Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi raskaus sektioiden jälkeen?

24.05.2006 |

Heipähei,

En oikein tiennyt miltä palstalta tätä kysyä, mutta täällä varmasti jollain on tietoa asiasta. Minulla on kaksi lasta, molemmat syntyneet sektiolla. Edellisestä on kulunut nyt 4 kk. Mietin vaan, että kuinka kauan pitää olla väliä edellisestä ennen uutta raskautta? Vauvakuumetta hieman olisi jo ja lääkärin mukaan kohtu kestää vielä ainakin yhden raskauden.

Toivottavasti joku osaa vastata:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja nyt on kolmas tulossa. Kait se ihanteellisin väli raskauden alkamiselle olisi vuosi-puolitoista, mutta kuulema tosi nopeesti kohtu kestää kuitenkin jo uuden raskauden.

Mä tulin raskaaksi toisen kerran kun esikoisen sektiosta oli vasta 5kk kulunut. Ja suht hyvin raskaus meni, supisteli kyllä paljon ja jouduin vuodelepoon rv 32 mutta ihan hyvin kaikki kuitenkin meni. Vauva syntyi rv 40+1 sovitulla sektiolla lopuksi.

Nyt odotan kolmatta ja tosi hyvin on mennyt tämäkin raskaus, tosin nyt väliä raskauksilla on jo 6 vuotta. Mulla repesi ekassa synnytyksessä kohtu ja silloin päädyttiin hätäsektioon, siksi tätä kolmatta raskautta on seurattu tiiviisti aika alusta saakka koska kuulema kohdun repeämisvaara on nyt paljon suurempi kuin toisessa raskaudessa mutta tuo vaara tulee nimenomaan siitä kohdun repeämisestä. Joten jos sulla on mennyt sektiot hyvin niin uskonpa ettei mitään vaaraa ole vaikka jo alkaisit suunnitella uutta...

Vierailija
2/6 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiiin ensimmäisen ja ainoani jälkeen että 6kk pistäs malttaa olla ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuosi oisi hyvä olla,koska ne arvet ei kestä..en sitten tiiä..

Vierailija
4/6 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliä vain puolivuotta ja nyt ovat äiti ja vauva kuolleet... Ei kestänyt kohtu ei.

Vierailija
5/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne sanoi, että kohtu kestää 3kk päästä uuden raskauden, se on kuulema pienin ongelma. Oman jaksamisen kannalta kannattaa harkita, mikä on paras ikäero lapsille.

Vierailija
6/6 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen sektion jälkeen vauva oli 6kk kun aloin odottamaan, ja sektiossa todettiin melkein repeytynyt (osittain jo ) sektiohaava.

Silloi´n sanottiin että 1-1½v väliä ennen uutta raskautta.

Sitten oli n.3v väliä ja kohtuhaava oli hyvässä kunnossa...