Kestovaipat ovat minulle uusi tuttavuus.
Hoitolapsellani on käytössä kestovaipat. Useita kertoja päivässä kastuu vaatteet kun pissa tulee ohi tai läpi. Joku on joskus täällä sanonut, että jos vaippa on sopivan iso (imukykyinen) niin pärjää kertakäytövaipalle. Lapsen vanhemmat kyllä tietävät pissapyykistä, että vahinkoja sattuu. Miten voin heitä loukkaamatta pyytää parempia vaippoja? Tuo tuntuu sellaiselta asialta, että vanhempien pitäisi itse se tajuta. Aina hakutilanteessa kerron, että monetko vaatteet tänään kastui kun vaippa petti.
Kommentit (48)
tästä keskustelusta sen ajatuksen poimin ja näin ap:llekin alussa sanottiin, että on siedettävä jopa reilusti alle 2 tunnin vaihtoja
-20
niin ja en vaatisi itse, kun hommaisin sellaiset vaipat, jotka pitää edes 2,5 tuntia - oli ne sitten kestot tai kertikset
Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisin lastani painavissa vaikkakin edelleen pintakuivissa vaipoissa! Tarkoitus oli kertoa, että mielestäni ei ole ok jos pph joutuu vaihtamaan kestoja 1-2 tunnin välein. Kertakäyttövaipat imevät ne isotkin pissat ilman vuotoja nääs!
Joten ap:lle sitä ei ole mitään järkeä kaupata. Imua ei lisää pätkääkään ja koska vanhempien mielestä ei tarvita, asia on kunnossa.
Kakkavaipat tulee aina pussissa kotiin pesemättöminä. Mites teillä muilla, saatteko kakkapussin kotiin?
Vierailija:
Kakkavaipat tulee aina pussissa kotiin pesemättöminä. Mites teillä muilla, saatteko kakkapussin kotiin?
En sanonut että vaihdan jatkuvasti vaippaa kahden tunnin välein, vaan että JOS vaippa on todellakin märkä kahden tunnin välein, vaihdan sen kuivaan vaikkei kello olisikaan vielä tarpeeksi.
Ulkoilua harvemmin käsittääkseni tapahtuu sekä päiväkodissa että perhepäivähoidossa yli kolmea tuntia kerrallaan putkeen, ainakaan silloin kun olen itse ollut päiväkodissa töissä. En ymmärrä mikä on ongelma siinä että vaihtaa lapsen kuiviin ennen ulos lähtöä ja sitten sisälle tullessa. En kehottanut ketään piipahtamaan retkiltä kotiin vaipanvaihdon takia.
10 - joka vaihtaa edelleen vaipat tarvittaessa.
Vierailija:
Muistakkin hoitaa lapsesi ite siihen asti kun käyttää vaippaa.
siis sinä joka sanot, että vaihdat vaipat kahden tunnin välein. Päiväkodissa ja perhepäivähoidossa tuo ei onnistu tai sitten lapsille sanottava että pysytään sisällä koska vaihdellaan vaippoja!!! Kyllä taas savu nousee korvista!
kuivaliina (esim. fleecenpala) lisää mukavuutta!