Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni väsynyt ja nälkäinen lounasaikaan, päiväkodista vittuillaan!!

Vierailija
04.03.2008 |

Eikö lapsen kuulu ollakkin väsynyt ja nälkäinen siihen aikaan päivästä? Sehän kertoo siitä, että lapsella on hyvä päivärytmi. Ollaan ls-asiakkaista, ehkä siitä vittuilut ja erityistarkkailu.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä seuraavalla kerralla, että pitäisikö sinun ymmärtää jotain tuon kommentin rivien välistä - edellyttäisikö se heidän mielestään sinulta jotain toimenpiteitä tai päättelyä.

Vierailija
2/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä vain otat itseesi, koska tiedät olevasi huono vanhempi, etkä kestä siis totuutta.

Ei tosiaan kuulu olla väsynyt ja kiukkuinen tuohon aikaan. Lapsesi menee todennäköisesti liian myöhään nukkumaan, eikä aamuväsyneenä syö tarpeeksi aamiaista. Saako hän aamiaisen kotona vai päiväkodissa?

Jos on hyvä päivärytmi, alkaa olla väsynyt lounaan jälkeen, ja silloinhan päiväkodeissa onkin lepohetki.

Lapsesi ei ole lastensuojelun piirissä ilman syytä, joten sinun on todellakin nyt aika katsoa peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on kuulemma ihan kamala ja häirikkö. Helpotti kun kuulin saman ripityksen hyvälle ystävälleni hänen lapsestaan. Kiljuu, räyhää ja on hankala. Nauratti kotimatkalla. Lapset olivat siinä vaiheessa uhmaikäisiä. Tottakai ne on hankalia. Niiden kuuluu olla siinä iässä hankalia.

Jos et edes tuota palautetta kestä, vika ei ole lapsessa tai lto:ssa vaan yliherkässä äidissä.

Aina niillä on jotain kommenttia. Hyvää ja pahaa. Jos tilanne ei vaadi toimia, hymyilet nätisti, kiität ja vettä hanhen selästä. Järkevänä ihmisenä opit pian erottamaan mikä on oikeasti varteenotettavaa palautetta ja mikä ei..

Hyvä vaan, että on nälkäinen ja väsyttää. Ei siitä tarvitse kenenkään vetää hernettä nenään. Se on LAPSI, HALOO!

Vierailija
4/65 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai onkos 3 jotain niitä vanhempia taas et kysyy lapselta mihes aikaa haluat herätä aamulla, enkä millään malta herättää lasta kesken unien klo 10 aamulla. Vittu haloo!!! Kaikki vanhemmat ei oo samallaisia lasten tossujen alla olevia kun sä.

20.30 ja herätys on arkisin klo 7. Siinä ei lapselta paljon kysellä, että haluaisikos hän herätä.

Turhaa käytät alatyylistä kieltä. Niin tai onhan se toki ongelmallista, jollei kunnollista kieltä edes osaa.

Vierailija
5/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: sitten on päiväkodeissa suuri osa väärässä rytmissä eläviä...jos mennään nukkumaan ruoan päälle niin toki se nukuttaa jo syödessä....ihme ajattelu että alkaa väsyttää sillä hetkellä kun mennään nukkariin. Ulkona ollaan resuttu ap ja varmasti unettaa.

Vierailija
6/65 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tästä paikasta on taatusti hyötyä tulevaisuudessa, kun nyt hoidan hommat kunnolla. Vaatii kyllä myös kotitöitä ja se on poissa lapselta

" töitä" kotona ja se aika on pois lapseltasi. Lapsesi onni olisi, kun hän pääsisi kokonaan johonkin rakastavaan kotiin.

Vierailija
7/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset menee ajoissa nukkumaan, mutta ovat sitä sorttia (kuten äitinsä) että aamulla ei oikein mikään maistu ja usein sitä aamupalaa sen vuoksi tulee syötyä huonosti. ja tämän seurauksena ovat tietysti lounasaikaan kiukkuisia ja väsyneitä. Tilanne paranee heti kun saavat syötyä.

Olen ns. hyvä ja huolehtiva äiti eikä olla minkään tarkkailun alla.

Vierailija
8/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapseni on tottunut saamaan palvelua nopeasti, eikä odottamaan minuuttikaupalla, niinkuin päiväkodissa olen nähnyt tapahtuvan kun olen lasta hakenut. Ja viikonloppu oli ihan normaali, ei juhlia eikä mitään levotonta menoa. Jos lapsi ei syö kotona, en siihen paljon pysty vaikuttamaan. Ollaan ls-asiakkaita, koska en jaksa yksinhuoltajuutta.

Vierailija
9/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

3: sitten on päiväkodeissa suuri osa väärässä rytmissä eläviä...jos mennään nukkumaan ruoan päälle niin toki se nukuttaa jo syödessä....ihme ajattelu että alkaa väsyttää sillä hetkellä kun mennään nukkariin. Ulkona ollaan resuttu ap ja varmasti unettaa.

Ja todellakin meidän päiväkodissa ulkoillaan kunnolla aamupäivällä ennen lounasta. Mutta ehkä meillä on oikeasti hyvä rytmi, ja ehkä meidän päiväkodin tädit ovat oikeasti ammattitaitoisia.

Sitä paitsi melkoinen osa vanhempia ei edes tiedä, kuinka paljon unta heidän lapsensa tarvitsisi. Tarkkailkaapa vaan pieniä lapsia: huolestuttavan monella on todella tummat silmänaluset.

