Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juuri ticketin ulkoiluvaatteet?

04.03.2008 |

Mikä tekee ticketin vaatteista parempia kuin esim. reimatec, lassietec, remu tai mikä tahansa muu merkki?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ovat haluttuja (vaikka eivät siis ylivoimaisesti parempia)? Yleisesti siksi, että niitä on saanut vasta vähän aikaa Suomesta.

Omalla (ja monen muunkin, luulen) kohdallani pidän haalareiden ulkonäöstä ja leikkauksesta; juuri sitä mitä olen kaivannut. Haalariuraa takana jo kohta 9 vuotta ja Ticketeissä juuri kaipaamani yksivärisyys sekä leikkiin sopiva vapaus, ei kuristavaa vyötäröä lapselle, jolla vielä pienen ihmisen pömppämaha.

Sen sijaan sadepukujen hinku johtuu luullakseni merkistä. Vai kuinka moni muuten kaipaa lapsellee tuulipukua, en ole ainakaan huomannut tuollaista tarvetta. Joskus olen täällä sellaista kysellyt veneilyyn, eikä ole muita oikein ilmoittautunut. Ja kumipuvun ominaisuudet taas...Rukan kuravaatteita vierastetaan, mutta Ticket kelpaa, hassua. Tai sadepuku millä materiaalilla tahansa vk-puvun korvikkeena on omasta tarpeestamme katsottuna hassua myös.

Mutta kaiken kaikkiaan: miksi ei Ticketin ulkoiluvaatteet? Lastenvaatteita on hauska ostaa ja usein saa myös hyvän mielen shoppailun päälle :o)) Tekee Reimallekin hyvää, kun joku vähän ravistelee.

Vierailija
2/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään merkkiuskollinen siinä mielessä että pitäisi jotain merkkiä itsessään parempana kun joku toinen MUTTA Reimatecit ei mielestäni vastaa laadultaan korkeaa hintaansa. Meidän kovalla kulutuksella niistä ei jäänyt mitään jäljelle eikä pysyneet edes koko kautta siisteinä/ehjinä joten enää niitä ei meille tule, ellei löydy jostain tosi edullisesti.

Ticketit kaikki olen ostanut alesta (joko Suomesta tai sitten nettikaupoista), kestäneet kulutusta paljon paremmin, säilyneet parempina ja lisäksi pidän yksivärisistä kuoseista.

Tänätalvena esikoisella ollut Po.P:n haalari, joka myöskin ominaisuuksiltaan erinomaiseksi todettu, yksivärinen ja saatu tuttavan kautta uutena edullisesti.

Karsastan haalareissa kovin kirjavia väriYHDISTELMIÄ. Tai ihan pelkkiä tummia värejä pojilla (punainen taas on esikoispojan lempiväri ja sitä, yksiväristä on löytynyt/löytyy ulkovaatteinakin). Lisäksi haalarit on lapsen työasu, joten niiden tulee kestää ja toimia. Kuitenkaan mitään hirmuisia summia en halua/voi investoida ja toivon, että esikoisen haalarista on kuopukselle kakkoshaalariksi.

Meillä on ollut myös Remun kaksiosainen vk-puku. Muuten hyvä, mutta ei pidemmän päälle pitänyt vettä. Lassiteclitakin on ollut ja on tälläkäin hetkellä kaksiosainen vk-puku; esikoiselta kuopukselle tosi hyvänä säilynyt ja vielä yksivärinen ;) ja ostettu kaikenlisäksi aikanaa alesta.

Ja vielä; SAATAVUUS. Kun lastenvaateliikkeisiin on aina se puolen tunnin matka, meidän Prismassa tuntuu olevan vain omia merkkejä ja kuten meidän CM:ssä, vain " tyttö-/poika-" värejä ja malleja niin on muuten helppoa tilata netistä ja saada tavarat suoraan kotiin. verrattuna että lähtee kauppaan ja sitten on koot ja värit loppu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin testata vaatteita ja väritkin miellyttivät.

