Eläkeläiset lounasravintolassa arkena klo11
Kommentit (70)
Lounasaika on Suomessa klo 11-14 välillä. Jotkut saattavat pitää klo 15 asti. Mikä siinä asiassa on sinulle epäselvää?
Jos on tottunut syömään aikaisin ja herääkin aikaisin, niin miksi ihmeessä ei saisi tehdä kuten haluaa? Ikä tai ammatti ei tee ihmisestä sitä mitä hän on vaan persoona ja mieltymykset ovat jokaisella erilaiset. Minä edustan toista ääripäätä, syön vasta yhden kahden aikaan ensimmäisen kerran vaikka hetäisin aikaisin ja se on ollut tapani niin pitkään kun olen voinut itse päättää. Pelkään, että joudun joskus laitokseen, koska niissä joutuu syömään niin aikaisin.
Joissain paikoissa eläkeläisalennuksen saa vasta klo 13 tai jotain, mutta onneksi en ole niin köyhä että jollain eurolla olisi merkitystä. Mä vaan tykkään syödä aikaisin, koska heräänkin aikaisin. Ihanko oikeasti eläkeläisiä vihataan sitten tuostakin syystä? Vau, enpä sano muuta.
Miksi pitää tulla pahimpaan ruuhkaan? Miksi ei vaikka 12.30 jälkeen? Ravintolalle olisi parempi jos asiakasvirta olisi tasaisempi, eikä olisi ruuhkahuippuja. Työssäkäyvien ei tarvitsisi jonottaa ja odottaa kun Marjatta valitsee linjastolla 15min mitä ottaa vai ottaako.
Minä käyn vasta klo 13 kun saan alennuksen
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tulla pahimpaan ruuhkaan? Miksi ei vaikka 12.30 jälkeen? Ravintolalle olisi parempi jos asiakasvirta olisi tasaisempi, eikä olisi ruuhkahuippuja. Työssäkäyvien ei tarvitsisi jonottaa ja odottaa kun Marjatta valitsee linjastolla 15min mitä ottaa vai ottaako.
Mikset sinä mene myöhemmin? Miksei kaikki saa mennä milloin haluaa? Törkeetä syrjintää tollanen ajattelu, en ole edes tullut mieleen ikinä. Joo näen nyt nälkää tässä kaksi tuntia, etten mene häiritsemään työntekijöitä! Haista sinä vaan home!
Ainoa mikä eläkeläisissä ärsyttää on se jumalaton hitaus joka asiassa.
Jos satut parin-kolmen eläkeläisen perään buffetissa, niin ruokatunti ehtii mennä jo ohi,
Ja olen itsekin eläkeläinen 5 vuoden kuluttua, toivottavasti olen ripeässä kunnossa.
Oma ruokatauko on 30min. Jos siitä osa menee jonossa niin ottaa pannuun. Lisäksi laarit voi olla tyhjät kun keittiö ei kerkeä valmistamaan ruokaa isolle joukolle. Eläkeläisalennus on kannustin tulla muuhun aikaan kun pahimpaan ruuhkaan.
Sitä mennään syömään silloin, kun on nälkä.
Jotkut ovat hidastempoisia nuoresta pitäen, toiset ripeitä iäkkäänäkin, elleivät sairaudet ole esteenä. Sinulla tosi lyhyt ruokatunti? En ole elämäni aikana joutunut buffetissa kokemaan mainitsemaasi ongelmaa. Kärsitkö mt- ongelmista? Hae hermolomaa, hyvä ihminen.
Vai ei saa ihmiset syödä milloin haluaa. Varmaan kyyläät myös onko siellä työttömiä, turisteja tai hemmetti eronneita.
Nyt oikeesti. Ota juntti töihisi eväät ja mene komeroon syömään.
Vad gör någon annan än personalen på en lunchkrog före klo 12:00?
Vierailija kirjoitti:
Joissain paikoissa eläkeläisalennuksen saa vasta klo 13 tai jotain, mutta onneksi en ole niin köyhä että jollain eurolla olisi merkitystä. Mä vaan tykkään syödä aikaisin, koska heräänkin aikaisin. Ihanko oikeasti eläkeläisiä vihataan sitten tuostakin syystä? Vau, enpä sano muuta.
Täällä on joku joskus kadehtinut eläkeläisiä kun saavat jostain euron tai kaksi alennusta kun menevät lounasajan lopulla syömään ne "jämäruuat" alennuksella. Nyt sitten ei enää saisi mennä syömään normihintaista lounasta klo 11. Päättäkä jo minne ja missä ja mihin aikaan voidaan lounastaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Minä ja äitini (kummatkin eläkkeellä) käydän aina välillä kaupungilla ja syödään lounasta eri paikoissa 11 jälkeen, koska vain haluamme syödä silloin. En aio pyytää anteeksi olemassaoloamme, sori nyt vaan.
Sinä 65 ja äitisi 95?
Käyn itse monesti jo klo 10:30, varsinkin, jos on aamutreenit alla.
Tee omat eväät töihin, ettei hätäilysi pilaa toistenkin ruokarauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tottunut syömään aikaisin ja herääkin aikaisin, niin miksi ihmeessä ei saisi tehdä kuten haluaa? Ikä tai ammatti ei tee ihmisestä sitä mitä hän on vaan persoona ja mieltymykset ovat jokaisella erilaiset. Minä edustan toista ääripäätä, syön vasta yhden kahden aikaan ensimmäisen kerran vaikka hetäisin aikaisin ja se on ollut tapani niin pitkään kun olen voinut itse päättää. Pelkään, että joudun joskus laitokseen, koska niissä joutuu syömään niin aikaisin.
No en tiedä, onko klo8 aamupala ja lounas klo12 liian aikaisin? Päiväkahvi klo14, päivällinen klo16 ja iltapala alkaen klo19. Tämä rytmi mun työpaikalla vanhusten palvelutalossa.
Vierailija kirjoitti:
Oma ruokatauko on 30min. Jos siitä osa menee jonossa niin ottaa pannuun. Lisäksi laarit voi olla tyhjät kun keittiö ei kerkeä valmistamaan ruokaa isolle joukolle. Eläkeläisalennus on kannustin tulla muuhun aikaan kun pahimpaan ruuhkaan.
Josnon noin tiukkaa ajan kanssa niin kannattaa syödä eväitä.
Miksi ei? Minä ja äitini (kummatkin eläkkeellä) käydän aina välillä kaupungilla ja syödään lounasta eri paikoissa 11 jälkeen, koska vain haluamme syödä silloin. En aio pyytää anteeksi olemassaoloamme, sori nyt vaan.