Vierailija
10/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja lapseni on tottunut saamaan palvelua nopeasti, eikä odottamaan minuuttikaupalla, niinkuin päiväkodissa olen nähnyt tapahtuvan kun olen lasta hakenut. Ja viikonloppu oli ihan normaali, ei juhlia eikä mitään levotonta menoa. Jos lapsi ei syö kotona, en siihen paljon pysty vaikuttamaan. Ollaan ls-asiakkaita, koska en jaksa yksinhuoltajuutta.

minusta ja tehköönkin sen sassiin. Ihan minuuttitolkulla? Etkö ymmärrä, että jokin on mennyt kasvatuksessa pieleen? Eikä siitä tarvitse syyttää yksinhuoltajuutta. Voit todellakin vaikuttaa lapsesi syömisiin ja nukkumisiin, jos HALUAT. Mutta siitä se taitaakin kiikastaa, eikö?

Vierailija
11/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen täytyy tottua, muuta vaihtoehtoa ei ole.

Meidän lapset joutuu odottamaan kotonakin kun on sisaruksia.

Vierailija
12/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana minun on pakko hermostua. Mitä siinä on kestettävää? Se on meillä ainakin ainoa vaihtoehto. Mä pärjään näin:

1. mene yh-olkkariin, saat 2 h lilmaista astenhoitoa joka toinen viikko ja hyviä ystäviä, aikuista seuraa.

2. niiden ystävien kanssa hoitelette toistenne lapsia, käytte puistoissa, lasten tapahtumissa ja konserteissa. Lapsella on aina leikkiseuraa

3. kutsut tarhan lapsia teille kylään, ja välillä he ottavat sinun lapsesi

4. get over it. Tämä elämä meni nyt näin. Martyyrius on säälittävää.

5. se lapsi on oikeasti ihana, kun vaan päätät rakastaa. Lapsia on maailman helpoin rakastaa

6. kasva aikuiseksi ja kanna vastuusi

7. Muista pitää huolta itsestäsi ja ala harrastamaan joskus jotain. Hoitajia riittää, kun muistaa tutustua ihmisiin.

Mä näen punaista aina kun näen yksinhuoltajia, jotka ei muka kestä sitä. Ja jotka ei ensisijaisesti päätä olla niin hyviä kuin vaan ikinä pystyy.

Vierailija
13/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä saan omaa aikaa ilmaiseksi ja pystyn harrastamaan mitä haluan. Olen työttömänä eikä ole varaa lapsenvahteihin. Enkä halua vastapalvelukseksi kenenkään lapsia meille, koska saan lapsista ihan tarpeekseni jo omani kanssa. Siksi en vaihda lapsenhoitopalveluja.

Vierailija
14/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne syyt, mikis hän on yh.

Vierailija
15/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi joi. Olet ihan metsässä. Jos joskus kutsuisit lapsia teille hoitoon, huomaisit, että lapset eivät kaipaa sinua kuin leivän laittoon. On niillä sen verran hauskaa leikkiä keskenään. Ja jos sinulla olisi kerran kuussa joku yökylässä, pääsisit itsekin kerran kuussa tuulettumaan.

Holjailet työttömänä päivät pitkät, koska et kestä lastasi muutamaa tuntia aamulla ja illalla ja että saat vapaa-aikaa. Olet surullinen esimerkki yksinhuoltajista. Nolottaa sun puolesta.

Vierailija
16/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks päiväkodin tehtävistä on opettaa lapsia myös odottamaan omaa vuoroaan eri tilanteissa - Onks sulla muute muuta vaihtoehtoa kun jaksaa?

Vierailija
17/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja minä saan omaa aikaa ilmaiseksi ja pystyn harrastamaan mitä haluan. Olen työttömänä eikä ole varaa lapsenvahteihin. Enkä halua vastapalvelukseksi kenenkään lapsia meille, koska saan lapsista ihan tarpeekseni jo omani kanssa. Siksi en vaihda lapsenhoitopalveluja.

Yhteiskunnan elätti, eikä edes tajua mitä vikaa siinä on. Me muut kustannamme sinun lorvailusi. Ja saat lapsista tarpeeksi, kun sinulla on YKSI? Nyt lapsiparkaasi käy todella sääliksi, mutta on hänen onnensa, että on saanut päiväkotipaikan. On edes muutama tunti arkipäivisin joku, joka välitttää hänestä. Miksi tuollaiset saavat edes lisääntyä?

Vierailija
18/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
19/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en jaksa näitä " en jaksa hoitaa lastani plaa plaa, miksi mun pitää hoitaa oma lapseni plaa plaa, mä oon yh yhyy plaa plaa,yhyy nyyh nyyh plaa plaa..." - ihmisiä

Vierailija
20/65 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan lapsi käy nukkumaan? Miten pitkä hoitopäivä on? Mihin aikaan syö aamupalan hoidossa? Miten niin ei kotona syö? Siis syö iltaruuan ja iltapalan huonosti, vai? Mitä tarjoat hänelle?

Minkä ikäinen lapsi on?

Kuulostaa tuo " tottunut saamaan palvelua nopeasti" vähän siltä, että

palvelet lasta vähän liiankin nopeasti, odottaminen olisi kyllä ihan hyvästä. Voiko olla, ettet jaksa yksinhuoltajuutta siitä syystä, että kuvittelet olevasi olemassa vain ja ainoastaan lapsen tarpeita varten ja hyppäät jokaisesta hänen vinkauksestaan? Eihän lapsesi pompota sinua tuon palvelun ja syömisten suhteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi