~~~ELOKUISET viikko 10 (ma-ke)~~~
Uuteen viikkoon ja meillä on nyt vuorostaan hiihtolomat :) Viime viikon turinat löytyy: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12557942&p=2&tmo…
Sannami: Yritin kutsua sut yhteisöön, mutta anto ilmotuksen, että toiminto ei ole käytössä korjausten vuoksi!!! Eli eipäs onnistunut sitä kautta, mutta kokeileppas seuraavaa: mene sivulle http://groups.msn.com/home.msnw?pgmarket=fi-fi ja sieltä vasemmasta palkista linkki koti ja perhe ---> linkki vanhemmuus ja lähet rullaan sivua alaspäin ja pääset toiselle sivulle. Sieltä löydät Elokuiset2008 yhteisön, klikkaat sitä ja pääset laittamaan hakemuksen jäseneksi. Toivottavasti ei ollut liian vaikeasti selitetty, mutta yritin selittää mahollisimman yksinkertaisesti ja selvästi :) Ilmoita, jos ei meinaa onnistua.
Itellä on tullut nyt sellainen olo, että aivan, ko en oiskaan raskaana! Ja tottakait sitä ressaa, että onko tapahtunut jotain, ko en kuulostele tuntojani samoin, kuten edelliseltä. Torstaina ois lääkäri, nii todennäköisesti varmaan ultraa tai toivon sitä ainakin kovasti ;)
Nyt taas pyykkikasan purkuun. Oikein mukavaa maanantaita, maanantaista huolimatta ;)
-AJ&natiainen viikolla 16 mennään-
Kommentit (25)
Meille tuli uudet sohvat ja nautiskelemme nyt koko perheen voimin niistä. Aikaisemmin meillä oli yksi kahden istuttava, joka yllättäin kävi neljän hengen perheelle pieneksi. Nyt on 3+2 sohvat ja homma pelittää pikkasen paremmin.
Oletteko jo huomanneet kodin sisustusvietin heräämistä? Minä huomaan silmäileväni kämppää ihan uudella tavalla ja olenkin jo tehnyt joitain uudistuksia ja parannuksia. On ihanaa ajatella, että pian saan olla kotona paljon enemmän.
Vanhempani kävivät tänään kyläilemässä ja lasten kanssa touhuilemassa. Äitinihän suhtautui tähän kolmosen odotukseen aluksi tosi nuivasti, mitä osasinkin kyllä odottaa. Hän kun on sitä mieltä, että kaksi lasta riittää, vaikka itsellään onkin kolme siunaantunut. No, hän on nyt kuitenkin selvästi lämmennyt ajatukselle kolmannesta ja toi tänään H&M kesömalliston näytille, josta oli jo tsekannut mulle äitiysvaatteita. LIsäksi tilasimme isommille muksuille valtavan pinon vaatteita.
Minulla on liikkeet edelleen aika epääännöllisesti ja epämääräisesti tunnistettavissa. Siksi odotan taas ensi tiistain neuvolaa innolla. Anna22 mainitsi tuosta ympäristössä tapahtuneista ikävistä asioista. Minullakin on sisko, jolla viime kesänä raskauden keskeytys, useita kohdunulkopuolisia ja nyt taas hoidot menossa. Ja välillä tulee hassun syyllinen olo, kun meillä jo kolmas tulossa. Mutta reiluahan elämä ei aina ole. Ja kyllä sitä on oppinut arvostamaan sellaista normaalia odotusta..
G: Oletteko miettineet jo imetystä? Tämä on minulla sellainen kummitteleva homma. Yritän olla ajattelematta ja visioimasta autuasta imetystä, sillä ekan kanssa imetys meni vähän niin sun näin ja tokan kanssa en halkion vuoksi voinut imettää ollenkaan. Tokaa odottaessa suunnittelin imetykseen panostamista ja miltei jo tilasin kaikenmaailman imetyspaidat ja -liivit ja muuta. Nyt en haluaisi suunnitella, sillä ainahan se ei vain onnistu. Silti huomaan lukevani imetysjuttuja ja miettiväni imetyspaikkoja kodissa.. ja uskalsinpa jopa tilata yhden Henkan ja MAukan imetyspaidankin (se oli niin halpa).
No, nyt lopetan löpinäni tähän..
Lyle, päivää vaille 16
Moi!
