Enskat uuteen viikkoon!
" järkytyin" , kun ei oltu vielä enskoissa aloitettu tälle viikolle pinoa, joten sitten itse sen aloitin. Mutta tuo edellisen viikon linkkiä en sit osannutkaan tähän laittaa...
Joten NYT kaikki enskat ryhdistäytykää!!! :)
Kommentit (56)
Sain nukuttua ihan hyvin viime yön, lueskelin tuossa vauvalehden, siinä olikin paljon mielenkiintoista asiaa. Alku ja keski raskaudesta välttelin parhaani mukaan kaikkea vauva-aiheista.. mutta nyt tuntuu kivalta lueskella vauva juttuja. Niin sitä kasvaa äidiksi.
Mulla tuntuu olevan aina joku juttu mikä ahdistaa, aluksi se oli vartalon muuttuminen, painon nousu ja muut psyykkiset ja fyysiset muutokset ja synnytys. Nyt mua ahdistaa imetys, siihen liittyvät ulkoiset paineet ja se että onnistunko siinä. Mulla ei ole hirveätä halua imettää vaikka aion toki imettää lastani.
Jospa tässä kohta pääsisi synnyttämään!
Anabela 39+6
tulin vain kertomaan että olen vaihtanut nimimerkkiä enemmän vauva-puolelle sopivaksi, entinen mama 030308 siis.
julille suppareita ensi yöksi, parin päivän päästä joka tapauksessa on sinullakin nyytti kainalossa :)
tavataan loppupääläisten kanssa pian vauva-puolella!
Tulin vaan pinoa nostamaan ja ilmoittamaan olevani vielä täällä linjoilla!
Jokohan Juli pääsi jo eilen tositoimiin kun ei mitään kuulunut. No, tänään viimeistään!
Mä sain tänä aamuna ensimmäiset raivarit siitä kun mitään ei ole vielä tapahtunut, tähän päivään asti olen jaksanut odotella suht maltillisesti... Nyt olen onneksi jo vähän rauhoittunut. Aamulla tuntui siltä että kaikki kaatuu päälle, kauhea epätoivo miksei vauva halua syntyä!
Malttamaton cotine, nyt jo rv 41+1
Anabela ja cotine vielä maisemissa. Juliaana tosiaan nyt vaavin kanssa jo sairaalassa.. kyllä käy kateeksi. Täälläkin tosiaan vielä yhtenä kappaleena ja ei mitään synnytyksen merkkejä... :( saapa nähdä milloin vaavi lopultakin päättää ulos tulla.
Eilen oli neuvola ja alkaa tosiaan jo kyllästyttään siellä ravaaminen(en ois itsekkään alussa uskonut, että minä joskus vielä noin sanon..) Mutta kun voinnissa ei mitään uutta, niin tuntuu vähän turhauttavalta..
Tänään käytiiin shoppailemassa ja löysin sit itelle aivan ihanan kevättakin, mutta piti vähän summilla koko ostaa kun eipä mennyt kiinni...mutta oli niiiiin ihana, että pakko oli se saada ja oli just mun näköinenkin. :) toivottavasti sopii sit keväämpänä mulle..
Mua kanssa mietityttää, että mistä tiedän varmasti, että ovatko nämä niitä synnytyssupistuksia. kun mulla ollut jo tässä reilun viikon joinakin iltoina aika kipeitä suppareita, jotka tosin eivät ole kestäneen kuin n.15-20s, mutta yhtenäkin iltana tuli jo yli tunnin verran. mutta jotenkin tuntuu että ei nuo nyt vielä niin kipeitä ollut ja muuta... toivottavasti vaavi pian syntyy ja tietää ajoissa milloin sairaalaan on lähdettävä. (mun äitillä ja siskoilla on kaikilla ollut tosi nopeat synnytykset, niin saattaa olla että mullakin, niin siks vielä mietityttää enemmän..)
Kevät on ihan selvästi saapunut, kun aurinko niin paistaa! 8)
vointeja taas kaikille!
Aurelia rv39+1
Saikku: 26 viikolla oli nlalääkäri ja siellä valitin lonkkaa, mut lääkäri käski mennä töihin kokeileen (olin ollu viikon vuosilomalla). Olin viikon töissä, sit viikon sairaslomalla, taas viikon töissä ja nyt sain kaks viikkoo sairaslomaa. Lääkäri suositteli taas käydä pääsiäisen jälkeen kokeilemassa töitä, jos siltä tuntuu tai sit mennä taas lääkäriin. Nyt viikon kotona olon jälkeen tuntuu, että ei oo töihin menemistä. Jo kauppareissu on koettelemus. Aluks tuntuu ihan kohtuu hyvältä kävellä, sitten rupee jäykistyyn ja kun pääsee kotio ja hetken istuu, niin sitten on liikkuminen on tuskaa.
