Kestovaipat ovat minulle uusi tuttavuus.
Hoitolapsellani on käytössä kestovaipat. Useita kertoja päivässä kastuu vaatteet kun pissa tulee ohi tai läpi. Joku on joskus täällä sanonut, että jos vaippa on sopivan iso (imukykyinen) niin pärjää kertakäytövaipalle. Lapsen vanhemmat kyllä tietävät pissapyykistä, että vahinkoja sattuu. Miten voin heitä loukkaamatta pyytää parempia vaippoja? Tuo tuntuu sellaiselta asialta, että vanhempien pitäisi itse se tajuta. Aina hakutilanteessa kerron, että monetko vaatteet tänään kastui kun vaippa petti.
Kommentit (48)
Mutta jos ei ole siitä kyse, niin kyllä kyseisissä vaipoissa on jotain vikaa. Ota asia puheeksi vanhempien kanssa ihan rauhallisesti ja asiallisesti. Jos et ole hyökkäävä ja/tai arvosteleva, suhtautunevat ihan normaalisti asiaan.
Tiedä häntä missä on vika, kun en tiedä minkätyyppisistä kestiksistä on kyse. Mutta imukykyä ja istuvuutta on mahdollista korjata erilaisin keinoin.
T: 2:n kestovaipatetun nyt leikki-ikäisen äiti
Haittaisi meidän päivärytmiä jos alle 2h välein pitäisi tulla vaipanvaihtoon. Ap
Vaippa kannattaa vaihtaa vaikka sitten kymmenesti päivässä jos on pissat tullut sen sijaan että odottaa vielä muutamat pissat lisää samaan vaippaan. Kertiksilläkään ei ole tarkoitus sinnitellä yhdellä vaipalla koko hoitopäivää.
Vierailija:
Kestot toimi aiemmin pomminvarmasti mutta kun lapsi on vanhempi ja pissaa tulee enemmän ja paineella niin sitä ei mikään kesto ime :(
olen eri mieltä tuosta... Meillä ei kestovaipoilla ollut koskaan sanottavia vuoto-ongelmia kuivaksioppimisikään asti (tosin laset oppivatkin kuiviksi tosi pieninä).
Vierailija:
Vierailija:
Kestot toimi aiemmin pomminvarmasti mutta kun lapsi on vanhempi ja pissaa tulee enemmän ja paineella niin sitä ei mikään kesto ime :(olen eri mieltä tuosta... Meillä ei kestovaipoilla ollut koskaan sanottavia vuoto-ongelmia kuivaksioppimisikään asti (tosin laset oppivatkin kuiviksi tosi pieninä).
Kyllä minä ainakin vaihdan vaippaa lapsilleni usein jopa 2tunnin välein, riippumatta onko kertakäyttöinen tai kestovaippa. Jos vaippa on oikeasti märkä, niin tottakai se vaihdetaan eikä mietitä kellonaikoja.
Eikä sitä vaippaa ole pakko tulla juuri kotiin vaihtamaan, jos käytte kerhoissa tai lastentapahtumissa, niin vessa löytyy aina. Jos taas ravaat esim. shoppailemassa lasten kanssa useita tunteja, ihmettelen kyllä ammatinvalintaasi.
Ennen pihallelähtöä potalle ja kuiva vaippa ylle ja heti pihalta tultua potan kautta kuivitus. Mikä sinulla nyt on ongelmana? Kuinka vähillä vaipanvaihdoilla haluaisit selvitä?
AIO:t Rumpsters, Tirsokas, Tiris, Mollavauva (muistaakseni). Kaksia eri kuoria (en muista merkkejä...) ja monia eri sisävaippoja. Niistä jokainen vuotaa jos pääsee tulemaan se Iso Pissa. En enää osta yhtään kokeilua, kun lapsi alkaa oppia tuon pottailun hyvin ja toivottavasti kesään mennessä vaipat lähtee kokonaan pois :)
S ja M kokoisia nämä kuoret/pussit (mitä lie). Sisällä Disana niminen liina, tuntuu karhealta. Jos tuolla pyyhkisin kaatunutta nestettä niin tuskin imisi mitään. Ap
että teetkö sinä jotain väärin ja onko heillä vastaava ongelmaa kotona. Jos kaikki on kunnossa vaipatuksen suhteen, tuollaista ongelmaa ei pitäisi ollaa. Minkälaisia vaippoja lapsella käytetään hoidossa? Kun tietäisi tarkemmin, voisi miettiä mikä on vialla.
Koska mitään jumbopakettia en halua tehdä housuihin enkä kertiksiäkään ota käyttöön. Parin tunnin vaihtoväli kestoilla ihan yleinen.
siis sinä joka sanot, että vaihdat vaipat kahden tunnin välein. Päiväkodissa ja perhepäivähoidossa tuo ei onnistu tai sitten lapsille sanottava että pysytään sisällä koska vaihdellaan vaippoja!!! Kyllä taas savu nousee korvista!
Kahdella tutulla on eemukka-merkkisiä vaippoja ja niistä on hyvää sanottavaa vaan. Itse ajattelin koittaa niitä vaikka ne maksaakin. Osan ajattelin itse tehdä jos jaksan. Jos tulee lisää lapsia niin ainahan se on säästöä ja se kauhea jätemäärä vähenee.
Minkälainen jälleenmyyntiarvo on yleensäkkin kestoissa?
Ois kiva tietää jos jollakin kokemusta...
päiväkotien ulkoilut ja retket jäisivät väliin ja ohjelma pyörisi pelkästään tunnin välein vaihdettavien vaippojen ympärillä
Vierailija:
Minkälainen jälleenmyyntiarvo on yleensäkkin kestoissa?
Ois kiva tietää jos jollakin kokemusta...
Ovat valmiiksi " sisäänajettuja" :).
Tietysti jos käytät vaipat ihan kauhtuneiksi, ei niistä tietenkään saa niin paljoa, koska käyttöikääkään ei ole niin kauaa jäljellä. Mutta noista hutiostoista jotka myy melkein uutena pois voi saada melkein omansa takaisin.
Kestot toimi aiemmin pomminvarmasti mutta kun lapsi on vanhempi ja pissaa tulee enemmän ja paineella niin sitä ei mikään kesto ime :( On onneksi jo aika hyvin päiväkuiva joten saattaisi hyvinkin mennä päiviäkin ilman kastumista. Silti tuo kikkailu ei mielestäni kuulu hoitopäiviin.
Minusta vanhempien pitäisi ymmärtää tuo ihan itse!!