Ticket talvihysteriasta tarttui mukaan tuo irroitettavalla

fleecevuorella talvi/välikausi asu ja hintaa vain 55,00e

eli kaksi haalaria yhdellä iskulla 55/2 = 27,50e

Meillä siis tuo " tuulipuku fleecevuorella" hintaa oli vain 34,50e sekä

" tuulipuku ilman vuorta" 37,50e myös kumipuku n.22,00e eli

yhden reimatec setin hinnalla takki 89,00e+housut 49,00e sain

kolme erillaista pukua joten miksi ei ????

Reimatec setin hinnalla sain myös asusteet :D

Meillä on kaikkia merkkejä ollut ja suosinut olen reimaa mutta

heidän hintansa on kotiäidin ulottumattomissa eli en raaski

laittaa noin paljon pukuihin... kuin Ovh velvoittaisi. Huomasin

että REMU -setti oli myös 99,00e (mielestäni kallis).

Olen myös hyvällä menestyksellä koettanut LASSIE uutuuksia

mm. Gtech sekä Lassietec ja hinta/laatu on kohdallaan. Värit

vain eivät aina miellytä joten harvakseltaan eksyvät meille.

Name It, Exit, Lindex, Kappahl, Seppälä Mos, Prisman omat

merkit tarttuvat mukaan jos väri miellyttää ja kokeilun halua löytyy :D

MEILLE TULI TICKET hintansa takia koekäyttöön.

Vierailija
4/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavaksi vuodeksi sellainen on jo hankittuna, koska..

-Aivan älyttömän kestävä kangas! Koko talven käytön jälkeen on kangas vain vähän pehmentynyt polvista, vaikka tätä ennen on lähes kaikki haalarit kulunut polvista puhki.

-Ei siis karheudu polvista/pyllystä kuten useimmat haalarit tekevät, ei haalistu, tahrojakaan ei juuri ole jäänyt yhden talven käytön jälkeen

-Uusimmissa malleissa irroitettava fleecevuori, joten meillä jatkuu saman haalarin käyttö keväälläkin

-Kauniskin on

Tärkeintä meille siis on ollut ainakin tuo kestävyys ja se, että ulkonäkö säilyy hyvänä käytöstä huolimatta! Olen niin kyllästynyt ulkovaatteisiin, jotka näyttää viikon käytön jälkeen siltä kuin ne olisi ollut jo käytössä ties kuinka kauan.

Nuo sadeasut sun muut ei ole ainakaan meillä olleet kovinkaan kestäviä ja mitoitus on todella ihmeellinen... Housut ja takki ei koskaan sovi samaan aikaan päälle. Mutta itse liputan kyllä haalareiden puolesta, vähän kyynisesti kyllä suhtaudun niihin mattapintaisiin kankaisiin kun taitavat imeä likaa vähän liiankin hyvin minun makuuni ;-)

Vierailija
5/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta kuitenkin, meillä talvihaalareina nyt kaksi vuotta Ticketin baggieja, viime vuonna tavallisia, tänä vuonna irrotettavalla vuorella, koska ovat kivan näköisiä, värit ovat herkulliset ja ennen kaikkea päällikangas on erinomaista! Ei mene miksikään eikä juurikaan edes likaannu. Toki jotain tahroja tulee kurakeleillä jo ovat ilman kurahousuja, mutta nyt kun tuli lunta ja lapset on kierineet puhtaassa lumessa, on haalarit taas ihan puhtaat :) . Irrotettava vuori on tänä lämpimänä talvena tehnyt puvusta todella mahtavan monikäyttöisyytensä ansiosta, ilman vuorta on haalari ollut sopivia plussakeleillä ja vuoren kanssa niinä harvoina pakkaspäivinä, mitä on ollut.

Vierailija
6/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olit oikeassa. Meillä on siis tänä talvena Baggie Reflex ja viime vuonna oli se malli, jossa ei ollut irroitettavaa fleecevuorta. Onko se nyt sitten pelkkä Baggie?! :-) Mallien nimet muuttuvat niin tiheään ettei pysty muistamaan.. ;-)

Vierailija
7/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä silmää miellytti yksivärisyys. Vahva kangas ja vedenpitävä kuten esim. Reimatec, jolla vain muutamia malleja yksivärisenä (joita on kyllä tullut myös ostettua).

Ticketit on osoittautuneet käytössä kestäväksi ja hyviksi. Samoin Po.Pit. Ticketin hintataso on aavistuksen verran vielä edullisempi ja he ovat vähän Po.Pia uskaliaampia värien suhteen.

