Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko puhuneet lapsillenne, että eivät välttämättä saa lapsia?

Vierailija
02.03.2008 |

Minulle on ollut lapsesta asti selvää, etten välttämättä saa koskaan lapsia. Ei äitini asiaa kertonut, mutta jotenkin sen olin ymmärtänyt. Kun lapset antoi odotuttaa niin pidin sitä ihan luonnollisena.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Ei hän uskoisi minua kuitenkaan. Kun näin on kerran päättänyt niin sitten hän niin myös tekee, sanoi äiti mitä vaan.

Vierailija
2/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että joskus pitää käydä lääkärissä, että saa lapsia, ja toisille adoptio on se tapa, millä lapsen saa.

En tiedä, mitä ap ajoi takaa, mutta minä kyllä puhun lasten kanssa elämään liittyvistä asioista, siitä, että kaikki ei mene aina niin kuin haluaa. En pelottele, vaan enemmän tarjoan ajattelumalliksi sitä, että olemme oman onnemme seppiä.

Vierailija
4/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joskus ihmisille tulee sellaisia lapsia, jotka on joku muu synnyttänyt. En ole sen tarkemmin kertonut. Enkä ole lytännyt mun 4-vuotiaan tyttöni ajatuksia siitä, että hän saa joskus oman vauvan masuunsa, vaikka tiedän että hänen lääkityksensä ja terveydentilansa vuoksi se on erittäin epätodennäköistä :´(

Vierailija
5/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voivat hoidoilla tai adoptoimalla niitä saada.

Mielestäni on tärkeää kertoa asiat totuudenmukaisesti varsinkin silloin jos lapsella on joku vamma tai muu vastaava jonka vuoksi ei voi koskaan saada omia lapsia. Siis ei tietenkään ihan pienelle tarvitse totuutta kertoa, mutta jo isommalle, ettei lapselle tule joskus 17-vuotiaana järkytyksenä, että ei voi koskaan saada biologisia lapsia.

Vierailija
6/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kertoneet lapsillemme, että elämä ei aina mene niinkuin itse tahtoisi. Ja että elämää ei voi ennakoida etukäteen; ei sitä tiedä, löytääkö edes puolisoa ja kärsiikö mahd lapsettomuudesta vaikka puoliso olisikin.

Vierailija
7/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on tottunut saamaan kaiken helposti ja kun lasta ei saanut niin se meinasi ajaa hänet itsemurhaan.

Vierailija
8/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikäisen kanssa näistä asioista voisin keskustella, mutta nukkejaan hoivaavan lapsen ajatusmaailmaa on turha sekoittaa! Eihän heille (lapsille) tarvitse kaikkea elämän raadollisuutta muutoinkaan kertoa...

Vierailija
9/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän murros/teini-ikäinen ole sopiva ikä!

ap

Vierailija
10/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiköhän murros/teini-ikäinen ole sopiva ikä!

ap

Vierailija
11/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä olen ollut omituinen lapsi, mutta en minä pienenä haaveillut lapsista.

ap

Vierailija
12/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulle on ollut lapsesta asti selvää, etten välttämättä saa koskaan lapsia. Ei äitini asiaa kertonut, mutta jotenkin sen olin ymmärtänyt.

jos tarkoitit murroskikäistä, niin eikö olisi osuvampaa ollut sanoa " on ollut nuoresta asti selvää" .

Vierailija
13/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muuta.

Vierailija
14/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä suurin osa on ymmärtänyt, että lapselle asiasta kerrotaan silloin kun hän sen ymmärtää eikä pikkulapsena. Anteeksi etten osannut sitä kirjoittaa avaukseen, en odottanut että täällä on ihmisiä jotka eivät osaa käyttää aivojaan.

ap

Vierailija
15/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa kirjoitin. Minustakin lapset ja nuoret ovat kaksi ihan eri asiaa. Jos tarkoitit nuoria, mikset kirjoittanut sitä.

19

Vierailija
16/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän sano mistään muustakaan vastoinkäymisestä, että joudut ehkä työttömäksi, sairastut ehkä vakavasti tms. Tietysti osa ihmisistä jää lapsettomiksi, mutta mielestäni ei ole mitään syytä tolkuttaa, että juuri sinä voit olla se.

Kyllä lapsettomuus on kriisi siitä riippumatta, onko asiaa etukäteen ajatellut vai ei. Kukaan aikuinen ei ole niin tietämätön, että luulisi kaikkien olevan hedelmällisiä.

Vierailija
17/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni turhan ennakoitua kun vanhinkin on vasta 10-v

Vierailija
18/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tuollaisista kannattaa puhua. Eiköhän sen itse kukin hoksaa muutenkin.

Vierailija
19/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi ovat oikeasti sekavia. Siis oletko valistanut sitä 4-vuotiastasi?

Vierailija
20/25 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, en jaksa kovasti nyt keskittyä kun työt on menossa. Pointti on vain siinä, että ehkä lapsille on hyvä kertoa että kaikki eivät saa omia lapsia tai tarvitsevat siihen lääkärin apua tms.

Olen vanhemman poikani kanssa puhunut asiasta ja hän tietää ettei lapsia niin vaan " tehdä" .

ap