Lääkäri sano, että parempi on olla kotona, jos siellä pärjää ilman Panadolia, kun olis töissä särkylääkkeen kanssa. Panacod olis kuulemma kovempi vaihtoehto, mut lähellä synnytystä ei enää suositella, ettei vauva synny vetelänä. En todellakaan tahdo Ötökkää huumata töiden vuoksi. Lonkkien/alaselän hieronta auttaa öiseen aikaan, mut ei kai isännältäkään voi vaatia koko yön hierontaa:)
Ja muillekin: Eilen oli enkun yo-kirjotukset. Neljän vuoden rutistus iltalukiossa on nyt lopuilla, jos tuo enkku menee läpi. Lakkiaiset ois sitten kesäkuun alus, viikko La:n jälkeen, saa nähä, mitä meillä juhlitaan ja millon.. Vai saako synnyttää valkolakki päässä.. Juhlistettiin sitten koulutaipaleen päättymistä kaverin kans pizzalla ja rangaistuksena siitä sain viikon kadoksissa olleen ystäväni närästyksen takaisin, Rennie on maistunu..
Sauna kutsuu.. Vointeja kaikille!
Huomenna 30 viikkoo täynnä, JIHAAAA!!!!
täällä tosiaan vielä ollaan vaikka eilen supisteli melkein koko päivän aika kipeästikin välillä ja noin puolen tunnin-15min välein. joten olin jo tosi toiveissani, mutta sitten illalla supituksen loppuivat... :( tänään tullut vain niitä harmittomia harjoitussupistuksia... vielä jaksaa, vielä jaksaa odotella!!!
nimimerkkiä en nyt muista (sori) mutta lonkkakipua kerroit olevan ja sen vuoksi aina välillä saikullakin. NIin on aika kumma, että lääkärit eivät anna sulle kerralla enempää saikkua ja käskevät vain töihin takas, vaikka et periaatteessa pystyis. Olehan kovana, että pääset ansaitulle sairaslomalle ja pystyt ihan erilailla nauttimaan raskaudesta! :) Ja tsemppiä yo-kirjoitusten kanssa, toivotaan että läpi menis! :)
Missäs muut ovat, kun tuntuu, että täällä ei muita enää paljon ole kuin minä tai ainakin muilla tuntuu olevan muitakin tekemistä.. itsellä alkaa tosiaan tekemiset loppua, vaikka mieskin ollut nyt vapaalla, niin tulee sit täälllä paljon surffailtua.
Cotine, anabela ja juliaana varmaankin sairaalassa?! :)
Mitäs pääsiäissuunnitelmia porukoilla on? mä tosiaan suunnittelen, että pääsisin pääsiäiseksi jo sairaalasta pois, mutta saattaa olla, että siellä just pääsiäinen vietetään tai sitten että kotona vaavia vielä silloinkin odotellaan... ?!
Toivotan kaikille hyvää alkavaa viikkoa huomisesta eteenpäin! :)
Aurelia rv39+3 (kumma kun itse saa tuollaisia lukemia laittaa, kun viikolla 34 jo luulin vaavin syntyvän ja nyt jo laskettuaika ihan käsillä... ) :)
Missä tosiaan kaikki enskat luuraa?!? Virpomassako? Suurin osa loppupääläisistä taitaa olla vauvahakureissulla.. Mukavaa, mutta palstailijoita siksi kaivattaisiinkin kipeästi lisää!!!
Käytiin tänään miehen kanssa Jyväskylässä Rakennusmessuilla. Eipä sieltä paljon mitään erikoista jäänyt käteen. Kaikki samat siellä oli, ku viime vuonnakin, jolloin rakennusasiat oli ajankohtaisempia. Nyt kun tarviis tietoa ja ideoita sisustamiseen ja sisäratkaisuihin, ni mä en ainakaan sieltä mitään erikoista löytänyt. Pitäis oikeastaan varmaan tietää mitä haluaa ja sitten kysellä tarjouksia ja yhteydenottoja.. Sen sijaan tilasin sieltä Vauva-lehden ja sain tilaajalahjaksi vielä pinon vanhoja Vauva-lehtiä sekä muutaman Meidän perhe -lehden ja kantoliinan.
Kelan sivuilla kävin tutkailemassa eilen ja huomasin, että sieltähän näkee noi päätökset koskien äitiysavustusta ja päivärahoja ja siellä sanottiin, et mun äitiyspakkaus oli tilattu ja toimitus on kahden viikon sisällä. Mukavaa :) Pian pääsee tonkimaan sen sisältöä.
Vaunutkin tulee luultavasti ens viikolla, joten jännittämistä riittää.. :D
Nyt koiran kans vähän lenkkeilemään ja testailemaan kuinka tuo lonkka sitten käyttäytyy.
-Saila rv24+4-
Minä olen ainakin vielä yhtenä kappaleena ja Anabelankin näin tänään koiranäyttelyssä, joten eipä hänkään varmaan vielä nyyttiä hakemassa ole...
Mulla siis tänään 41+3, huomenna on (eka) yliaikaiskontrolli. Kiinnostaa kyllä kovasti mitä siellä sanotaan ja tehdään, ultrattukaan minua ei ole lokakuun rakenneultran jälkeen! Voi olla että käynnistävät tai voi olla että laittaa vielä kotiinkin. Aika jännää! Tuun sitten huomenillalla vielä ilmoittautumaan jos kotona olen, mutta jos ei mitään kuulu niin olen sitten jäänyt sinne!
