En pitänyt vauvaa visusti kotona edes ensimmäistä elinviikkoa
Olen yh ja kaupassa ja apteekissa, yms oli pakko käydä
Kommentit (4)
Ma syntyi tyttö, pe päästiin kotiin ja lauantaina vaunuteltiin mummilaan jossa oli sukulaisia vauvaa katsomassa. Pyöräilin myös kauppaan kun tarvitsin imetysliivit. Vauva oli esikoisemme. Kävimme myös asuntoesittelyissä, kaupoissa, puistoissa... Ja vauva on minulle tosi läheinen ja imetin missä vain. Nyt jo iso tyttö, 8kk.
kun rs-vitus ja influenssat riehuvat. jos on pakko mennä niin eihän sille mitään voi.
Johtui siis siitä, että vauva oli pieni syntyessään ja paino ei oikein lähtenyt nousuun. Pituutta hän kyllä kasvoi, mutta paino ei noussut juurikaan. Lisäksi täällä oli kylmää ja tuulista... eli ei saatu ulkoilla. Sitten kyllä, kun hieman alle 2vko vanhana paino lähti nousuun, niin ahkerasti ollaan ulkoiltu.
Mun vauva syntyi keskiviikkona, perjantaina päästiin kotiin ja lauantaina oltiin jo koko perhe ulkoilemassa kun oli niin kaunis päivä (kesällä). Isä ja isommat lapset kävi uimassa, mä ja vauva istuskeltiin varjossa puun alla. Myöhemmin käveltiin ulkona ja vauva nukkui vaunuissa. Oisko mun pitänyt yksinäni jäädä nyhjäämään kotiin vai kieltää muultakin perheeltä ulkoilu? Vauva nukkui hyvin ja söi myös, tissiä kun on helppo antaa missä vaan.
Saikohan se nyt sit kamalia traumoja? Ihan terveeltä 5-vuotiaalta ainakin näyttää... Pitäisköhän varata jo varmuuden vuoksi aika lastenpsykiatrille?