Ticketin kirjavat kuosit ei ole inspanneet, joten ihan aukoton fani en ole.

Miksi ei Lassie, Remu, ym. ? Voin ostaa noilta housuja, nekun on yksivärisiä, mutta muuten mallit ei miellytä silmää. Kysymysmerkki on myös vedenpitävyys. Ostan mieluiten malleja, joissa kaikki saumat on teipattu ja jotka ovat täysin vedenpitäviä - ei melkein. =)

Vierailija
8/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut yksi Ticketin turkoosi välikausihaalari, johon olen ollut vähän pettynyt: oikein imi likaa, jota ei saanut pesussakaan lähtemään, ja peseminen ja hankaaminen ovat sitten taas kuluttaneet haalaria.

Mutta miksikö ostin sen alun perin:

- Malli. Meidän pojalla on aika pitkä selkä, joten Ticketin malli (pitkä selkäosa) on ollut hyvä. Reimatec, Motionwear ja Jonathan ovat jääneet ensimmäisenä juuri selkämitan kohdalta pieniksi. Toisekseen pojalla on aikamoinen pömppömaha, vaikka muuten hoikka onkin, ja aika monissa vyötärökuminauhallisissa haalareissa tuo kuminauha on ikävän tiukka.

- Värit. Pidän iloisista ja kirkkaista yksivärisistä haalareista. Toisaalta myös jotkut retrokuviot ovat miellyttäneet, vaikkei meillä sellaista haalaria olekaan ollut.

Mattapintaista Ticketiä meille tuskin enää tulee, mutta ehkä liukaspintainen haalari ei imisi niin likaa...? Toisaalta olen miettinyt, että tarvitaanko meillä ylipäänsä kosteussuojattua haalaria, kun päiväkodissa sen päällä kuitenkin käytetään kurahousuja.

Vierailija
9/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin meille talvihaalareita alesta juuri samaisesta syystä kuin joku muukin mainitsi eli on pitkä selkäosa. Käytännössä meille sopii pojille parhaiten Seppälän ja Ticketin haalarit. Päiväkotiin Seppälän haalarit ja kotikäyttöön ja ehkä kovimmille pakkasille päiväkotiin Ticketin haalari (se kai lämmin?).

Välikausivaatteita en kyllä ostanut pienemmällekään (isommalle nyt puhumattakaan), kun hinnat oli minusta liian suolaiset. 98 euroa jäi vaan nyt kauppaan, varsinkin kun en olisi uskaltanut niitä vaaleita värejä ostaa ja sitten punainen ja sininen oli suht samat kuin mitä Po.Pilta sai, mut siellä hinta 85. Jos olisi ollut joku armollisempi väri - vaikka grafiitinharmaa, niin olisin voinut harkita.

Minusta voi heittää kyllä päinvastaisenkin kysymyksen. Eli montako vaihtoehtoa on ihmisellä, jos haluaa ostaa kaikki saumat teipatun haalarin?

* Reimatec

* Didriksons

* Ticket

* Po.P

Onko muita? Ja Didriksonskin lienee aika vaikea löytää. En ole ainakaan minä vielä tänä vuonna nähnyt missään välikausiversioa.

Vierailija
10/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Raiski Drymaxx

* Rukka

* Jack Wolskin

nämä tulivat urheilupuolelta mieleen....

*mites Lassietec?

Vierailija
11/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noilla em. välikausihaalareita kans? Mulla tulee kans useampi vaatemerkki urheilupuolelta mieleen, mutta en muista nähneeni niillä välikausihaalareita - talvihaalareita ja irrallisia takkeja ja housuja välikauteen kylläkin. Rukkan talvihaalari meillä on isommalla kaapissakin.

Vierailija
12/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useana vuonna katsellut kyseisen merkin haalareita, mutta toistaiseksi ovat jääneet kauppaan. Mielestäni ovat kyllä hyvintehdyn oloisia, mutta kangas on jotenkin jäykkää, ei pehmeää, kuten Reimatecissa. Siinä se sitten varmaan on se kestävyyden salaisuus. Vetoketjut ovat myös olleet jotenkin kolhon oloisia.

