Koska hyppykeinuun?
Hei,
Meillä on täällä vajaan viiden kuukauden ikäinen pikkuneiti, joka ei enää tahdo pysyä millään paikallaan ja punkee koko ajan jaloilleen. Meillä odottelisi tuolla komerossa jo " hyppykiikku" , mutta en oikein tiedä koska sen saa ottaa käyttöön.
Nut olisinkin kysellyt muitten kokemuksia asiasta; milloin olette laittaneet lapsen hyppykiikkuun? Olen kuullut varoitteluja, että jos liian aikaisin seisottaa, niin voi tulla virheasentoja jalkoihin.
Kommentit (4)
Normaalisti ovat kehittyneet molemmat (esikoinen nyt 2,5 ja kuopus 8kk). Kävelytuoli oli käytössä esikoiselta myös 5kk lähtien.
mutta miksipä ei voisi 5 kk vanhana mennä jos lapsi on siihen valmis. Tyttö tykkäsi monta kuukautta ihan älyttömästi siitä, en tosin antanut olla kovin pitkään kerralla koska siitä niin kovasti varoitetaan. Eikä mitään vahinkoa aiheuttanut, nyt opettelee kävelemään eikä varvista tippaakaan. Päinvastoin tuntuu että jaloissa on paljon voimaa ja jaksaa seistä tukea vasten tosi pitkään. N. 8 kk vanhana ei enää halunnut siinä olla kun se rajoitti liikkumista sitten kun oppi kunnolla liikkumaan eteenpäin lattialla.
-Minni ja tyty 10 kk
Mä en kyllä voi suositella hyppykiikkua kellekään. Meillä poika alkoi aina vaan pompotella jaloillaan sen jälkeen kun oli muutamia kertoja pidetty hyppykiikussa ja unohti vallan miten jalkojen päälle varataan :( Siihen jäi meillä hyppykiikkuilut lyhyeen, enkä ole seuraavia lapsia laittanut siihen lainkaan. Tarpeeton vehje minusta.
pojan ollessa noin 5.5kk Poika on aina ollut tosi jäntevä ja sylissä ollessaankin seisoo aina mielellään. Itse olen kuullut, että hyppykiikun voi laittaa jo jopa 3kk eteenpäin. Täytyy vaan kattoa että kun vauva on kiikussa rennosti, että koko jalkapohja ottaa lattiaan kiinni, eikä niin että varpustaa.