Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva kulta, vauva kulta, tule jo! Tule jo!

Vierailija
03.03.2008 |

Äiti tahtois päästä, äiti tahtois päästä synnyttään, synnyttään..

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kävin vessassa ja tulin pois ja yhtäkkiä tuntui kun jotain vähän " holahti" housuihin. Ei muutaku takas vessaan tarkistamaan, jotain vetistä, vaaleaa ja punaruskeeta oli tullut ja vähän putosi pyttyynkin. Että mitähän lie, kun ei se oikein limaltakaan vaikuttanut...

------------------------

Jos nää nyt on niitä " oikeita" supistuksia, (etteivät taas häviä!!!) niin ap, yritän lähetellä virtuaalisesti osan sullekkin! ;D

Se ois sitten kolmas maanantaivauva minkä minä maailmaan saattaisin, jos nää supparit tästä yltyy! Toivotaan parasta!!!! :)

-15-

Kiitos, tänne vain kaikki ylimääräiset supistukset.. Ei taaskaan niin mitään tuntemuksia omasta takaa. Äsken kyllä huomasin, että maitoa on hieman tihkunut toisesta rinnasta (ekaa kertaa raskauden aikana), mutta eipä tuokaan nyt mistään sinänsä kerro.

Ja kyllähän sä nyt vielä hyvin ehdit sunnuntailapsen pyöräyttämään ;D! Onnea matkaan :)!

ap

Vierailija
22/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

rv 41+2 ja mitään, ei sitten mitään, vieläkään tunnu.

Eli mulle " väärät hälytykset" ja monen päivän kipeät supistelut ovat ihan vieraita. Ei ole tarvinnut arpoa, kun supistukset ovat alkaneet ;).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli kamala, supistuksia tuli koko yön,mutta loppuivat sitten eikä niissä ollut minkäänlaista säännöllisyyttä.

Mutta mutta, nyt on reilun tunnin tullut supistuksia noin 9-10 min välein ja tuntuvat aika kivasti jo... Ei saa innostua vielä, mutta olen silti innostunut:D

No tottakai tänään on sitten tälläistä kun olis muutakin tekemistä kuin kärvistellä näitä supistuksia:) Ikinä mikään ei ole hyvin!

Ensimmäisen kerran siis on nyt päivällä tälläistä, ei kait nää tänne mahaan jää ehkä sitten kuitenkaan:)

T: kaksosia odottava

Vierailija
24/144 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on vielä myös täällä kokonaisena, tänään täynnä tasan 41.

Olen myös menossa Kättärille, mutta mulla varmasti menee mahdollinen käynnistys ainakin pääsiäisen yli, koska sillon tiistaina on vasta 42+2.

Mä oon kanssa niin kyllästynyt tähän mahaan ja näihin liitos(?)kipuihin. En meinaa päästä enää sängystä ylös ja kyljen vaihtaminen on aivan täyttä tuskaa. Kävellessä alkaa nopeasti koskemaan häpyluuhun ja sinne seutuville ja sitten joka askeleella jomottaa. Tällaista ei tosiaankaan ollut esikoista odotellessa, tosin hän taisi olla pienempi vauvakin. Mulla on esikoinen 2v, eikä tämä paljoa " sääli" äitiä...

Mulla oli pari päivää sitten yöllä jo parin tunnin ajan kovempia supistuksia, ja olin jo hälyyttämässä äitiäni tänne katsomaan esikoista, mutta ne lioppuivat sitten kuin seinään, eikä sen jälkeen ole oikein mitään ollutkaan. Vatsa on ollut kuralla jo viikko sitten ja nyt lonkkia on särkenyt eilispäivästä asti, mutta usko mulla on mennyt jo kaikkiin " mukamas merkkeihin" ; varmaan menen yksin synnyttämään, koska en usko kuitenkaan synnytyksen käynnistyvän, eikä äitini ehdi sitten tulla ajoissa...

6

Vierailija
25/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotain positiivistä yön aikana tapahtunut. Sain kaksi suht kipeähköä supistusta! Mitään ei sit kuitenkaan tapahtunut, mutta tiedämpä nyt että kohtuni voi vielä supistella, olivat muuten ensimmäiset koko raskauden aikana.

Tänään on sitten 40+1, en olisi IKINÄ uskonut olevani näin pitkällä. Kaksi yötä vielä kun kestäisi jotenkin:(

Mites ap?

T. kaksosten odottaja

Vierailija
26/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä hyvin nukutun yön jälkeen.. Ei supistukset häirinneet unta.

Alkaa tuntumaan, ettei tämä todellakaan aio suosiolla tulla ulos, ärfhggh!!

Vierailija
27/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä käynnistettiin 42+2, ei ainuttakaan supistusta koko raskauden aikana. Kolmonen käynnistettiin sitten jo 3 vk etuajassa kun vettä tihkutteli. Muttei silloinkaan supistuksia tullut ilman käynnistystä. Joten jotenkin yritän nyt vain asennoitua siihen että kaksi yötä ja sitten. Mutta on inhottava herätä joka aamu siihen fiilikseen että kun ei lähtöä sitten yöllä tullutkaan.

