijattuja ihmisiä jotka eivät pääse pois kun passi takavarikoitu ja luvattu työ saattaakin olla ihan muuta kuin mistä sovittu. Nämä asiat koskevat siis niitä " huonompia" ihmisiä eli ei-länsimaalaisia ja -arabeja.
Kaikki menee ihonvärin ja kansallisuuden mukaan. Miehesi työpaikallakin esimerkiksi intialainen saa palkkaa huomattavasti vähemmän kuin vaikkapa englantilainen, vaikka molemmat olisivat käyneet samat koulutkin ja samanlainen työhistoria.
Kulttuuriahan ei yleensä ole kauheasti jäljellä, kaikki on hyvin keinotekoista, oma kulttuuri tuhottu ajat sitten. Mitään erityisen kiintoisaa historiallista nähtävää ei siis ole.
Mielestäni tuo on todella typerä sanonta. Maassa pitää elää maan lakeja ja paikallisia kunnioittaen, mutta mielestäni omasta kulttuuristaan saa kyllä pitää kiinni.
Vierailija:
Maassa pitää elää maan lakeja ja paikallisia kunnioittaen, mutta mielestäni omasta kulttuuristaan saa kyllä pitää kiinni.
esim saudi arabiassa intiasta tulleet siirtolaiset eivät ole saaneet lupaa rakentaa hindu temppeliä
teillä. Sinulle ei ole hyötyä muiden kokemuksista, täytyy tietää, millaiseen paikkaan tarkalleen miehesi työnantaja teidät lähettäisi. Noissa maissa on eroja, alueissa on eroja. Täytyyhän työnantajalla olla melko tarkasti selvillä, millaiseen elämään työntekijät ja heidän perheensä lähettää! Pyydä miestäsi kysymään työpaikalta nuo tiedot! Älkää päättäkö lähtemisestä tietämättä, millaiseen paikkaan lähdette.
Täytyy sanoa, että aika ajattelematon intoilija miehesi on, jos on lähdössä suorilla minne tahansa ajattelematta yhtään muuta kuin työtään ja lainojen lyhenemistä.
Voi olla todella antoisaa tai sitten ei. Ota mahdollisimman paljon faktoja selville.
Eikä tämä todellakaan ole provo, uskon, sillä esim. NSN:llä on toimintaa sielläpäin ja sinne on todellakin lähtenyt suomalaisia.
Vierailija:
Ei Arabiemiraatit vai mikä se nyt oli. ole mikään kiihkomuslimi maa!!!
kaikki lähi-idän maat harrastavat uskonnolla pelleilyä
Kerro nyt mikä lähi-idän maa ei ole kiihkomuslimimaa missä on demokratia ja kansalaisilla tasavertaisuus lain edessä?
Älä koskaan mene saudi-arabiaan. Se on on kaikista arabimaista vanhoillisin ja sinulla ei ole naisena edes lupaa ajaa autolla saati sitten mennä ulos yksin ilman miestä. Myös Kuwait ja muut ovat siinä rajalla. En suosittelisi.
En huomannut aikaisemmin, että miehesi on ehdottanut myös UAE:ta. Arabiemiraateissa kannattaa muuttaa Dubaihin. Dubai on melko länsimaalaistunut ja siellä voi elää suht mukavasti länsimaalaisena ja puuhailla sitä sun tätä. Suomesta on myös melko helppo lentää Dubaihin ja lennotkaan eivät maksa maltaita. En osaa sanoa kovin paljoa muista emiirikunnista kuin Dubaista, mutta alueilla on kaiketi lainsäädännöllisiä eroja ja Dubai on noista vapaamielisin ja eroaa aika radikaalisti muista arabimaista esim. saudeista ja kuwaitista.
Dubai on ihan kiva... menkää sinne jos on miehen pakko päästä ulkomaille. Olen se aasialaisen muslimin vaimo, joka vastasi sinulle viimeksi. Voit jopa nauttia siellä asumisesta ja luulisin, että pystyt sopeutumaan melko helposti. Voi olla, että et edes halua muuttaa takaisin. Menkää sinne koko perheen voimin. Minusta on ihan ok ja en usko, että sinulle tulisi siellä mikään hätä. Dubaissa käy myös aika paljon turisteja, joten länsimaalaista juttuseuraa pitäisi löytyä.
Kannattaa ottaa tapakulttuurista ja lainsäädännöstä selvää ennen muuttoa. Rohkeasti vaan matkaan jos mies suostuu muuttamaan Dubaihin.
Edes UAE ei ole länsimaihin verrattuna kovin vapaamielinen ja anna yhtä paljon kansalaisvapauksia/oikeuksia, mutta aika mestari saa olla jos joutuu kuseen UAE:ssa. Jos elätte siellä ihan normaalia elämää niin ei mitään ei tarvitse pelätä. Ihan kivasti siellä voi asua.
asumista sitten entistäkin enemmän.