Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuomitaanko mut täällä kun menen töihin vauvan ollessa 5,5kk?

Vierailija
05.03.2008 |

Hän ei tosin mene päivähoitoon isosiskon kanssa. Vuorotellaan miehen kanssa, kun molemmilla 3 vuorotyö.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ihan hyvässä hoidossa.

Eri juttu on, miksi haluat noin pian töihin, ja tuleeko elämästä rankkaa tuon vuorotyön takia.

Vierailija
2/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko sillä mitään väliä, jos itse olette ratkaisuunne tyytyväisiä? Pelkästään imetyksen takia en olisi voinut edes harkita töihinpaluuta ennen kuin lapset on olleet n. 1-vuotiaita, mutta eihän kaikki voi edes imettää, vaikka haluaisivatkin. Pääasia kai on, että pikkuinen saa olla edelleen paljon sekä sinun että isänsä kanssa kotosalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin töihin samassa vaiheessa, mies jäi hoitovapaalle. Ainoa asia, joka itseäni jäi harmittamaan oli imetyksen loppuminen - poika oppi niin hyvin pullolle, ettei rinta kelvannut enää.

Vierailija
4/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vanhempainvapaalla (minimi) ja samalla töissä. Mies jatkaa töitää samaa tahtia kuin kaikki vuodet. ap

Vierailija
5/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi ei mene hoitoon. se on kai se yleisin tuomitsemisen syy ja liittyy siihe, että lapsen parasta täällä ajatellaan :)

Vierailija
6/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko hänkin kotona vai päiväkodissa? Jos hän menee päiväkotiin tai muualle kodin ulkopuolelle hoitoon, niin kuinka pitkiksi päiviksi ja minkä ikäisenä?

Ja sitten tärkein: milloin olette koko perhe yhdessä? :O

Vierailija
7/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän parempi äitiyspäiväraha?

Vierailija
8/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa silti löytää sitä koko perheen yhteistäkin aikaa viikottain johonkin väliin, ettei arki muutu suorittamiseksi. Ja olisi varmaan kiva ehtiä olla joskus taas kahdestaankin miehen kanssa...?

-8

Vierailija
9/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin kahden ekan kanssa kotona melkein 5 vuotta.

Nyt 3. tulossa ja ilomielin palaisin töihin jo 5 kk kuluttua (tai jotain sinnepäin), jos mieheni tai äitini tai joku muu läheinen hoitaisi sitten vauvaa. Imetys ei ole onnistunut kertaakaan, joten sekään ei kotona pidättelisi. Terveitä ja isokokoisia ovat noi kaksi olleet ilman tissimaitoakin, vaikka mielellään olisin imettänyt. Ekan kanssa itkua väänsi asiasta, nyt ei vois vähempää kiinnostaa. On maailmassa isompiakin asioita

Vierailija
10/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen töitä viikonloppuisin + yksi aamupäivä, jolloin isovanhemmat tai yksi ystäväni hoitaa vauvaa.

Olen alkanut tehdä töitä molempien isompienkin lasten kohdalla aikaisin, tämä sopii meidän perheelle. JOS mä katkaisisin tän " työputken" , joutuisin hakemaan muita töitä, ja silloin en enää pystyisi näin kätevästi yhdistämään perhettä ja työtä, ja lapsetkin joutuisivat päiväkotiin.

Lisäksi mä todella tykkään työstäni, joten teen sitä ihan itsekkäistäkin syistä.

Vierailija
11/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Eikö olisi kannattanut hankkia

vähän parempi äitiyspäiväraha?"

Niin varmaan olisi kannattanut, mutta ei tämä minkään rahan takia ole. Mies tienaa ihan hyvin (brutto 5500¿/kk). Tuntuu vaan että pakko saada välillä muutakin ajateltavaa, kuin koti, mies ja lapset. Harrastuksiakaan kun ei ole. Ja toivon, että mies ymmärtäisi vihdoin sen että kotonakin on hommaa, ja että hänen ja lasten välit lähentyisivät. Lapset kun ovat olleet 99% mun kontolla.

Vierailija
12/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta imetys on aina ollut mulle tosi hankalaa, ja esikoisen kanssa se loppuikin siinä 4kk iässä, joten mua sitten kyllä harmittaisi, jos menettäisin työni, enkä pystyisi imettämäänkään.

Nyt kun teen kuitenkin vain kahta päivää viikossa töitä, uskon, että olisi mahdollista pitää imetystäkin yllä.

Vierailija
13/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvapaata. Tuossa ei ole mitään järkeä, jos raha ei kerran pakota. Perheelle ei tule yhteistä aikaa ollenkaan ja siitä kärsii se isompi lapsi.

Vierailija
14/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla siellä töissä ihan tarpeeksi ennen eläkeikääsi! Ole nyt hyvä ihminen kotona ja hanki jotain harrastuksia itsellesi.

Vierailija
15/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitkaa vaan ihan vapaasti :-)

Vierailija
16/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä TYKKÄÄN työstäni, ja ala on sellainen, josta ei kovin pitkiä aikoja voi poissa olla.

Kun meillä kerran onnistuu se, että lapset hoidetaan kotona, mutta vanhemmat käyvät myös töissä, niin mikäs siinä niin paha on?

Vierailija:

Saat olla siellä töissä ihan tarpeeksi ennen eläkeikääsi! Ole nyt hyvä ihminen kotona ja hanki jotain harrastuksia itsellesi.