Minäkin olen ollut jo viidestä asti hereillä, kun ei voi vaan nukkua. Kyljet särkevät jo ajatuksestakin että niiden päälle laitettaisiin vielä painoa.

Mutta jos jotain posittivista taas haetaan, niin kun olen jo sen 4 cm auki ja kaulaa ei ole, niin eiköhän nämä kaksi tule aika rytinällä täältä kuhan rupeevat tulemaan.

Monesko lapsi sinulle on tulossa ap??

Vierailija
28/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laskettu aika vuosi sitten 7.3.. Ja muistan kyllä tuon tunteen, että tulis jo. Meillä myös lauleskeltiin vauva kulta synny jo... :) 1-vuotissynttäreitä vietetään meillä pääsiäisenä, eli tasan 2 viikkoa meni lasketusta päivästä synnytykseen.

Vierailija
29/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ovat tässä vaiheessa jo olleet ulkona ;). Esikoinen rv 40+0 ja kakkonen 40+3.

Molempia synnytyksiä ennen mulla on irronnut limatulppa, esikoisesta noin 30 min. ennen kuin supistuksen alkoivat, ja kakkosesta irtosi päivällä ja aamuyöllä loiskahti vedet..

Eipä ole mitään limatulppiakaan vielä näkynyt.

Vierailija
30/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla oli laskettu aika vuosi sitten 7.3.. Ja muistan kyllä tuon tunteen, että tulis jo. Meillä myös lauleskeltiin vauva kulta synny jo... :) 1-vuotissynttäreitä vietetään meillä pääsiäisenä, eli tasan 2 viikkoa meni lasketusta päivästä synnytykseen.

No, vuoden päästä sitä voi itsekin muistella näitä pääsiäistä edeltäviä piinaviikkoja pikkuinen kainalossa ;).

Vierailija
31/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaksi ensimmäistä käynnistettiin 42+2,

Vierailija
32/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat syntyneet rv 41+0 ja 41+3, ja nuo la:n jälkeiset päivät ovat kyllä niiiiin raskaita henkisesti (ja toki myös fyysisesti). Minullakin on kummallakin kerralla ollut olo, että vauva ei synny koskaan, mutta kyllä ne sieltä sitten aikanaan tulivat kumpikin ihan omia aikojaan. Seuraavassa raskaudessa aion asennoitua suoraan vähintään 42 viikon odotukseen, ettei pää hajoa niihin viimeisiin päiviin. ;)

Tsemppiä! Pääsiäisenä teillä on varmaan jo vauvat kainalossa. :)

Vierailija
33/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tsemppiä! Pääsiäisenä teillä on varmaan jo vauvat kainalossa. :)

Vierailija
34/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä eka syntyi 41+4 ja toinen 42+5, joten jos samalla tavalla jatkuu niin tämä sitten 43+6... Tosin ihan niin pitkälle eivät taida päästää missään. Ja joo, ihan tod. helvettiä oli tuosta kakkosesta viimeiset viikot! Sitä en halua kokea enää ikinä.

No, nyt kuitenkin vasta 39+2, joten vielä menee viikkoja... Pitäisiköhän kokeilla tuota vyöhykepterapiaa, kokemuksia?

T:Uusi tässä pinossa.

Vierailija
35/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle th ainakin on luvannut, ettei HUSin alueella yli 42 viikon päästetä ;).

Vierailija
36/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettu aika ei vielä käsillä, mutta jätti iso vatsa sf-mitta 38cm... eilen illalla supisteli oikein kunnolla...

jännityksellä odotan tätä iltaa ja saunaa...

Vierailija
37/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

laskettu aika ei vielä käsillä, mutta jätti iso vatsa sf-mitta 38cm... eilen illalla supisteli oikein kunnolla...

jännityksellä odotan tätä iltaa ja saunaa...

Vierailija
38/144 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat syntyivät siis 42+2 ja poika painoi 4230g ja tyttö 4330g. Isoja vauvoja oli, onneksi nyt tietää ettei nämä nyt niin kovan työn takana ole kun ovat kilon pienempiä. Kolmosenkin synnytys sujui niin kivasti ja helposti kun vauva oli vain 3100g:)

Me lähdetään nyt koko perheen voimin korkeasaareen, jospa parin tunnin kävely aiheuttaisi jotain, edes jotain. Väsymyksen ihan takuu varmasti, koska tätä ruhoa on jo aikamoista liikuttaa ja kun tuon a vauvan pää vielä pyörii tuolla haarojen välissä. Korkeasaarestahan olis just hyvä matka ajaa suoraan kättärille:)

Toivossa on hyvä elää!

T: kaksosia odottava

Vierailija
39/144 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos pääsisi ennen pyhiä käynnistykseen. Vedoten juuri edellistenkin isoon kokoon ja nopeaan toimitukseen ;) ja kalkkeutuneisiin istukoihin.. Sanoi ettei tämäkään varmasti alle nelikiloinen ole, mutta ei ehkä 4,5 vielä kuitenkaan. Oma th on lomalla, joten kävin toisella Wanhalla ja Kokeneella th:lla.

ap

Vierailija
40/144 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla 5- ja 2-vuotiaat ennestään.