Mäkin kuitenkin pidän yksivärisistä haalareista, ja tämän ketjun perusteella ilmeisesti moni muukin. Olen ollut huomaavinani, että moni myös haluaa pukea muksunsa eri tavoin kuin muut. Kenties tämä on osasyy suosioon. Ei ainakaan meidän puistossa näitä vaatteita näy.

Vierailija
13/13 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ominaisuuksista vertailussa kestävyys, vedenpitävyys, hinta ja ulkonäkö.

Reimatecia löytyy kaapeista saman verran, vaikka ei yhtä hyvin kestäkään kulutusta. Reimatecia on tullut hankittua rinnalle,koska siinä oli huomattavasti Ticketiä parempi saatavuus pari vuotta takaperin Suomessa. Reimatec olisi myös ykkönen eteläsuomen loskatalvissa, jos kestäisi paremmin reikiintymättä. Meillä on useita Ticket-baggie-haalareita, joissa ei ole noita irrotettavia vuoria ja ovat sitten aika kuumia 0-kelillä touhutessa.

Ei tarvitse etsiskellä corduroita yms. kun voi luottaa Ticketin matskuun. Ovat meillä kestäneet ainakin vanhimmat haalarit kolmen rymyäjän käytön.

Eka Ticket oli Tanskasta tuotu rainset eli lähinnä nykyistä Thunderstormia vastaava. Ovat meillä tosi kovassa käytössä mm. kalastuksessa, välillä kotipihalla loskapukuna, pojan takki päällä myös silloin, kun tytöt puetaan siistimmin sadesäällä fleecevuorisiin lakkatakkeihin. Kyllä meille kelpaavat myös kotimaisemmat Rukan sadevaatteet tuohon kalastukseen ja lätäkköleikkeihin. Itse reilasin nuorena eurooppaa ristiin rastiin ja haalin aina Tanska-Saksa akselilta ihania ohuita sadepukuja, joita ei Suomessa ollut myytävänä (X-Way). Nyttemmin pukeudumme aikuiset vastaavasti Rukkaan, kun heilläkin on ohutta kangasversiota myynnissä.

Suosin sateella lapsilla sadevaatteita ja kuivemmalla kosteussuojaa ilman olevia vähemmän sporttisia vaatteita. Inhoan likaisia vaatteita ja sadevaatteita voin halutessani pestä vaikka jokaisen käyttökerran jälkeen. Kosteussuojat kuluvat pesuissa ja niiden puhtaana pitäminen on työlästä tai sitten niitä pidetään vaikka ovat hieman likaisiakin. Siitä en tykkää!!!

Tänä keväänä sadepuvuiksi taitaa olla hankittu Plainrainsettia Tanskasta, jollekin on Thunderstormit ja Rukan housuja ainakin parit. lisäksi Minymon sadetakki jollekin lapselle. Hankittujen kokojen suhteen tähtään syksyyn saakka. Tytöille lakkatakit siistimmiksi, sitten jokaiselle tietysti peruspuvuksi (olisko sitten sellainen ykköspuku) kosteussuojahaalari tai kaksiosainen (nämä eivät ole Ticketejä, koska halusin kuitenkin teipatut yläosatkin pitkän pohdinnan tuloksena). Olisin muuten ehkä saattanut jättää nuo kosteussuojavaatteet kokonaan hankkimatta, jos en tätä palstaa olisi alkanut seurailemaan!!!

Jonkin verran tuli satsattua myös lasten siisteihin kangastakkeihin, mutta nämähän eivät maksakaan niin paljoa kuin nuo kosteussuojapuvut. Toisella tytöllä on Ticketin Tanskasta tuotu blaser, muuten ei Ticketin hintaluokan vaatteita sitten näissä kuivan kelin kamoissa olekaan. Minymoa löytyy taas niistä.

Meillä on paras näin ja Ticketiin luotamme oikeastaan enemmän talvisin. Onneksi lapset laittavat mielellään farkkujen ja villapaidan päälle sadekamat ja niissä sitten kuljetaan kerhot yms. välikausina. Lapset tykkäävät noista Ticketin lämminvuorisista enemmän kuin Rukan vastaavista eivätkä kovin ole haikailleet tuon paremman hengittävyyden perään.

Parannettavaa Ticketissä: mielikuva nimestä hieman surullinenkin, heijastimia voisi muutaman lisätä.