Kyllä tää odotus on pitkältä tuntunut. Moni on sanonut että 9kk kuluu kun siivillä mutta mun mielestä tää on tuntunut ikuisuudelta! Plussasin heinäkuun alussa... Mutta kohta on ohi, ei varmaan mene enää viikkoa pidempään!
Tsemppiä muidenkin odotuksiin ja suppareita kovasti niitä toivoville! Mulla tuli eilen muutama kivuton mutta siihen ne on sitten jäänytkin!
cotine 41+3
Mä en oo koskaan aikasemmin tänne kirjotellu..
Istuskelen kotona potemassa päänsärkyä, iskiasta ja turvotusta mut muuten kaikki menny hienosti. Ajankuluks tulin koneelle näppäilee ja löysin tämmösen foorumipaikan. kiinnostus heräs ja ei ku rekisteröitymään!
Oiskos kellään muuten mitään vinkkiä tohon iskiassärkyyn? (ainaki epäilen et se ois sitä, nyt puolisen viikkoa jatkunu..)
Mä en tiiä " tunteeko" kaikki muut täällä toisensa, ni vois vähän kertoa itestä jos pääsis vähä mukaa..
Eli 21 -vuotias nuori naikkonen, odotellaan miehen kaa ekaa lasta (28+2). Vähän jo jännittää, eikä lähipiirissä oo ketään muuta samassa tilanteessa ni oon vähä etiskelly jonkunmoista vertaistukea.. Josko täältä löytyis..?
Alfreed: Tervetuloa mukaan palstailemaan enskoihin! Kiva, kun saadaan uusia mukaan, kun suurin osa meidän keskustelijoista on aivan " eräpäivän" kynnyksellä. Nopeasti täällä pääsee tutuiksi ja mukaan juttuihin, vaikka aluksi voikin tuntua hankalalta muistaa kuka kukin on.. Ei kun mukaan vaan rohkeasti ja vaihtamaan kuulumisia muiden esikoistaan odottavien kanssa.
Käytkö vielä laittamassa oman esittelysi meidän esittelypinon jatkoksi?!?
Tässä linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.aspappid=82&m=12643416&p=6&tmod…
Toivottavasti toimii..
-Saikku-
..tässä siis vielä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12643416&p=1&tmo…
Kokeillaas nyt! Mut jos ei vieläkään, niin nostin esittelypinoa tuolta kaukaa tuohon vähän lähemmäs. Löytyy otsikolla " ENSIKOT esittäytyy" .
täällä yksi enskalainen vasta aluillaan rv 12+4. tuntuu pitkältä odotus kun te kaikki ootte jo niin viimesillänne! Tuskaista oli jo odottaa että saadaan tuo maaginen 12 viikon raja rikki! Mutta jospa se tästä,kevättä kohden päivä kerrallaan!
Väsymys alkaa olla jo poissa ja ruokahalu palailee salakavalasti :) iltapalaksi piti saada valkosipuliperunoita...kevyttä kenttälounasta siis!
" onneksi" viime neuvolassa paino oli pudonnut,seuraavassa taitaa olla jo nousussa!
Ensiviikolla olisi np ultra,olisi sekin rajapyykki ohitettu!
Mukavaa kun täällä voi lukea toisten kokemuksia ja kysyä neuvoa! ei joka kerta neuvolassa muista mitä piti kysyä.
Aurinkoista pääsiäisen aikaa kaikille,tsemppiä alkupään odottajille ja onnea loppupään " pungertajille" , perästä tullaan!
Tervetuloa uudelle " enskalle" !
Olen itsekin täällä palstalla uusi ja opettelemassa tämän paikan kulttuuria. Tosi kiva jakaa kokemuksia ja tuntojaan, mukavaa porukkaa täällä!
Itsekin olen vielä pikkusen vajaassa puolessa välissä (18+3) menossa, joten meistä on varmasti toisille seuraa täällä pitkälle kesään :)
Mukavaa pääsiäisen aikaa myös sinulle!
hyvä että seuraa löytyy! eipähän tarvitse jäädä yksin langoille roikkumaan kun muut ovat saamassa vauvoja! :)
En oo aivan varma onko masussa tuntuva nypytys vauvan liikkeitä vai jotain muuta...viikkoja on kuiteskin " vasta" 13+1 että voiko niitä jo tuntea..?
Pääsiäinen menee kotona löhötessä ja äitin ruokia sulatellessa!
hyvää pääsiäistä sullekin teittihen ja kaikille muille!
Saatiin vihdoin viimein netti toimimaan...
Onnea kaikille vauvan saaneille, teitä täytyy olla jo monta.
En ole ehtiny vielä lukea tekstejä yhtään mut ajattelin käydä ensin ilmottamassa että hengissä ollaan edelleen. Yritän lukaista teidän kirjoituksia ja palaan sit uudemman kerran kirjotteleen.
Hauskaa kevättä t: Paco rv 35