Olen täs taustaillut ja ollu ilman nettiä jo kauan.Viikot tosiaan kuluu melko vauhdilla eteenpäin.Vauvelin möyrintä tuntuu jo ajoittain.En muistanutkaan miltä se tuntuu.Jotenki todemmaks tekee kaiken.Mulla vuoto vielä jatkuu,ei onneks kirkkaana verenä.Kipuja ei ole ollut kertaakaan.Odottelen kuiteski rakenneultraa ja huokasen ehkä sit.Töissä on ajoittain rankkaa(ku pitäs saada päikkärit vedettyä...).Ja kyllä se muutenkin on raskasta.(hoitajana hoivalla.)Mut nyt yöllötän telkkua ja katon herääkö isompi muksuista ku vatsaa valitteli kipeäksi.Ja aamulla olis pulkkamäkeen tarkotus mennä.
T:roosa 16+0
Tänään ollaan kotiuduttu hiihtolomalta ja hiljaselta on palstallakin vaikuttanut...
Sannami: Oon käynyt sillä Kaarinalla edellisestä raskaudesta ja suosittelen todella lämpimästi häntä - on aivan uskomattoman pätevä ja ihana ihminen. Mietin, että käyn nytkin, mutta torstaina lääkäri ultras ja sen puolesta ei enää tartte ultrata, mutta eihän sitä koskaan tiedä ;)
Nyt menee nuorimmaisella hermot, pakko mennä!
-AJ-
ihanan rauhallinen ja rentouttava viikonloppu ollut kun opintokiireet helpottivat hetkellisesti ja sai ihan luvan kanssa rentoutua.
imetyksestä oli kyselty, ja mulla on ajatuksena imettää sen verta mitä vauva haluaa ja maitoa on, tosin 1v on mulla maksimi mihin imetys katkeaa, mutta tuskin on siitä pelkoa sillä edelliset kaksi ovat molemmat olleet laitokselta asti täysimetyksessä ja n. 3kk synnytyksestä on maidon tulo lakannut kokonaan parissa päivässä...kaikkihan aina sanoo että ei maito lopu jos imettää mutta mun on vaikea uskoa sitä enää kun kahdesti on vauva ollut täysimetyksessä ilman tippaakaan lisäruokaa ja niin vain maito loppui parissa päivässä niin että vauva tarvitsikin 7-8dl pullosta ja rinnat oli tyhjät.
äidilläni käynyt kuulemma aikoinaan samoin eli meillä mennään sen mukaan paljonko maitoa tulee jos se vain lapselle kelpaa....
täällä koitan tutkia milloin vauvan liikkeet tuntuisi mahan päälle että isäkin pääsisi kokeilemaan...eipä vielä tunnu...kesäksi olen katsellut äitiysvaatteita mutta en ole raaskinut vielä ostaa, mä otan jotenkin varman päälle ja hankin kaiken viimetinkaan tällä kertaa....en ole vielä raaskinut mitään vauvallekaan ostaa...ehkä sitten rakenneultran jälkeen...
mammeli 17+5
Kylläpä oltiin tiputtu, en ainakaan löytänyt uutta pinoa, joten tämä on vissiin käytössä vielä toistaiseksi??
ON: Ei mitään uutta kuulu, liikkeet todellakin tuntuu, mutta yöllä vain, välillä iskee paniikki päivisin kun en tunne mitään liikkeitä tuntuu ettei raskaana olisikaan. Vielä viikko r-ultraankin. Olen alkanut miettimään uskaltaisinko kysyä sukupuolta??Toisaalta mitä haittaa siitä on jos tietää kumpi on tulossa. Meilläkin on niin poikavoittoista lelut ja vaatteet, että pitäisi alkaa tekemään vaatehankintoja tytön suhteen, jos tyttö sattuu olemaan. Kumpikin on tervetullut =)
Kyllä mä vahvasti olen sillä kannalla että kysyn sitä sukupuolta, vaikka alussa olin sitä mieltä, että jännityksellä mennään loppuun asti. Jos vain näkyy niin sitten =)
Meinaatteko käydä yksityisille ultrissa vielä r.ultran jälkeen??
AMALIA-JOE: Oletko käynyt torniossa sillä yksityisellä kätilöllä??Hän tekee neuvola vastaaottoa ja ultraa..
Kaikki taitaa olla viikonlopun vietossa, kun tämä meidän pino on niin hiljainen vai onko kaikki siirtynyt sinne yksityiseen keskustelu alueeseen??
Kirjoitelkaahan kuulumisia..=)
Sanna ja masunapero rv 19