Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukan imetysdieetin vinkit?

02.03.2008 |

Heippa,

Kaipailisin kovasti teidän muiden tiukalla imetysdieetillä olevien hyväksi havaitsemianne vinkkejä käytännön ruuanlaitossa. Itseltäni on kiellettyjen listalla maitotuotteet, muna, kala, soija, sitrushedelmät, kotimaiset viljat, naudanliha ja lisäaineet. Nyt olen yrittänyt rakennella runkoa ruokailuun, jotta tulisi syötyä monipuolisesti. Kasviksia, hedelmiä ja marjoja käytän runsaasti.. mutta olisi kiva kuulla teidän muiden niksejä millä satte " helposti" hyvää ruokaa...

Itse tein tänään riisipuuroa veteen ja lisäsin ihan lopuksi purkin kookosmaitoa -tuli yllättävän hyvää. Melkein parempaa kun maidosta tehty. Aamuisin tulee syötyä piltti-hedelmäsoseita puuron kanssa. Ja makkarakeitto tuli kätevästi Vatajan lisäaineettomista nakeista.

Millaisia vinkkejä teiltä muilta löytyisi :)

Oonaliinu ja allergiaepäilty poika 3kk

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä yleensä koko perheelle enkä ihan aina jaksa tehdä montaa sorttia. Nopeasti tehtäviä ruokia on peruna-sipuli pakaste paistinpannulle ja sen lisäksi tuota vatajan makkaraa sekä kasviksia. Samoin olen tehnyt pakastelihoista (esim kebab-liha, lammas, poronkäristys, riistakäristys) riisin tai perunan kanssa ruokaa. Tuossa kebabissa on jotain lisäaineita, mutta muissa ei taida olla. minulla ei ole lisäaineet kielletty, mutta soijan, rypsin ja rapsin kielto asettavat rajoitteita kovasti. (sekä tietysti kotimaiset viljat, kanamuna, kana ja mahdollisesti maitotuotteet)

linssimuhennos oli ihan hyvää. tattaripuuron makuun tottuu. jauhelihasta saa tehtyä esim. lihapullia käyttämällä luontaisesti gluteenittomia jauhoja. samoin kyseisistä jauhoista saa tehtyä räiskäleitä tai pannukakkua ilman kananmunia ja maitoa. tässä tällaisia nopeasti mieleen tulleita

Vierailija
2/4 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itselleni ja allergiselle esikoiselle samat ruuat noin 20 ruoka-aineesta ja aika yksipuolistahan se pakosti on :( Farinan täysjyväleipäjauhosta teen leivän ja tätä samaa leipää murennan lihapulliin/murekkeeseen riisimaidon kanssa. Näihin murekkeisiin ja kastikkeisiin laitan useasti aurinkokuivattuja tomaatteja, tuo kivasti makua. Jauhelihakastike perunoilla onkin yksi vakioruuista, sallittuja kasviksia vaan reilusti sekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat:

400 g possujauhelihaa (tai lampaanjauhelihaa tai molempia)

1 dl vettä

1 dl pikariisihiutaleita (tai mummon muusijauhetta)

mausteeksi esim. sipulijauheita ja itse laitoin ruusunmarjajauhetta.

Hyvin pysyy ehjänä, kun paistaa uunissa.

Lohkoperunat:

kuori ja lohko perunat. Laita sopivaa öljyä (esim. rypsi) ja suolaa ja teille sopivia mausteita. Itse olen mausteina käyttänyt valkosipuli- ja sipulijauhetta, kuminaa jne. Paista noin 225 astetta ja puolituntia. Kokeile vaikka haarukalla onko kypsiä.

Siinä muutama vinkki, joita meillä tehtiin paljon imetysdietin aikana.

Vierailija
4/4 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jälkkäriksi kokeilin omena-hyvettä, oli ihan ok ja vei makean nälän pois..

Omenoita kuorittuina ja ploiteltuina vuokaan, päälle kanelia ja vaniljasokeria. Päälle seos:

tattarihiutaleita 2.5dl, 1dl sulattettua sinistä keijua, 1dl fariinisokeria, vaniljasokeria hiukan

Uuniin koko komeus 180astetta n.35min... ja sitten herkuteltiin. :)

Kaupassa vaan on edelleen aika tuskallista lukea kaikki tuoteselosteet läpi ja etsiä sopivia tuotteita -aikaa menee myös. Alku on hankalaa, mutta kyllä se tästä!