Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset lounasravintolassa arkena klo11

Vierailija
11.02.2026 |

Miksi?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Minä ja äitini (kummatkin eläkkeellä) käydän aina välillä kaupungilla ja syödään lounasta eri paikoissa 11 jälkeen, koska vain haluamme syödä silloin. En aio pyytää anteeksi olemassaoloamme, sori nyt vaan.

Vierailija
2/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasaika on Suomessa klo 11-14 välillä. Jotkut saattavat pitää klo 15 asti. Mikä siinä asiassa on sinulle epäselvää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut syömään aikaisin ja herääkin aikaisin, niin miksi ihmeessä ei saisi tehdä kuten haluaa? Ikä tai ammatti ei tee ihmisestä sitä mitä hän on vaan persoona ja mieltymykset ovat jokaisella erilaiset. Minä edustan toista ääripäätä, syön vasta yhden kahden aikaan ensimmäisen kerran vaikka hetäisin aikaisin ja se on ollut tapani niin pitkään kun olen voinut itse päättää. Pelkään, että joudun joskus laitokseen, koska niissä joutuu syömään niin aikaisin.

Vierailija
4/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa eläkeläisalennuksen saa vasta klo 13 tai jotain, mutta onneksi en ole niin köyhä että jollain eurolla olisi merkitystä. Mä vaan tykkään syödä aikaisin, koska heräänkin aikaisin. Ihanko oikeasti eläkeläisiä vihataan sitten tuostakin syystä? Vau, enpä sano muuta.

Vierailija
5/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tulla pahimpaan ruuhkaan? Miksi ei vaikka 12.30 jälkeen? Ravintolalle olisi parempi jos asiakasvirta olisi tasaisempi, eikä olisi ruuhkahuippuja. Työssäkäyvien ei tarvitsisi jonottaa ja odottaa kun Marjatta valitsee linjastolla 15min mitä ottaa vai ottaako.

Vierailija
6/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn vasta klo 13 kun saan alennuksen

Vierailija
7/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tulla pahimpaan ruuhkaan? Miksi ei vaikka 12.30 jälkeen? Ravintolalle olisi parempi jos asiakasvirta olisi tasaisempi, eikä olisi ruuhkahuippuja. Työssäkäyvien ei tarvitsisi jonottaa ja odottaa kun Marjatta valitsee linjastolla 15min mitä ottaa vai ottaako.

Mikset sinä mene myöhemmin? Miksei kaikki saa mennä milloin haluaa? Törkeetä syrjintää tollanen ajattelu, en ole edes tullut mieleen ikinä. Joo näen nyt nälkää tässä kaksi tuntia, etten mene häiritsemään työntekijöitä! Haista sinä vaan home!

Vierailija
8/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä eläkeläisissä ärsyttää on se jumalaton hitaus joka asiassa.

Jos satut parin-kolmen eläkeläisen perään buffetissa, niin ruokatunti ehtii mennä jo ohi,

Ja olen itsekin eläkeläinen 5 vuoden kuluttua, toivottavasti olen ripeässä kunnossa.

Vierailija
9/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ruokatauko on 30min. Jos siitä osa menee jonossa niin ottaa pannuun. Lisäksi laarit voi olla tyhjät kun keittiö ei kerkeä valmistamaan ruokaa isolle joukolle. Eläkeläisalennus on kannustin tulla muuhun aikaan kun pahimpaan ruuhkaan. 

Vierailija
10/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mennään syömään silloin, kun on nälkä.

Vierailija
11/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat hidastempoisia nuoresta pitäen, toiset ripeitä iäkkäänäkin, elleivät sairaudet ole esteenä.  Sinulla tosi lyhyt ruokatunti?   En ole elämäni aikana joutunut buffetissa kokemaan mainitsemaasi ongelmaa. Kärsitkö mt- ongelmista?   Hae hermolomaa, hyvä ihminen.  

Vierailija
12/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei saa ihmiset syödä milloin haluaa. Varmaan kyyläät myös onko siellä työttömiä, turisteja tai hemmetti eronneita.

Nyt oikeesti. Ota juntti töihisi eväät ja mene komeroon syömään.

Vierailija
13/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vad gör någon annan än personalen på en lunchkrog före klo 12:00?

Vierailija
14/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain paikoissa eläkeläisalennuksen saa vasta klo 13 tai jotain, mutta onneksi en ole niin köyhä että jollain eurolla olisi merkitystä. Mä vaan tykkään syödä aikaisin, koska heräänkin aikaisin. Ihanko oikeasti eläkeläisiä vihataan sitten tuostakin syystä? Vau, enpä sano muuta.

Täällä on joku joskus kadehtinut eläkeläisiä kun saavat jostain euron tai kaksi alennusta kun menevät lounasajan lopulla syömään ne "jämäruuat" alennuksella.  Nyt sitten ei enää saisi mennä syömään normihintaista lounasta klo 11. Päättäkä jo minne ja missä ja mihin aikaan voidaan lounastaa.

Vierailija
15/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Minä ja äitini (kummatkin eläkkeellä) käydän aina välillä kaupungilla ja syödään lounasta eri paikoissa 11 jälkeen, koska vain haluamme syödä silloin. En aio pyytää anteeksi olemassaoloamme, sori nyt vaan.

Sinä 65 ja äitisi 95?

Vierailija
16/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itse monesti jo klo 10:30, varsinkin, jos on aamutreenit alla.

Vierailija
17/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee omat eväät töihin, ettei hätäilysi pilaa toistenkin ruokarauhaa. 

Vierailija
18/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osu ja upposi.

Vierailija
19/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tottunut syömään aikaisin ja herääkin aikaisin, niin miksi ihmeessä ei saisi tehdä kuten haluaa? Ikä tai ammatti ei tee ihmisestä sitä mitä hän on vaan persoona ja mieltymykset ovat jokaisella erilaiset. Minä edustan toista ääripäätä, syön vasta yhden kahden aikaan ensimmäisen kerran vaikka hetäisin aikaisin ja se on ollut tapani niin pitkään kun olen voinut itse päättää. Pelkään, että joudun joskus laitokseen, koska niissä joutuu syömään niin aikaisin.

No en tiedä, onko klo8 aamupala ja lounas klo12 liian aikaisin? Päiväkahvi klo14, päivällinen klo16 ja iltapala alkaen klo19. Tämä rytmi mun työpaikalla vanhusten palvelutalossa. 

Vierailija
20/70 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ruokatauko on 30min. Jos siitä osa menee jonossa niin ottaa pannuun. Lisäksi laarit voi olla tyhjät kun keittiö ei kerkeä valmistamaan ruokaa isolle joukolle. Eläkeläisalennus on kannustin tulla muuhun aikaan kun pahimpaan ruuhkaan. 

Josnon noin tiukkaa ajan kanssa niin kannattaa syödä eväitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi