Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla koskaan ikävä lapsuutesi kotia/kylää/paikkakuntaa?

Vierailija
24.11.2008 |

T: usein muuttanut joka välillä ikävoi

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sieltä pois jos kymmenen vuotta.

Vierailija
2/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viindyn mä täälläkin, mutta mun kaverit on siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 35-vuotiaana lakkasi ahdistamasta mennä sinne käymään.

Vierailija
4/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläkin ahdistaa, vaikka muutin 14 vuotta sitten pois. tosin mulla on tuohon 35 ikävuoteen vielä muutama vuosi aikaa.

Vierailija
5/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v kiertolaisuuden jälkeen.

Monet ovat kysyneet miten olen viihtynyt, ihan kuin kotona olisi, on ollut vastaus.

Seitsemällä eri paikkakunnalla asumisen ja aina kaikessa alusta aloittamisen jälkeen oli ihanan helppoa kun tiesi mistä hakea passia, mistä soittaa hammaslääkäri, voiko lapsen viedä tuolle perhepäivähoitajalle, mistä kaupasta saa tuoreimmat vihannekset, missä on luotettava autokorjaamo jne

Vierailija
6/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin koko paikka on uhrattu ääliöturismin alttarille. Tulee vaan paha mieli kun siellä käy. Se kyläpahanen on enää oman pääni sisällä...

Vierailija
7/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotta lapsuutta ja nuoruutta Vantaalla ja vieläkin tulee käytyä samoilla nurkilla vanhemmilla, kauppakeskuksessa.

Vierailija
8/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin koko paikka on uhrattu ääliöturismin alttarille. Tulee vaan paha mieli kun siellä käy. Se kyläpahanen on enää oman pääni sisällä...

Vierailija
9/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on koko ikänsä (30v) asunut siellä missä on syntynyt ... ;)

Vierailija
10/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen ostavani sieltä joskus pienen loma-asunnon. Sukua ei enää asu siellä.

Vierailija
11/17 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus ikävöin, onneks vanhemmat ja miehen vanhemmat asuu siellä eikä ole pitkä matkakaan

kaikkein suurin ikvä mulla on MUMMOLAAN, oi oi oi...maalle, ihania lapsuuden leikkipaikkoja! Muistoja joka kiven takana!

Vierailija
12/17 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tosi pienestä kylästä kotoisin.

Mutta muistelen kyllä niitä lapsuudenpäiviä, siellä oli tosi turvallista asua, teininä myös!

Mutta paljon huonoakin on esim. pienenä siellä ei paljon muuta voinu harrastaa ku tytöt telinevoimistelua ja pojat jääkiekkoa. Kai enemmän on tänä päivänä vaihtoehtoja, mut

ei kovin paljoa.

Vierailija
13/17 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntyjään pienestä kylästä, joka on jo kuollut. Siellä on vain kesäasukkaita.

Muutin pois sieltä 15-vuotiaana, läksin suoraan ulkomaille.

Vaikka lapsuus oli köyhää ja ankeaa ajoittain, niin kaipaan kuitenkin sitä aikaa ja niitä ihmisiä joista osa on jo kuollutkin.

Vierailija
14/17 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin peruskouluajan pienemmällä paikkakunnalla ja sinne liittyy hyviä muistoja ja ikävöin varsinkin sen aikaista kotia ja ympäristöä. Paikkakuntaan liittyy tosin ikaviä muistojakin enkä kaikkia toilailujani halua edes muistaa. En haluaisi sinne enää takaisin kuitenkaan muuttaa. Sen jälkeen muutin Helsinkiin jossa asuin nuoruuden ja sitäkin ikävöin mutta lasten lakia muutettiin maalla ja tänne jäädään.

Vierailija
15/17 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yli 10 vuotta evakkona pääkaupungin liepeillä. Ei ole hauskaa olla vieraiden keskellä.

Vierailija
16/17 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut elämäni aikana niin monta kertaa ettei asuntoihin tai paikkoihin voi muodostaa tunnesidettä. SIksi olen lakannut ikävöimästä myös koulunkäyntipaikkakuntaani, joka sekään ei ollut syntymäpaikkani tai se paikka, jossa vanhempani nykyisin asuvat.. Lapsuuden muistot toki säilyvät hyvinä mielessäni, ja onneksi tapaan edelleen kouluaikaisia ystäviä, joiden kanssa on mukava muistella vanhoja, muun ohessa.

Vierailija
17/17 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 10 minuutin kävelymatkan päässä lapsuudenkodistani.

Olen asunut muutenkin koko ikäni samasssa kaupungissa, Helsingissä. Koko lapsuuteni vietin samassa kodissa Etelä-Helsingissä, kodissa, jossa vanhempani vieläkin asuvat. Nuoruudessa muutin muutaman kerran Helsingin sisällä, mutta nyt perustettuani oman perheen löysimme unelmiemme kodin (tai siis siinä määrin unelmien, mihin resurssit riittivät) lapsuuteni asuinalueelta. Helsinki on koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän