Verinen vuoto rv 6+2
Onko muilla ollut veristä vuotoa raskauden aikana, eli miten yleistä se on? Mistä tietää, että onko kyseessä keskenmeno?
Kävin äsken vessassa ja vessapaperiin tuli punaista vuotoa. Nyt sitten tietty iski paniikki, että päättyykö tämä raskaus näin.. :(
Kommentit (6)
hei!
minulla oli runsasta verenvuotoa mahakipuineen rv6+5. kävin alkuraskauden ultrassa jossa löytyi syke ja ehjän sikiöpussin vierestä mahdollisesti toinen sikiöpussi joka oli tyhjentynyt.
vuoto oli veristä muutaman päivän, ruskeaa vuotoa jatkui viikon verran.
minulla tuli uudelleen vuotoa rv16+4, kirkasta verta ja klönttejä seassa sekä mahakipua. menin heti sairaalaan ultraan jossa kuitenkin sikiöllä kaikki hyvin. lääkäri ei osannut sanoa mistä johtui, mahdollisesti hematooma tai sitten eteisistukka aiheutti vuodon.
nyt kuitenkin menossa jo rv 29+1 ja kaikki näyttää toistaiseksi olevan ihan hyvin.
tsemppiä, kaikki voi olla kunnossa vuodoista huolimatta!
oliko sulla marie ne mahakivut kuinka kovia? itsellä ollut tämän päivän veristä ja klönttistä vuotoa todella kovien mahakipujen vuoksi.
Olisko tuota vuotoa tullut yhteensä nyt illalla n. 3 rkl (laitoin kuukupin, joten siksi tiiän määrän). Soittelin päivystykseenkin, kun tuli myös vatsakipuja, semmoisia ns. menkkakipuja. Siellä neuvoivat, että " jäitä hattuun" .. Voi kuulemma olla ihan normaalia, mutta on tietty olemassa myös keskenmenon mahdollisuus. Sanoi, että jos vuoto jatkuu vielä huomenna runsaana, niin ottaa sitten uudestaan yhteyttä. Joka tapauksessa kuulemma kannattaa soittaa aamulla neuvolaan. Mietin kohdunulkoisen raskauden mahdollisuuttakin, mutta siihen päivystyksen nainen sanoi, että siinä tulee hirmukovat kivut, joten tuskin on sitä, elleivät kivut sitten ylly.
Sain ajan iltapäivälle ultraan, yksityiselle mennään. Selviää sitten, että miten asiat on. Vuotoa ei ole enää tullut, mutta vatsaa kyllä jomottaa. Tänään mulla rv 6+3 menkoista laskettuna (omien laskujen mukaan 6+0 ovulaatiosta laskettuna), joten pitäisi sydänäänet jo näkyä, jos siellä joku on..
Ultrassa käyty, siellä se sydän sykki :)
Vastasi viikkoja 5+5, joten heittää 5 päivää neuvolan arvioista (6+3), joka on laskettu viimeisistä kuukautisista. Tuon mukaan laskettu aika olisi sitten 1.11.
rv 6+6 tai niin ainakin luulin...jos sulla ei liity vuotoon mitään kipuja niin todennäköisesti kaikki ok. Monilla saattaa tulla vuotoa alkuraskaudesta ja on ihan normaalia...mulla ei asiat niin hyvin, tammikuussa km 5+1 ja tänään alkoi vuoto...ja kipu...